וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי שובר שיאים, ניימאר מוריד את הראש

71 אחוזי החזקה בכדור לברצלונה, מסי עם שער 55 השנה בשש מסגרות, וניימאר מודה: "הם פשוט מכונה". סיכום הגמר ההיסטורי

ברצלונה ממשיכה לדרוס לא רק את אירופה, אלא את העולם כולו ולמעשה כל מי שניצב בדרכה. לפעמים מדורי הספורט נוטים להגזים, אך ההישגים של ברצלונה וסגנונה המרגש מאפילים על כל נטייה דרמטית של התקשורת. בארסה זכתה היום (ראשון) שוב באליפות העולם לקבוצות, בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי שהביסה לא תנאי 0:4 את אלופת דרום אמריקה סנטוס, והמחישה לעיני מיליארדים ברחבי העולם את העליונות המוחלטת שלה.

המשחק שאמור היה להיות קרב מסקרן בין ה"ג'וגו בוניטו" הברזילאי לבין ה"טיקי טאקה" של בארסה הסתיים בניצחון מוחץ לקטלאנים, שהמשיכו שנה מצוינת. בארסה החזיקה בכדור 71 אחוזים מהזמן מול הברזילאים האומללים, ונדמה שרק רחמים של הקטלאנים מנעו מהם לכבוש עוד ועוד שערים.

המשחק גם אמור היה להיות קרב בין ליאונל מסי לניימאר במאבק על תואר הכדורגלן הטוב בתבל, אבל שוב התברר כי ההייפ סביב ניימאר הוא עדיין תמוה. פלה האגדי אמר לפני כמה ימים שניימאר לא פחות טוב ממסי, אבל היום הכוכב העולה של סנטוס התקשה לתפקד מול ברצלונה, את ההדמנויות המעטות שקיבל הוא לא ניצל, ובעיקר הוכיח שהוא עדיין רחוק מהרמות הגבוהות של הכדורגל.

ליאו מסי, מצדו, השלים שנה מדהימה שבה הוא כובש בשישה מפעלים: ליגה ספרדית, ליגת האלופות, גביע המלך, סופר קופה הספרדי, סופר קופה האירופאי, ועכשיו גביע העולם לקבוצות. יש לציין שגם פדרו רשם את ההישג הזה בעבר, ב-2009. זהו שערו ה-55 של מסי ב-2011 - 31 בליגה הספרדית, 12 בצ'מפיונס ליג, 6 בגביע המלך, שלושה בסופרקופה הספרדי ועוד אחד בסופר קופה האירופאי (פלאס הצמד מהיום). אגב, סמואל אטו הצליח בשנת 2010 לכבוש בשבע מסגרות (!), מאחר שכבש גם בגביע העולמי וגם באליפות אפריקה.

כמו כן, מסי ממשיך לכבוש במשחקי גמר: אחרי שכבש גם מול אסטודיאנטס בגמר הקודם של בארסה באליפות העולם לקבוצות, השערים שלו היום מצטרפים לשני שערים שכבש בשני משחקי גמר ליגת האלופות (פעמיים מול יונייטד), בגמר גביע המלך מול אתלטיק בילבאו, ובגמר הסופרקאפ האירופי מול פורטו. והוא רק בן 24.

ניימאר הודה בסיום ש"ברצלונה היא כמו מכונה. היא הייתה הרבה יותר טובה, ויש לה שחקנים נפלאים. אני לא יודע אם היא בלתי מנוצחת, אבל היום היא לימדה אותנו איך משחקים כדורגל. זה שיעור בכדורגל, שכדאי לנו ללמוד אותו בברזיל. הגענו לכאן, ועמדנו בפני אתגר גדול, אבל הצלחנו לסיים במקום השני. כמו שפפ גווארדיולה אמר, לפעמים צריך להפסיד כדי ללמוד איך לנצח".

קפטן האלופה קרלס פויול כבר רגיל להניף תארים, אך הניצחון היום שוב ריגש אותו: "אנחנו מאוד שמחים, שיחקנו משחק מצוין. למרות התוצאה, לא היה לנו קל. לשמחתנו השערים הגיעו מהר, וזה עזר לנו". פויול אף בחר להקדיש את התואר לדויד וייה הפצוע ועוזר המאמן טיטו וילנובה, שלא היו עם הקבוצה: "לצערי הם לא היו כאן, ואני מקדיש להם את זה. איתם אנחנו יותר חזקים".

כמובן שגם פויול נדרש להתייחס לניימאר, שהיה רחוק משיאו, ופרגן לחלוץ הברזילאי הצעיר: "הוא שחקן מצוין. פחדנו ממנו לפני המשחק, אבל שיחקנו מצוין והצלחנו לעצור לא רק אותו, אלא את כל הקבוצה שלהם".

שחקני ברצלונה מניפים את המאמן, פפ גווארדיולה. רויטרס
עוד חגיגה. ברצלונה מניפה את פפ גווארדיולה/רויטרס
שחקן ברצלונה ליאונל מסי מקבל את תואר השחקן המצטיין של אליפות העולם לקבוצות. רויטרס
מפתח הלב. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully