וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ שגריר: מה עובר על גילי ורמוט בקייזרסלאוטרן?

9.11.2011 / 10:00

גם הפציעה הקלה איתה הגיע לגרמניה לא היתה אמורה לגרום לגילי ורמוט לקבל כל כך מעט הזדמנויות בקייזרסלאוטרן. מי האשם המרכזי במצב והאם הוא בכלל פתיר?

"ברור שיש אכזבה. גילי ורמוט הגיע לקייזרסלאוטרן עם הרבה רצון להצליח ומוטיבציה גבוהה, אבל כנראה שיש כמה נסיבות שהפכו אותו להיות לא דומיננטי בקבוצה", כך מסביר סוכנו של קשר הקבוצה הגרמנית רונן קצב את מצבו של ורמוט, שמתקשה למצוא את עצמו ברוטציה של המאמן מרקו קורץ וכמעט ולא רואה דשא מאז הצטרף למועדון תמורת 750 אלף יורו בקיץ. "גילי לא יכול להיות מרוצה", מוסיף קצב, "גם אסור לו להיות מרוצה. איך שחקן שכמעט ולא משחק בקבוצה שלו יכול להיות מרוצה?"

האם גילי ורמוט הוא השגריר הכי מאכזב שלנו העונה? הצביעו

אז האם החוויה האירופית השנייה של שחקן העונה בליגת העל ב-2009/10 תסתיים בקול ענות חלושה כמו הגיחה הקודמת שלו לגנט הבלגית ב-2007/8 ו-ורמוט ימצא את עצמו בחזרה בליגת העל או בליגה פחות בכירה מהבונדסליגה כבר בינואר? או שאולי קיים סיכוי שיתחיל לקבל יותר דקות במדי השדים האדומים? ואיך בכלל הגיע הקשר בן ה-26 למצב בו במשחק הליגה האחרון מול הופנהיים בחוץ (שנגמר ב-1:1), הוא אפילו לא נכלל בסגל של קייזרסלאוטרן?

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Christof Koepsel, GettyImages
הקדנציה בבונדסליגה תסתיים כבר בינואר? ורמוט/GettyImages, Christof Koepsel

חבלי קליטה

"גילי ורמוט עובד קשה כדי לחזור לעצמו אחרי פציעה ארוכה", אומר מאמן קייזרסלאוטרן מרקו קורץ בשיחה עם וואלה! ספורט, "הוא זקוק לסבלנות ולעוד קצת זמן כדי להסתגל בשל העובדה שההבדלים בין הליגה הישראלית לבונדסליגה הם גדולים מאוד. יחד עם זאת, עם כל אימון שעובר גילי מתקדם ולומד עוד ואני מאמין שעם הזמן הוא יהפוך לשחקן בעל ערך משמעותי מאוד למועדון קייזרסלאוטרן".

נכון שוורמוט הגיע לקייזרסלאוטרן עם פציעה, אך ניתוח בקע הוא לא דבר חמור מדי ודי שגרתי אצל כדורגלנים, כשזמן ההחלמה מניתוח כזה לא אמור לעלות על חודש. בכל מקרה, לא משהו שאמור לפגוע בקריירה באופן חריג. יחד עם זאת, ורמוט סבל מכאבים במפשעה מעט לאחר הניתוח, דבר שעיכב את חזרתו לאימונים ומנע ממנו לערוך את ההכנה לעונה עם הקבוצה.

לצורך הבהרת הנקודה, חשוב לציין שוורמוט כשיר לחלוטין כבר מסוף חודש יולי, מה שהיה מבטיח לו את המקום ב-11 של הפועל תל אביב או כל קבוצה אחרת בליגת העל בוודאות כבר מהמחזור הראשון. אלא שבגרמניה תהליך ההחלמה הוא אחר ו-ורמוט למד להכיר אותו על בשרו, כשעבר דרך אימונים ומשחקים עם קבוצת המילואים בחזרה לקבוצה בתהליך ארוך ואיטי. בינתיים, הישראלי נכלל בסגל השדים האדומים שבע פעמים בלבד ושותף בשני משחקים כמחליף, מול וולפסבורג ושטוטגרט, כשהוא רושם 44 דקות בשניהם גם יחד.

העיתונאי הגרמני דומיניק בולד, שמכסה את קייזרסלאוטרן, מחדד את הנקודה. "כשוורמוט הגיע לקייזרסלאוטרן הוא סבל מניתוח שעבר ולקחו לו כמה שבועות כדי להחלים", הוא אומר לוואלה! ספורט, "אני חושב שמה שהיווה עבורו אכזבה עצומה הייתה ההגדרה של המילה 'כשירות' ואיך שהיא מפורשת באופן אחר לחלוטין בגרמניה מאשר בכל מדינה אחרת ומה אומר תהליך התאוששות וחזרה מפציעה".

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
כשיר לחלוטין כבר מסוף יולי. ורמוט/AP, Thomas Wieck

מה לא עובד?

קייזרסלאוטרן פתחה את העונה די גרוע עם שתי נקודות מתוך 15 הראשונות, אך מאז רשמה שיפור משמעותי וצברה כבר 13 נקודות שהקפיצו אותה עד למקום ה-12 בטבלה, עליו היו חותמים במועדון בשמחה גם בסוף העונה. לאוטרן לא הפסידה בארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, צברה שמונה נקודות כולל ניצחון חוץ מפתיע על שאלקה, ונראית פשוט מצוין.

גם המאמן מרקו קורץ, שרק בתחילת אוקטובר חתם על הארכת חוזהו עד סוף 2013, מקבל מחמאות בתקשורת ונראה שהוא מצא את הנוסחה המנצחת מבחינתו למשחקי החוץ הכל כך קשים בבונדסליגה עם מערך 4:5:1 כשדורג'ה קוהמאיה הפיזי מתופקד כחלוץ בודד שיודע להחזיק כדור ולשחק עם הגב לשער עד ההצטרפות של החברים שלו. אי לכך ועל אף שלכאורה מספר עמדות הקישור הפנויות גדל, התחרות העצימה כיוון שגם חלק מהחלוצים יתחילו להתמודד על עמדות אחוריות יותר. אפילו מלך שערי הקבוצה איתי שכטר, שאוהב להגיע מהקו ולשחק כחלוץ שני, הוא חלק מהתחרות הזו.

מבלי להפחית או לזלזל חלילה באף אחד מהליגות אליהן עברו שחקנים ישראלים בקיץ, נראה שהבונדסליגה היא אולי השנייה במידת קושי ההסתגלות אליה לאחר הפרמיירליג מבחינת הרמה, הפיזיות והמהירות. כרגע, וכמו שמודה גם קצב, כנראה שמרקו קורץ עדיין לא מאמין שוורמוט מתאים לרמה הגבוהה הזו.

"קצת קשה לשפוט, אבל בשני המשחקים בהם הוא שותף, ורמוט לא הותיר רושם משמעותי על הקהל או העיתונאים", אומר דומיניק בולד ומוסיף: "נראה שעדיין חסרה לו המהירות הנחוצה לקשר בבונדסליגה, מה עוד שבשבועות הראשונים של ורמוט ושכטר כאן, קורץ כל הזמן אמר במסיבות העיתונאים שייקח לשניהם זמן להסתגל לדרישות הטקטיות כי הם לא שחקנים שרגילים לעשות עבודות הגנתיות כשהיריבה מחזיקה בכדור. אני מניח גם שלוורמוט קשה להתמודד עם המצב אליו נקלע לאחר שהפך מהכוכב של הפועל תל אביב לשחקן שאפילו לא מתלבש למשחקים. אולי גם הניסיון שלו בבלגיה לא תרם לו".

עיתונאי שעוקב מאוד מקרוב אחרי הקבוצה טוען כי "לגילי ייקח עוד קצת זמן כדי להגיע לרמה של הבונדסליגה. כרגע, אין בקייזרסלאוטרן פציעות, מה שאומר שיש לקורץ סגל של 30 שחקנים, מתוכם רק 11 פותחים ושבעה נוספים יושבים על הספסל ויש תחרות גדולה מאוד, בעיקר בעמדות הקישור. גם איתי שכטר הוא יריב על עמדת הקשר הימני ההתקפי, כשקוהמאיה פותח כחלוץ בודד. צריך לזכור שיש גם את ריצ'רד סוקוטה פאסו ואולצ'אי שהאן, שנמצאים בכושר מצוין, ואת הילד היווני קונסטנטינוס פורטוניס בן ה-19 שנראה כמו פונטציאל מרשים. לכן, קשה מאוד להיכנס להרכב כרגע".

- שחקן קייזרסלאוטרן איתי שכטר מול שחקן פרנקפורט גורדון שילדנפלד. Thorsten Wagner, GettyImages
אפילו הוא מתחרה עם ורמוט על מקום בהרכב. שכטר/GettyImages, Thorsten Wagner

לאן מועדות פניו?

חלון ההעברות באירופה ייפתח בעוד פחות מחודשיים ונראה שבחודש ינואר יעמוד ורמוט בפני צומת דרכים קריטי בקריירה. אם לא יחול שינוי משמעותי במעמדו בקייזרסלאוטרן, יעמדו בפני הקשר בן ה-26 שלוש אפשרויות: להישאר בקייזרסלאוטרן ולהילחם על המקום שלו (אפשרות לה התפתה בעבר גל אלברמן במנשנגלדבאך), לצאת בהשאלה לקבוצה בבונדסליגה 2 או בליגה פחות בכירה באירופה ולהוכיח את עצמו שם או לחזור לליגת העל, ולקבל בוודאות את מעמד הכוכב בקבוצה אליה יגיע, אם זו הפועל תל אביב או כל אחת אחרת.

למרות המצב הנוכחי, רונן קצב לא ממהר לשום מקום: "יש עוד חודשיים עד לפתיחת חלון ההעברות באירופה וכרגע זה נראה לי מטומטם מבחינתי לדבר בכלל על העתיד של גילי. מה יקרה אם פתאום עוד שבועיים קורץ יחליט להעלות אותו בהרכב בכל משחק? אז אני עכשיו סתם אגיד דברים ואז אצא מגוחך. חודשיים בכדורגל זה המון זמן וגם אז מדובר בחלון הזדמנויות של חודש, שגם בו יכולים לקרות הרבה דברים. אנחנו ביחסים טובים מאוד גם עם המנהל הספורטיבי שטפן קונץ וגם עם המאמן מרקו קורץ וגילי ימשיך לעבוד הכי קשה שהוא יכול כדי להוכיח את עצמו, להתקדם ולהשתפר". על האפשרות שיחזור להפועל תל אביב כבר בינואר, אומר קצב: "ברור שבהפועל מפנטזים על זה, גם אני במקומם הייתי רוצה לראות את גילי בחזרה בקבוצה. אבל לי אין שום דבר להגיד או לחדש בנושא. רק בעוד חודשיים נהיה חכמים".

דומיניק בולד מוסיף: "כרגע, קייזרסלאוטרן נמצאת בתקופה מצוינת ולא הפסידה כבר בחמישה משחקים ברציפות (כולל הגביע מול איינטרכט פרנקפורט, ר.פ), מה שהופך את הכניסה להרכב לקשה מאוד בכל יום שעובר. לדעתי, גילי ורמוט יהיה צריך הרבה סבלנות ונחישות כדי לקבל בקייזרסלאוטרן את ההזדמנות הבאה ולקחת אותה בשתי ידיים. וגם זאת, רק תחת ההנחה שהוא מספיק טוב בשביל לשחק ברמה של הבונדסליגה. הוא וגם קורץ יגלו את זה רק אם לוורמוט תהיה סבלנות, כמו שכבר אמרתי. לזכותו של ורמוט ייאמר שקורץ מאמין בו, ולכן הוא ייתן לו את ההזדמנות להוכיח את עצמו".

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

שגרירים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully