וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך המהירה לטרגדיית טורס: אנדי קארול לא מספק את הסחורה בליברפול

17.11.2011 / 13:11

כשליברפול שילמה 35 מיליון ליש"ט על אנדי קארול, היא לא לקחה בחשבון כמה דברים מלבד כישרון: הרגלי שתיה, גליון התנהגות, מוסר עבודה ותג מחיר קטלני שנולד ממזימה. פלא שהוא מתקשה?

דרק למביאס, יו"ר ניוקאסל השנוי במחלוקת, הרגיז רבים מאוהדי קבוצתו השבוע כשהכריז על מכירת הזכויות על שמו של אצטדיון סט. ג'יימס פארק, ולאחר מכן אף הסתבך עוד יותר כאשר הוקלט מעליב את אלילי המועדון אלן שירר וקווין קיגן. אולם באותה שיחה מוקלטת עם האוהדים ממנה עשו מטעמים בתקשורת האנגלית, נאמרה גם האמת המרה על העסקה הגדולה של סיום חלון ההעברות בינואר. עסקה במסגרתה רכשה ליברפול את אנדי קארול מניוקאסל תמורת 35 מיליון ליש"ט והפכה אותו לכדורגלן הבריטי היקר בכל הזמנים. "קארול לא שווה את הסכום, אפילו לא קרוב לזה", התרברב למביאס כשתיאר בפני האוהדים את תרגיל העוקץ. "ליברפול הציעה 30 מיליון, אבל ידענו שהם מוכרים את פרננדו טורס והשליטה הייתה בידינו. דחינו את ההצעה ודרשנו שישלמו 35 מיליון, ולא בתשלומים. השגנו את העסקה האולטימטיבית".

בזמן שבניוקאסל תוהים עד עכשיו לאן זרם כל הכסף (כיסו של מייק אשלי, מן הסתם) אך נהנים משגשוג מקצועי ומפתיחת עונה פנטסטית, בליברפול מנסים עדיין להכניס את קארול לעניינים. 10 חודשים עברו, וקארול נראה אבוד בניסיון להצדיק את המחיר המוגזם ששולם עבורו ברגעי פאניקה ובעיקר בשל היותו אנגלי. המקרה של קארול – קורבן הנסיבות ואסיר המוניטין שיצר לעצמו - ישמש תמרור אזהרה עבור כל קבוצה לחוצה שתנסה להחתים שחקן בכל מחיר בינואר הקרוב. בינתיים, החלוץ בן ה-22 ינסה להתנער מתווית סטן קולימור - השחקן הקודם שגרם לליברפול לשבור את שיא ההעברות והתגלה כפלופ - המרחפת מעליו. שער ניצחון במפגש הישיר מול פרננדו טורס, קודמו בתפקיד ומי שנמצא בסיטואציה דומה בצ'לסי, יספק שביב של תקווה.

אנדי קארול שחקן ליברפול. Julian Finney, GettyImages
המקרה שלו ישמש תמרור אזהרה עבור כל קבוצה לחוצה שתנסה להחתים שחקן בכל מחיר בינואר הקרוב. אנדי קארול/GettyImages, Julian Finney

לתקן את הרושם

אנדי קארול, כאמור, הגיע לליברפול באמצע העונה שעברה, אך כפי שהדגיש סטיבן ג'רארד לאחרונה: "הוא עדיין על תקן שחקן חדש בקבוצה". החלוץ שגדל בניוקאסל זקוק לטיפוח אישי צמוד ולתחושה שהוא נמצא בבית. זה מה שעזר לו להוביל את ניוקאסל לעלייה לפרמיירליג עם 17 שערים בעונת 2009/10 ולפתוח עם 11 כיבושים את חצי העונה המרשימה לאחר מכן, למרות שלל בעיות וגליון התנהגות שלא היה מבייש את פול גאסקוין. הוא נעצר מספר פעמים, הורשע בתקיפת שוטר והתעמת עם חברים לקבוצה, אבל בניוקאסל הגנו עליו בכפפות של משי והוא זהר על כר הדשא.

בליברפול ירש קארול באופן מיידי את חולצה מספר 9 של טורס, אך הגיע לקבוצה כשהוא פצוע והחל לשחק רק בחלוף חודשיים. עד כה מסתכמת תרומתו בצמד מול מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה (המשחק היחיד בו כבש באנפילד), שער בדרבי לרשת אברטון העונה, אחד מול ווסט ברומיץ' וגם בגביע הליגה נגד אקסטר סיטי. חמישה שערים ב-20 משחקים, שמתגמדים עוד יותר נוכח התרומה הנפלאה של רכש זול ואיכותי בהרבה כמו לואיס סוארס.

אחרי כמעט שנה במרסיסייד, קארול מתחיל לגלות שסימני השאלה סביבו מתחלפים בתחושות ייאוש. אין ספק שקארול מהווה מטרה קלה עקב היותו הרכש היקר במועדון, בעוד שחקנים חדשים אחרים דוגמת סטיוארט דאונינג וג'ורדן הנדרסון מצליחים לחמוק מתחת לרדאר, אבל החלוץ התמיר לא ממש מנסה לתקן את הרושם. ההחמצות המרגיזות (בעיקר זו בתיקו הביתי מול סוונסי) הן כאין וכאפס לעומת חוסר החשק המופגן על המגרש ואי הבנת התפקיד. בליברפול ציפו לראות חלוץ מטרה קלאסי, חזק ופיזי שיתפקד כאיש מטרה ויספק שערים. בפועל, הם קיבלו חלוץ מוגבל שמתקשה להסתגל לסגנון המשחק של קני דלגליש ומעדיף לברוח שמאלה במקום להישאר במרכז, כמה שיותר קרוב לשער.

חלוץ צ'לסי פרננדו טורס. Scott Heavey, GettyImages
קארול בא להחליף אותו, אבל השניים מצאו עצמם בסיטואציה דומה. פרננדו טורס/GettyImages, Scott Heavey

לחיות בצילו של סוארס

חלק מהבעיה של קארול נעוצה בשותפו להתקפה, שבניגוד אליו כבר גרם לקהל באנפילד להתאהב. ככל שסוארס מרשים יותר – לא רק בזכות השערים והברק אלא באמצעות השקעה בלתי פוסקת - כך בולטים הליקויים של קארול. לאחרונה הם משחקים יותר ויותר ביחד וקארול משתפר, אם כי הדבר עדיין לא בא לידי ביטוי בתוצאות הקבוצה, שמתקשה להתרומם וכבשה רק 14 שערים – פחות מכל קבוצה אחרת בין שמונה הראשונות בפרמיירליג. "לשחק לצד שחקן עם האיכויות של אנדי, שהוא גדול, מוכשר וחזק, מקל עליי את העבודה", יצא סוארס להגנת חברו לחוד. "הבעיה שלנו הייתה שהוא היה פצוע במשך תקופה ארוכה. אני בטוח שההבנה בינינו תשתפר וכך גם הקבוצה".

הקריאות לפירוק השילוב ההתקפי וספסולו של קארול רק מתגברות, אבל רוי אוונס עדיין מאמין שהעסקה הזו תניב פרי. "צריכים להיות זהירים עם קארול", אמר מאמן ליברפול לשעבר בראיון לערוץ הטלוויזיה של המועדון. "כולם מדברים על המחיר האסטרונומי, מבלי להזכיר שהיינו צריכים למלא את החלל שנוצר בעקבות עזיבתו של טורס. קארול אולי נראה מותש, אבל צריך להבין שזה הסגנון שלו. הוא משתפר וחייב להמשיך לעבוד קשה. זה תלוי רק בו - לא בקני דלגליש, לא בצוות האימון ולא באהבת הקהל. כשהוא יבקיע ויתרום לקבוצה, גם הביטחון יחזור אליו והקהל יתמוך בו".

קארול, טוענים רבים מהפרשנים, נראה מבולבל. ליברפול רוצה לשחק כדורגל מהיר ושוטף, וזה סגנון זר לחלוץ, שסובל גם מיכולת מאכזבת של שחקני הכנף המתקשים להפעילו. בניסיון להתאים עצמו לשיטה, שוגה חלוץ הרכש מניוקאסל ונוטה לברוח לצדדים בניסיון לשחק עם הפנים לשער, אף על פי שהטכניקה היא לא הצד החזק שלו. "אנשים נוטים לשכוח שקארול עדיין שחקן צעיר", הסביר מאמנו לשעבר קווין קיגן. "הוא עדיין לא מיצה את הפוטנציאל שלו, ימיו הגדולים עוד לפניו. שיחקתי לצד ג'ון טושאק בליברפול, וגם הוא הגיע לשיאו רק לקראת סוף שנות העשרים לחייו. עם כל הכבוד ל'טוש', שהיה שחקן חכם ומצוין, קארול טוב ממנו בכדורי הגובה. פשוט יוצא מן הכלל. הוא אחד הנוגחים הטובים שראיתי מימיי".

שחקן ליברפול, לואיס סוארז. רויטרס
ככל שהאורוגוואי מרשים יותר – לא רק בזכות השערים והברק אלא באמצעות השקעה בלתי פוסקת - כך בולטים הליקויים של קארול. לואיס סוארס/רויטרס

לרוץ לתוך קיר לבנים

מי שליבה את האש בנושא קארול היה דווקא פאביו קאפלו. מאמן הנבחרת, שלאחר שער הבכורה של החלוץ במדים הלאומיים ב-1:1 מול גאנה טען כי "קארול הוא העתיד של אנגליה", הפתיע לפני משחק המוקדמות נגד ווילס בספטמבר עם ביקורת פומבית על אורח חייו של השחקן. "אם קארול רוצה להיות ספורטאי טוב, הוא חייב לשתות פחות", ירה קאפלו. גם ג'ון טרי, מודל לחיקוי אך ורק בעיני עצמו, הביע את דעתו על הרגלי השתייה של קארול והציע לחברו ללמוד ממנו, והחגיגה התקשורתית החלה.

מאז האמירה הזו מצד המאמן האיטלקי, דלגליש ואנשי ליברפול יצאו מעורם כדי להגן על קארול ולשמור אותו במסלול הנכון, אבל התהיות באשר למוסר העבודה של החלוץ הצעיר רק הלכו וגברו. כך גם שאלת התאמתו לליברפול. "אם ליברפול תדע לנצל את נקודות החוזק שלו, הוא עוד יתברר כהחתמה מוצלחת", הבטיח כתב 'דה פיפל', טום הופקינסון. "כשמחתימים שחקן ב-35 מיליון ליש"ט, צריך לתת לו את הזמן. הוא עדיין צריך ללמוד את סגנון המשחק של ליברפול, את האתוס של ליברפול ואת מהות המועדון. אני לא חושב שבחור מניוקאסל יכול לעשות זאת בן לילה".

אין מתאים יותר מביל שאנקלי המנוח כדי לחתום את הנושא. המאמן האגדי הסביר פעם את משמעות החולצה האדומה כשאמר: "כדי ששחקן יהיה מספיק טוב ללבוש את מדי ליברפול, הוא צריך להיות מוכן לרוץ לתוך קיר לבנים עבורי, ואז לצאת להילחם בצד השני". אנדי קארול עדיין לא מחויב מספיק כדי לענות על הקריטריון. כלל לא בטוח אם יהיה אי פעם.

פרננדו טורס מחכה לליברפול: ההנהלה הסיתה נגדי

סטיבן ג'רארד חושש מהיום שבו יפרוש בלי אליפות

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

אנדי קארול שחקן נבחרת אנגליה (שמאל) עם פאביו קאפלו. רויטרס
האם אנדי קארול מחויב מספיק למקצוע? כרגע פאביו קאפלו סבור שלא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully