וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש והפועל ירושלים: דז'ה וו לסילבסטר ההוא

27.12.2011 / 9:54

אחרי ה-81:59 לבקעה אתמול, בירושלים לא בטוחים שקטש יפתח את 2012 בקבוצה: "כמו במכבי ב-2007, הוא שוב נכשל"

הפועל ירושלים הגיעה אתמול (שני) לשפל חדש, כשהובסה 81:59 במשחק החוץ מול מ.כ. הבקעה, שכבר הובילה ב-30 נקודות במהלך המשחק. שחקני הקבוצה מודעים לכך שהיא נראית כבויה. לקראת הסיום הטיח בריאן רנדל המתוסכל בקבוק ברצפה, בעוד אלישי כדיר נותר דקות ארוכות לאחר הסיום על הספסל כשהוא נראה המום וחפן את ראשו בידיו. לאחר שהתעשתו ונכנסו לחדר ההלבשה, כינס קטש את השחקנים ואמר: "הצגנו משחק מביך. אנחנו צריכים לעבוד קשה". שחקן בקבוצה אמר לוואלה! ספורט: "היה מביש להיות חלק מהקבוצה במשחק כזה, לפעמים ההרגשה היא שיש בקבוצה שחקנים שחושבים באופן אגואיסטי ודואגים לעצמם, אבל אני באמת לא יודע למה אנחנו נראים ככה".

אם בודקים מאחורי הקלעים של תצוגת הנפל האחרונה, המוכיחה כי גם הגרוע יכול להיות גרוע יותר, מתברר כי לא מעט שחקנים בקבוצה ממורמרים. משה מזרחי היה אמור להישלח לקבוצה אחרת ונשאר לבסוף, אך בשיחות פנימיות אמר קטש כי הוא לא סומך על מזרחי. במהלך הקיץ, כאשר כדיר חתם בירושלים, הקפטן אורי קוקיה הביע חשש שלא יקבל דקות והרגיש כי קטש אינו מאמין בו. קוקיה זכה אז להבטחה כי תהיה לו אפשרות לעזוב במידה ולא ישחק. לאחרונה הוא ביקש להשתמש באופציה הזאת ורק לאחר מסע שכנועים של ההנהלה התרצה ונשאר גם הוא. לכל הבלגן הזה יש להוסיף את העובדה שקטש הלין בשבועות האחרונים כי "אלישי כדיר לא נראה רציני באימונים", הרבה להעיר לשחקן במהלך אימונים וספסל אותו בכמה משחקים רצופים. יש גם הטוענים שקוקיה וכדיר לא משתגעים זה על זה.

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הוא לא מרוצה מהשחקנים ובירושלים לא מרוצים ממנו. אז מה עושים? קטש/ברני ארדוב

גורם בירושלים: "לא נראה שלקטש יש השפעה על הקבוצה"

התהייה הכבדה ביותר שעולה מאתמול היא לגבי קטש עצמו. בירושלים כבר הבהירו כי "אם קטש יניח את המפתחות, ניתן לו ללכת" וגורם בקבוצה הוסיף בעקבות ריבוי ההפסדים: "לא נראה שלקטש יש השפעה על הקבוצה וקשה לראות במה הוא יכול לעשות שינוי. נתנו לו את כל הכלים ואת כל האפשרויות להצליח, אבל כמו במכבי, הוא שוב נכשל. קשה להאמין שהוא יכול לשנות משהו, הרי כבר אתמול הוא התלונן על לחץ שנגרם מבחוץ והופך את העבודה להרבה יותר קשה בירושלים, לא?". מאחורי הקלעים אף הזכירו כי דיון דאוול או שחקנים אחרים שעוזבים את הפועל ירושלים, מגיעים ונותנים הצגות נגדה. "נכון שחסר לנו גארד, אבל דמיטרי מקיימי, הזר החדש, רק נחת וכבר מקבל כל כך הרבה דקות? זה לא הגיוני", אמר גורם לוואלה! ספורט.

אותו גורם הוא לא היחיד שמעביר ביקורת על קטש. הגדיל לעשות היו"ר דני קליין, שהטיל לפני שבועיים פצצה ברדיו ירושלים ואמר: "יכול להיות שהמאמן טעה ויכול להיות שהדרך בה בחרנו שחקנים שגויה. פיטוריו של קטש לא על הפרק, אך יחד עם זאת קרה פה משהו. נתתי לו לעשות הכל ולפני חודש אמרתי שאני מגבה אותו, אבל הוא נכשל בדיוק כמוני. אני מצפה שייתן את הטוב ביותר, אבל אם הוא לא יכול ורוצה ללכת, שילך". כל זה טוב ויפה, אם אתה מתכוון לפטר את המאמן שלך באותו יום. אלא שקליין זרק את ההשפלה הפומבית הזו על קטש ומצד שני לא פעל לפטרו. איזה מסר זה העביר למאמן שלא זכה לגיבוי, אבל גם לא לפיצויי פיטורים? כבר תקופה ארוכה הנהלת הפועל ירושלים אינה מעבירה קו ברור ונחרץ, מצב אבסורדי ולא בריא. היא חייבת להעביר מסר חד משמעי: או שממשיכים עם קטש ולא מצפים "שיניח את המפתחות" או שמפטרים אותו. מה שבטוח הוא, שמעמדו של קטש מעורער מתמיד, ולא ברור אם יכהן כמאמן ירושלים גם ב-2012.

ביטוי להתנהלות הקלוקלת של הפועל ירושלים אפשר למצוא בפרשת הגעתו של הגארד מקיימי. לפני הגיבוי הרדיופוני, הלין קליין על כך שקטש כשל להביא גארד, שהיה חסר לקבוצה, לפני המשחק הקריטי והחשוב מול בי סי דונייצק, בו הפסידה ירושלים והודחה מהיורוקאפ. "מדוע קטש לא מספק לנו שמות?", כעס קליין מאחורי הקלעים. גם קטש רטן על כך שאין גארד, אבל פסל הרבה מועמדים. כך צומצמו האפשרויות לדמיטרי מקיימי אחד, שכלל לא הצטרף לאותו משחק מכריע במלחה. בירושלים כבר מדברים על צירופו של ג'נרל מנג'ר בעונה הבאה. למרות שאפילו אליפות לא תבטיח לקטש עונה נוספת, הדיבורים על ג'נרל מנג'ר מחדירים תקווה חדשה בקודקודים היגעים של בכירי ירושלים.

דני קליין יו"ר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
לא היסס להעביר ביקורת ישירה על המאמן. קליין/ברני ארדוב

מאמן מנתח: "זו קבוצה לא מספיק מסודרת ומאומנת"

מאמן מנתח את כישלונה של ירושלים: "יש לקטש בעיות בלשנות דברים. הוא צריך להוציא הרבה יותר מהסגל הקיים ולא עושה זאת. יש בעיות מבניות בקבוצה". אותו מאמן אומר שחסרונו של יובל נעימי הפצוע מורגש היטב ומדגיש את כישלונו של קטש: "אחרי החוק הרוסי, ובמיוחד לאור הבעייתיות במבנה של ירושלים, הטעות שלהם הייתה בכך שתקופה ארוכה לא הגיע גארד. בלי נעימי, זה הפך לבעיה קריטית יותר. זו קבוצה לא מספיק מסודרת ומאומנת, ובלי נעימי היא הפכה למוגבלת התקפית ולא יצירתית. ברגע שיזרעאלי או סטרוברי לא טובים בהתקפה, קשה לירושלים לעשות נקודות. אין קליעה מבחוץ, הגבוהים לא טובים, כדיר עושה יותר נזק מתועלת ודן גרונפלד הוא שחקן קבוצתי, שתלוי בדרך בה הקבוצה משחקת בשביל לעשות את הדברים שלו".

המאמן ממשיך להסביר את הכישלון ההתקפי של ירושלים: "מול ראשון, יזרעאלי וסטרוברי קלעו וירושלים עשתה נקודות, אבל נעימי היה שחקן עיקרי, שהיה עושה אחד על אחד, חודר ומפעיל את הגבוהים. כרגע, קטש לא יודע לעשות את השינויים ולחפות על החיסרון של נעימי. המשחק מאוד מוגבל בהתקפה. מקיימי יכול לעזור להם בטווח הרחוק, אבל במצב הנוכחי הם בבעיה. מול הבקעה, שהיא קבוצת התקפה בינונית וקבוצת הגנה טובה, החולשה של ירושלים בהתקפה נראתה ברורה יותר. הבקעה עשתה הגנה חזקה וחגגה במתפרצות וסלים קלים. אין בירושלים מי שייצר נקודות כשההתקפה תקועה. אם סטורברי נקלע ליום רע כמו מול הבקעה, הקבוצה מתפרקת. מה שקורה שם זה אפקט דומינו בהתפרקות על המגרש, זה מצב לא בריא וזו הקבוצה שקטש בנה. קשה להגיד אם השחקנים לא מתאימים לשיטה שלו או שהוא לא מתאים את השיטה לכלים שיש לו, אבל יש שם בעיות ולא ברור אם מאמן אחר יוכל לפתור אותן. אי אפשר להפוך את רנדל, גרונפלד או קוקיה לסקוררים", מסכם אותו מאמן.

מ.כ. הבקעה התעללה בהפועל ירושלים עם 59:81

גורמים בקבוצה: "אם קטש יבקש לעזוב ניתן לו ללכת"

שחקן הפועל ירושלים בריאן רנדל. מגד גוזני
אי אפשר להפוך אותו פתאום לסקורר. רנדל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully