וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון שוב כובש את הפסגה

27.12.2011 / 13:54

אפילו כשקופת המזומנים ריקה, הפרויקט של גרשון ודן שמיר הפך את הפועל חולון ללהיט של הליגה. אור שקדי סוגר סיבוב

מאמן הסיבוב: דן שמיר

במסיבת העיתונאים שבה הוצגה הפועל חולון אמר חבר ההנהלה החדש פיני גרשון, כי הקבוצה קרובה יותר ליום הכיפורים מאשר לראש השנה. הקבוצה שבנה דן שמיר, ביחד עם עוזר המאמן אלעד חסין וגרשון, היא קבוצה צנועה שהתבססה על שני כוכבים ישראלים – מורן רוט ודן גרונפלד. כמה ימים לפני תחילת העונה גם גרונפלד ברח לשמיר מבין הידיים בגלל המצב הכלכלי, וחולון נראתה בדרך הבטוחה לעוד עונה מאכזבת.

אלא ששמיר העונה מוציא מהקבוצה הקצרה שלו הרבה יותר ממה שיש בה. הסגל של חולון, למי ששכח, כולל מלבד ארבעה זרים ומורן רוט את שון דניאל, עודד שעשוע, שלומי הרוש ועוד ילדים מקומיים. מהסגל הזה שמיר בנה קבוצה שממוקמת במקום השלישי, ניצחה את הפועל ירושלים, נתנה פייט למכבי תל אביב ורשמה כדורסל מהנה שגרם לאנשי חולון להתגאות.

משהו טוב עובר על שמיר העונה, כנראה שמדובר בחיבור עם מקום חם כמו חולון, שהלחץ בו רחוק מלהיות הלחץ הלא פרופורציונאלי של הפועל ירושלים. פתאום מאמן הלפטופ נישא על כתפיי האוהדים, פתאום הוא משחרר יותר חיוכים מאשר פרצופים המומים. מי יודע, אולי סיפור הסינדרלה של חולון ייגמר הרבה יותר רחוק ממה שכולם חושבים היום.

מאמן הפועל חולון דן שמיר לצד המנהל המקצועי פיני גרשון. קובי אליהו
פתאום מאמן הלפטופ שופע חיוכים. דן שמיר עם פיני גרשון/קובי אליהו

שחקן הסיבוב – בריאנט דאנסטון

בתחילת הקיץ יכלה האחרונה בטבלה היום, בני השרון/הרצליה, להשאיר את בריאנט דאנסטון בשל האופציה שהותירה בחוזה של השחקן, כשחתם בשורותיה במהלך העונה. בבני השרון ידעו שיש להם נכס ביד, למרות היכולת הלא מרשימה שלו בפלייאוף, אבל המצב הכלכלי של הקבוצה גרם לה לוותר על דאנסטון. דן שמיר, אותו אחד מהסעיף הקודם, לא חשב פעמיים, ולקח אותו לחולון.

דאנסטון של הסיבוב הראשון הוא מפלצת שכמעט לא ניתנת לעצירה. מלבד משחק נוראי מול מ.כ הבקעה במחזור השני הוא הופיע בכל ערב והיה העוגן של חולון מתחת לסלים. הוא מוביל את טבלת המדד של כל שחקני הליגה בהפרש ניכר, את טבלת הריבאונדים בגדול וגם נמצא בצמרת החוסמים של ליגת העל. בשבעה מתוך עשרת משחקי הסיבוב הוא רשם דאבל דאבל, כשמשחקו הגדול ביותר היה בניצחון על בני השרון, אותו סיים עם 29 נקודות ו-14 ריבאונדים. מכונה.

בריאנט דנסטון שחקן הפועל חולון (אמצע) עם טזמין מיטשל מול גוני יזרעאלי (שני מימין), אורי קוקיה (שמאל). ברני ארדוב
מעל כולם, ולא רק במשחק אחד. בריאנט דאנסטון/ברני ארדוב

הישראלי של הסיבוב – סילבן לנדסברג

זה היה סיבוב לא מרשים לישראלים בליגת העל. רביב לימונד התחיל טוב ונחלש, מורן רוט היה יציב אבל עדיין לא ברמה של העונה שעברה והישראלים של מכבי וירושלים עוד רחוקים מיכולת מרשימה. מעל כולם בולט המתאזרח של מכבי חיפה. הקבוצה של מיקי גורקה היא אחת מהאכזבות הגדולות עד כה בליגה, אבל לנדסברג הפך את עצמו בסיבוב אחד משחקן עם סימן שאלה סביבו לאחד שישחק כמעט בוודאות ביורוליג בעונה הבאה.

לנדסברג הוא חיית משחק אמיתית, מנתר לשמיים בחדירות, קולע באופן אוטומטי מחוץ לקשת ואפילו שומר לא רע. רק ארבע פעמים הוא ירד העונה מ-20 נקודות, כשהשיא שלו הגיע בין המחזור השלישי לחמישי, אז רשם 32 נקודות ו-7.3 ריבאונדים בממוצע למשחק. בתקופה ההיא דיברו עליו כמועמד למכבי תל אביב, ואפילו בילבאו הספרדית התעניינה בשירותיו לקראת אמצע הסיבוב הראשון ביורוליג.

העובדה שלנדסברג יהודי ואפילו כיבד את טקס הדלקת הנרות במחזור האחרון עם הנחת יד על ראשו, גורמת לכולם לחשוב שהוא ישחק במכבי תל אביב בעונה הבאה. במצב העניינים הנוכחי הכדורסל הישראלי צריך אותו בנבחרת, ובכושר הנוכחי אפשר להתחיל לחשוב על אליפות אירופה 2013.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
בשנה הבאה תראו אותו ביורוליג. סילבן לנדסברג/אדריאן הרבשטיין

הצעיר של הסיבוב – שלומי הרוש

אם הפועל חולון הייתה קבוצה שמנוהלת בצורה כלכלית נכונה, דן גרונפלד היה ככל הנראה משחק בשורותיה היום ושלומי הרוש היה רואה פרקט מדי פעם, רק כשממש אין ברירה. אלא שחולון התחילה את ההתאוששות הכלכלית שלה רק העונה, וגרונפלד הוחתם בירושלים עוד לפני כן. ככה, במקרה, התגלגל שלומי הרוש, שחקן שלא שמעתם עליו לפני תחילת העונה, לעמדה של אחד המחליפים הטובים בליגת העל.

הרוש הוא קודם כל שחקן כדורסל טוב, אפילו טוב מאוד, מהסגנון של פעם. הוא נושך את היריב, לא נותן לו לנהל את המשחק בשקט ובצד השני תוקף את הסל כשיש לו הזדמנות וגם קולע בכלל לא רע מחוץ לקשת. משחק השיא שלו היה מול ברק נתניה כשקלע 15 נקודות, וחוץ מהמשחק מול מכבי חיפה שמר על יציבות מרשימה, עם 19.3 דקות בממוצע למשחק ו-7.2 נקודות.

אז נכון שהרוש לא צפוי להגיע לנבחרת ישראל בקיץ הקרוב ואולי אף פעם, אבל הכדורסל הישראלי הרוויח בסיבוב הראשון שחקן שיכול להשתפר ולהיות יותר מעוד כדורסלן לגיטימי בליגה הראשונה.

שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. דרור עינב
אולי לא שחקן נבחרת, אבל אחלה שחקן. שלומי הרוש/דרור עינב

חמישיית הסיבוב

פול דילייני (מ.כ הבקעה) – 19 נקודות, 4.6 אסיסטים ו-3.9 ריבאונדים

רק לפני קצת יותר משנה ירד פול דילייני עם עירוני נהריה לליגה הלאומית, ואת העונה שעברה העביר בליגה השנייה עם מ.כ הבקעה, כדי לקבל הזדמנות נוספת בליגה הראשונה. דילייני בקדנציה השנייה בליגת העל הוא שחקן יותר אחראי, שמשדר אנרגיות של מנהיג בקבוצה של אבי אשכנזי. הוא רשם כמה משחקים מדהימים, ובליגה בלי רכז מוביל, הוא הדבר הקרוב ביותר שיש לרכז הטוב ביותר.

סילבן לנדסברג (מכבי חיפה) – 22.7 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 3.1 אסיסטים

את כל מה שנכתב כבר כתבנו בסעיף הישראלי של הסיבוב.

רומיאו טראוויס (גלבוע/גליל) – 16.6 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים

חובבי הכדורסל הישראלי זוכרים שני פרטים מרכזיים בנוגע לרומיאו טראוויס. האחד הוא שמדובר בחברו של לברון ג'יימס לתיכון, והשני הוא שזה השחקן שהעז ללכת מכות עם סופוקליס שחורציאניטיס בגמר הגביע. השנה, טראוויס גם מוכיח שמדובר בשחקן כדורסל מצוין, שאחרי פתיחת עונה מגמגמת הפך לסקורר של גלבוע/גליל. הוא סייע לה להפוך לקבוצה השנייה בטיבה בליגת העל, למכונה יעילה של ריבאונד התקפה וקליעה מחצי מרחק. אם ישמור על יציבות, גם מעמדו כשחקן בחמישיית העונה לא ישתנה בסיומה.

ריצ'ארד הנדריקס (מכבי תל אביב) – 14.2 נקודות ו-7.2 ריבאונדים

מכבי תל אביב לא הבריקה בסיבוב הראשון, רשמה שלושה משחקים טובים באמת ואפילו קיבלה בראש מהפועל ירושלים ביד אליהו. נקודת האור הגדולה בעונה של הצהובים היא הנדריקס, פורוורד שגדול על ליגת העל בכל פרמטר, משחק כסנטר לכל דבר, משגע הגנות שחייבות להביא עליו שמירה כפולה, ולמעשה הופך לעוגן של מכבי תל אביב ברגעים הקשים באמת. הנדריקס שמר על יציבות לאורך כל הסיבוב, כשבשיאו קלע 13 נקודות רק בהארכה בניצחון על מכבי חיפה.

בריאנט דאנסטון (הפועל חולון) – 16.1 נקודות, 11 ריבאונדים, שתי חסימות

שחקן הסיבוב לא ייכנס לחמישייה?

פול דילייני שחקן מ.כ. הבקעה מול יריב רוקני שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מחזיק את הבקעה עם הראש מעל המים. פול דילייני/ברני ארדוב

מאכזבות הסיבוב

הפועל ירושלים – קשה להבין איך הקבוצה שתקציבה גדול לפחות פי 2 מהקבוצה השלישית בליגת העל מצליחה להיראות כל כך רע, להתנהל בצורה כמעט סאטירית ועוד בסופו של דבר לחיות בסוג של אשליה שהעונה הזאת עוד לא נגמרה ואפשר להוציא ממנה משהו. הפועל ירושלים של העונה היא קבוצה בינונית, כזאת שלא בטוח שתהיה בפלייאוף העליון בכושרה הנוכחי, והפיינל פור עבורה הוא חלום רחוק.

הפעם האחרונה שבה ירושלים נראתה כל כך רע בליגה הייתה בעונה שהקבוצה זכתה ביול"ב קאפ. אז הקבוצה של שרון דרוקר נוצחה בתשעה משחקים בליגה, ביניהם הפסדי בית מביכים לגבעת שמואל, מ.כ חיפה ורמת השרון, הובסה פעמיים מול בני השרון בליגה והודחה בפלייאוף על ידי אותה קבוצה. אז לא התייחסו לכישלון בזכות ההצלחה האדירה באירופה, אבל השנה גם אירופה ברחה לבירה. מה נשאר? ריח של ביזיון.

מכבי חיפה – במחזור השישי עוד ניצבה מכבי חיפה אופטימית וגאה עם מאזן של שלושה ניצחונות ושלושה הפסדים, אלא שראשי המועדון ידעו שמצפים להם עוד משחקים מול מכבי תל אביב והפועל ירושלים. מאז אותו מחזור חיפה לא ניצחה. היא אמנם נראתה טוב במחזור האחרון מול ראשון לציון, אבל עדיין סיימה את הסיבוב הראשון במקום התשיעי בליגת העל, ועם כל הנסיבות המקלות, לקבוצה עם יומרות כל כך גבוהות, זה פשוט לא ייתכן.

בקיץ אמרו על הקבוצה שג'ף רוזן ומיקי גורקה בנו שאין סיכוי שהיא תחזיק מעמד, בעיקר בשל הבעיות הפרסונאליות שיוצרים שחקנים מתוסבכים כמו שון וויליאמס, טיילר ווילקרסון וקרלוס פאוול. בחיפה צחקו, הצליחו להחזיק את הקבוצה כמעט עד סוף הסיבוב, אבל בסופו של דבר גומרים אותו בלי וויליאמס שברח, בלי ג'רמי וויז שאכזב ושוחרר ועם קינטל וודס, אחד שלא נראה כמו מישהו שמזכיר שחקן כדורסל.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש לפני עוזרו דרור כהן. ברני ארדוב
חוסר אונים מוחלט. עודד קטש ועוזרו דרור כהן לא יודעים איך לשפר את הפועל ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully