וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "מצטער על ההחלטה להקטין את הליגה"

יו"ר ההתאחדות הודה שטעה בהחלטה להפחית ל-14 קבוצות, ואמר על העונש של בית"ר ירושלים: "מקווה שבית הדין יקל עימם"

חשבתם שאבי לוזון מצטער על מינוי מאמן זר לנבחרת ישראל? האם יושב ראש ההתאחדות עדיין מאמין בכוחה של הנבחרת להעפיל לגביע העולמי על אף הבית הקשה? לוזון התראיין הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל, התייחס לתהליך מינוי מאמן לנבחרת ועסק בנושא התפרעויות האוהדים במשחקי הליגה.

"אני התעקשתי להביא מאמן זר ואני אומר עם יד על הלב שאני לא מתחרט לרגע", סיפר לוזון. "אני מתכוון גם למינוי מאמן זר וגם למינויו של פרננדז. סיימנו את הקמפיין הזה במקום השלישי שאיכזב את כולנו אחרי שתי נבחרות שמשחקות ביורו. פרננדז נתן לנו דו"ח שבמבחן התוצאה הוא נכשל. כולנו חלמנו להגיע להצלבה לפחות. הוא הצליח במה שקודמיו לא הצליחו בהשגת הנקודות מהקבוצות הקטנות. הוא נכשל בכך שהוא הביא אפס נקודות מול שתי הנבחרות החזקות יותר בבית.

"זה לא מקרה שאם תסתכלו בדירוגי פיפ"א, גם יוון וגם קרואטיה נמצאות כל הזמן בעשירייה הראשונה. אנחנו לא הגענו פעם אחת למקום 20 או 19", המשיך יושב הראש. "בואו לא נזלזל באף אחת. אני לא זוכר שהגענו למקום 16". על הזימונים הרבים לסגל, אמר לוזון: "הוא לקח עשרים ומשהו שחקנים לדרום אמריקה, וכשהוא חזר הוא אמר שהם לא מספיק טובים. הוא עשה מבדקים של כושר גופני, תזונה וכו', והתחיל לחפש את הסגל. הוא כתב בדו"ח שהוא בונה על חמישה שחקנים ותיקים, יוסי בניון, טל בן חיים הבלם, דודו אוואט, גל אלברמן ואליניב ברדה. אלה החמישייה שהוא רצה שיהיו הסגל".

על שאלת הכישלון אמר לוזון: "פרננדז לא היה להיט כי בסך הכל על המגרש במבחן התוצאה הוא נכשל, ולא הצלחנו להפתיע את הנבחרות הגדולות. מונטנגרו הייתה בהגרלה במקום רביעי והגיעה להצלבה, כך גם לגבי בוסניה. כך חשבתי, האמנתי והתפללתי שגם אנחנו יכולים לעבור נבחרת אחת או שתיים". על השינויים בהצבות של שחקנים, אמר: "שלמה שרף הציב את אבי נמני כמגן שמאלי. למאמנים יש נטייה לצערי לנסות. את הניסויים תעשו באימונים, במשחקים אל תמציאו, אבל מה לעשות שלכל אחד יש את המחשבה שאולי הוא יפתיע עם שחקן כזה או אחר. בלי לפגוע במאמנים, אני זוכר שכל מאמן עשה ניסוי כזה או אחר ואחר כך שינה כמה שיותר מהר".

"אם גוטמן יגיד שאין סיכוי לעלות, לא ארצה אותו כמאמן הנבחרת"

לוזון נשאל גם על הקהל במשחקים, ואמר: "בלומפילד היה מלא גם במשחק נגד יוון ובמשחקים לפני כן. המעבר לבלומפילד הצליח לנו, מול יוון זה לא הצליח. אני באופן אישי לא מבין איך הקהל בנושא נבחרת וקבוצה מאבד אמון. אני לא יכול להבין קהל שתוקף את השחקנים שלהם. יש איזה טרנד חדש לקלל את המאמן או השחקנים, זה דבר לא נורמלי. כלפי השחקנים נראה לי שזה החריף בזמן האחרון. הקהל נהיה יותר תובעני כלפי השחקנים שלו". על שלל זימוני השחקנים של פרננדז, אמר: "הוא (פרננדז) בא והחליט לזמן את טואטחה. היום טואטחה משחק קבוע במכבי חיפה. הוא זימן את עומרי בן הרוש והיום הוא מחוזר על ידי כל הקבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי. אין לי בעיה עם זה שמזמינים לאימון או שניים".

על הציפיות שלו מהקמפיין הקרוב, אמר לוזון: "למה בקמפיין הקודם חלמנו שאולי נעשה משהו ובקמפיין הזה נרים ידיים מראש? גם מונטנגרו, בוסניה ואסטוניה הגיעו להצלבה. על הנייר באמת אין סיכוי, אבל מי שמתעסק בספורט ולא מאמין, שלא יתעסק בספורט".

על המינוי הצפוי של אלי גוטמן, סיפר: "כבר אמרתי שגוטמן הוא המועמד הטבעי והמוביל לאמן את נבחרת ישראל. עד לרגע זה אף אחד לא דיבר עם גוטמן, לפחות לא אני. לא שלחתי אפילו SMS. אם שטרן (חלובה) עשה את זה, זו זכותו. אני יודע שכל מיני אנשים דיברו איתו, אין לי בעיה. כל הסכומים שפורסמו הם בולשיט אחד גדול. מיום רביעי האחרון אני חופשי לטפל בעניין המאמן. נעשה מהר כמה שאפשר את הטיפול והפגישות, נשמע את האני מאמין המקצועי שלו. אם הוא יגיד לי שאין סיכוי שנעלה, אני לא ארצה אותו כמאמן הנבחרת. אחר כך נדבר גם על העניין הכספי. ברגע שנסכם את זה, נביא את זה לעיני כל. כל עם ישראל יידע בדיוק על השקל כמה הוא משתכר. לאורך החוזה אין משמעות ביום חתימתו. מקווה שעד ינואר, אולי לפני כן, יהיה מאמן לנבחרת".

לוזון גם התייחס להקטנת הליגה הצפויה, ואמר: "היום אני מצטער על ההחלטה הזו. אני חושב שעקב כל מיני דעות שהיו לגבי זה שליגת ה-16 גדולה מדי ואמרו שהליגה לא תהיה מעניינת, אני מגלה שכל האיומים היו סתם. ליגת ה-16 מאוד מעניינת. כולן יכולות להיות בפלייאוף העליון והתחתון, יש מתח ועניין. אני חושב שיש לנו ליגה מאוד מענייינת והיא תהיה עוד יותר טובה כשייפתחו עוד מגרשים".

"איצטדיון המושבה הוא היפה ביותר בארץ"

לוזון דיבר גם על איצטדיון המושבה, וסיפר: "עם כל הכבוד לסטלמך, ויש לי הרבה כבוד והערכה אליו, אני חושב שראש העיר צודק בהחלטה שלו. כרגע האיצטדיון נקרא איצטדיון המושבה, אבל מידיעה אני אומר שראש העיר מנהל משאים ומתנים עם ספונסר שהאיצטדיון ייקרא על שמו, כמו בנוקיה. אמור להתקבל סכום של 15 מיליון שקל, הוא רוצה 20 שזה תג המחיר. האיצטדיון עלה 200 מיליון שקל, וראש העיר היה צריך לדאוג ל-170 מיליון שקל. זה האיצטדיון הכי יפה שיש לנו היום בארץ. הנבחרת הצעירה תשחק שם".

על עתידו של איצטדיון רמת גן, אמר: "את איצטדיון רמת גן צריך להרוס מהיסוד ולבנות מחדש, ועל זה היום עובדים. התוכניות רצות בכל הוועדות המחוזיות עם כל מה שצריך. יהיה פה פרויקט אדיר של סכום מדהים של קרוב למיליארד שקל, ואת כל הסכום הזה אנחנו מתכוונים להביא מגורמים מסחריים ולהרים פרויקט גדול. הלוואי והחלום שלי שבמאי 2018 גמר ליגת האלופות ישוחק ברמת גן יתגשם".

על העונש שספגה בית"ר ירושלים מבית הדין, אמר: "אנחנו כהתאחדות לכדורגל עושים ונעשה הכל כדי להפחית את נגע הגזענות במגרשים. מצד שני, אני רוצה להיות הגון עם בית"ר ירושלים. יש ירידה של 50 אחוז בגילויי האלימות והגזענות אצל כל הליגה וגם ישנה ירידה בבית"ר ירושלים. אני מאוד מקווה שיבואו לקראתם מהטעם הפשוט שאמרנו שאם הקבוצות יתפסו את האנשים ויעמידו אותם לדין אזרחי, יקלו איתם ובמקום עונש ללא קהל יהיה עונש של רדיוס עם קהל. אני מקווה שזה מה שיקרה בבית הדין העליון".

על הטיפול באוהדים הסוררים, אמר: "צריך לנסות לאפשר לקבוצות להילחם בחוליגנים כמו שבית"ר ירושלים עושה. במקרה הזה הולכים לתבוע באופן אישי את האוהדים כדי שיכאב להם לשלם. אני לא רואה אותם או מישהו אחר עושה את זה בפעם הבאה. צריך להכניס אותם מאחורי סורג ובריח כי שם מקומם".

לוזון גם ביקר את המשטרה: "על פי חוק הספורט, כל אוהד שהורחק ממשחקי הקבוצה שלו, עליו להתייצב חצי שעה או שעה לפני המשחק שלו בתחנת המשטרה, ואותו דבר אחרי המשחק. עד עכשיו לא מיישמים את זה. לצערי משטרת ישראל לא מיישמת את זה".

בהתאחדות מגכחים על סמכויות ועדת האיתור של לוזון

איך יהרוס תהליך בחירת המאמן גם את הקדנציה של גוטמן?

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully