וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "מכבי ת"א מול ריאל זה תמיד משחק ענק"

2.11.2011 / 19:15

מאמן האלופה הישראלית דרוך לקראת הקרב הלוהט (ה', 22:00, ערוץ 10): "אתגר גדול וחשוב". רודריגז: "אליהו הכי מפחיד אצלם"

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכת וידאו: יותם בן-דוד

העונה העמוסה של מכבי תל אביב רק החלה, וכבר מחר (חמישי, 22:00, ערוץ 10) היא תגיע לשיא מסוים כאשר האלופה הישראלית תפגוש את ריאל מדריד. מדובר כמובן בשתיים מהקבוצות הגדולות ביותר בתולדות הכדורסל האירופי, עם היסטוריה ויריבות אדירה שהולכת אחורה שנים רבות. המשחק מחר יהיה גם שחזור של חצי גמר היורוליג אשתקד, אז הביסו הצהובים 63:82 את הבלאנקוס, והמשיכו הלאה לגמר הפיינל פור שם נכנעו לפנאתינייקוס. האלופה הישראלית תייחל לתוצאה דומה גם מחר, אם כי ממול תעמוד הפעם קבוצה חזקה בהרבה.

בניגוד לשנים עברו, הפעם ריאל מדריד בשלה ללכת עד הסוף
פליפה רייס: "לא יהיה קל לנצח את מכבי תל אביב"
דייויד בלו: "חשוב להגן על הבית"

בלאט: "הסגל של ריאל מעיד על כוונותיהם"

"מחכה לנו משחק גדול בכל קנה מידה", הודה מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. "מכבי תל אביב מול ריאל מדריד זה תמיד משחק ענק. זה משחק חשוב מאוד, במיוחד לקבוצה ביתית כמונו. ריאל התחזקה מאוד השנה, אחרי עונה בה היא הגיעה לפיינל פור. היא הוסיפה הרבה שחקנים איכותיים ועוד שני שחקני NBA מוכרים וטובים מאוד. הם חיזקו את הסגל בכל עמדה וזה מעיד על הכוונות שלהם. עבורנו זה אתגר גדול, אבל גם לנו יש מה למכור".

"הקבוצה שלנו עברה כמה שינויים שמחייבים אותנו לבנות את עצמנו וזה מקשה במידה מסוימת", הוסיף בלאט. "העונה כולה היא שונה מאוד מהעונה שעברה, בשל כמות המשחקים ומיעוט ימי ההכנה לקראת כל משחק. שני הדברים הללו ביחד גורמים לכך שאנחנו פחות קרובים לשיא שאנחנו רוצים להגיע אליו. אבל עם עבודה טובה, רצינות ומחויבות נגיע לזה. אולי זה ייקח קצת יותר זמן. העבודה שלנו טובה, יש רצינות בצוות ובסגל השחקנים, ואנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי להגיע לרמות הגבוהות".

בלאט נשאל לגבי שחקנים ספציפיים, ובהם שון ג'יימס שמתקשה למצוא את מקומו בקבוצה עד כה: "שון הוא דוגמא לתופעה מוכרת - שחקן חדש במכבי, ולוקח לו זמן להיכנס לשטף של המשחק שלנו ולרוטציה באופן קבוע ומשמעותי. דרוש ממנו לתת יותר, ואני אומר את זה בטוב. זה עובדה, ששחקן שיש בתפקיד שלו הרבה שחקנים צריך להיות יותר טוב, וזה יקרה עם שון. הוא ימצא את המקום שלו, בין אם זה יקח יותר או פחות זמן".

המאמן הצהוב התייחס גם לתיאו פפאלוקאס הוותיק, כשאמר: "הוא היה בכל הסרטים, שחקן עם המון נסיון והמון יכולת והסגנון שלנו מאוד מתאים לו. הוא מאוד מרוצה מאיך שאנחנו משחקים, כי זה מאפשר לו לנצל את החכמה שלו כשחקן. הוא מבין שיש זמן לרוץ וזמן להאט".

גם ליאור אליהו מודע ללחץ סביב מכבי תל אביב בתקופה האחרונה, לחץ שיכול להיעלם עם ניצחון מחר: "אני חושב שאנחנו הקבוצה היחידה באירופה שיש לה רק הפסד אחד העונה בכל המסגרות. אנחנו משחקים טוב, כמובן שמחר זה משחק ברמה אחרת, מול קבוצה טובה ועמוסת כוכבים, זה יהיה משחק ברמת יורוליג מאוד גבוהה. ניצחון על ריאל מדריד מאוד חשוב לבית שלנו, אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו עם שני הפסדים ביורוליג, יש לזה גם משמעות כי זה יהיה ניצחון על קבוצה גדולה מאוד".

דווין סמית סיכם: "ריאל אחת מהקבוצות החזקות והטובות בבית שלנו, אני מקווה שעם האווירה הטובה שתהיה כאן ועם האנרגיות מהניצחונות האחרונים נגיע למשחק מחר ונעשה את מה שאנחנו צריכים כדי לנצח. אסור לנו לאבד ניצחונות בבית שלנו. זה יהיה מבחן מצויין עבורנו בכדי לראות איפה אנחנו עומדים, אני בטוח שכולם יבואו חדורי מוטיבציה ובטוחים בעצמם".

בריאל מדריד מתמקדים בליאור אליהו

מנגד, גם מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו יודע כי אין מדובר כאן בסתם עוד משחק. "ההתמודדויות בין מכבי תל אביב לריאל מדריד תמיד מעניינות ומרגשות. אני זוכר את זה כשחקן לפני הרבה שנים וכעת זו אותה הרגשה, זה תמיד משחק קשה כי מדובר בשתי קבוצות מצוינות ותחרותיות.

"עשינו לא מעט שינויים מהעונה שעברה, ואנחנו מנסים לעשות כמה שינויים - לא רק בסגל הקבוצה אלא גם בשיטת המשחק. כעת אנחנו בעיקר רוצים להתחבר כמה שיותר מהר וכמובן לנצח כדי להעפיל לשלב הבא. זה עוד מוקדם לדבר עלינו כקבוצה גדולה באירופה, כמובן שננסה לעשות עונה מצוינת ואנחנו רוצים להגיע הכי רחוק שאפשר ביורוליג".

לאסו נשאל מי השחקנים המסוכנים במכבי, ואמר: "אנחנו כמובן מתמקדים בסופוקליס שחורציאניטיס, שהוא שחקן חזק, ליאור אליהו לדעתי בתקופה הכי טובה שלו, פפאלוקאס שחקן מצוין עם הרבה ניסיון. אני מכבד מאוד גם את דיוויד בלאט הוא אחד המאמנים הכי גדולים באירופה ועושה במכבי עבודה מצוינת".

סרחיו רודריגז הוסיף: "עד עכשיו אנחנו מתרכזים בניצחונות בבית שלנו ויודעים שכדי לעשות את קפיצת המדרגה צריך להשיג גם ניצחונות בחוץ. יש פה אווירה טובה אבל לא ניתן לזה להשפיע עלינו. אני חושב שעד כה הדברים אצלנו נראים טוב מאוד, יש לנו את רודי פרננדז בקבוצה וזה נותן לנו הרבה מאוד כוח, הלוואי והוא ואיבקה יהיו איתנו כל העונה, זו השאיפה. מכבי קבוצה מצוינת, היא החתימה את תיאו פפאלוקאס ואת ג'ורדן פארמר ששיחק בלייקרס ושנה שעברה בנטס, אלה שני שחקנים נפלאים, אבל אני חושב שהשחקן הכי מפחיד של מכבי מחר הוא בכלל ליאור אליהו שנמצא בתקופה מצויינת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

משחקי מכבי תל אביב ביורוליג ישודרו בגלי צה"ל

בפגישה בין מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק ויו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, סוכם כי תחנת הרדיו תעביר בשידור ישיר את משחקי הצהובים ביורוליג. "גלי צה"ל שמחה לשתף פעולה עם מכבי תל אביב ולשדר את המשחקים היוקרתיים", אמר טוניק. "לגלי צה"ל נבחרת שדרי ספורט בכלל וכדורסל בפרט מהשורה הראשונה כך שלא נדרשת מבחינתנו כמעט הכנה וכבר מחר נוכל לשדר את המשחק בין מכבי לריאל".

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully