וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: פורטוגל עלתה בסטייל עם 2:6 על בוסניה

רונאלדו כבש צמד והוביל את חבריו להצגה נפלאה בגומלין הפלייאוף. גם קרואטיה, צ'כיה ואירלנד העפילו לאליפות אירופה

הספירה לאחור לקראת יורו 2012 החלה הערב (שלישי) וההצגה של פורטוגל רק פתחה את התיאבון. כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הביסו 2:6 את פורטוגל בערב פנטסטי אחרי 0:0 במשחק הראשון, והעפילו בסטייל לטורניר שייערך בפולין ואוקראינה. מי שחגגה עוד לפני כן היא קרואטיה, שסיימה ב-0:0 ביתי מול טורקיה ועלתה בזכות 0:3 במשחק הראשון. אירלנד שמרה על הרביעייה מהמשחק הקודם עם 1:1 מול אסטוניה המפתיעה ותהיה גם היא בטורניר גדול אחרי 10 שנות היעדרות. צ'כיה הייתה היחידה שהשלימה ניצחון כפול, כשגברה 0:1 בחוץ על מונטנגרו (0:2 במשחק הראשון).

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. armando franca, AP
פורטוגל עשתה את זה בסטייל. כריסטיאנו רונאלדו/AP, armando franca

פורטוגל - בוסניה 2:6 (פורטוגל עלתה עם 2:6 בסיכום)

הדו קרב הצמוד ביותר במפגשי הפלייאוף סיפק גם את המשחק הטוב ביותר, בסיומו פורטוגל נשמה לרווחה עם הצגה נפלאה ושמרה על רצף ההעפלות לטורנירים הגדולים שהחל לאחר הפספוס ב-1998. אחרי 0:0 די עלוב בארגז החול בזניצה, פורטוגל ובוסניה הציגו מותחן אמיתי (עד ההתפרקות לקראת הסיום) באצטדיון האור בליסבון, כשכריסטיאנו רונאלדו ענה למבקרים הרבים בצורה האידיאלית, ונעזר בנאני, הלדר פוסטיגה (צמד) ומיגל ולוסו שהבקיעו גם הם שערים נפלאים.

הכוכב הגדול של ריאל מדריד, שהגיע עם עול כבד על הגב, כבש צמד שהעלה את מאזנו במדים הלאומיים ל-25 שערים (כמו לואיס פיגו). בוסניה אמנם השיגה שערים מצמקים מפנדל של זבייזדאן מיסימוביץ' ואחד של הקפטן אמיר ספאחיץ', אבל הכישרון של הפורטוגלים היה גדול עליה והיא ירדה מובסת לאחר שנותרה ב-10 שחקנים. האריס מדוניאנין וחבריו שוב מודחים בפלייאוף על ידי אותה נבחרת, וימשיכו לחלום על העפלה ראשונה אי פעם לטורניר גדול. פורטוגל של פאולו בנטו הדגימה עד כמה היא מוכשרת, אבל בקיץ הבא אפשר לצפות לסיפור חוזר. הלחץ שוב יהיה על רונאלדו.

דקה 5: כריסטיאנו רונאלדו ירה כדור חד ושטוח מ-16 מטרים, השוער הדף וראול מיירלש בעט החוצה את הריבאונד, אך היה בעמדת נבדל.

דקה 8: גול! הנה רונאלדו עונה לכל המבקרים. הקפטן סובב כדור חופשי נפלא מ-25 מטרים, ישר לרשת הבוסנית. איזה גול, 0:1 לפורטוגל שבמצב הנוכחי עולה ליורו.

דקה 24: גול! פורטוגל על הגל. הפעם נאני הפציץ מ-30 מטרים, כדור שעלה, הסתובב וירד רק מעל הידיים של השוער, בדרך אל הרשת. 0:2 גדול לפורטוגל.

דקה 41: גול! חמש דקות אחרי שהלדר פוסטיגה רצה פנדל והואשם בהתחזות, בוסניה מקבלת בעיטת 11 בצד השני. פאביו קואנטראו נלחץ על ידי סנאד לוליץ' ונגע בכדור בידו. זבייזדאן מיסימוביץ' גלגל מהנקודה הלבנה פנימה. בוסניה מצמקת ל-2:1, היא צריכה רק עוד שער.

דקה 53: גול! רונאלדו קיבל כדור עומק נפלא מז'ואאו מוטיניו, עקף את השוער אסמיר בגוביץ' ושלח אל הרשת. צמד לרונאלדו, שמשתווה ללואיס פיגו בטבלת המבקיעים של פורטוגל עם 32 שערים. פורטוגל בדרך ליורו עם 1:3.

דקה 55: כרטיס אדום! לוליץ' העצבני השתולל בעקבות השער של רונאלדו וקיבל שני צהובים תוך דקה. בוסניה ב-10 שחקנים.

דקה 60: רונאלדו מצא עצמו ברחבה, ניסה להקפיץ וראה את הכדור שלו פוגע ביד של מגן יריב, אבל השופט שוב לא שרק לפנדל.

דקה 65: גול! בוסניה לא אמרה נואש. הבלם אמיר ספאחיץ' עלה לעזרת ההתקפה וכבש מול שער חשוף, כנראה מעמדת נבדל, אחרי מסירה של דרקו מאלטיץ'. בוסניה מצמקת ל-3:2, שוב חסר לה רק שער.

דקה 72: גול! איזה משחק אנחנו מקבלים באצטדיון האור. המחליף רובן מיקאל הכניס כדור נהדר להלדר פוסטיגה, שירה בלי לעצור מ-14 מטרים אל הרשת. 2:4 לפורטוגל.

דקה 80: גול! בגוביץ' ציפה לבעיטה חופשית של רונאלדו, אבל מיגל ולוסו היה זה שסובב בשמאל מ-18 מטרים אל הרשת. 2:5 גדול לפורטוגל.

דקה 82: גול! קונצרט של פורטוגל, שבמשחק אחד מדגימה עד כמה עצום הפוטנציאל שלה. קואנטראו העביר כדור נהדר משמאל ופוסטיגה השלים צמד עם נגיחה חזקה פנימה. 2:6 לפורטוגל.

קרואטיה - טורקיה 0:0 (קרואטיה עלתה עם 0:3 בסיכום)

כמו יוון, גם הנבחרת הנוספת שהקדימה את ישראל בבית ו' של המוקדמות העפילה בסופו של דבר ליורו. קרואטיה שמרה באדיקות על ה-0:3 המרשים שהשיגה באיסטנבול, וחגגה עם אוהדיה בזאגרב העפלה ליורו רביעי מתוך חמישה ניסיונות. מנגד, חוס הידינק לא נראה כמי שהתאושש מההשפלה, ועל פי התקשורת הטורקית צפוי לעזוב את התפקיד בימים הקרובים.

גם ללא ודראן צ'ורלוקה וטומיסלב דוימוביץ' המוצהבים, קרואטיה ידעה לעשות בדיוק את מה שצריך. הידינק ערך לא פחות משמונה שינויים בהרכב, אך מלבד הקורה בדקה השישית האורחים לא איימו על היתרון הקרואטי. טורקיה תצטרך לבצע בדק בית רציני לקראת הקמפיין הבא, קרואטיה תקווה למצות את הפוטנציאל על הבמה המרכזית בקיץ הבא.

דקה 6: כדור של איסמעיל קויבאשי נעצר בקורה הקרואטית, ואת הריבאונד של קאזים קאזים עצר בצורה מצוינת השוער סטיפה פלטיקוסה.

דקה 45: למרות הפתיחה הנלהבת של טורקיה, קרואטיה הצליחה להרגיע את המשחק והייתה עדיפה בחלק השני של המחצית. 0:0 עם הירידה להפסקה.

דקה 77: מהלך יפה של קרואטיה, בסיומו איבן ראקיטיץ' בעט משבעה מטרים וסינאן בולאט הדף בקושי לקרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מונטנגרו - צ'כיה 1:0 (צ'כיה עלתה עם 0:3 בסיכום)

למרות הנסיגה בשנים האחרונות וקמפיין המוקדמות הבינוני, צ'כיה תהיה בפעם החמישית ברציפות באליפות אירופה. פיינליסטית יורו 1996 הציגה מלחמה חסרת פשרות בפודגוריצה ולא רק הגנה על הניצחון 0:2 מהמשחק הראשון, אלא ניצחה פעם נוספת משער של פטר יראצ'ק לקראת הסיום.

המארחים המפתיעים, שרשמו הישג שיא בהיסטוריה הקצרה שלהם עם העלייה לפלייאוף, ימשיכו בקו ההתקדמות ויהיו הסוס השחור גם במוקדמות המונדיאל. סאבו פאביצ'ביץ' שיחק 90 דקות וגם קיבל צהוב, כשהנבחרת שלו לא מצאה את הדרך לפרוץ את המערך הצ'כי ונותרה מתוסכלת אחרי 180 דקות נטולות שערים מול פטר צ'ך, שהצטיין פעם נוספת. תומאש רוזיצקי והחברים יהיו ביורו 2012.

דקה 35: מצב ראשון למונטנגרו מול ההגנה המעובה של צ'כיה. סטבן יובטיץ' ירה מ-25 מטרים, הכדור שרק ליד הקורה.

דקה 51: ההזדמנות הטובה ביותר של מונטנגרו. מירקו ווצ'יניץ' מצא את דיאן דמיאנוביץ', שראה את הבעיטה שלו נעצרת על ידי פטר צ'ך והקורה.

דקה 81: גול! הסיפור נגמר. אחרי עוד שתי הצלות טובות של צ'ך, הגיעה העקיצה בצד השני, כשפטר יראצ'ק מצא את הרשת מ-10 מטרים. 0:1 לצ'כיה, שמוליכה 0:3 בסיכום.

אירלנד - אסטוניה 1:1 (אירלנד עלתה עם 1:5 בסיכום)

חגיגה הייתה הערב גם בדאבלין, שם נבחרת אירלנד הבטיחה העפלה שנייה בתולדותיה לאליפות אירופה (היחידה הייתה ב-1988) וראשונה לטורניר גדול מאז מונדיאל 2002. אחרי ה-0:4 המוחץ בטאלין, הנבחרת של ג'ובאני טראפטוני שיחקה בהילוך ראשון וסיימה ב-1:1 מול אסטוניה, שחתמה את הקמפיין בטעם טוב ואף כבשה שער ניחומים.

הנבחרת הצנועה בכל זאת תזכור את מוקדמות 2012 כהישג השיא שלה בענף, אחרי שדורגה בקבוצת האיכות החמישית ובכל זאת סיימה שנייה. האירים היו אלה שהחזירו את אסטוניה לגודל טבעי עם הרביעייה במשחק הקודם, אבל לא הצליחו לנצח שוב לעיני אוהדיהם. מה שבטוח, הצבא הירוק יעשה שמח ברחובות פולין ואוקראינה.

דקה 32: גול! קווין דויל סחט הדיפה מהשוער פאבל לונדאק אחרי כדור קרן, ואל הריבאונד הגיע סטיבן וורד שבעט מקרוב אל הרשת. שער שני לוורד במדי הנבחרת, 0:1 לאירלנד.

דקה 57: גול! אסטוניה ממתיקה מעט את הגלולה. קונסטנטין ואסילייב בעט מ-25 מטרים, הכדור חמק בין ידיו של שיי גיבן ונעצר ברשת. 1:1.

מוכנים לאסון העתידי? טורניר יורו עם 24 נבחרות

יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully