וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הכישלון

21.12.2011 / 16:15

כיצד, אחרי פארסת הקמפיין הקודם, אבי לוזון מעז למכור לנו שוב את השטות על ועדת איתור, ומדוע אלי גוטמן טועה בהתנהלות מול היו"ר ופוגע בסיכוייו לשנות. חמי אוזן על החרפה הלאומית

אבי לוזון הפקות מציג בימים אלה את אחת העונות הכי קשות שידע הכדורגל הישראלי בשני העשורים האחרונים. ימים יגידו אם זו שנת מעבר או שנת קריסה שבה הליגה הפתטית תחצה את הגבול בדרך להיות הליגה האזוטרית, אבל כמות האירועים מדאיגה: מפרשת הכדור המרכזי שלא הולידה כלום מלבד סימבוליות לעונת 2011/12, דרך טרגדיית המשחק מול יוון, עבור במפלת הקבוצות הישראליות בליגה האירופית ובליגה המקומית וכלה בידיעות החדשות על שון מקייטן, אלי טביב, גל יוסף וארקדי גאידמק. משקיפים מהיציע: החוליגנים של בית"ר ירושלים, מכבי חיפה, מכבי תל אביב ומי לא בעצם, כשאפילו על ראובן עטר האוהדים האחרונים של הכדורגל הישראלי מעיזים לזרוק חפצים. לבריחת הכישרונות (שלא כל כך מצליחים עד כה) לחו"ל יש חלק מרכזי בהפיכת התנאים האלה לעובדות, אבל אם יש משהו שסימל ויסמל יותר מכל מה את מה שקורה כאן העונה זו אותה תבוסה, צורבת מאין כמוה, לנבחרת יוון באותו יום שישי לוהט.

בעונה כזו, שבה כמעט כל קצה חוט של זוועה מוביל לחזון של יו"ר ההתאחדות, אתה מצפה מאבי לוזון שיכה על חטא. כן, אפילו מלוזון. שיכבד את כל האנשים שהוא הרס להם חלום וגנב מהם את הליגה שהם אוהבים. אלא שלוזון לא רק משתין מהמקפצה, הוא גם מצפה שתנקו אחריו. אתמול (שלישי), בחסות חותמת הגומי המעליבה שמכנה את עצמה מזכירות ההתאחדות, לוזון לא היסס למכור לנו את אותו הליך פורמלי לפיו ייבחר מאמן הנבחרת הבא: ועדת האיתור. כמה קראתם עליה, כמה צחקתם עליה, ללוזון זה לא מזיז. פעם הוא היה משכלל את התמרונים שלו, היום הוא יורק אותם לכולנו בפנים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. ברני ארדוב
פעם הוא היה משכלל את התמרונים שלו, היום הוא יורק אותם לכולנו בפנים. אבי לוזון/ברני ארדוב

***

ונחשו מי יישב בוועדת האיתור הזו? לא כולם בבת אחת – נכון, אותו לוזון ואותו שטרן חלובה, הסגן שלו. אחרי הקמפיין האחרון של נבחרת ישראל, למעשה אחרי כל הקמפיינים האחרונים של נבחרת ישראל תחת חסותם, הייתם מצפים מהם לקצת פחות מאותה חארטה. בלי אותה סגירה עם מאמן מאחורי הקלעים, בלי התייעצות של שני אנשים בלבד, בלי חותמת גומי של התאחדות ריקה מתוכן, בלי ועדת איתור ואם אפשר, בלי מוטל'ה שפיגלר. העיקר שלוזון לא דיבר עדיין עם גוטמן וחשוב לו שכל זה לא ייראה כמו עוד קומבינה. בטח.

האם התקיים דיון רציני על מכלול הבעיות של נבחרת ישראל, כפי שביקשנו אחרי המשחק מול יוון? האם המערך הארגוני הכושל באופן היסטורי עלה על השולחן העגול בדרך למציאת הפתרונות שירפאו אותו אחת ולתמיד? האם איזשהו לקח מכל מה שקרה כאן רק לפני כמה חודשים נלמד? מה פתאום, רשעים שכמותכם. צריך רק להחליף מאמן, שיהיה מקובל על לוזון וחלובה. זה הכל. כמו אז, כמו תמיד. העיקר שהשחקנים הם אלה שצריכים סופסוף להשתפר. ווסחאב.

מה שמצחיק בכל הסיפור הזה הוא שיתוף הפעולה המעט תמים של התקשורת גם במקרה גוטמן. זו לא רק תמימות דעים לגבי היותו האיש הנכון, אלא גם השלמה עם מציאות נוראית שבה אנו חיים. כולנו החזקנו את הבטן אתמול כאשר שמענו על וועדת האיתור הזו, בטח כשכמה דקות קודם לכן לוזון סיפר לנו שהוא לא נפגש עם גוטמן, אבל בפועל אסור היה להשלים עם הבדיחה הזו. הבדיחה הזו היא על חשבוננו – לא חייבים לשמור את שלב ההקאה להפסד הראשון של נבחרת ישראל. במקרה של ההתאחדות לכדורגל, אפשר להיות חכמים שלא בדיעבד אלא הרבה מראש.

כדורגלן העבר מוטל'ה שפיגלר. קובי אליהו
האיש שאף ועדת איתור לא שלמה בלעדיו. מוטל'ה שפיגלר/קובי אליהו

***

יש רק איש אחד שיושב כעת בבית וחושב שכל זה לא נוגע אליו – אלי גוטמן. אלא שגוטמן אולי לא מבין שזה הכי נוגע אליו. בהתנהלות של יו"ר ההתאחדות, לוזון מורח את גוטמן בדבש שבו הוא הכשיל כמעט כל מאמן. ההסבר לכך הוא פשוט: במציאות הזו, לוזון מעקר את הסיכוי של אלי גוטמן למרוד בו ובתרבות המקצועית שהוא מנחיל. הוא הרי הביא אותך, הוא השחיל אותך לתפקיד, ואתה עכשיו תסתום הפה ותשלים עם הארגון החולה הזה שנקרא נבחרת ישראל. את הארגון הזה צריך להפוך מהיסוד, להחליף את רוב בעלי התפקידים שהם חלק מהלוזריות השכונתית השורשית, אבל בסידור העבודה שאבי לוזון מציע זה קצת קשה ולא הוגן כלפיו. אפילו לואיס פרננדס למד להתפשר איתו. מספרים שהיו לו יחסים חמים עם עמוס לוזון.

גוטמן הוא המועמד הטוב ביותר לנבחרת ישראל, אבל צריך גם לומר לו את זה: כולנו רוצים אותך בנבחרת כדי שתתעמת עם הארגון הרקוב, עם אבי לוזון, ולא כדי שתנשק לו את היד ותרגיש חייב. גוטמן משדר כעת לעולם שהוא מוכן להסכים להכל כדי לאמן את הנבחרת הלאומית. קשטן היה מוכן לעשות הכל למען החלום הזה, אברהם גרנט סלח בשנייה לאלו שזרקו אותו מהנבחרת האולימפית כשקיבל את ההצעה וכולם התנהגו כמו ילדות מאוהבות שלא רואות הפגמים אצל המחזר. גוטמן צריך להילחם על השכר שלו, על העוזר שלו, על העצמאות שלו, על העקרונות המקצועיים, כבר עכשיו. לא לתת לאבי לוזון להרגיש שהוא כזה קל להשגה, הגם שהוא חונך כמו כולנו שנבחרת ישראל מעל הכל. רק כך הוא יגדיל את הסיכוי שלו לשפר דברים באמת, כי נכון לעכשיו: כלום לא השתנה.

חבר הנהלה בהתאחדות: "ועדת איתור? אולי התכוונו אישור"

סופית ורשמית: לואיס פרננדז סיים את תפקידו בנבחרת

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן. ברני ארדוב
צריך להילחם על העצמאות שלו כבר עכשיו. אלי גוטמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully