וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה את ז'לגיריס קובנה 76:84

הצהובים סבלו מנפילת מתח במחצית השניה, אבל יצאו עם ניצחון קריטי מקובנה הוודת למשחק מצויין של מאלט והנדריקס

בואו לדבר על המשחק בפייסבוק

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את שלב הטופ 16 של היורוליג בצורה מוצלחת, כשרשמה ניצחון חוץ 76:84 על ז'לגיריס קובנה, אבל נראה ששחקניו של דיוויד בלאט קיבלו על הדרך מסר חשוב: שום משחק בשלב הזה לא עומד להיות פשוט. מצד אחד, הצהובים צריכים להיות מרוצים כיוון שבשלב הזה כל ניצחון הוא קריטי במיוחד מול הקבוצות החלשות של הבית. מצד שני, נפילת המתח של שחקניו של דיוויד בלאט במחצית השניה צריכה להדאיג את המאמן, שיארח את ברצלונה הענקית ביד אליהו כבר ביום חמישי הבא. טעויות שכאלה מול הקאטלנים עלולות לעלות לצהובים במקום הראשון של בית ח'.

דמונד מאלט, מכבי תל אביב, חודר לסל. mindaugas kulbis, AP
משחק ענק בבכורה שלו ביורוליג עם מכבי. מאלט/AP, mindaugas kulbis

מלבד הניצחון החשוב, יכולים הצהובים להיות מרוצים מאוד מההשתלבות של דמונד מאלט, עבורו היתה זו הופעת הבכורה במכבי במסגרת היורוליג. הגארד האמריקאי רשם את משחקו הטוב בקבוצה עם 15 נקודות, ויחד עם משחק מצויין של ליאור אליהו, ותצוגה הגנתית של ריצ'רד הנדריקס בשתי הדקות האחרונות הובילו את האלופה הישראלית אל חוף מבטחים. ז'לגיריס עשתה כל שביכולתה בכדי לחזור, ונעזרה ב-15 אלף הצופים הרעשניים באולם, ועוד עשו זאת ביום נוראי של סוני ווימס, אבל בחירת זריקות לא טובה שלהם בדקה האחרונה העניקה את הניצחון למכבי.

המחצית הראשונה היתה אחת הטובות של הצהובים העונה. ליאור אליהו פתח נהדר והריץ את קבוצתו ליתרון דו ספרתי, דמונד מאלט הוכיח לכל המפקפקים שהגעתו היתה מוצדקת עם שלוש שלשות גדולות, ומכבי ירדה אל המחצית ביתרון 11. אלא שברבע השלישי התעוררו הליטאים ובעזרתם של ראקוביץ' ופופוביץ' כבר צימקו ל-4. הצהובים פשוט לא מצאו את עצמם, כשרק אליהו ושחורציאניטיס מתפקדים, וברבע האחרון כבר צימקו המארחים ל-2 בלבד. מאלט צלף שלשה ענקית, הנדריקס חסם פעמיים ברגעי האמת והחטאות של המארחים איפשרו לראשי מכבי לנשום לרווחה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם דמונד מאלט, קית' לנגפורד, דווין סמית', ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. ז'לגיריס קובנה העלתה את סוני ווימס, מנטאס קלנייטיס, פאוליוס יאנקונס, רוברטס יבטוקאס ודאניוס שאלנגה. הליטאים פתחו ביטורף את המשחק, ועם דחיפה נהדרת מהקהל המקומי העלו יאנקונאס ושאלנגה את קבוצתם ליתרון 4:7. ליאור אליהו היה היחידי במכבי שהגיע חד ועם שש נקודות רצופות העיר את קבוצתו. מאלט הגיב מצויין וצלף שתי שלשות כדי לקבוע 7:12. פופוביץ' צלף שלשה מן העבר השני, אבל בלאט הכניס את הנדריקס, וזה יצר שיתוף פעולה מצויין עם אליהו כדי לשמור על היתרון. סמית' צלף שלשה פנויה מהפינה ומכבי תל אביב ירדה ביתרון 16:23 בסיום הרבע הראשון.

בלו עלה טוב לרבע השני וצלף ג'אמפ, ונקודות של שחורציאניטיס כבר קבעו יתרון 12 לצהובים, אבל המארחים הצליחו להישאר קרוב בזכות נקודות ראשונות של ווימס. הגנה של ז'לגיריס פשוט לא תפקדה, ומכבי ניצלה זאת עד תום עם חדירות קלילות לצבע. מאלט המשיך ביכולת הטובה שלו כשצלף שלשה פנויה לחלוטין, ומכבי עלתה ליתרון 15. יבטואקס וקלנייטיס התחילו לרוץ, אבל שייר חזר אל הפרקט וצלף שלשה מהפינה ודאנק של הנדריקס שמר את מכבי על יתרון 12. דחואן קולינס הקפיץ את הקהל המקומי עם שלשה גדולה, אבל פפאלוקאס בחדירה טובה לפני הבאזר הוריד את קבוצתו ביתרון 37:48 בסיום המחצית.

יבטוקאס פתח בטירוף את הרבע השלישי עם דאנק וג'אמפ מוצלח, ושאלנגה עם שלשה צימק את הפיגור של קבוצתו ל-8 בלבד. הצהובים החלו להיתקע בהתקפה, ואחרי החטאות של בלו והנדריקס הורידו ראקוביץ' ופופוביץ' ל-54:50. שחורציאניטיס הוציא את האורחים מהבור ההתקפי עם סל ועבירה, ואליהו עם עוד חדירה טובה העלה ל-52:60. ראקוביץ' המשיך להיות האיש של ז'לגיריס כשהחזיר בחמש נקודות רצופות, מאלט איבד כדור ופופוביץ' השלים ריצת 0:7 כדי לצמק ל-3 בלבד. אוחיון עוד החזיר מעט מהקו, ומכבי ירדה ביתרון מצומק של 61:64 בסיום הרבע השלישי.

ז'לגיריס הגבירה את הקצב, קולינס צלף שלשה עם פתיחת הרבע האחרון וצימק ל-2 בלבד. בלו נכנס וצלף ג'אמפ חשוב אבל בחירת הזריקות של מכבי לא היתה טובה מספיק, ושלשה מטורפת של מאלט נתן מרחב נשימה לצהובים עם 66:71. פופוביץ' עם עוד שלשה הוריד ל-2, אבל הנדריקס הפך ריבאונד התקפה לנקודות, וחדירה נהדרת של לנגפורד שתי דקות לסיום שמרה על יתרון 5. ראקוביץ' המשיך להעניש את מכבי בצבע, אבל קולינס עשה טעות, עשה עבירה על לנגפורד בזמן זריקה לשלוש והגארד עשה את העבודה מהקו. הנדריקס יצא ענק כשרשם שתי חסימות ענקיות בשתי הדקות האחרונות, ועם נקודה מהקו העלה ל-8, בתוך הדקה האחרונה. ראקוביץ' וינקונאס החטיאו בצבע, פופוביץ' החטיא מהקו, ומאלט ואוחיון סגרו את המשחק מהקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דמונד מאלט 15 נקודות (4 מ-7 לשלוש), ליאור אליהו 14 ו-5 ריבאונדים, קית' לנגפורד 12, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, ריצ'רד הנדריקס 11, 6 ריבאונדים ו-3 חסימות, סופוקליס שחורציאניטיס 8, דווין סמית' 7 ו-5 ריבאונדים, דייויד בלו 6, יוגב אוחיון 6, ג'ון שייר 3, תיאו פפאלוקאס 2.

קלעו לז'לגיריס קובנה: מילובאן ראקוביץ' 15 נקודות, מרקו פופוביץ' 14 ו-5 אסיסטים, דג'ואן קולינס 10, מנטאס קלנייטיס 10 ו-5 אסיסטים, פאוליוס ינקונאס 8, דאיניוס שאלנגה 7, תומאס דלינקאיטיס 6, רוברטס יבטוקאס 4 ו-7 ריבאונדים, סוני ווימס 2 (1 מ-8 מהשדה) ו-6 איבודים. טדאס קלימאביצ'יוס וריבס נלסון שותפו אך לא קלעו.

כיצד יעבוד בדיוק השילוב בין דמונד מאלט לקית' לנגפורד?

האם הפיינל פור של 2014 ייערך בתל אביב?

האם מנטאס קלנייטיס הוא שאראס החדש?

היורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully