וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה זכתה באליפות העולם לקבוצות

אלופת אירופה גברה 0:4 על סנטוס בקלות וזכתה בתואר חמישי ב-2011. מסי (צמד), צ'אבי ופברגאס כבשו, ניימאר אכזב

ברצלונה זכתה היום (ראשון) באליפות העולם לקבוצות אחרי ניצחון 0:4 על סנטוס הברזילאית, אלופת דרום אמריקה. אלופת אירופה נהנתה משערים של ליאונל מסי (16, 82), צ'אבי (24) וססק פברגאס (45) וזכתה בתואר חמישי ב-2011 אחרי אליפות, ליגת האלופות, הסופר קאפ האירופי והסופר קופה הספרדי. יותר מזה, בארסה הוכיחה שוב את הדומיננטיות שלה, כשגם מול קבוצה כביכול איכותית כמו סנטוס היא ליהטטה והראתה את הבדלי הרמות בינה לבין שאר העולם.

שחקני ברצלונה חוגגים זכיה בגביע העולם לקבוצות. רויטרס
הכי טובים שיש. ברצלונה חוגגת תואר נוסף/רויטרס

פפ גווארדיולה חסר היום את דויד וייה ששבר את רגלו בחצי הגמר, אבל בחר להרכיב במקומו של טיאגו הקשר. על פניו ברצלונה שיחקה בלי חלוץ, אבל בפועל ראינו מערך גמיש, חילופי עמדות, תנועה בלתי פוסקת, ומכונה טכנית ובלתי צפויה שמסכנת ללא הרף את היריבה.

ברצלונה נטלה את היוזמה כבר מהשריקה הראשונה, כשבדקות הפתיחה דני אלבס הפעלתן ייצר כמה סכנות באזור הרחבה הברזילאית, פברגאס היה דינמי, מסי התגבר בקלות על שחקני ההגנה ובדקה ה-16 כבש אחרי בישול של צ'אבי. שמונה דקות חלפו וזה כבר 0:2, כשהפעם צ'אבי מסיים מבצע קבוצתי יפה עם הכדור ברשת. רגע לפני המחצית ססק פברגאס הוסיף את השלישי ולמעשה גמר סופית את המשחק, ומסי שפתח, גם סגר וקינח שמונה דקות לסיום.

בעוד מסי מוכיח בפעם המי יודע כמה, ניימאר של סנטוס הבטיח ולא קיים. הרבה אוהדי כדורגל בעולם הדליקו היום את הטלוויזיה ורצו לראות איך הכוכב הגדול של דרום אמריקה יתמודד עם אלופת אירופה. בפעמים המועטות שהוא קיבל את הכדור בחופשיות, הוא ניסה יותר מדי, איבד את הראש את הריכוז ואת הכדור, וגם החמיץ שתי הזדמנויות טובות.

בסופו של יום הגביע העולמי לקבוצות עושה דרכו לאירופה בפעם החמישית ברציפות ובפעם השנייה לברצלונה, אחרי שהיא זכתה בו ב-2009. אולי סנטוס הייתה יכולה להוות יריב לכל קבוצה אירופאית אחרת. הבעיה היא שברצלונה היא לא כל יריבה אירופאית אחרת.

* אלופת אסיה אל סאד הקטארית סיימה במקום השלישי בטורניר, לאחר שגברה בפנדלים 3:5 על קאשיווה ריסול היפנית, שהשתתפה בטורניר על תקן אלופת במדינה המארחת. בתום הזמן החוקי התוצאה הייתה 0:0.

ניימאר, סנטוס, נלחץ על ידי דני אלבס, ברצלונה. רויטרס
לא כוחות. ניימאר נכנע לאלבס/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1: שחקני ברצלונה עלו לטקס הצגת השחקנים עם חולצות ועליהן כיתוב לכבודו של דויד וייה, ששבר את הרגל: "תהיה חזק גואחה".

דקה 2: כזכור, ברצלונה זכתה בתואר לפני שנתיים כשגברה על אסטודיאנטס. הברזילאים זכו לאחרונה בגביע ב-1963, כשעוד היה הגביע הבין יבשתי (החל משנת 2000 שונה הפורמט ל"גביע העולם לקבוצות").

דקה 13: מסי התקדם לעומק, עבר שחקן, בעט מחוץ לרחבה ורפאל הדף. הכדור נחת ברגליים של טיאגו, אבל רפאל לקח גם את הבעיטה החלשה שלו.

דקה 16: גול! מסי התחיל במהלך וגם סיים אותו. הארגנטינאי מסר לפברגאס, שהעביר לצ'אבי והאחרון העביר עומק למסי. משולש נהדר שהסתיים בהקפצה של האחרון לרשת. מהלך גדול ו-0:1 לברצלונה.

דקה 24: גול! אלבס מצא את צ'אבי בתוך הרחבה והפעם הקשר ראה רק את המסגרת ושיגר בעיטה שטוחה וחזקה, מ-13 מטר, פנימה. 0:2 לברצלונה.

דקה 26: מסי שוב קיבל כדור עומק, אבל הפעם אדו דרסנה גלש ברגע האחרון והרחיק לקרן.

דקה 28: בורג'ס קיבל כדור עומק טוב מגאנסו בתוך הרחבה, בעט כדור שטוח, אלכסוני וחזק, אבל ואלדס ירד היטב ובלם. הזדמנות ממשית ראשונה לסנטוס.

דקה 29: עוד חור בהגנה הברזילאית, הפעם ססק פברגאס קיבל כדור עומק לבדו מול השער, אבל הבעיטה שלו ברגל שמאל נעצרה בעמוד של רפאל.

דקה 45: גול! מסי מסר בעקב לאלבס בתוך הרחבה, רפאל הדף את הניסיון של בני ארצו, טיאגו ניסה, השוער שוב בלם ולבסוף פברגאס כבש מקרוב. 0:3 קליל לברצלונה.

מחצית שנייה

דקה 46: ססק חילץ כדור, מסי אסף התקדם ומצא את פברגאס שהספיק להיכנס לרחבה. הקשר בעט שטוח, רפאל ירד והדף לקרן.

דקה 47: סנטוס יצאה למתפרצת, בורג'ס מצא את ניימאר בכדור גובה נאה, אבל החלוץ הצעיר נגח לא טוב מעל המשקוף.

דקה 52: מסי שוב הוציא מתפרצת מהירה, בסיומה דני אלבס קיבל הגבהה מדויקת, אבל נגח ממצב קורץ לרוחב השער. החמצה גדולה.

דקה 56: צ'אבי-אינייסטה-פברגאס-אינייסטה, התקפה מהירה של ארבע נגיעות הסתיימה עם בעיטה של אינייסטה סמוך לקורה.

דקה 57: מסצ'ראנו החליף זה עתה את פיקה, ההגנה של ברצלונה עדיין לא התארגנה וניימאר נשלח לכדור עומק לבדו מול ואלדס, אבל נבלם אצל השוער. זה היה צריך להיות שער.

דקה 78: טיאגו הכניס לססק שבעט מזווית קשה, רפאל הדף.

דקה 80: פדרו הוציא כדור לאלבס בתוך הרחבה והברזילאי הרעיד את הקורה של סנטוס.

דקה 82: גול! אלבס חילץ כדור בחלק המגרש של סנטוס ומצא את מסי בתוך הרחבה. הארגנטינאי דילג מעל רפאל וגילגל פנימה. 0:4. סיומת הולמת לעוד ניצחון מרשים.

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, קרלס פויול (אנדראו פונטאס, 84), ג'רארד פיקה (חאבייר מסצ'ראנו, 57), אריק אבידל, סרג'יו בוסקטס, צ'אבי, טיאגו (פדרו, 78), ססק פברגאס, אנדרס אינייסטה, לאו מסי.

סנטוס: רפאל, ברונו רודריגו, אדו דרסנה, דורבאל, לאו, ארוקה, הנריקה, דנילו (אלאנו, 31), גאנסו (איבסון, 83), ניימאר, בורג'ס (אלן קארדץ, 78).

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

ליאונל מסי, ברצלונה, מול ניימאר, סנטוס. רויטרס
חכו עם השוואות עוד כמה שנים. מסי מול ניימאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully