וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מה שמפריד גברים מילדים

3.12.2011 / 9:45

העונה מתקרבת לסיומה והשחקנים צריכים לעלות רמה. במוקד המחזור ה-13: סטילרס-בנגאלס, ג'איינטס-פאקרס, סיינטס-ליונס

חמישה משחקים. זה כל מה שנשאר לסיום העונה הסדירה, כך שהמתח ממשיך לעלות והשבוע שתי קבוצות כבר עשויות להבטיח את מקומן בפלייאוף. סן פרנסיסקו צריכה ניצחון כדי לזכות באליפות ה-NFC מערב והיא תנסה למצוא אותו מול סנט לואיס. ניצחון חוץ של גרין ביי על הג'איינטס או הפסדים של דטרויט, אטלנטה או שיקגו, יספיקו גם לפאקרס לכרטיס לפלייאוף.

מלבד המשחקים הללו, נקבל השבוע את מה שהיה המשחק הגדול של העשור האחרון והפך העונה לחסר עניין, ניו אינגלנד מול אינדיאנפוליס נטולת הניצחונות, בצל הדיווחים על חזרה אפשרית למגרשים של פייטון מאנינג. פיטסבורג וסינסינטי ייפגשו לקרב ענק וטים טיבו ינסה להמשיך "רק לנצח משחקים" עבור דנבר, הפעם במינסוטה. המחזור יצא לדרך בליל חמישי, כשסיאטל גברה 14:31 על פילדלפיה. בגזרת ההימורים, עשינו 10 מ-13 ונפלנו ביום חמישי, ככה שאנחנו על 112 מ-177 (63.2 אחוזים. מה שהיה נותן לנו את המקום השמיני באחוזי השלמה בליגה למקרה שתהיתם...). והרשתות, מה יש להן להציע לנו השבוע?

אלכס סמית' פרנק גור שחקני סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. gerald herbert, AP
הגיע זמנם של הניינרס לעלות לפלייאוף סופית. פרנק גור ואלכס סמית'/AP, gerald herbert

FOX:

20:00: יוסטון - אטלנטה
23:00: אריזונה - דאלאס

METV:

20:00: וושינגטון - ניו יורק ג'טס
23:00: ניו יורק ג'איינטס - גרין ביי

5+ לייב:

23:00: קליבלנד - בולטימור

ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: ניו אורלינס - דטרויט
3:30, בין שני לשלישי: ג'קסונוויל - סן דייגו

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. Scott Halleran, GettyImages
מפגש מסקרן מול הגנת הליונס. בריס/GettyImages, Scott Halleran

העאלק קלאסיקו (שעה ראשית: 20:00)

ניו אינגלנד (3:8) – אינדיאנפוליס (11:0)

שבוע לפני הקלאסיקו בכדורגל הספרדי מגיע הקלאסיקו של עולם הפוטבול. אז זהו, שלא. המשחק בין הפטריוטס לקולטס העניק כמה מהרגעים היותר בלתי נשכחים ב-NFL בעשור האחרון, אבל הפעם זה משחק די עצוב, בין ניו אינגלנד, הדוהרת לאליפות בית המזרח ואולי למקום הראשון ב-AFC כולו, לבין הקולטס, שנמצאים בדרכם הבטוחה לעונה נטולת ניצחונות. טום בריידי, שחזר לכושר מסחרר, יחגוג בוודאי על אחת ההגנות הגרועות בליגה, כשדן אורלובסקי שיפתח אצל הקולטס ינסה לעשות משהו מול הגנת המסירה הגרועה בליגה. קשה להאמין שמה שלא הספיק מול ג'קסונוויל וקרוליינה בבית, יספיק דווקא בפוקסבורו. אבל מי יודע, אולי נראה סנסציה?

תחזית: כנראה שלא, פטריוטס, בקלילות

בפאלו (6:5) – טנסי (5:6)

הבילס ממשיכים לקרוס, פעם בתבוסה ופעם סתם בהפסד מרגיז, ואחרי שהקבוצה פתחה את העונה בסערה עם מאזן 1:4, היא נפלה ביום ראשון למאזן שלילי ומוכר לה, אחרי ההפסד בדרבי של מדינת ניו יורק מול הג'טס. הבילס כבר עם ארבעה הפסדים רצופים וחסרונו של הרץ פרד ג'קסון, שהיה בכושר נהדר אולם סיים את העונה בגלל פציעה, ימשיך לפגוע בהם. סטיב ג'ונסון ספג הרבה אש (ו-10 אלפים דולר קנס) השבוע בגלל החגיגות המוגזמות והלא ראויות שלו מול הג'טס וגם בשל העובדה שהוא השמיט תפיסת ניצחון פוטנציאלית. מעניין יהיה לראות איך הבחור הצעיר הזה יתאושש, כשהבילס עדיין לא ויתרו באופן סופי על הפלייאוף. מנגד, הטייטאנס, שגברו על בפאלו בשישה משבעת המפגשים האחרונים, ממשיכים לאיים על יוסטון נטולת הקוורטרבקים. הניצחון על טמפה היה קשה וחשוב וכעת מצפה להם מבחן נוסף. שבוע אחרי משחק של 13 יארד, כריס ג'ונסון הבלתי יציב השתולל מול הבאקנירס עם 190 יארד על הקרקע ומול הגנת הריצה החלשה של הבילס הוא יקווה לשמור על יציבות לשם שינוי.

תחזית: בפאלו תצליח לעצור את המפולת

שיקגו (4:7) – קנזס סיטי (7:4)

חמישה ניצחונות רצופים של הדובים נקטעו בהפסד לאוקלנד, כשקיילב הייני המחליף את ג'יי קאטלר הפצוע מציג מספר מסירות נאות לצד מספר גדול של טעויות פטאליות. מצבם של הברס וסיכויי הפלייאוף שלהם לא ברורים, אבל לפחות את המשחק הזה הם חייבים לנצח איכשהו. הצ'יפס פצועים עוד יותר מהמארחת, כאשר כזכור, המכה האחרונה הייתה פציעתו של מאט קאסל שגמר את העונה גם כן. מחליפו טיילר פאלקו לא הסתדר מול הגנת הסטילרס האימתנית וקנזס סיטי הפסידה, אבל לפחות ההגנה עמדה בגבורה וכמעט גנבה את המשחק. למרות זאת, הקבוצה כבר סופרת ארבעה הפסדים רצופים ולאור סדר המשחקים הרצחני שמצפה לה, לא נראה שהרצף הזה יסתיים בקרוב. קייל אורטון עשוי לזכות לדקות ראשונות.

תחזית: בבית, שיקגו לוקחת את זה, גם בלי קוורטרבק

טום בריידי (מימין) לצד פייטון מנינג. AP
כמה שהתמונה הזו חסרה לנו העונה. טום בריידי ופייטון מאנינג/AP

מינסוטה (9:2) – דנבר (5:6)

עוד שבוע עבר, ועדיין אי אפשר לתאר במילים את הטירוף שמתחולל בקולורדו בתקופה האחרונה. בכל פעם שנדמה שהנה, הניסים יגמרו לברונקוס, מגיע הרבע הרביעי ואיתו טים טיבו, נישא על גלי הקאמבק המפואר. ארבעה ניצחונות רצופים הביאו את דנבר אל המקום השני בבית, מרחק נגיעה מהפלייאוף. אדריאן פיטרסון יחמיץ משחק נוסף, כך שההגנה של הברונקוס לא צפויה לעבוד קשה מול כריסטיאן פונדר המהוסס והווייקינגס, שהפסידו את שלושת משחקיהם האחרונים וזרקו השבוע את דונובן מקנאב. דווקא הגנת הריצה של מינסוטה חזקה יחסית ומעניין יהיה לראות איך היא תתמודד עם התקפת הריצה המסחררת של הברונקוס, שמובילה את הליגה עם כמעט 160 יארדים קרקעיים במשחק.

תחזית: האגדה תימשך? כן. טיבו ודנבר עושים עוד צעד לפלייאוף

פיטסבורג (3:8) – סינסינטי (4:7)

איזה משחק ענק. הסטילרס לא ממש חזרו משבוע החופש שלהם וניצחו בשיניים את קנזס סיטי. כעת הם פוגשים את סינסי, אותה ניצחו בחוץ לפני שלושה שבועות. הבנגאלס התאוששו מהאכזבה שבהפסדים לפיטסבורג ובולטימור והשיגו ניצחון קשה מאוד על קליבלנד, כדי להשאיר לעצמם סיכוי לא רע בכלל לווילד קארד. לצערם, חוץ מהמשחק הזה, מצפה להם עוד משחק מול בולטימור בהמשך, כך שקל זה לא יהיה. כרגיל במשחקי ה-AFC צפון, ההגנות ידברו חזק ולביג בן רות'לסברגר ואנדי דלטון צפוי יום ארוך. הסטילרס ניצחו את שלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות.

תחזית: וגם את זה. שוב הניסיון ידבר, פיטסבורג

טמפה ביי (7:4) – קרוליינה (8:3)

הבאקנירס ממשיכים לקרוס והפסידו משחק חמישי רצוף. הקו ההגנתי הרעוע גם כך שלהם ספג מהלומה נוספת עם פציעתו של בריאן פרייס והשבוע מצפה להם מפגש עם קאם ניוטון והפנת'רס, שעצרו את הנפילה שלהם עם ניצחון על אינדיאנפוליס. שתי הקבוצות כבר הרחק מתמונת הפלייאוף, כך שבשני הצדדים ינסו להעניק ביטחון לקוורטרבקים הצעירים ג'וש פרימן וקאם ניוטון ובהתחשב בעובדה שההתקפות של שתי הקבוצות הרבה יותר טובות מההגנות שלהן, אפשר לקוות למשחק מהנה ומשוחרר.

תחזית: טמפה ביי

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. David Kohl, AP
אנדי דלטון עומד בפני מבחן ענק נוסף/AP, David Kohl

וושינגטון (7:4) – ניו יורק ג'טס (5:6)

הסילונים כבר ראו איך הפלייאוף בורח להם סופית, אבל הצליחו להינצל ולנצח את בפאלו. הניצחון אומנם נותן להם עדיפות על הבילס, אבל בהנחה שאת הפטריוטס הם לא ישיגו כבר, המלחמה שלהם כעת היא על כרטיסי הווילד קארד ומשחקים מהסוג הזה הם פשוט חייבים לנצח. הרדסקינס ורקס גרוסמן, שדיברו על אליפות בית המזרח בתחילת העונה, שמחו לעצור את שרשרת ההפסדים עם ניצחון דרמטי על סיאטל. וושינגטון הפצועה אומנם נמצאת שלושה משחקים בלבד מראשות הבית, אבל המשחקים שנותרו לה לא משאירים לה סיכוי. גרוסמן היה לא רע מול הסיהוקס, אבל הג'טס זה סיפור אחר וגם אם ההתקפה לא ממש מתפקדת, רקס ריאן עדיין יכול לסמוך על ההגנה שלו, בטח שמול וושינגטון, שניצחה את הירוקים רק פעם אחת בהיסטוריה, לפני כמעט 18 שנים.

תחזית: הג'טס ימשיכו להילחם על הפלייאוף. ניו יורק

יוסטון (3:8) – אטלנטה (4:7)

עוד משחק גדול במחזור הזה. יוסטון באמת עושה עונה גדולה, הריצה שלה שלישית בליגה, הגנת הריצה רביעית והגנת המסירה שנייה. הבעיה היא שאין לטקסאנס שחקן כזה, אתם יודעים, בתפקיד די חשוב- קוורטרבק. אחרי שמאט שאוב נפצע וגמר את העונה, הגיע תורו של מאט ליינארט לנסות. הוא החזיק רבע וחצי וגמר את העונה גם הוא, כשהרוקי טי ג'יי ייטס מצליח לשמור על ניצחון החוץ בג'קסונוויל, החמישי ברציפות של הקבוצה. ג'ייק דלהום הגיע לחזק את הקבוצה, אבל הוא עדיין לא יפתח. ליוסטון יש יתרון של שני משחקים בבית הדרום ונדמה שכרגע כל מה שחשוב לטקסאנים זה להגיע לפלייאוף ראשון בתולדותיהם ואחר כך, אלוהים גדול. לאטלנטה המשחק חשוב לא פחות. הפאלקונס בפיגור משחק מהסיינטס, אבל הם בעמדה טובה להגיע לפלייאוף מהווילד קארד ולשם כך צריכים להמשיך את התקופה הטובה, שכוללת ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים. מאט ריאן נראה טוב בשבועות האחרונים ואחרי פתיחת עונה מהוססת הוא מתחיל להזכיר את השחקן מהעונות הקודמות. בג'ורג'יה רק מקווים שזה יימשך.

תחזית: שני קוורטרבקים פצועים זה כבר יותר מדי. אטלנטה

מיאמי (8:3) – אוקלנד (4:7)

הריצה הנאה של הדולפינס נעצרה בשניית הסיום בקאובויס סטדיום, שם הפסידה מיאמי לדאלאס בחג ההודיה. למשחק הזה היא מגיעה אחרי שבוע וחצי של מנוחה ותקווה לנצל את המגרש הביתי, בו ניצחה את שני משחקיה האחרונים כדי להמשיך ולשפר את הרושם שהותירה פתיחת העונה הנוראית שלה. להגנת הריצה הטובה של הדולפינים צפוי דו קרב מרתק עם מייקל בוש, שעדיין משחק במקומו של דארן מקפאדן הפצוע וממשיך להביא תוצאות. הריידרס מובילים את בית המערב אחרי שלושה ניצחונות רצופים והם יודעים שמול דנבר הדוהרת אסור להם לאבד משחקים כאלה. קרסון פאלמר, שמשתפר משבוע לשבוע, ינסה להוביל את האורחים לניצחון נוסף.

תחזית: מיאמי חוזרת לנצח

טוני גונזאלס שחקן אטלנטה פאלקונס. rick osentoski, AP
טוני גונזאלס והפאלקונס בעמדה מצוינת לקראת הפלייאוף/AP, rick osentoski

יצאנו לחפש כרטיס לפלייאוף, תיכף נשוב (שעה ראשית: 23:05-23:15)

ניו יורק ג'איינטס (5:6) – גרין ביי (0:11)

איזה משחק, ללקק את האצבעות. הקבוצה שעצרה את העונה המושלמת האחרונה פוגשת את הקבוצה שרוצה עונה מושלמת מלאה. הגנת הענקים, שחטפה על הראש מדרו בריס במאנדיי נייט האחרון, תפגוש עכשיו את ארון רוג'רס, שנמצא בכמה רמות מעל המשחק העונה. הפאקרס נחו טוב, אחרי ניצחון החוץ בדטרויט בחג ההודיה והם יודעים שניצחון יבטיח להם סופית מקום בפלייאוף כשבמספר סיטואציות שונות, הם גם עשויים לזכות בבית הצפון. הג'איינטס מצידם, בפיגור משחק אחד מדאלאס מולה ישחקו בשבוע הבא ויודעים שהגיע הזמן לעצור את הנפילה אחרי שלושה הפסדים רצופים. לצערם הם איבדו השבוע את אוסי יומניורה המצוין, שנפצע מול הסיינטס ויחמיץ לפחות שני משחקים. גרין ביי ניצחה בכל שלושת ביקוריה האחרונים אצל הג'איינטס, כשהניצחון הביתי האחרון של הכחולים הושג ב-1992.

"לא קל לעלות כל שבוע למגרש ולנסות להיות טובים יותר מבשבוע שעבר", אמר רוג'רס, "שיחקנו כמו שרצינו עד כה, נראה מה יהיה בהמשך". מאמן הג'ייאנטס טום קאפלין מוכן גם הוא: "זה יהיה אתגר ענק, הם קבוצה מצוינת. אנחנו צריכים להיות אמיצים ולהילחם על מקומנו".

תחזית: משחק קשה, אבל גרין ביי תיקח אותו

סן פרנסיסקו (2:9) – סנט לואיס (9:2)

הניינרס יהיו בפלייאוף, השאלה היחידה היא מתי זה יקרה רשמית וחשוב מכך, מאיזה מקום הם יעלו. ניצחון (או תיקו) יבטיח לניינרס את אליפות המערב ולפחות מבחינתם אין סיבה שהם לא יעשו את העבודה מול הראמס העלובים וישפרו עמדות לקראת הפלייאוף. רצף שמונת הניצחונות של הניינרס נקטע בהפסד בבולטימור בחג ההודיה, כשההגנה המשיכה להיות נהדרת, אבל ההתקפה כלל לא תיפקדה. כנראה שמול ההגנה החלשה של הראמס זה יהיה קל יותר, כשבצד השני מחכה לסטיבן ג'קסון האומלל מפגש עם ההגנה הקשוחה של סן פרנסיסקו, שעדיין לא הרשתה טאצ'דאון בריצה העונה. סאם בראדפורד ינסה לעזור לו, אבל בעונה חלשה במיוחד של סנט לואיס, שחוץ מהניצחון המפתיע על ניו אורלינס לא השיגה יותר מ-20 נקודות באף משחק, קשה לראות את ההפתעה נופלת דווקא במפרץ.

תחזית: ניינרס, בלי קשיים מיוחדים

קליבלנד (7:4) – בולטימור (3:8)

הנה מוקש. בתוך כל הניצחונות הגדולים שלהם, הרייבנס אוהבים ליפול מדי פעם בצורה מפתיעה וכבר הפסידו העונה לג'קסונוויל וסיאטל. למעשה, לצד שישה ניצחונות בית, מאזן החוץ של בולטימור שלילי. העורבים נחו היטב מחג ההודיה והם יקוו להמשיך ולנעול את ההגנה מול קולט מקוי, שמשתפר לאיטו. קליבלנד בהחלט יותר טובה מהמאזן שלה, כשאסור לשכוח שהיא משחקת בבית קשה מאין כמוהו. בזמן שהגנת המסירה של הבראונס מוליכה את הליגה, הגנת הריצה ממוקמת עמוק בתחתית, כך שהרייבנס יצטרכו ללכת מעט לג'ו פלאקו והרבה לריי רייס, לא משהו רע בהכרח. בולטימור ניצחה כבר שש פעמים ברציפות את קליבלנד ובבית הצפוף מאוד, היא חייבת שזה יימשך.

תחזית: הפתעה- קליבלנד מנצחת


אריזונה (7:4) – דאלאס (4:7)

מאז ההפסד המשפיל לפילדלפיה, הקאובויס כבר עם ארבעה ניצחונות רצופים והם רצים ראש בראש עם הג'איינטס לאליפות המזרח. כרגע הקאובויס ביתרון משחק, כשבשבוע הבא הענקים מגיעים לטקסס ובמחזור האחרון דאלאס נוסעת לניו יורק. בינתיים, אסור לדאלאס לשמוט את המשחק הזה מול אריזונה, שבעצמה התעוררה מעט ודווקא ללא קווין קוב, שצפוי לחזור מהפציעה, ניצחה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים. את שני המשחקים האחרונים, ניצח לקאובויס דן ביילי, הבועט הכי טוב בליגה, אבל דאלאס צריכה להיזהר מעוד משחק צמוד. מיילס אוסטין עדיין פצוע וייעדר.

תחזית: עוד הפתעה- אריזונה

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. rob carr, GettyImages
איליי מאנינג כבר מנע פעם עונה מושלמת. האם הוא יעשה זאת שוב?/GettyImages, rob carr

נא לא לדרוך

ניו אורלינס (3:8) – דטרויט (4:7), 3:20, בין ראשון לשני

עוד משחק מצוין, לסיים איתו את יום ראשון. הסיינטס מגיעים אחרי תצוגה התקפית מרשימה וניצחון על הג'איינטס, וכאשר אטלנטה לא מפסיקה לנשוף בעורפם, הם יודעים שהאופציה היחידה שלהם היא ניצחון נוסף מול ההגנה הקשוחה של הליונס. אותה הגנה תחסר כמובן את נדמוקונג סו, שהורחק לשני משחקים אחרי הדריכה המכוערת על אוואן דיטריך סמית' מהפאקרס בחג ההודיה, במשחק אותו הפסידו הליונס בבית, כשמעבר להפסד, הם התקשו להתמודד עם ארון רוג'רס והתקפת גרין ביי. עכשיו, כאמור, מחכה להם התקפה לא פחות טובה, כשדרו בריס, המוביל את הליגה ביארדים במסירה, ינסה להמשיך את מסעו המופלא לעבר שבירת השיא העונתי של דן מרינו. ג'ונתן וילמה עדיין פצוע בניו אורלינס וחסרונו בהחלט הורגש מול כמה מהלכים גדולים של איליי מאנינג. מת'יו סטאפורד, גם הוא אחד המוסרים הטובים בליגה, איבד שלושה כדורים בשבוע שעבר וינסה לתקן את הרושם. הליונס התחילו עם חמישה ניצחונות, אבל הפסידו ארבע פעמים בששת משחיקהם האחרונים והמקום בפלייאוף נמצא בסכנה מוחשית. הסיינטס ניצחו את כל חמשת המשחקים שלהם העונה בסופרדום.

תחזית: הסיינטס בכושר טוב יותר והם ינצחו

ג'קסונוויל (8:3) – סן דייגו (7:4), 3:30, בין שני לשלישי

המאנדיי נייט המשעמם הזה קיבל מעט עניין עם פיטוריו של מאמן הג'אגוארס ג'ק דל ריו ביום שלישי האחרון לאחר שמונה עונות במועדון. כך או כך, יותר מדי איכות לא צפויה בצפון פלורידה, שם התקפת המסירה הגרועה בליגה בראשותו של בליין גאברט תפגוש את הקבוצה הגמורה מדרום קליפורניה, שסוחבת על עצמה כבר שישה הפסדים רצופים ורק רוצה שהעונה הזו תיגמר כבר, בדרך, אולי, להחליף מאמן גם כן. פיליפ ריוורס המדוכדך ינסה לחזור לעצמו, אבל זה לא יהיה קל מול הגנת הג'אגוארס, שנראית הרבה יותר טוב מההתקפה של הקבוצה. סן דייגו מעולם לא ניצחה בג'קסונוויל.

תחזית: על הנייר, סן דייגו חזקה יותר, אבל היא פשוט גמורה, אז נלך עם ג'קסונוויל

פוטבול בוואלה! ספורט

פיליפ ריוורס שחקן סן דייגו צ'ארג'רס. Stephan Savoia, AP
ככה נראית העונה של צ'ארג'רס בינתיים, אבל יש להם הזדמנות להשתפר במאנדיי נייט. ריוורס/AP, Stephan Savoia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully