וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "הכי קל להתפרק, אבל אנחנו נירק דם"

12.12.2011 / 7:59

שחקני בית"ר ירושלים חוששים מקריסה אך מבטיחים להילחם: "חייבים את הקהל". נעים: "ברור שבלי חיזוק נהיה מועמדים רציניים לירידה". קורנפיין דורש שיחה דחופה עם גאידמק

אווירת נכאים שררה אתמול (ראשון) בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום ההפסד 3:0 לבני יהודה. יובל נעים שוחח עם איציק קורנפיין וקיבל ממנו תמיכה גדולה וחיזוק, ולאחר מכן נכנס המאמן לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים "ביזיתם אותי, ביזיתם את המועדון ואת עצמכם. אין לי בעיה לקום וללכת אם אני הבעיה, אבל צריך להיות ברור פה לכולם שבית"ר זה לא עוד מועדון. לא משנה מי משחק, אסור להיראות ככה. כולנו צריכים להיות חזקים וביחד להשאיר את המועדון הגדול הזה בליגה. בשבוע הבא נגד באר שבע זה מלחמת עולם שלכם ושלי". אחרי שנעים סיים לדבר, השחקנים נותרו דוממים ובהלם מהסיטואציה.

עימות התרחש בין עמית בן שושן לקובי מויאל בסיום המשחק. מויאל, כזכור, עלה למשחק חולה לאחר שלא התאמן יום קודם. רק מספר שעות לפני המשחק הוחלט כי מויאל יעלה לשחק, ובמחצית ביקש להתחלף. בן שושן אמר לו: "למה אתה עולה לשחק אם אתה חולה?". מויאל ענה לו: "לא ידעתי שלא אוכל להחזיק יותר ממחצית. אני עם חום ומרגיש כמו מת על המגרש, אתה לא רואה?".

גם האוהדים קרועים

העימות הזה ממחיש את הלחץ הגדול בחדר ההלבשה, ובעיקר את החשש של השחקנים מהאפשרות לקרוס ולהתפרק. השחקנים דיברו ביניהם אתמול בשעות הלילה המאוחרות על הצורך להיות חזקים ומאוחדים, בהבנה שהקבוצה עוד עלולה לרדת ליגה. השחקנים מרגישים שהאוהדים אינם מבינים את חומרת המצב, ומאוד היה רוצים לקבל את התמיכה שלהם. מנגד, ארגון האוהדים "לה פמיליה" יקיים הערב או מחר פגישת אוהדים שלאחריה יוחלט כיצד לפעול והאם לעלות לאחד האימונים השבוע.

אחד מנציגי האוהדים אמר: "אנחנו קרועים. מצד אחד כואב לכולנו המצב ומשגע אותנו שהשחקנים נראים ככה, כי אין לזה שום תירוץ, אבל מצד שני אנחנו מדברים עם שחקנים ורואים שאכפת להם, ומבינים השם בית"ר כן מדבר אליהם, אז נצטרך לראות מה נעשה עם זה. ברור לנו שבאר שבע בשבוע הבא זה מלחמת עולם".

ועכשיו: באר שבע

אפרופו באר שבע, שהתקרבה עד לכדי ארבע נקודות מבית"ר ותגיע בשבוע לטדי, אמר יובל נעים: "זה באמת המשחק הכי חשוב. צריך לזכור שעם כל מצב הרוח הרע, הפסדנו בקרב אך לא במלחמה. מול הפועל באר שבע בטוח שניראה טוב יותר. אנחנו צריכים להיראות הרבה יותר טוב כי זה באמת עונה להגדרה של מלחמת עולם. כל שבוע אומרים לי שהמשחק הבא הוא מלחמת עולם, אבל זה באמת מלחמת עולם".

בנוגע לחיזוק בינואר אמר נעים: "ברור שללא חיזוק בינואר אנחנו מועמדים רציניים לירידה, במיוחד כשהיריבות צפויות להתחזק. אבל אנחנו לא נוותר, ולמרות המצב הקשה אמרתי ואני עומד מאחורי שאמרתי: בית"ר ירושלים תישאר בליגה".

נעים אמר הבוקר לגלי צה"ל: "צריך לזכור שאף מאמן לא רצה לבוא למועדון הזה בקיץ. המצב לא קל, אבל צריך להישאר אופטימים. בתחילת העונה אותם שחקנים נתנו הצגות. הכי קל לברוח, אבל אני האחרון שאעשה את זה. יש לנו בעיה בחלק הקדמי, וכשלא כובשים קשה לנצח. לא חושב שהסגל שלנו יותר טוב מהיריבות שלנו לתחתית, אבל כשאנחנו בתחתית, זה יוצר עניין ורעש וההתקשורת מנפחת כל דבר. אבל יש פה סגל טוב, ואם נשרוד את העונה הזאת, יש פה בסיס להרבה שנים. כרגע נצטרך להביא שלושה או ארבעה שחקנים לפחות. המלחמה תהיה עד הסוף".

יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין לא מתכוון להמתין למועד ההעברות בינואר וידרוש בימים הקרובים שיחה דחופה עם ארקדי גאיידמק בכדי לקבל תשובות ברורות בנוגע לאפשרות לקבל תקציב לרכש. במידה שגאידמק לא יוכל להבטיח זאת, יפנה קורנפיין לאופציות אחרות בניסיונות למצוא תורמים או לגייס כספים מכל גורם אפשרי. גורם בבית"ר אמר על קורנפיין: "מי שחושב שהוא אדיש לא יודע מה הוא מדבר. הוא כבר חודש חושש מהסתבכות בתחתית יותר מהשחקנים ויותר מיובל, והוא ראה את התסריט הזה בדיוק. הוא יודע שינואר זאת צומת דרכים ואולי הנקודה שתכריע את ההישארות או ירידה של בית"ר".

אגב, גם השחקנים מבינים היטב את חשיבות המשחק בשבוע הבא ואחד מהם אמר אתמול: "זהו, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לנצח, ואנחנו מקווים שהקהל יבין את המצב וייתן לנו גב. באמת הכל היה שחור נגד בני יהודה וביזינו את עצמנו ואת האוהדים אבל אין פתרון אחר חוץ מניצחון על באר שבע. למרות המצב, עם תמיכה של כולם אנחנו שווים ניצחון נגדם ואפשר לעשות את זה. הכי קל להתפרק, אבל נירק דם כדי להוכיח שבית"ר חשובה לכולם כאן".

אבירם ברוכיאן עשוי לחזור להרכב בשבוע הבא לאחר שנח בשבועיים אחרונים עקב הפציעה במפשעות. סטיבן כהן צפוי לעמוד היום לוועדת משמעת פנימית בעקבות הטיסה לצרפת ללא אישור וצפוי לספוג קנס כספי.

ההתאחדות הודיעה שבית"ר תעמוד לדין בעקבות דו"ח המשקיף אופיר וגמן, שציין את ההתפרעות ההמונית של האוהדים שעקרו עשרות כיסאות, פצעו שני מאבטחים ונעצרו 17 מהם, כמו גם את הפריצה של אחד מהם למגרש. הבוקר יובאו שני אוהדים להארכת מעצר. מנגד, הנהלת איצטדיון בלומפילד תדרוש מבית"ר לפצות אותה על כל הנזק שנגרם לכיסאות בשער 7. מדובר בעשרות אלפי שקלים, ובמצבה של בית"ר ירושלים מדובר בסכום לא מבוטל.

אחד מהאוהדים ששרף כיסאות ביציע, אמור להיות מורחק מהמגרשים ובחברת האבטחה התלוננו שרשימת האוהדים המורחקים הגיעה אליהם רבע שעה בלבד לפני שריקת הפתיחה. כמו כן, שני מאבטחים נפצעו גם הם במהומה, כאשר אחד הוכה בראשו בעזרת מוט ואחד בתגרה עם אוהדי בית"ר ביציע.

עוד על המשחק הסוער:

צפו בניצחון 0:3 של בני יהודה על בית"ר ירושלים

אוהדי בית"ר התפרעו, 15 אוהדים עוכבו לחקירה

זה לא מצחיק: בבית"ר מתחילים לפחד באמת מירידת ליגה

יובל נעים: "זה היה פשוט ביזיון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully