וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטופ של הטופ

30.12.2011 / 16:10

שלב הטופ 16 ביורוליג מכין לנו לא מעט מפגשים מרתקים, בין מאמנים נהדרים, אקסים כועסים, אג'נדות שונות ואספירציות מגוונות. הבלוג של גרינוולד עם מבט נוסף על ההגרלה והדובדבנים שהיא טומנת בחובה לקראת המשך החורף

הרבה זיווגים מעניינים סיפקה הגרלת הטופ-16 של היורוליג. בית 5 יפגיש את דודה איבקוביץ', מאמן אולימפיאקוס, עם קבוצתו לשעבר צסק"א מוסקבה ויריבו הוותיק יונאס קזלאוסקאס; יספק קרב יצרי בין החוליגנים מפיראוס לאלו של גלאטסראי; ויציג לראשונה בהיסטוריה דרבי טורקי בשלב הזה, בין גלא לאנדולו אפס.

בית 6, כנראה המרתק מכולם, יפגיש שלוש קבוצות מאותה מדינה: ריאל מדריד, מלאגה ובילבאו הספרדיות; יחד עם מונטפסקי סיינה, בית 6 עשוי להיות צמוד ומרגש.

בית 7 יעמוד בסימן קרב המוחות בין שלושה מהמאמנים המוערכים באירופה: ז'ליקו אובראדוביץ', המאמן המעוטר בהיסטוריה של הכדורסל ביבשת ואלוף אירופה לקבוצות המכהן (פנאתינייקוס); סרג'יו סקאריולו, זוכה מדליית הזהב ביורובאסקט 2011 עם נבחרת ספרד (מילאנו); ונוון ספאחיה, אלוף היורוקאפ 2010, שזכה כמאמן באליפויות מקומיות בקרואטיה, סלובניה, ליטא, ישראל, ספרד וטורקיה (פנרבחצ'ה-אולקר).

בית 8 יפגיש, גם כן לראשונה בתולדות המפעל, ארבע אלופות אירופה לשעבר – ברצלונה, מכבי תל אביב, קאנטו וז'לגיריס קובנה.

שחקן ברצלונה ארזם לורבק מול שחקן מכבי תל אביב סופוקוליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
בפעם הראשונה ארבע אלופות אירופה ביחד בטופ 16. ברצלונה ומכבי/ברני ארדוב

היורוליג הנוכחית היא אולי המאוזנת ביותר שהייתה בשנים האחרונות. להוציא את ברצלונה, שמעט נחלשה ביחס לעונה שעברה לאחר שאיבדה בקיץ מספר שמות גדולים (ריקי רוביו, טרנס מוריס), ואת צסק"א, היחידה שסיימה את השלב המוקדם ללא הפסד, לא סומנו פייבוריטיות מובהקות לזכייה בתואר. עם זאת, לאתרי ההימורים המרכזיים רשימה של שש מועמדות מובילות: ברצלונה וצסק"א, כמובן (יחס ממוצע של 1 ל-2.5 לזכייה), ואחריהן פנאתינייקוס וריאל מדריד (שתיהן 1 ל-9 בספורטינגבט.קום, אתר הימורים שמעניק חסות רשמית ליורוליג), סיינה (1 ל-14) ומכבי תל אביב (1 ל-16).

הרחק מאחור פנרבחצ'ה-אולקר, מנצחת בית א', ואנדולו אפס, עם יחס זהה של 1 ל-25; אולימפיאקוס וקאזאן עם 1 ל-40, ומלאגה עם 1 ל-50.

שחקן צסק"א מוסקבה מילוש תיאודוסיץ'. AP
צסק"א וברצלונה הן המועמדות הבכירות באתרי ההימורים. כמובן. תאודוסיץ'/AP

ראוי להתעכב על בתים 5 ו-6, שיצטלבו בשלב הבא ואמורים לנפק סדרות רבע גמר נהדרות.

במידה רבה, עתידה של צסק"א תלוי בסוגיית על אנדריי קירילנקו; עיתונאים רוסים טוענים כי נטייתו של הקלצ'ניקוב היא להישאר במועדון עד לסיום העונה, לפחות. בשלב זה קירילנקו עדיין במוסקבה, מחלים מהפציעה שעבר בתחילת דצמבר, אולם גם בלעדיו ניצחה צסק"א חמישה משחקים, לרבות 75:91 ביתי על פנאתינייקוס. עם האול-אראונד-פורוורד המצוין, צסק"א תכוון להשיג יותר מעוד הופעה בפיינל פור.

היריבה העיקרית של צסק"א על המקום הראשון אמורה להיות אולימפיאקוס, שספגה בקיץ מכה כלכלית אנושה ואיבדה שחקנים רבים. היא אומנם הצליחה לעמוד בחוזהו של ואסיליס ספאנוליס, אבל לא הרשימה בשלב המוקדם (מאזן 4:6 – הפסידה ארבעה מחמישה משחקי חוץ). אנדולו אפס תנסה לזנב בהן, אבל לא תצליח בלי לשמור על הבית; הטורקים הפסידו שלושה מחמשת משחקיהם הביתיים וצלחו את הבית המוקדם בדוחק. ההצלחה של גלאטסראי הייתה יחסית: היא העפילה למרות מאזן שלישי (6:4), כשבדרך לטופ-16 היא מצליחה לנצח רק את פרוקום סופוט ואת אולימפיה לובליאנה החלשות. אבל משחקי הבית שלה באבדי איפקצ'י עשויים לשמש כשוברי-שוויון; קבוצה שתפסיד שם עשויה למצוא את עצמה מחוץ לרבע הגמר.

"אנחנו שמחים שהקבוצה הצעירה שלנו מראה כזו רוח לחימה", אמר כריסטוס סטאברופולוס, ג'נרל מנג'ר אולימפיאקוס. "עכשיו אנחנו רק מחכים שיגיעו עוד אוהדים למגרש. אני חושב שהרבה אנשים יבואו לראות אותנו מתמודדים עם קבוצות כמו צסק"א וגלאטסראי. הקהל שלנו חשוב מאוד עבורנו".

"אנחנו צריכים לשכוח מהשלב הראשון", הוסיף נשיא צסק"א, אנדריי ואטוטין. "נכון, סיימנו עם מאזן מושלם, אבל עכשיו הכל מתאפס. ננסה לסיים במקום הראשון את הבית הזה, אבל למעשה אחרי מה שקרה לנו בשנה שעברה (צסק"א הודחה כבר בשלב המוקדם, א.ג.) הדבר החשוב ביותר עבורנו היה לחזור העונה חזקים, ואת זה עשינו. השאלה הגדולה ביותר עכשיו היא אנדריי קירילנקו. אנחנו מחכים להחלטה שלו, האם הוא נשאר במוסקבה או לא. אני מקווה שיישאר".


הערכה: צסק"א ראשונה, אולימפיאקוס שנייה.

שחקן אפס איסטנבול סטנקו באראץ. רויטרס
בלי לשמור על הבית, לאפס אין יותר מדי מה לחפש. סטנקו באראץ/רויטרס

מונטפסקי סיינה מנסה כבר שנים לעשות את הצעד הנוסף קדימה, אבל לא מצליחה לגעת בגביע הקדוש. בעונה שעברה הפסידה בחצי-גמר הפיינל פור לפנאתינייקוס, כפי שהפסידה בחצי הגמר של עונת 2007/8 למכבי; מכל מקום, גם העונה הצליח סימונה פיאניג'אני להעמיד קבוצה סופר-אתלטית, מאוזנת ומאוד מנוסה. רבים משחקניה, שחצו כבר מזמן את גיל 30, הגיעו לפיינל פור בעבר (איגור ראקוצ'ביץ', ניקוס זיסיס, דיוויד אנדרסן, בו מקאלב, בוטסי ת'ורנטון, קשישטוף לברינוביץ', רימאס קאוקינאס, שון סטונרוק). סיינה עמדה במבחן בגרות משמעותי בשלב המוקדם כשניצחה בבית את ברצלונה (74:77), ואלמלא ההחלקה במשחק הבית מול קאזאן הייתה מסיימת במאזן זהה לקטלאנים.

ריאל מדריד, גם ללא רודי פרננדס וסרג' איבקה, היא הקבוצה הטובה ביותר שהעמיד המועדון המעוטר בתולדות היורוליג כבר שנים ארוכות; משחקי הבית בינה לסיינה, ואפילו הפרשי הנקודות במשחקים עצמם, עשויים להכריע את זהות הקבוצה שתסיים במקום הראשון ותעשה צעד גדול אל עבר הפיינל פור. מלאגה ובילבאו אמורות להקשות, אבל יצטרכו להתעלות בכדי לספק יותר מפיקנטריה.

"אני לא אוהב את ההגרלה הזאת", הודה אלברטו הררוס, ג'נרל מנג'ר ריאל, ובחר להתייחס דווקא ליריבות המקומיות. "אני לא אוהב לשחק מול קבוצות ספרדיות בטופ-16 כי כולן יגיעו למשחקים נגדנו עם מוטיבציה מיוחדת, ובמשחקי הבית נגדן האוהדים שלנו עשויים לאבד את התחושה שמדובר במשחק יורוליג. החלק החיובי הוא שהנסיעות יהיו קלות יותר ונוכל לנוח בין המשחקים. הלוואי שהיינו יכולים לשחק נגד קבוצות אחרות, אבל ככה יצא בהגרלה. אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון או השני".

הערכה: סיינה ראשונה, ריאל שנייה.

בסדרת רבע הגמר: צסק"א נגד ריאל מדריד, סיינה נגד אולימפיאקוס.

*בשבוע הבא: בתים 7 ו-8.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully