וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבשות השחורות של מכבי תל אביב

19.11.2011 / 8:00

הן קטנות, לא עשירות, לא נוצצות, אבל תמיד יודעות לחרב למכבי תל אביב את הליגה ולהזכיר לענק הצהוב כמה כסף הוא בזבז בקיץ ואיך עוד עונה הלכה לאיבוד. זה הזמן להצדיע להן

בין השנים 1987 ל-1994 ניצחה צפרירים חולון לפחות פעם אחת בעונה את מכבי תל אביב. ב-1991/2, עונה שבה דרסו הצהובים את כל הליגה, צפרירים ניצחה 0:2. ב-1992/3 היא הפכה פיגור 3:1 לניצחון 3:4 ועונה לאחר מכן חיסלה את שאיפות האליפות של אברהם גרנט עם 2:3. כל הניצחונות הללו נרשמו ברמת גן, אז הבית של מכבי תל אביב, דווקא בתקופת הזוהר שלה.

השמות מרקו בן ברוך, ליאון פנסו, ישראל מאיה, זאהי ארמלי ובעיקר קונסטנטין מרקו חקוקים עד היום בתודעה של אוהדי מכבי תל אביב, אבל צפרירים כבר מזמן נעלמה מהמפה, כשהיא משתרכת אי שם בירכתי מחוז הדרום של ליגה ב'. ב-15 השנים האחרונות צצו קבוצות אחרות שהקשו דרך קבע על חיי הצהובים. אחת מהן היא הפועל עכו, שתארח אותם בשבת (17:00, ספורט2) ועשתה להם לא מעט נזק בליגה ובגביע. והיא לא לבד.

סאבו פאביצ'ביץ' מאוכזב עם אבי סטרול לאחר ה-2:2 של מכבי תל אביב עם הפועל עכו במחזור ה-25. ברני ארדוב
מפגש עם הפועל עכו בדרך כלל מסתיים ככה. אבי סטרול וסאבו פאביצ'ביץ' לאחר ה-2:2 בבלומפילד בעונה שעברה/ברני ארדוב

עירוני קרית שמונה

המאזן של מכבי תל אביב מולה: שלושה ניצחונות, תיקו אחד, שישה הפסדים.

במכבי תל אביב היו שמחים אם מבחינה גאוגרפית, הליגה הייתה מסתיימת קצת לפני חיפה, משום שהגעה לצפון פירושה איבוד נקודות כמעט ודאי. הכוכב הראשי בכל הקרבות הוא רן בן שמעון, מאמנה של קרית שמונה. בשלהי עונת 2007/8, כשכבר היה ידוע שהמאמן יעשה את הדרך לקרית שלום, אירחה קרית שמונה את הצהובים שדשדשו אז בתחתית וניצחו אותם 1:3. בעונה שלאחר מכן עמד בן שמעון על הקווים בצד הצהוב בבלומפילד וראה כיצד עדן בן בסט מנחית על ראשו את מהלומת הפיטורים עם שער ניצחון, 0:1.

מאז, ממשיכים בן שמעון וקרית שמונה להכות את מכבי תל אביב. בעונה שעברה שוב ניצחה קריית שמונה את מכבי תל אביב בבלומפילד 0:1, במשחק שסלל את דרכו של אבי נמני החוצה. המאמן הנוכחי מוטי איוניר כבר הפסיד פעמיים לקרית שמונה. בעונה שעברה נמחצו הצהובים 4:0 בתבוסה הכואבת ביותר שחווה איוניר בתור מאמן מכבי תל אביב בליגה. העונה מכבי תל אביב עלתה ליתרון משער של רוברטו קולאוטי, אבל שוב חזרה ללא נקודות, לאחר הפסד 2:1 שיכול וצריך היה להיות גבוה בהרבה.

סממן בולט: גזר דין מוות לעונה. ההפסדים בבלומפילד חיסלו את הדרך של בן שמעון ונמני, התבוסה אשתקד וההפסד השנה בקרית שמונה הטילו ספק ביכולותיו של איוניר להצעיד את מכבי תל אביב קדימה.

משחק זכור: 0:4 לקריית שמונה, עונת 2010/11

הפועל עכו

המאזן של מכבי תל אביב מולה: שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו, שני הפסדים

כבר בשנות ה-70, בביקור החפוז של הפועל עכו בליגת העל, התקשתה מולה מכבי תל אביב. אבל אנחנו בעידן אחר, שבו קשה להסביר את החשש של הצהובים. הסיבה היחידה העולה על הדעת היא סימני השפלת ה-4:0 שעדיין חרותים ממשחק הגביע המפורסם ב-2006. עכו, בניצוחו של המאמן ירון הוכנבוים, הייתה אז בליגה הלאומית והגיעה לבלומפילד, למשחק שתקע את המסמר האחרון בפרויקט הגלקטיקוס הכושל. מאז, מתקשים מאוד הצהובים לנצח את המועדון הקטן מהצפון. בשנה שעברה הנחילה עכו תבוסה ביתית נוספת למכבי תל אביב, 1:3, ובמשחק בבלומפילד כבר פיגרה 2:0 והשוותה בזמן הפציעות. השוער הוותיק דודו גורש הוא היחיד ששרד בסגל עכו בכל אחד מששת המפגשים.

בשבת יגיעו הצהובים לעכו, וינסו לעצור את בצורת התקופה האחרונה. האם זוהיר בהלול מכין את הגרון לחגיגה עכואית נוספת?

סממן בולט: טראומת עבר שלא מרפה, בדומה למפלות שנות ה-80' וה-90' אחרי ה-10:0 מול מכבי חיפה.

משחק זכור: 0:4 להפועל עכו בגביע המדינה, עונת 2005/6

ירון הוכנבוים דודו גורש הפועל עכו. עמי שומן
משם התחילה הצרה. דודו גורש וירון הוכנבוים חוגגים את ה-0:4 בבלומפילד ב-2005/6/עמי שומן

הפועל חיפה

המאזן של מכבי תל אביב מולה ב-26 מפגשים (15 שנה): שבעה ניצחונות, 12 תיקו, שבעה הפסדים

רבים לא מעלים על דעתם את השם הפועל חיפה כשהם חושבים על הכבשות השחורות של מכבי תל אביב, אבל מבט על הנתונים היבשים מגלה שגם מולה הצהובים מתקשים בקביעות. היסטוריית האירועים בעידן הנוכחי מתחילה בפציעתו המפורסמת של אלון ברומר בקרית אליעזר בעונת הדאבל ב-96' ובתבוסה 3:0 באותו משחק. גם העונה לאחר מכן החלה במפלה של הצהובים, שנוצחו 3:1 בקרית אליעזר במחזור הפתיחה של עונת 1996/7, במשחק שבישר על סיום ההגמוניה התל אביבית בליגה. את ההכתרה ב-98/9 חגגו החיפאים עם ניצחון 2:3 על האורחים מתל אביב, ומאז התוצאה הפופולארית ביותר במפגשים הייתה תיקו, שנרשמה 12 פעמים ב-23 מפגשים.

מאז חזרו החיפאים לליגת העל לפני שלוש שנים, הצליחו הצהובים לנצח אותם פעם אחת בלבד. גם הבעלים הנוכחי מיטש גולדהאר חווה מקרוב משחק לא נעים, ההפסד 3:1 לחיפאים במחזור הרביעי בעונת 2009-10 בקרית אליעזר. בעונה שעברה כפו החיפאים תיקו ללא שערים בקריית אליעזר, ובגומלין הבקיע חנן ממן את השער היחיד בניצחון האדום 0:1 בבלומפילד.

סממן בולט: בדרך כלל תוקעים מקל בגלגלי האופוריה של מכבי תל אביב, הסנונית הראשונה שמבשרת על כך שעוד עונה צהובה תסתיים בלי אליפות.

משחק זכור: 0:3 להפועל חיפה, עונת 1995/6

עדן בן בסט שחקן הפועל חיפה מול גיא סולומון שוער מכבי תל אביב ורוני גפני. הראל אלימלך
בדרך כלל הסנונית הראשונה לבואו של המשבר. רוני גפני וגיא סולומון נכשלים שוב מול עדן בן בסט והפועל חיפה ב-2009/10/הראל אלימלך

מכבי פתח תקוה

המאזן של מכבי תל אביב מולה ב-49 מפגשים (15 שנה): 20 ניצחונות, 13 תיקו, 16 הפסדים

כאן נראה שזו לא רק משוכה שחורה על כר הדשא, אלא גם קרב יוקרתי בין הנהלות המועדונים לאורך השנים. הלוזונים חוגגים כפליים על כל נקודה או שלוש שהם צוברים במשחקים האלה, כחלק מהמאבק הסמוי שמתנהל מאחורי הקלעים יחד עם תל אביב וחיפה על זהות המועדון החזק יותר במרכז מכבי.

קשה לנתח מדוע התל אביביים מתקשים באופן כמעט שיטתי, כשלאורך ההיסטוריה לא נרשמו תוצאות חריגות או תבוסות ראויות לציון. נראה שמאבק היוקרה והמסר שמחלחל מההנהלה בראשות הלוזונים עובר בצורה טובה לשחקנים, שמיישמים על הדשא את מה שהבוסים רוצים לראות.

בחלק המקצועי, פתח תקוה היא קבוצה שהצהובים תמיד מתקשים לנצח, בין אם המשחק נערך בבית או בחוץ. יחד עם זאת, בגמר גביע המדינה בסיום עונת 2000/1, ניצחה דווקא מכבי תל אביב 0:3.

סממן בולט: יריבות עסקנית מרה שגולשת למגרש.

משחק זכור: 1:2 למכבי פתח תקווה, עונת 2006/7, שבסיומו אמר עמוס לוזון כי "לוני הרציקוביץ' לא יכול לצחצח לי את הסוליה של הנעל". ב-2004/5, אגב, התעמת לוזון עם אלי דריקס בחדרי ההלבשה בסיום משחק חצי גמר גביע המדינה.

נשיא מכבי פתח תקוה עמוס לוזון. ברני ארדוב
רואים אותו ומתחילים לפחד. עמוס לוזון/ברני ארדוב

מכבי נתניה

המאזן של מכבי תל אביב מולה ב-35 מפגשים (15 שנה): 16 ניצחונות, חמש תיקו, 14 הפסדים

הקרבות היותר מפורסמים בין שני המועדונים זכורים בעיקר בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, אז צמחו הנתנייתים במקביל לדעיכתם של התל אביבים. אבל בעשור האחרון חזר אצטדיון הקופסה להיות המבצר שהפחיד את מכבי תל אביב גם אז. בנוסף, התל אביביים לא ניצחו את נתניה במשך שמונה משחקי ליגה רצופים בין עונות 2007 ל-2010. בזמן הזה, הם התקשו אפילו לכבוש (שישה משחקים רצופים ללא שער), וכנראה שהפתרון הכי טוב שעליו חשבו בקרית שלום היה פשוט להעביר/להחזיר שחקנים מקו ההגנה המפואר של נתניה באותן עונות, דוגמת השוער לירן שטראובר, הבלם אבי סטרול והמגן קלמי סבן. בעונה שעברה כבש אלירן עטר צמד והעניק לצהובים ניצחון חוץ נדיר 0:2, אבל הנתנייתים הנחיתו את מכבי תל אביב לקרקע עם 0:3 כואב בבלומפילד.

סממן בולט: יריבות מסורתית שחוזרת 40 שנים לאחור וכוללת הגמוניה שמשתנה מדי מספר שנים.

משחק זכור: 0:3 על מכבי תל אביב ב-2010/11, שהגיע מיד לאחר תבוסת הצהובים 4:0 בקריית שמונה ושם חותם סופי על העונה של שתי הקבוצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully