וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל ישראלי יכול להצליח באירופה

21.11.2011 / 10:05

אליניב ברדה (שלעג לשמועות החדשות בבלגיה) וביברס נאתכו (בדרך לנבחרת העונה ברוסיה) הם משל להשתלבות ביבשת

אחרי פגרת המשחקים הבינלאומיים, נציגינו בתפוצות המשיכו במנוחה וסיימו את סוף השבוע עם מאזן דל של שער ושלושה בישולים, שהתחלקו בין שני שחקנים בלבד. גם בדקות המשחק לא נרשמה תמורה משמעותית. שבעה שחקנים בלבד השלימו 90 דקות ומנגד נמשכה הירידה בדקות של איתי שכטר, בן שהר ואלמוג כהן. המשימה הפעם לא הייתה פשוטה, אבל הצלחנו לגבש את רשימת חמשת השגרירים המצטיינים של השבוע בה נכלל לראשונה שחקן העונה ליאור רפאלוב. ובפינת הנורה האדומה נבחן את מצבו של שחקן עונה בדימוס, גילי ורמוט.

1. אליניב ברדה (גנק)

חלוץ גנק אליניב ברדה חוגג שער. EuroFootball, GettyImages
בדיוק בזמן. ברדה/GettyImages, EuroFootball

שחקן מנוסה כמו ברדה למד שיש משחקים שיכולים להגדיר כדורגלן מחדש. הזדמנויות שחייבים לדעת לנצל. וזה בדיוק מה שהוא עשה ב-0:3 של גנק על ווסטרלו בשבת. אלופת בלגיה איבדה לאחרונה את החלוץ מרווין אוגונג'ימי שעזב למאיורקה, כאשר חלוץ הרכש כריסטיאן בנטקה עומד במרכזה של סערה וחשדות לפיהן הוא מעורב בגניבת רכב. לפיכך, המאמן מריו בין החזיר בשבת את הישראלי להרכב וזה ענה לו על המגרש עם שלושה איתותים. ברדה בישל את הראשון ליילה ווסן עם כדור עומק ששבר את מלכודת הנבדל, כבש בעצמו עם טאצ' נהדר מזווית קשה והקפיץ באמנות לקווין דה ברוין, שחתם את התוצאה הסופית.

בבלגיה יודעים לספר שמערכת היחסים בין המאמן ההולנדי לחלוץ הישראלי לא טובה. ביום שישי אף פורסמו ידיעות בתקשורת הבלגית לפיהן החלוץ עשוי לעזוב בתום העונה. אחד מנציגיו סיפר כי השחקן דחה במהלך העונה שעברה הצעה לעבור לאנז'י מחצ'קאלה ובכלי תקשורת אחרים טענו כי עדיין ישנה התעניינות מצד קבוצות בליגה הרוסית. 24 שעות מאוחר יותר, ברדה שם זמנית קץ לספקולציות.

"ברדה הראה בשבת שיש על מי לסמוך", אמר גורם בכיר בגנק לוואלה! ספורט. "היינו צריכים אותו והוא נתן משחק גדול. הוא היה ונותר אחד השחקנים החשובים בקבוצה". מבחינת החלוץ, העונה מתחילה מחדש עכשיו. אם הוא יהיה כשיר וישמור על מומנטום חיובי, גם המאמן בין כבר לא יוכל להתעלם ממנו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. ביברס נאתכו (רובין קאזאן)

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן חוגג שער מול טוטנהאם. רויטרס
נבחרת העונה ברוסיה? נאתכו/רויטרס

פגרה? משחק חוץ קשה מול צסק"א בפתיחת הפלייאוף? שום דבר לא יכול לעצור את המומנטום הנפלא בו נמצא נאתכו, השחקן ששום חמישייה אינה שלמה בלעדיו. זו הייתה עוד הצגה נהדרת בדיוק כפי שהתרגלנו ממנו בשבועות האחרונים. נאתכו היה אחד השחקנים הפעלתנים במגרש וכמובן חיזק את השורה הסטטיסטית עם בישול נהדר בדרך לניצחון מפתיע של קאזאן 1:2 על סגנית המוליכה, שעושה דברים יפים בליגת האלופות. נאתכו וחבריו עדיין רחוקים 10 נקודות מהמוליכה זניט, אבל יש להם עוד 13 מחזורי ליגה ואין להם כוונה להרים ידיים.

על העונה המדהימה של נאתכו נאמר כבר הכל. הוא ביצע התקדמות פנומנלית, הפך למנהיג של קבוצת צמרת בליגה חזקה ושיפר כל אספקט במשחק שלו. עכשיו קשה שלא לתהות מה הצעד הבא. בשבועות האחרונים נכלל שמו ברשימת המועמדים לנבחרת העונה הסדירה ברוסיה לצד כוכבים בעלות של עשרות מיליונים. מבחינתו ומבחינת הכדורגל הישראלי כולו, מדובר בהישג חסר תקדים. שלא יהיה לכם ספק, כולנו חוזים העונה בפריצה מטאורית של שחקן שיגיע רחוק מאוד בקרוב מאוד. שחקן שחייב להיות העוגן של נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות המונדיאל. יהא המאמן אשר יהא.

3. עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
ממשיך לגלות יציבות. בן בסט/GettyImages

גם בן בסט הפך בשבועות האחרונים לחבר קבוע במדור. הוא מגלה יציבות מרשימה, מצדיק במדי מחזור את מקומו בהרכב של אלכס דופון ומספק את הסחורה על המגרש. בראשון, ברסט התקשתה במגרשה מול סושו עד שבדקה ה-66 החלוץ הישראלי סחט פנדל ואדום ממגן היריבה. הקפטן ברונו גרוז'י דייק מהנקודה בדרך לניצחון 0:2, השני בסך הכל של ברסט העונה. בן בסט, שכזכור העדיף בקיץ את האופציה הצרפתית על הצעה לחזור למכבי חיפה, השלים עוד 90 דקות ונכון לשלב הזה של העונה, הוא תקע יתד בהרכב קבוצה בליג 1. זה בהחלט לא עניין של מה בכך (עיין ערך: בן שהר).

4. רוני לוי (אנורתוזיס)

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
בינתיים זה נראה מבטיח. לוי/רויטרס

המאמן הישראלי בהחלט יכול להיות מרוצה מהשבועות הראשונים שלו בקבוצת הצמרת הקפריסאית. אחרי שלוש תוצאות תיקו (מתוכן במשחקי צמרת בחוץ מול א.א.ל ואפואל), אנורתוזיס שלו רשמה ניצחון שני ברציפות, שמרה על שער נקי משחק רביעי ברציפות ועלתה למקום הרביעי. לוי סוחט לא מעט מחמאות בקפריסין. התקשורת המקומית מדברת על קבוצה מסודרת, שקטה ומאורגנת שיודעת מה היא רוצה מעצמה. לוי, כהרגלו, הכניס משמעת והחזיר את הסדר גם לחדר ההלבשה. אנורתוזיס נראית טוב, אבל אין מה להיכנס לאופוריה. בקפריסין כמו בקפריסין, הלחץ תמידי והמאמן תמיד אשם. תוצאה לא טובה, הפסד במשחק עונה או לחץ של הקהל יכול לגרום לשינוי. לפרטים: ניר קלינגר וטון קאנן.

5. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
הרשים את דאום? רפאלוב/GettyImages

במשחקו הראשון כמאמן הקבוצה, כריסטוף דאום ביצע מהפכה לא קטנה בהרכב קלאב ברוז'. שחקני הרכש הבכירים ביורן ולנמיקס ו-ויקטור ואסקס הורדו לספסל ולעומתם, ליאור רפאלוב הוחזר להרכב ושיחק במרכז מאחורי החלוץ ג'וזף אקפלה, בניגוד לעמדה בה שיחק עד כה באגף השמאלי. הקשר הישראלי נראה טוב, השלים 75 דקות ועזר לקבוצתו לשבור רצף חמישה הפסדים רצופים בכל המסגרות עם 0:1 יוקרתי בדרבי על סרקל. עבור רפאלוב, שדווקא נחשב לאחד מחביביו של המאמן המפוטר אדרי קוסטר, היה חשוב מאוד לפתוח ברגל ימין בבכורה של המאמן החדש ועל אחת כמה וכמה שמדובר במאמן קשוח כמו דאום שכל כך שונה מקוסטר הרך והנחמד. "דאום הרכיב אותי במרכז, בעמדה המועדפת עליי", אמר רפאלוב בסיום. "הניצחון הוא התחלה חדשה עם מאמן חדש". סיפור אהבה נולד?

נורה אדומה: גילי ורמוט (קייזרסלאוטרן)

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
חייב לעזוב בינואר. ורמוט/AP, Thomas Wieck

מעמדו המקצועי הבעייתי של ורמוט בקייזרסלאוטרן קיבל בשבועות האחרונים עוד תפנית שלילית. הקשר הוצא מהסגל ואינו נמצא בתוכניות של המאמן מרקו קורץ. למען ההגינות, ורמוט לא קיבל בשום שלב שהוא צ'אנס אמיתי להוכיח את יכולתו ולכן אי אפשר לדבר על המעבר שלו במונחים של אכזבה או כישלון. יחד עם זאת, ורמוט נמצא על פרשת דרכים קריטית להמשך הקריירה. לקראת ינואר, הוא ונציגיו חייבים לקבל החלטה נכונה לגבי עתידו. אין לו ברירה אחרת. ורמוט חייב לעזוב את קייזרסלאוטרן ולצאת לחצי שנת השאלה במקום בו יקבל דקות משחק. לצורך העניין, זה לא ממש משנה אם זה יהיה בליגה השנייה, בבלגיה או בהפועל תל אביב. ורמוט חייב לשחק. להזכירכם, כשהקשר חזר מעונה מסויטת בגנט, הוא נזקק לשנתיים כדי לפרוץ מחדש. בגיל 26, אין לו את הלוקסוס לתת לזה לקרות שוב.

עוד בנושא:

רועי פרייס מסביר מה עובר על גילי ורמוט

האם אליניב ברדה יזכה לחוזה חדש בגנק?

דור מלול נהנה מהחיים בליגה הבלגית

בן חיים וגרשון הפסידו, ניצחון לכיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully