וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה קולט שאם בן שושן נפצע, אין מי שישים גול ואנחנו יורדים ליגה?"

11.12.2011 / 13:53

למה ההתקפה תקועה, מה מעצבן את נעים ואיך הצליח סטיבן כהן להרגיז? הניצחונות של הפועל חיפה ובאר שבע רק שכנעו את בית"ר ירושלים: המצב איום, וללא חיזוק בינואר יהיה קשה להתגבר עליו

למרות שיכלו ליהנות מערב פנוי, היו כמה שחקנים בבית"ר ירושלים שעקבו בעניין רב אחרי המחזור בסוף השבוע האחרון. לא, לא הקלאסיקו הטריד אותם, כמו התוצאות של הפועל חיפה והפועל באר שבע, שהציבו מראה לא נעימה מול הצהובים-שחורים. "זה רע מאוד, הם כבר צמודים אלינו", אומר שחקן בבית"ר. "הם בפורמה, הקהל שלהם נותן גב והם על גל של להביא נקודות. אנחנו בדיוק להיפך. אנחנו חייבים נקודות ומהר, אחרת נסתכל על הקו האדום מלמטה".

אופיר עמרם שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. קובי אליהו
פרצוף שאומר את הכל. אופיר עמרם לאחר עוד הפסד של בית"ר ירושלים/קובי אליהו

אין התקפה

בבית"ר ירושלים יודעים כבר כמה שבועות שהם נכנסו חזק למאבקי התחתית. שש הנקודות שצברה הקבוצה בעשרת המשחקים האחרונים, יחד עם ההשתפרות של מספר קבוצות בתחתית, מביאות את בית"ר לנקודה בה היא אינה יכולה להמשיך בקצב הצבירה הזה אם ברצונה להישאר בליגת העל.

כאן חובה להתחיל ממספרים. בית"ר היא כיום הקבוצה החלשה ביותר התקפית בליגת העל, עם 10 שערי זכות בלבד. כדי להבין את הסיבות צריך לחזור לעונה שעברה. בית"ר נחשבה גם בעונה שעברה לקבוצת התקפה בינונית, הבקיעה 38 שערים, אך 23 מתוכם הובקעו על ידי שחקנים שכבר עזבו את המועדון (חן עזריאל, סמואל יבואה, עידן טל, כריסטיאן גונזלס ומשה בן לולו), כאשר במקומם לא צורפו שחקי רכש.

למעשה, הסגל הנוכחי של בית"ר היה שווה בעונה שעברה כ-15 שערים. שבעה מתוך אותם 15 הבקיע אבירם ברוכיאן, שעומד עד עתה עם סיום הסיבוב הראשון על שער אחד בלבד. הקשר ההתקפי השני שמשחק ליד ברוכיאן, סטיבן כהן, נמצא גם הוא עם מאזן דומה של שער אחד בלבד ולא מספק את הסחורה. את התקפת הקבוצה עד עתה מחזיק עמית בן שושן עם שישה שערים, כמות יותר גדולה מזאת הממוצעת שלו בשנים האחרונות, וגם הוא חוזר ואומר בשיחות סגורות כי "אני חייב עזרה, לא יודע מאיפה? קשרים, מגינים, בלמים, לבד אני לא יכול".

אז, זהו, שלבן שושן אין עזרה גם מהחלקים האחרים. כדי לייצב את ההגנה המאמן יובל נעים ביקש מאלי דסה ואבי ריקן לא לעלות יותר מדי ולהיות זהירים. מהקישור האחורי נעים בסך הכל מרוצה, אבל גם עם ההצטרפות שלהם יש לו בעיה. את הדוגמה הטובה אפשר לקחת מקובי מויאל. נעים מרוצה מהכדורים הנייחים שמויאל מרים והשחקן גם ניגש לכל כדור כזה בהתלהבות, אבל בשבועות האחרונים המאמן משנה כיוון ואומר לקשר: "יש לך את הניתור הכי גבוה בליגה, אתה במצבים נייחים חייב להיות למעלה, אין לנו מי שישים גול".

וזה לא רק במצבים נייחים. נעים ביקש ממויאל מספר פעמים לשחק יותר קדימה, בין הקישור האחורי לחלוצים, כדי לייעל את ההתקפה. כדי להבין עד כמה שחקנים מודעים למצב, צריך לקחת רק משפט של אחד מהם השבוע: "אנשים לא מבינים כמה אנחנו שורדים בשיניים. אתה קולט שאם עמית בן שושן נפצע, אין מי שישים גול ואנחנו יורדים ליגה?"

עמית בן שושן שחקן בית"ר ירושלים עם הכדור, משמאלו אלי דסה. קובי אליהו
מי בא לקחת כדור? לעמית בן שושן אין עזרה בחלק הקדמי/קובי אליהו

אין כושר

האנמיות הזאת בהתקפה הופכת קשה משבוע לשבוע. דווקא אחרי שני המשחקים נגד מכבי חיפה וקרית שמונה, בהם בית"ר הגיעה להרבה מאוד מצבים אך הבקיעה שער אחד בלבד, נראה שהשחקנים איבדו את הביטחון ונגד מכבי פתח תקוה כבר נראו הרבה פחות טוב והתקשו בפעולות פשוטות. זה לא מקרי. היה ברור לבית"ר שאם הקבוצה תהיה בתקופה לחוצה, הסגל הנוכחי יתקשה לתפקד.

עד כמה שזה לא נראה במספרים, החיסרון של אבירם ברוכיאן מאוד בולט בחלק הקדמי. ברוכיאן קיבל החלטה לנוח אחרי המשחק בקרית שמונה, בו הגיע לשניים-שלושה מצבים בהם היה יכול להתקדם באופן חופשי עד לשער, אך בגלל הפציעה במפשעות התקשה בתנועה. לאחר המשחק אמר ברוכיאן לנעים: "כואב לי שאני לא יכול לתרום כמו שצריך ככה, בכל תנועה אני מרגיש כאב ולא מצליח לעזור, אני צריך לנוח ולטפל בזה כי יש לנו עונה ארוכה ומלחמת עולם עד הסוף".

אז ברוכיאן נח בינתיים ומי שאמור היה להיות דומיננטי במקומו זה סטיבן כהן, שלא מצליח לעשות זאת. כהן מקבל קרדיט כמעט בלתי מוגבל מנעים מתחילת העונה, אך בשורה התחתונה התפוקה שלו היא שער אחד ושני בישולים, כשמעבר לכך, נעים מאוד מאוכזב מהיכולת הכללית של הקשר ורמת ההשקעה שלו. לא במקרה נעים רתח על העובדה שכהן טס לצרפת השבוע ללא אישור ואמר לאנשים במועדון: "אני נותן לו קרדיט כאן גם כשהוא לא פוגע מתחילת העונה, וככה הוא מתנהג?". רק כדי להמחיש עד כמה הסגל של בית"ר קצר ובעייתי במיוחד בחלק הקדמי, תעיד העובדה שנעים היה רוצה להשעות את סטיבן כהן לתקופה ארוכה אך במקום זאת כהן יתלבש הערב למשחק ובסיטואציה מסויימת עוד עשוי לפתוח, כשנעים אומר: "אני שם את האגו בצד".

אבירם ברוכיאן שחקן בית"ר ירושלים (ימין) מול הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
חיסרון שלא מורגש במספרים, הקבוצה צריכה אותו. אבירם ברוכיאן/ברני ארדוב

אם לא חסרו לנעים בעיות, אחרי המשחק נגד מכבי פתח תקוה הוא התלהב מברק משה ואמר: "קיבלנו היום את ברק משה ואני מתכוון להמשיך ולתת לו להתפתח כשחקן הרכב". נעים קיווה כי משה ייתן גב חזק לקישור האחורי ויאפשר לקובי מויאל ואייבנדר יותר חופש לעלות קדימה, אך במהלך השבוע משה איבד את ההכרה באימון והתעלף מבלי שמישהו נגע בו והובהל באמבולס לבית החולים שם נקבע כי סבל מהתייבשות. בבית"ר לא לקחו סיכון ומשה יחזור לאימונים רק לאחר שיעבור בדיקות קרדיולוגיות ביום שני.

מעבר לכך, נעים החל לשמוע ביקורת על הכושר הגופני של בית"ר. אי אפשר שלא לראות שבית"ר מתעייפת בחלק האחרון של המשחק, אבל ההסבר לכך נעוץ בסגל. נעים ניסה לקיים השבוע שני אימונים ומהאימון הראשון נעדרו אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן ופיליאבסקי בשל פציעות ואילו קובי מויאל, דן איינבינדר ואבי ריקן ערכו אימון חלקי, כשסטיבן כהן מושעה. נעים אמר לאחר מכן: "בשביל מי לעשות שני אימונים אם יותר מחצי הרכב לא יכול להחזיק אימון אחד".

בית"ר משלמת כאן את מחיר הסגל הקצר והעומס עליו, כמו על ההכנה הלא מסודרת לעונה. כשאמרו לנעים ועוזרו חנן אזולאי לעשות את האימונים אפילו רק עם השחקנים המחליפים, האחרון גיחך: "אימון אחד אני איתם והם עושים לי את המוות עד שהם גומרים אותו כמו שצריך". נעים משלם כאן מחיר מסויים על רחמנות וחוסר היכולת לשחרר שחקנים מהסגל בינואר בכדי שלא ימצאו עצמם בלי קבוצה ("אני לא יכול לקחת על המצפון שלי שהשחקנים האלה יפרשו מכדורגל עכשיו"), ונתקע עם סגל גדול של צעירים שאין לו מה לעשות איתם ולא מעט מהם ממורמרים. בינואר צפוי נעים לשחרר 4-5 מתוכם.

יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
הקבוצה שלו משלמת מחיר של הכנה לקויה לעונה. יובל נעים/מגד גוזני

אין תמיכה

מבחינת נעים, בינואר הכל ייקבע. אמנם גם נעים וגם היו"ר איציק קורנפיין שמעו הבטחות מכיוון הבוס ארקדי גאידמק על כסף לחיזוק, אבל עד שהדברים לא יקרו בפועל איש לא מתחיל לתכנן תכניות. הדבר היחיד שדי בטוח הוא שליאונרדו פאסוס הברזילאי יצטרף לקבוצה. מדובר בשחקן בעלות של כ-150 אלף שקל וקורנפיין ימצא את הפתרון להעביר אותו. מעבר לכך, נעים מעוניין בקשר קדמי וחלוץ נוסף, מה שיצריך הקצבה מגאידמק. גם איציק קורנפיין העביר לגאידמק את המסר הברור לפיו הקבוצה בסכנת ירידה ממשית.

בחודש ינואר מסתיים גם החוזה של מיגל פורטיז'ו ועל אף שהבלם עולה בהרכב, ספק גדול אם ימשיך בקבוצה. נעים דווקא מראה נכונות לשלב בחזרה את תומר בן יוסף בתקווה שיוכל להיות ציוות טוב לאנדריי פיליאבסקי בהמשך. השבוע עלו שמותיהם של דדי בן דיין וקובי מוסא כשחקנים שעשויים להצטרף למועדון בחודש ינואר ומספר שחקנים ממורמרים נשמעו מתלוננים על כך. עמית בן שושן הגיב לכך ביום שישי: "אני חושב שאנחנו צריכים וחייבים להתחזק ואולי יש שחקן או שניים ממורמרים אבל זה לא מייצג. מי שנמצא על המגרש ואיכפת לו מבין את המצב ויודע מה הקבוצה צריכה. זאת עונה שנילחם בה נגד הירידה".

ואם לבן שושן לא היו אשליות, הוא צריך לקוות שהקהל יביא למשחקים הבאים את התמיכה שנתן לאורך כל העונה, כי כבר במשחק נגד מכבי פתח תקוה האוהדים החלו להלחיץ את השחקנים, לשגע את נעים מאחורי הגב ולקראת הסוף גם חזרו לקלל את איציק קורנפיין. אם יש משהו שהשחקנים חששו ממנו אחרי המשחק זה שהקהל מתחיל להתהפך עליהם. אחד השחקנים סיכם: "אנשים פה לא מבינים עם מה אנחנו מתמודדים. יש פה המון שחקנים צעירים וחסרי ניסיון ועם הלחץ של בית"ר יהיה קשה מאוד. אנחנו לא צריכים אלא חייבים את הגב של הקהל. אם הקהל ייפול על שחקנים, על איציק או על יובל זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות כי כולם ייכנסו ללחץ".

אוהדי בית"ר ירושלים, אביגיל שרעבי. מגד גוזני
עכשיו הזמן לתמוך בקבוצה. אוהדי בית"ר ירושלים ברגע של אמפתיה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully