וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוס הידינק: "נעשה לקרואטיה ערב קשה במיוחד"

מאמן טורקיה מוכן לקרב במוקדמות היורו (ו', 21:05, ספ' 5), דז'קו לקראת בוסניה-פורטוגל: "קונה 0:1, גם אם לא אכבוש"

ארבעה כרטיסים בלבד נותרו ליורו 2012 שייערך בפולין ואוקראינה, ומחר (שישי) יחלו שמונה נבחרות בקרב המאסף עליהם, כשמשחקי הגומלין יתקיימו ביום שלישי. פורטוגל, ללא ספק הנבחרת האיכותית מבין שמונה המשתתפות בשלב ההצלבה, תתארח אצל בוסניה שמחפשת הופעה היסטורית ביורו. גם מונטנגרו רוצה העפלה ראשונה אי פעם, וכדי לעשות זאת היא תצטרך קודם כל להשיג תוצאה טובה בצ'כיה. אסטוניה המפתיעה תארח את אירלנד, ובאיסטנבול ייערך העימות החם של הערב בין טורקיה לקרואטיה.

בחרנו ארבע דמויות מעורערות במשחקי הפלייאוף
רונאלדו לא יכול להוביל את פורטוגל להצלחה לבד
מכבי תל אביב צופה? מדוניאנין הקלאסי נמצא בנבחרת בוסניה
אדין דז'קו מנסה להעביר את הלחץ לפורטוגל

בוסניה - פורטוגל (21:00, ספורט 5+ לייב)

מאז ההפסד הכואב לדנמרק שהוריד אותם למקום השני בבית ח' ושלח אותם להיאבק על הכרטיס ליורו בשלב הפלייאוף, הפורטוגלים שואלים את עצמם דבר אחד: "איך שוב הצלחנו להסתבך?". הנבחרת עמוסת הכישרון של פאולו בנטו, עם כוכב על בדמותו של כריסטיאנו רונאלדו ועומק בעמדות הקישור, תצטרך שוב לעבור את בוסניה העיקשת, בדיוק כמו לפני מונדיאל 2010, אם ברצונה להיות חלק מהטורניר הגדול שייערך בפולין ואוקראינה. "מבצע בוסניה", כפי שמכנים בפורטוגל את צמד המשחקים, יוצא לדרך.

במפגש הפלייאוף הקודם, בדיוק לפני שנתיים, ניצחה פורטוגל 0:1 במשחק הראשון בבית וחזרה על התוצאה גם בחוץ. הבוסנים מגיעים הפעם נחושים לנקום, משוכנעים שהם מכירים היטב את הפורטוגלים ומציגים רקורד מצוין של ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים הרשמיים האחרונים, כשיוצא הדופן הוא התיקו בצרפת שהשאיר אותם במקום השני בבית ד'. עם אדין דז'קו הפנטסטי, כשמאחוריו קישור רב גוני הכולל בין היתר את מיראלם פיאניץ', סנאד לוליץ' והאריס מדוניאנין, בוסניה מקווה לשמח את הקהל בזניצה ולעשות היסטוריה עם העפלה לטורניר גדול ראשון בגומלין בליסבון.

התכניות של הפורטוגלים, מצד שני, השתנו כבר בתחילת השבוע, כשמהסגל נגרעו המגן סילביו והקשר ההתקפי דני. אבל עם כל הכבוד לשניים האלה, החיסרון המשמעותי מכולם הוא זה של ריקרדו קרבאליו. הבלם המצוין הורחק לשנה מהנבחרת לאחר שנטש את מחנה האימונים בסוף אוגוסט, והסכסוך שלו עם המאמן הותיר את הנבחרת שסועה חברתית ומקצועית, כשגם ז'וזה בוסינגווה הודיע על פרישה. בהיעדר יציבות בחלק האחורי, התלות ברונאלדו שכבש חמישה שערים במוקדמות רק גדלה, אך שחקנה של ריאל מדריד לא יכול לעשות הכל לבד. חבריו לקבוצה פפה ופאביו קואנטראו, ואף יותר מהם נאני המוכשר, יצטרכו לספק תרומה משמעותית כדי שהפייבוריטית במפגש גם תצא ממנו כמנצחת.

מאמן בוסניה סאפט סושיץ', שייאלץ ללא שחקני ההגנה סשה פפאץ ובוריס פנג'ה המושעים ומנסור מוג'ה הפצוע, אמר לקראת המשחק: "פורטוגל עם כריסטיאנו רונאלדו היא הפייבוריטית, למרות זאת גם לנו יש איכויות. אני לא רוצה שנסיים ב-0:0. יש לנו כמה בעיות בהגנה, אבל נמצא פתרונות". כוכב מנצ'סטר סיטי אדין דז'קו הוסיף: "אנחנו רוצים לנצח 0:1, לא אכפת לי שמישהו אחר יכבוש".

מאמן פורטוגל פאולו בנטו החמיא ליריבה: "בוסניה נבחרת חזקה מאוד ומנוסה יותר מזו שפגשנו ב-2009, אבל גם לנו יש שחקנים ששיחקו באותה התמודדות וזה יכול לעזור לנו". בלם פורטוגל פפה אמר: "אנחנו הולכים לשחק באצטדיון קשה מאוד, אבל אנחנו מגיעים עם רוח לחימה וצניעות ומאמינים שאפשר לנצח".

טורקיה - קרואטיה (21:05, ספורט 5)

ארבע שנים וחצי חלפו מאז טורקיה עברה את קרואטיה ברבע גמר יורו 2008, בזכות ניצחון בלתי נשכח בדו קרב הפנדלים בווינה. קרואטיה הובילה 0:1 בתוספת הזמן של ההארכה, אך הטורקים השוו ממש בבעיטה האחרונה במשחק והמשיכו את המומנטום מהנקודה הלבנה, כשיריביהם החמיצו שלוש בעיטות. "הסגנונות שלנו דומים מאוד, יש לנו זיכרון טוב מהם", הקפידו לומר במחנה הטורקי לקראת המשחק.

הנבחרת של חוס הידינק עברה לא מעט עליות וירידות במהלך קמפיין המוקדמות, שבסך הכל הכללי היה מאכזב למדי וכלל גם הפסד מביך לאזרבייג'אן הצנועה. למרות זאת, טורקיה הקדימה את בלגיה במאבק על סגנות בית א' וכעת רוצה להעפיל לאליפות אירופה בפעם הרביעית בהיסטוריה. הקמפיין הראשון ב-1996 הסתיים ללא ניצחון או שער זכות, ב-2000 כבר הושג הכרטיס לרבע הגמר וב-2008 נעצרו הטורקים רק בחצי הגמר, אבל גם האוהדים האופטימיים ביותר לא מאמין שהנבחרת הנוכחית תמשיך את קו ההתקדמות ותגיע לגמר.

בעוד טורקיה עוברת חילופי דורות, מציגה את אמרה בן ה-31 כשחקן הוותיק בסגל ונמצאת עם הפנים קדימה גם ללא נורי שאהין המחלים מפציעה, נראה כי בצד השני השיא של קרואטיה בעידן סלאבן ביליץ' כבר מאחוריה. הנבחרת שניצחה פעמיים את ישראל בבית ו', לא מצליחה להתרומם וסובלת מבעיות אמון בין המאמן לקהל ובין השחקנים למאמן. כישרון לא חסר בסגל הרב גוני של ביליץ', בעיקר עם לוקה מודריץ' ודריו סרנה, אך משהו במרקם נפגם בעקבות הכישלון במוקדמות מונדיאל 2010 והקמפיין הבינוני במוקדמות היורו. ניקו קרנצ'אר ייעדר בגלל פציעה ואיבן קלאסניץ' לא זומן, אבל דניאל פראניץ' ואיביצה אוליץ' חזרו לסגל.

מגן קרואטיה וטוטנהאם ודראן צ'ורלוקה אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא זקוקים לשום מוטיבציה מיוחדת, המוטיבציה לעלות ליורו 2012 היא מספיק גדולה. יהיה משחק קשה, אבל אני לא חושב שהאווירה באיסטנבול תלחיץ אותנו". מאמן קרואטיה סלאבן ביליץ' התייחס למפגש הדרמטי בין השתיים ביורו 2008: "המשחק הזה נגמר רע, אבל היינו טובים יותר ואני אופטימי מאוד לקראת המפגש בינינו. נקמה היא מילה מכוערת ואני לא רוצה להשתמש בה בכלל".

מאמן טורקיה חוס הידינק הוסיף: "יהיה חשוב מאוד לשמור על רשת נקייה במשחק הראשון. לכן, אנחנו חייבים לשלוט במשחק מההתחלה. אני מצפה למשחק שקול, לשתי הקבוצות יש שחקנים מוכשרים מאוד. אנחנו מוכנים ונעשה לקרואטים ערב קשה במיוחד".

צ'כיה - מונטנגרו (21:15)

ב-1996, כנבחרת צעירה שהתקדמה תוך מספר שנים לאחר פירוקה של צ'כוסלובקיה, העפילה צ'כיה לראשונה לטורניר גדול והדהימה את אירופה כשנעצרה רק בגמר היורו על ידי גרמניה בשער הזהב. הפעם מי שמגיעה בתפקיד צ'כיה הרעבה והרעננה היא מונטנגרו, שעשתה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות ובטוחה ביכולתה לעשות היסטוריה ולזכות בכרטיס ליורו על חשבון הגרסה המוקדמת שלה.

לא פחות מ-35 שחקנים שונים שיתף מיכאל בילק בשמונת משחקי המוקדמות של צ'כיה בבית ט', בו נבחרתו הייתה רחוקה מלהרשים וסיימה כסגנית להולנד רק הודות ליריבות החלשות האחרות אותן פגשה. פטר צ'ך, תומאש רוזיצקי, ירוסלב פלאשיל ומילאן בארוש עדיין מהווים עוגנים, אבל הכובש המצטיין במוקדמות היה בכלל המגן מיכאל קאדלץ. הצ'כים יודעים שהעפלה לטורניר יורו חמישי ברציפות לא תהיה משימה פשוטה.

מונטנגרו הייתה אחת ההפתעות הנעימות של המוקדמות, אבל סיימה בטונים מעט צורמים כשנפרדה מאבי ההצלחה, המאמן זלטקו קרנצ'אר, ונשארה עם עוזרו ברנקו ברנוביץ'. עיקר הכוח של מונטנגרו טמון באחדות הקבוצתית ובהגנה שספגה רק שער אחד בחמשת המשחקים הראשונים, אך עם חזרתו לכושר של סטבן יובטיץ' המצוין יהיה לה גם נשק התקפי נוסף לצד מירקו ווצ'יניץ.

פטר צ'ך, שוער צ'כיה, שאמור לשחק עם מסיכה שתגן על פניו לאחר ששבר את אפו במשחק של צ'לסי מול בלקבורן, אמר לקראת המפגש: "אני מקווה שהמסיכה תגן עלי ב-100 אחוז, בפחות מזה אי אפשר לשחק בפלייאוף היורו". מאמן צ'כיה מיכאל בילק התייחס לפציעה של צ'ך ואמר: "אני מקווה שהוא יהיה מוכן. הנוכחות שלו על המגרש חשובה מאוד כי הוא אחד השוערים הכי גדולים בעולם".

חלוץ וכוכב מונטנגרו מירקו ווצ'יניץ' התייחס לציפיות מהנבחרת שלו: "אנחנו יודעים שהשגנו כבר משהו גדול, אבל אנחנו מרגישים את הלחץ. זה נורמלי מפני שאני לא בטוח שנהיה כל כך קרובים לעלות בקרוב. זה אירוע מיוחד מאוד בשבילנו וזה ממש עכשיו או לעולם לא. אנחנו חייבים להיות מוכנים למפגשים הללו כאילו הם האחרונים בקריירה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אסטוניה - אירלנד (21:45)

בעוד ההגעה של מונטנגרו לפלייאוף למרות שדורגה בקבוצת האיכות החמישית עוד מתקבלת על הדעת נוכח הסגל המגוון, אסטוניה היא סנסציה של ממש. הנבחרת הקטנה הזו, שמצד אחד הפסידה לאיי פארו במוקדמות ומנגד הדהימה בסלובניה ובסרביה, נמצאת ברגע השיא שלה. בניגוד לאירלנד, שכל כך רוצה להתנער מטראומת ההדחה בפלייאוף המונדיאל מול צרפת (נגיעת היד הזכורה של תיירי הנרי), לאסטונים אין מה להפסיד.

הדאגה העיקרית של ג'ובאני טראפטוני והמחנה האירי היא משאננות. אירלנד אמנם לא הפסידה בתשעת משחקיה האחרונים, אך כשלה בחמישה מפגשי פלייאוף מתוך שישה בעבר (כולם מול נבחרות טובות ממנה) ולא מוכנה להישאר שוב מחוץ לטורניר גדול, כמו שקרה לה מאז 2002. למעשה, אירלנד השתתפה רק באליפות אירופה אחת, ב-1988, כך שגם היא מגיעה בתחושה של ראשוניות.

האירים מקווים שרובי קין הוותיק יהיה כשיר למשחק בטאלין, ממנו ייעדרו קווין דויל המושעה שיחזור לגומלין וגם ג'ון אושיי שמקווה להתאושש בזמן למשחק בדאבלין. ליאם לורנס ושיין לונג נותרו מחוץ לסגל בגלל פציעות. לטראפטוני יש מספיק אופציות בקישור וגם הגנה סולידית, אבל הוא עדיין חושש. "למה שנרגיש פייבוריטים?", תהה המאמן האיטלקי, שצריך להיזהר בעיקר מפני המפציץ קונסטנטין ואסילייב. "אסטוניה השיגה הרבה תוצאות טובות מול יריבות חזקות. הם מאוד ממושמעים וקבוצתיים".

שוער אסטוניה סרגיי פרייקו אמר לקראת המשחק מול אירלנד: "האיכות של השחקנים האירים היא ידועה ומוכרת לכולנו. שני המשחקים מולם יהיו מיוחדים מאוד בשבילנו. יכולת היא דבר חשוב, אבל אופי ומזל ישחקו תפקיד לא פחות משמעותי".

יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully