וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה לשחקניות: "חזרו לשחק - או שתבוטל העונה"

מנהלת ליגת העל לנשים נתנה לשחקניות אולטימטום עד ליום ראשון בטרם תבוטל עונת המשחקים הקרובים. האיגוד מגבה

לאחר ההכרזה על השביתה מצד שחקניות כדורסל הנשים הישראליות, החליטה מנהלת ליגת העל לצאת באולטימטום לשחקניות השובתות - בטלו השביתה או שתבוטל העונה. לשחקניות ניתנה ארכה עד יום ראשון הקרוב (6 בנובמבר) בשעה 12:00 בצהריים לבטל את הסכסוך.

לפי הודעה שפירסמה המנהלת, בעקבות דיון שהתקיים היום (חמישי) בנושא השביתה, יצאה קריאה לשחקניות הישראליות, השובתות בשל רצונן לצמצם את כמות השחקניות הזרות בליגה, להודיע על ביטול השביתה. אם לא יעשו זאת, כאמור, עד הזמן שנקבע, תיכנס לתוקף החלטה חד משמעית על ביטול עונת המשחקים 2011-12 ומתן אור ירוק ליושב ראש המנהלת, גדעון בריקמן, להתחיל בהכנות לעונת המשחקים 2012-13.

איגוד הכדורסל הודיע בעקבות כך כי הוא "מגבה את החלטת מנהלת ליגת העל לנשים והקבוצות, אך עם זאת הודיע לקבוצות כי בשלב זה עליהן להופיע למחזור הליגה הקרוב ביום שני (7.11.2011), לאלתר", כך נמסר בהודעה.

יו"ר ארגון שחקני הכדורסל, ניר אלון, קרא הערב לראשי איגוד הכדורסל לשוב לשולחן המשא ומתן ולהמשיך במגעים מהמקום בו הם נפסקו. "כדאי לכולנו לנהל מו"מ נטול אגו לטובת הכדורסל הישראלי. אם אכן טובת כדורסל הנשים עומדת לנגד עיניהם של ראשי האיגוד והמנהלת, אני קורא להם לגלות אחריות ולהפסיק לפזר הצהרות שאין בהם ממש", אמר אלון: "קשה לי להאמין ששי שני חושב שסגירת הליגה עדיפה על פני מו"מ ושהוא לא מבין את ההשלכות שיהיו למהלך כזה, כולל האחריות שהוא לוקח על הנזקים שמהלך כזה יגרום".

ביום שלישי האחרון נערכה פגישה לילית בין נציגות השחקניות, בהן שי דורון, ליעד קרני-סואץ, מיכל אפשטיין וגת מגידו לבין יושב ראש איגוד הכדורסל שי שני ויושב ראש מנהלת ליגת העל גדעון בריקמן, אך זו נסתיימה ללא תוצאות. במנהלת הדגישו, כי עם סיום השביתה ושובן של השחקניות לפעילות, יפעלו יושב ראש האיגוד ויושב ראש המנהלת להגיש לשחקניות תכנית מקצועית ומפורטת למען קידום השחקניות הישראליות (החל מעונת 2012-13) בתוך חודש ימים.

השחקניות, כאמור, דורשות לבטל את ההחלטה על שיתוף ארבע שחקניות זרות בקבוצה, להגדיל את כמות הישראליות המשחקות בקבוצות ולחייב את שיתופן של שחקניות ישראליות במשחקי ליגת העל. במנהלת, מצד שני, לא מוכנים לבטל את ההחלטה ולהפעיל את החוק הרוסי (שלוש זרות ושתי ישראליות), לפי ההסכמים שנחתמו בעבר, ומתעקשים לממש את ההסכמים שנחתמו בחודש יוני האחרון.

לימור לבנת: "ביטול ליגת הנשים אינה אופציה"

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully