וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חוס הידינק פוטר, עבדוללה אבצ'י יחליפו

כצפוי, ההתאחדות הטורקית הודיעה על סיום ההתקשרות עם המאמן ההולנדי. הידינק האשים: "מדיניות המועדונים לא נכונה"

אימג'בנק GettyImages

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

ההדחה הכואבת מול קרואטיה בפלייאוף היורו גרמה לטורקיה לשנות כיוון. כצפוי, חוס הידינק סיים את תפקידו בעקבות ההשפלה שחוותה נבחרתו במשחק הראשון (תבוסה 3:0 באיסטנבול) ומי שיחליפו כמאמן הוא עבדוללה אבצ'י, שהוביל את נבחרת טורקיה עד גיל 17 לזכייה באליפות אירופה ובשנים האחרונות אימן את איסטנבול BB.

על פי עיתון 'הורייט', גורם בכיר בהתאחדות הטורקית כבר אמר: "העבודה של הידינק הסתיימה, עכשיו תורו של אבצ'י". אמש נערכה ישיבה מאוחרת ובה החליטו ראשי ההתאחדות כי הידינק שהחזיק במשרה כ-15 חודשים, יקבל 2.3 מיליון יורו על שבעה חודשים נוספים.

המאמן ההולנדי הבכיר אמור היה להוביל את טורקיה ליורו 2012, אבל הנבחרת שלו הציגה יכולת בינונית במקרה הטוב, רשמה הפסד מביך במוקדמות מול אזרבייג'אן וכשלה לבסוף בפלייאוף. הידינק בן ה-65 ספג ביקורות רבות במהלך התקופה, בעיקר בגלל שכר עתק של 8 מיליון יורו, והשידוך הוגדר ככישלון בעקבות התבוסה ביום שישי. הקוסם שעשה ניסים ונפלאות עם דרום קוריאה, אוסטרליה ורוסיה, לא יזכור לטובה את התקופה בטורקיה.

לאחר סיום תפקידו, האשים הידינק את קבוצות הליגה הטורקית בכישלון: "בכל הנבחרות הלאומיות, שחקנים מגיעים מנבחרות של עד גיל 14 לבוגרים, כשזה תלוי ברמת הארגון וברצינות של המועדונים באשר לחינוך הצעירים מגיל 10. במדינות כמו גרמניה והולנד המערכת היא מפותחת וגם התוצאות בהתאם".

הידינק הסביר: "הולנד היא מדינה קטנה, אבל הנבחרת הלאומית תמיד מגיעה לטורנירים הגדולים כי הצעירים מקבלים הזדמנויות. בטורקיה, לעומת זאת, רק שחקן או שניים מהנבחרות הצעירות מצליחים להגיע לבוגרים. במקום תהליך קבוע, מדובר במקרים יוצאי דופן. לטורקיה יש פוטנציאל גדול, אבל היא תגשים אותו רק בעזרת מבנה מאורגן".

הידינק הודה אמש שזה צפוי להיות משחקו האחרון

טורקיה הודחה אחרי 0:0 עם קרואטיה בגומלין הפלייאוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully