וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובין הוד

1.11.2011 / 13:00

כיצד קרה שדווקא כשנאסרי ופברגאס עזבו הפך רובין ואן פרסי למנהיג, לפנים ולמוציא לפועל של ארסנל ואחד הטובים באירופה

"היה לנו קיץ קשה מאוד, כיוון שחצי מהשחקנים בחדר ההלבשה רצו לעזוב. אתה מתכונן לעונה בה אתה לא יודע מי יגיע ומי יעזוב והשחקנים שנשארים מתחילים לשאול את עצמם מה הולך במועדון הזה ואני בהחלט יכול להבין אותם". את הדברים הללו אמר מנג'ר ארסנל ארסן ונגר לתכנית רדיו בצרפת יומיים לאחר ה-1:2 של התותחנים על סנדרלנד בליגה ולפני המפגש מול מארסיי בליגת האלופות. ונגר לא הדגיש זאת, אבל נראה שאם יש שחקן אחד שהרגיש לא שייך לחבורת השחקנים הצנועה שנותרה במועדון לאחר עזיבתם של ססק פברגאס, סמיר נאסרי וגאל קלישי, הוא רובין ואן פרסי.

עוד בנושא:

הערב (21:45, 5+): ארסנל - מארסיי
ואן פרסי ועוד 10 בנבחרת המחזור של אירופה השבוע
ההולנדי מגיב בביטול לטענות שהצדיע כביכול במועל יד
אף אחד לא נותר אדיש מול ה-3:5 על צ'לסי
בניון בכלל לא היה בסגל מול צ'לסי והצליח להסתבך

רובין ואן פרסי שחקן ארסנל. רויטרס
אין ספק שקפטן הקבוצה רובין ואן פרסי הוא האחראי המשמעותי ביותר לחיבור וההתאוששות מהטראומה כשהוא כובש 10 שערים בליגה ומשפר את מאזנו ל-28 שערים ב-27 משחקי הפרמיירליג האחרונים. ואן פרסי חוגג בסטמפורד ברידג'/רויטרס

ההולנדי בן ה-28, שזכה עם ארסנל בגביע ב-2005, הגיע עם הקבוצה לגמר ליגת האלופות שנה לאחר מכן וחלק את חדר ההלבשה עם כוכבים כמו תיירי הנרי, דניס ברגקאמפ, רובר פירס, פברגאס ועוד רבים וטובים, מצא את עצמו לפתע מחכה למסירות מעמנואל פרימפונג, איגנסי מיקל ופרנסיס קוקלין.

למרות הקיץ הקשה, פתיחת העונה האיומה וה-8:2 באולד טראפורד, ארסנל הצליחה להתאושש ולעמוד על הרגליים עם חמישה ניצחונות ברציפות שבאו לשיאם עם ה-3:5 על צ'לסי בשבת. אין ספק שקפטן הקבוצה רובין ואן פרסי הוא האחראי המשמעותי ביותר לחיבור וההתאוששות מהטראומה כשהוא כובש 10 שערים בליגה ומשפר את מאזנו ל-28 שערים ב-27 משחקי הפרמיירליג האחרונים. מה שמעלה כמה תהיות: האם העזיבה של פברגאס ונאסרי דווקא תרמה לוואן פרסי? האם הוא יצליח לסחוב את ארסנל לטופ 4 ואולי זה מה שיהפוך אותו לאגדה בקרב האוהדים? או שאולי גם הוא יעזוב את צפון לונדון לטובת המזומנים של השייח מנסור ממנצ'סטר סיטי?

חברים, אתם לא חסרים

אם הייתה אקסיומה אחת בארסנל של השנים האחרונות, פרט לכך שהיא לא מסוגלת לזכות באף תואר, הרי שהיא נגעה לוואן פרסי, שחייב את פברגאס מאחוריו. התיאום והחברות ביניהם הגיעו לרמה גבוהה מאוד וההולנדי אמר בראיון אשתקד: "יהיה לי קשה מאוד אם ססק יעזוב. הוא השחקן הראשון שאני בודק אם הוא בהרכב או לא לפני כל משחק. יש בינינו קשר מיוחד, הוא יודע בדיוק מתי למסור לי את הכדורים ולקבל את ההחלטות הכי טובות".

לכן, כשפברגאס ונאסרי נטשו את המועדון בקיץ, היה נדמה לרבים שוואן פרסי לא ייפגע רק מוראלית אלא בעיקר מקצועית ושלא יהיה מי שיפטם אותו בכדורים. למרות זאת ההולנדי, שקיבל את סרט הקפטן, נראה בינתיים הרבה יותר טוב מבעבר והשלושער החלומי בסטמפורד ברידג' רק היה הדובדבן על הקצפת מבחינתו, לאחר שבשני המחזורים שקדמו לשבת האחרונה הרשית פעמיים ב-1:2 על סנדרלנד ועלה מהספסל כדי לכבוש צמד ב-1:3 על סטוק סיטי.

ג'רמי ווילסון מטלגרף הבריטי מסביר את המצב של ואן פרסי: "לדעתי, ההפסד של נאסרי ופברגאס היה כחרב פיפיות עבור ואן פרסי", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ספורט, "כמובן שזה בעייתי מאוד מבחינת חלוץ לאבד שני שחקנים כל כך יצירתיים. מצד שני, אני חושב שוואן פרסי נהנה מאוד לקבל את האחריות הכבדה שנפלה עליו וגדל בצורה מושלמת אל תוך תפקיד הקפטן. הוא לוקח את התפקיד הזה ברצינות תהומית והוא דומיננטי מאוד בחדר ההלבשה, מה שמוביל גם לדוגמה אישית במגרש. הוא ללא ספק נראה כמו קפטן ומנהיג הרבה יותר מאשר פברגאס".

גם דומיניק פיפילד מהגרדיאן מסכים כי העזיבה המאסיבית בקיץ תרמה מעט להולנדי. "RVP לקח על עצמו את סרט הקפטן בכל מובן אפשרי ובעיקר בדחיפה ועידוד השחקנים הצעירים שמסתכלים עליו בהערצה כמנהיג של הקבוצה", הוא אומר לוואלה! ספורט ומדגיש: "אין בכלל ספק שהוא שחקן משופר ומגוון מאוד לעומת העבר". ארסן ונגר בעצמו התייחס לשינוי בעמדת הקפטן מהשנה שעברה כשאמר: "ואן פרסי הוא קפטן מושלם. לא רק מפני שהוא מבקיע שערים, אלא בעיקר בגלל הצורה בה הוא מתנהג על המגרש ומחוצה לו. תמיד רואים עליו ששום דבר לא מעניין אותו חוץ מהצלחת הקבוצה". ז'רביניו הוסיף: "רובין הוא המנהיג שלנו והאיש שסוחב את כל הקבוצה קדימה. הוא הקפטן ותורם לנו מאוד מבחינה פסיכולוגית וכמובן שגם מבחינה מקצועית".

סמיר נאסרי שחקן ארסנל (שמאל) במשחק NBA עם גאל קלישי (אמצע), ססק פברגאס. Tom Hevezi, AP
"ואן פרסי נהנה מאוד לקבל את האחריות הכבדה שנפלה עליו וגדל בצורה מושלמת אל תוך תפקיד הקפטן. הוא לוקח את התפקיד הזה ברצינות תהומית והוא דומיננטי מאוד בחדר ההלבשה, מה שמוביל גם לדוגמה אישית במגרש. הוא ללא ספק נראה כמו קפטן ומנהיג הרבה יותר מאשר פברגאס". שלושת העוזבים: פברגאס, קלישי ונאסרי/AP, Tom Hevezi

כבר היינו בסרט הזה

מצד אחד ואן פרסי באמת פורח ומסתמן כמי שעשוי להפוך לאגדה במועדון, שכל כך משווע לחיילים נאמנים. מצד שני, החוזה של RVP נגמר בקיץ 2013 ובינתיים הוא מסרב לדבר עם הנהלת המועדון על הארכה. מי שחושב שקיץ 2013 זה יעד רחוק, חייב להיזכר במקרה סמיר נאסרי, שנמכר לסיטי שנה לפני תום חוזהו על מנת שארסנל תוכל להרוויח עליו כסף ולא תאבד אותו בחינם. תוסיפו למצב הרגיש בו נמצאים אוהדי התותחנים והמערכת ממילא את השמועות על התעניינות מצד (מי אם לא) מנצ'סטר סיטי ורצונו של ואן פרסי למכור את הבית שלו בלונדון ותקבלו טירוף מערכות טוטאלי.

החלוץ עצמו ניסה להזים את השמועות כשבראיון לפנזין של ארסנל אמר: "אני מחויב לארסנל לחלוטין. אני קורא סיפורים בתקשורת שגורמים לי לצחוק, אבל אני בהחלט מבין כמה זה מתסכל מנקודת מבטם של האוהדים, לכן אני רוצה להגיד להם שאני מחויב למועדון, אני הקפטן ואל תאמינו לכל מה שאתם קוראים".

ג'רמי ווילסון פחות מתרגש מדבריו של ההולנדי: "אני חושב שהוא עדיין לא החליט מה לעשות ויחליט רק בתום העונה. אם ארסנל לא תעלה לליגת האלופות, אני לא חושב שהוא יחתום על חוזה חדש. אם הם כן יעלו, אז יש סיכוי, אבל אני חושב שהמועדון חייב להראות לוואן פרסי שיש לו סיכוי אמיתי לזכות בתארים. מנצ'סטר סיטי בהחלט מעוניינת בו, אבל כמה חלוצים הם כבר צריכים? יש גם תסריט שלישי, שאומר שארסנל לא תסכים למכור אותו בקיץ גם אם הוא יודיע שלא יאריך את חוזהו. לאחר העונה הזו, הוא כבר יהיה בן 30 והגיל שלו הופך אותו למקרה שונה לחלוטין מזה של נאסרי. בכל מקרה, אין ספק שאם ואן פרסי יחתום על חוזה חדש, הוא יהפוך לסמל ענק בארסנל, במיוחד בקרב האוהדים. יש לו פוטנציאל להיכנס לרשימת האגדות הגדולות של המועדון בכל הזמנים".

גם פיפילד לא בטוח שוואן פרסי החליט לגבי עתידו. "בטוח שוואן פרסי ירצה לראות סימני שיפור והתקדמות אמיתיים בקבוצה לפני שהוא מתחייב על חוזה חדש", הוא מספר, "הוא לא נראה לי כמו בחור שיילך רק אחרי הכסף והוא מעריך מאוד את מה שוונגר עשה לקריירה שלו. כרגע זה לא משמעותי, אבל זה יהפוך לנושא הכי משמעותי שיש בארסנל כבר בקיץ הקרוב".

מאמן ארסנל ארסן ונגר מחבק את רובין ואן פרסי. רויטרס
"ואן פרסי הוא קפטן מושלם. לא רק מפני שהוא מבקיע שערים, אלא בעיקר בגלל הצורה בה הוא מתנהג על המגרש ומחוצה לו. תמיד רואים עליו ששום דבר לא מעניין אותו חוץ מהצלחת הקבוצה". ונגר מעניק לוואן פרסי חיבוק אבהי/רויטרס

זה מספיק?

אין אנקדוטה שממחישה את גודל האחריות של ואן פרסי בארסנל יותר מזו שהתרחשה ב-0:1 על סוונסי העונה. ההולנדי הוחלף בדקה ה-81 על ידי מרואן שמאק ומסר לו את סרט הקפטן. שמאק, שהגיע אשתקד מבורדו והפך לשחקן מחליף, הסתכל ימינה ושמאלה ולא מצא למי להעביר את הסרט. אז הוא פשוט ענד אותו על זרועו. מראה ביזארי מאוד כשמדובר בקבוצה כמו ארסנל, שמקשה מאוד על התאוריה של ונגר, שטען כי הקבוצה שלו היא לא "one man show".

למעשה, ההולנדי שעלה לבוגרים של פיינורד ב-2001 חווה את התקופה הטובה בקריירה שלו לאחר שחצה את קו 100 השערים במדי ארסנל ומצא את הרשת 12 פעמים עד כה העונה בכל המסגרות. לשם השוואה, ואן פרסי הצליח לכבוש יותר מ-12 פעמים בעונה שלמה רק שלוש פעמים בעבר. כמובן שצריך לקחת בחשבון את הפציעות המרובות שסבל מהן, אבל עדיין מדובר בנתון מעורר השתאות. 28 השערים שכבש מאז תחילת 2011 בפרמיירליג הם שמונה פחות מ-36 שקבע אלן שירר כשיא הליגה לעונה שלמה ב-1995. בנוסף, ואן פרסי כובש השנה 1.04 שערים למשחק, שזה יחס טוב יותר מהשיא של רוד ואן ניסטלרוי במנצ'סטר יונייטד 2003 (0.88).

לכן, לא פלא שמאמן מארסיי דידייה דשאן בחר להתמקד בוואן פרסי במסיבת העיתונאים לקראת המפגש באלופות ואמר: "אם הוא לא החלוץ הטוב ביותר באירופה, הוא בטח אחד הטובים. כל מה שאתה מבקש מחלוץ זה לכבוש שערים והממוצעים מרשימים מאוד. הוא ללא ספק אחד השחקנים הכי טובים באירופה כרגע".

האם היכולת של ואן פרסי והבריאות שלו עד כה (טפו טפו) יכולים לסחוב את ארסנל לעונה טובה וסיום בטופ 4? "אני חושב שארסנל יכולה לסיים בטופ 4, אבל הם צריכים הרבה מזל עם הפציעות ואין ספק שוואן פרסי הוא גורם משמעותי מאוד בקבוצה", אומר ווילסון, "כרגע, ואן פרסי עושה את ההבדל בין טופ 4 ואולי אפילו תואר לבין העונה הראשונה של ונגר מחוץ לטופ 4 מאז הגיע לקבוצה ב-1996".

פיפילד מסכים: "היכולת של ארסנל לאחרונה היא של טופ 4, אבל ההגנה שלה עדיין די מבולבלת. נגד צ'לסי, למשל, יכולת הכיבוש של ואן פרסי הצילה אותם. אין ספק שכרגע ובטח עד שכל השחקנים יחזרו מהפציעות (בקארי סאנייה וג'ק ווילשר) התותחנים תלויים ביכולת שלו כדי לעמוד ביעדים שלהם. יחד עם זאת, אני עדיין חושב שהקבוצה צריכה עוד בלם ברמה גבוהה וקשר אחורי חזק, שיגבה את החוליה האחורית. אבל אלה בעיות ישנות בארסנל".

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

דידייה דשאן מאמן מארסיי. רויטרס
"רובין ואן פרסי הוא ללא ספק אחד השחקנים הטובים באירופה". דשאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully