וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "ביטול ליגת הנשים אינה אופציה"

שרת הספורט התייחסה לשביתה: "קוראת לצדדים להימנע מהצבת אולטימטומים". הפגישה הלילית הסתיימה ללא תוצאות

המשבר בכדורסל הנשים אחרי ההכרזה על השביתה מצד השחקניות הישראליות הביא את הצדדים לקיים פגישה לילית, שהסתיימה ללא תוצאות והסכמות. יושב ראש איגוד הכדורסל שי שני ויושב ראש מנהלת ליגת העל לנשים גדעון בריקמן דנו עם נציגות שחקניות ליגת העל השובתות, בהן שי דורון, ליעד קרני-סואץ, מיכל אפשטיין וגת מגידו, בניסיון נוסף למנוע את סגירתה של הליגה העונה.

הפגישה עצמה הסתיימה בשתיים לפחות בוקר וללא תוצאות. שני ובריקמן הציגו לנציגות השחקניות את הצעדים המתוכננים לשנים הבאות, שיביאו מבחינתם לקידום השחקנית הישראלית והליגה. בין השאר מתכוונים באיגוד ובמנהלת ליגת העל לצמצם את מספר הזרות ולחייב את שיתופן של שחקניות צעירות במשחקי ליגת העל. בנוסף, הבטיחו באיגוד ובמנהלת הליגה גם לעודד ולתמרץ את השחקניות הישראליות שיישארו לשחק בארץ במסגרת הליגה ולא ייסעו לשחק בקולג'ים.

באיגוד הכדורסל טענו כי נציגות השחקניות סירבו לדון בכל ההצעות שהועלו בפניהן והתבצרו בעמדתן, בדרישה שתקנון האיגוד ישונה לאלתר, על פי דרישתן. בתגובה, הובהר להן כי דרישתן לא יכולה להיות מקובלת, ובמידה שלא יחזרו מיד לפעילות מלאה, הליגה העונה תבוטל. "יצא המרצע מהשק", טענו באיגוד, והוסיפו כי "לא עתיד כדורסל הנשים עומד לנגד עיני השחקניות, כמו גם קידום השחקנית הצעירה, כי אם דרישה אולטימטיבית להוכיח לראשי הקבוצות מי 'בעל הבית', מי קובע את חוקי המשחק כדי לשפר בדרך עקיפה את תנאי ההשתכרות שלהן, גם על גבי שחקניות העתיד".

מנגד, בקרב השחקניות טענו כי "הפגישה יצאה אל הפועל לאחר שמספר יושבי ראש של קבוצות בליגה פנו במהלך היום ליושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון וביקשו ממנו לקדם מפגש ללא תנאים מוקדמים. אלון והשחקניות הסכימו להיפגש בכל זמן ובכל מקום, לקראת ערב גם שני יושבי הראש הסכימו אך עמדו על כך שאלון עצמו לא ייקח חלק בפגישה. מתוך רצון לקדם את הנושא שאינו אישי, אלון הסכים לא להיות נוכח ולהימצא בקרבת מקום, כשהשחקניות מעדכנות אותו ומתייעצות עימו באמצעות הטלפון הסלולרי במהלך הפגישה.

"שני ובריקמן דרשו מהשחקניות לשוב ולשחק ולתת לבריקמן החדש בתפקידו 30 ימים ללמוד את הנושא, ללא התחייבות לגבי המשך העונה והעונות הבאות", נמסר על ידי נציגי השחקניות. "הכדורסלניות דורשות שהאיגוד והמנהלת יבטלו את ההחלטה שהתקבלה על שיתוף ארבע זרות, זאת בניגוד להסכם שהושג בין הצדדים בנובמבר 2011 ושעליו חתומה יו"ר ועדת הנשים אורה גלזר שקובע כי יופעל החוק הרוסי (שלוש זרות ושתי ישראליות) ובכל מקרה של רצון לשינוי יתקיים דיון בין הצדדים. בריקמן ושני סירבו למספר הצעות שהועלו על ידי נציגות השחקניות והצדדים התפזרו מבלי לקבל החלטות".

באיגוד הכדורסל הודיעו כי יקיימו היום (רביעי) דיון עם מנהלת הנשים והקבוצות, שבסופו מתוכננות להתקבל החלטות אופרטיביות בנושא לאור עמדת השחקניות כפי שהוצגה בלילה.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת התייחסה לשביתה ואמרה: "ביטול ליגת הנשים בכדורסל אינו אופציה". ליבנת קראה היום לאיגוד הכדורסל, מנהלת הליגה ולנציגת השחקניות הישראליות להתכנס שוב באופן מידי, ולהגיע להסדר שימנע את ביטול הליגה. לדברי השרה, "יש מחלוקות בין נציגות השחקניות הישראליות לאיגוד והמנהלת. אפשר וצריך לפתור אותן. אני קוראת לצדדים לנהוג באחריות ולהימנע מהצבת אולטימטומים ואיומים. אם כולם יגלו רצון טוב, ניתן לפתור את הסכסוך עוד היום".

שי שני: "אם תימשך השביתה, לא תהיה ליגה השנה"

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully