וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לפיינל פור כבר סלולה

28.12.2011 / 16:35

כן, ברצלונה היא כנראה הקבוצה הטובה באירופה, אבל קאנטו וז'לגיריס החלשות לא אמורות להקשות על מכבי תל אביב להעפיל להצלבה. אוהד גרינוולד מנתח את ההגרלה של הצהובים בטופ 16

הרבה בשורות טובות סיפקה הגרלת הטופ-16 למכבי תל אביב.

מכבי אומנם הוגרלה עם ברצלונה – גם העונה, ככל הנראה, הקבוצה הטובה באירופה והיריבה הקשה ביותר מהדרג הראשון – אבל זכתה לפיצוי הולם ביריבות הדרג השלישי (קאנטו) והרביעי (ז'לגיריס).

שיטת המשחקים ביורוליג (שתשונה החל מהעונה הבאה, כפי שהודיע ג'ורדי ברתומיאו) הופכת את הטופ-16 למבוך מסוכן ומפתיע. מאזני השלב המוקדם מתאפסים, וגורל המשך העונה תלוי בשישה משחקים; די במשחק נפל אחד כדי לחרב את הסיכויים להמשיך הלאה. מידי עונה נקבעות זהויותיהן של רבות מהמעפילות לשלב רבע הגמר בהפרשי סלים.

בדרך כלל, קבוצות הדרג השלישי הן שהופכות הגרלה בינונית לקשה, או הגרלה קשה לרצחנית; המוגרלות משני הדרגים הראשונים קרובות ברמתן, הקבוצות מהדרג הרביעי כמעט תמיד חלשות יחסית, ולכן קבוצות הדרג השלישי משמשות כשוברות-שוויון. במובן הזה, קאנטו הקטנה היא בוודאי יריבה נוחה מקאזאן, מלאגה ואנדולו אפס, קבוצות הדרג השלישי האחרות; בנוסף, מכבי נמנעה ממוקשים פוטנציאליים בדרג הרביעי כמו בילבאו וגלאטסראיי.

ההגרלה הנוכחית מזכירה מאוד את הגרלת העונה שעברה: פרט לברצלונה, כזכור, הוגרלה מכבי עם רומא ולובליאנה, שהיו חלשות בהרבה ולא היוו איום ממשי על מקום ברבע הגמר. סביר להניח שגם לקאנטו, שחזרה העונה ליורוליג לאחר שנים ארוכות ובעצם העפלתה לטופ-16 רשמה הישג גדול, ולז'לגיריס, שבעונות האחרונות נרמסה בשלב הזה, אין אספירציות אמיתיות להמשיך הלאה.

במלים אחרות, צריך לקרות משהו דרמטי מאוד כדי שמכבי לא תעפיל מהבית הזה לרבע הגמר. אפילו אם תפסיד פעמיים לברצלונה, כפי שקרה אשתקד, יכריעו ארבעת המשחקים האחרים את גורלה; ניצחון ביתי בפער סביר על קאנטו, שאולי נחשבת ליריבה העיקרית של מכבי על המקום השני, אמור להספיק כדי להבטיח יתרון על פניה בכל מצב של שוויון נקודות עתידי (גם אם תפסיד במחזור השלישי באיטליה, מכבי תארח את קאנטו במחזור הרביעי ותדע בדיוק איזה פער עליה להשיג).

כל זאת בהנחה, כמובן, שקאנטו לא תדהים בדרך את ברצלונה ושמכבי לא תחליק במשחק החוץ בקובנה, שיפתח את הטופ-16; ניצחון בליטא, ודרכה של מכבי לרבע הגמר תתקצר מאוד.

וזו, בסופו של דבר, המשימה החשובה ביותר. כי בעונה שעברה הוכח שחשיבות יתרון הביתיות ברבע הגמר נופחה יתר על המידה; שלוש מארבע הקבוצות שהגיעו לפיינל פור – מכבי, פנאתינייקוס וסיינה – עשו זאת ללא ביתיות.

ישנן עוד שתי בשורות חיוביות עבור מכבי: האחת היא שההגרלה מנעה מפגש עתידי עם ברצלונה בסדרת רבע הגמר, שעלול היה להיות הרסני; ובנוסף, הבית שיצטלב עם זה של מכבי ברבע הגמר הוא בית ז', שיכלול את פנרבחצ'ה-אולקר, פנאתינייקוס, קאזאן ומילאנו. גם בתסריט הסביר שבו תסיים מכבי את בית ח' במקום השני, יריבתה על הכרטיס לפיינל פור תהיה אחת מארבע קבוצות בית ז'. החזקה ביותר, כפי המסתמן כרגע, היא פאו, שנחלשה ביחס לעונה שעברה, והיא בוודאי אמורה להיות יריבה נוחה יותר מצסק"א או מריאל מדריד, הפייבוריטיות לסיים בראש הבתים האחרים.

מכבי תל אביב עם ברצלונה, קאנטו וז'לגיריס קובנה
דיוויד בלאט מרוצה: "יכול היה להיות גרוע יותר"
הכירו את יריבות מכבי תל אביב בטופ 16
יורוליג בוואלה! ספורט

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully