וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את ברק נתניה 85:87

האלופה התקשתה מאוד, נראתה רע וניצלה בעור שיניה ממבוכה גדולה. לבלאט יש המון עבודה לקראת ריאל מדריד ביום חמישי

וואו. לפייט כמו שקיבלה הערב (שני), מכבי תל אביב ממש לא ציפתה. האלופה הישראלית שבה ליד אליהו פעם שלישית תוך ארבעה ימים, הפעם למשחק קל על הנייר - מפגש עם ברק נתניה, במה שאמור היה להיות עוד משחק ליגה. אלא שבפועל, החבורה של דיוויד בלאט לא ממש הופיעה. לבסוף הכישרון הגדול הספיק לצהובים כדי לנצח 85:87 את הקבוצה הנהדרת של דני פרנקו, אך השורה התחתונה בוודאי מדאיגה מאוד את כל המערכת של מכבי תל אביב, על אחת כמה וכמה כאשר ביום חמישי מצפה לה אחד המשחקים הכי חשובים והכי קשים העונה - קרב ראש בראש עם ריאל מדריד.

בלאט בחר הערב להלביש את סופוקליס שחורציאניטיס שרשם הופעת בכורה בליגה, והסנטר היווני היה מנקודות האור הבודדות של הצהובים הערב. בלעדיו, ספק אם האלופה היתה יוצאת עם ידה על העליונה הערב. לכל אורך הדרך נתניה לחמה, שרטה, לחצה ולא ויתרה לרגע, הסתכלה לאלופה בעיניים, ולא פחדה לרגע. זה אפשר לה להישאר קרוב-קרוב מהדקה הראשונה ועד האחרונה, ואפילו להוליך 54:64 בפתיחת הרבע המכריע. לרוע מזלו של פרנקו, דווקא בשלב הזה נפילת מתח אפשרה לצהובים לחזור, ובסופו של דבר הנסיון עשה את שלו.

את הניצחון הדחוק הזה מכבי תל אביב חייבת גם, ואולי בעיקר לגיא פניני, שהדהים עם 16 נקודות גדולות ברבע האחרון, רובן ככולן ברגעים המכריעים. אלא שהוציא את הפורוורד הנהדר ושחורציאניטיס, אף אד לא באמת הופיע אצל האלופה - בטח לא אליהו ופארמר (6 נקודות כ"א) וקית' לנגפורד, ששוב נראה לא מחובר (3 נקודות ב-20 דקות). מנגד, פרנקו יכול להיות מאושר מהקבוצה שלו, על אף פספסה סנסציה ענקית. כריסטיאן בארנס (25 נקודות) נראה כמו אחד הזרים הטובים בליגה, ליאור חכמון (19) הציג את אחד המשחקים הגדולים בקריירה, וג'רום רנדל, בריאן אוסברי וליאור ליפשיץ לא הפסיקו להאמין לרגע. הערב הם יסתפקו במחמאות בלבד, אך ביכולת הזאת - ללא כוכבם, אדריאן בנקס - הם יגיעו מאוד רחוק העונה.

בלאט מחמיא: "נתניה היו יוצאים מהכלל"

עוד במחזור: ירושלים שוקעת, חולון מתפרעת

מהלך המשחק

רבע ראשון:

בשל היעדרותו של דווין סמית, העלה דיוויד בלאט בחמישיה לראשונה העונה את קית' לנגפורד, ולצידו פתחו יוגב אוחיון, ג'ורדן פארמר, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. מנגד עלו ליאור ליפשיץ, ג'רום רנדל, בריאן אוסברי, ליאור חכמון וכריסטיאן בארנס. הקבוצה של פרנקו פתחה לא רע, בעיקר בזכות בארנס, והוליכה 5:8. שחורציאניטיס הגיב והעלה את הצהובים ל-8:11, אלא שליפשיץ ניהל היטב את המשחק האורח, ושלשה של בארנס המצוין קבעה 18:20 לנתניה, שהמשיכה להיראות טוב ואפילו הוליכה בתום הרבע הראשון - 23:24.

רבע שני:

בורשטיין פתח את הרבע השני מצוין, והוליך כמעט לבדו ריצת 0:8, ומכבי תל אביב עלתה ל-24:31. בלאט המשיך בסדרת החילופים הקבועה, ופארמר ששב מהספסל תפר שלשה וקבע לראשונה במשחק יתרון דו ספרתי - 26:36. נתניה העיקשת שוב לא ויתרה, וחכמון, באנרס ורנדל הצליחו לצמק עד 40:38. עד סיום המחצית ניסתה המארחת לברוח פעם נוספת, אך בריאן אוסברי דאג שהפער לא יהיה גבוה מדי עם הירידה לחדרי ההלבשה, ובמחצית הראה לוח התוצאות 41:46 לצהובים. נתניה קלעה 20% בלבד מחוץ לקשת במחצית הראשונה (2 מ-10), אך ניצחה בקרב על הריבאונד 18:21.

רבע שלישי:

את הרבע השלישי פתח בלאט עם בלו בחמישיה, אך נתניה המשיכה להישאר במשחק, הרבה בזכות ריבאונדים בהתקפה, וחמש דקות בתוך הרבע קבע בארנס שוויון 52:52. המומנטום של האורחת נמשך ואיתו גם ההגנה המצוינת, ועם לחץ אפקטיבי עלתה הקבוצה של פרנקו ליתרון - 54:58. גם סיום הרבע של נתניה היה יוצא מהכלל, ואחרי שעשר הדקות הסתיימו ב-8:20 מדהים לאורחים, עלתה הקבוצה מהשרון לרבע המכריע עם יתרון מדהים - 54:61.

רבע רביעי:

ליפשיץ פתח את הרבע האחרון עם שלשה שקבעה 54:64 ענק לנתניה, אלא שדווקא ברגע הזה האורחת איבדה את הראש, ורצף של החטאות ועבירה טכנית של יהוא אורלנד אפשרה לצהובים לרוץ ל-0:12 תוך שתי דקות, ולהוליך 64:66. ליאור חכמון היה האיש הבולט של האורחים בדקות הללו, עם מלחמה אדירה מתחת לסלים, ו-5:40 דקות לסיום הוא קבע 69:70 לנתניה. אלא שגיא פניני תפר שלוש שלשות רצופות, בלו הוסיף אחת משלו, ו-3:30 דקות לסיום הראה לוח התוצאות 75:81 למכבי. גמור? עוד לא. נתניה צימקה ל-81:79 ועלתה ל-84:85, 40 שניות לסיום. אוחיון חדר מצוין וקבע 85:86 למכבי, ומנגד קיבל אוסברי מבט פנוי מחוץ לקשת - והחטיא. לנגרפוד השתלט על הריבאונד, נשלח אל הקו, קלע 1 מ-2, ו-15 שניות לסיום, בפיגור 87:85, קיבלה נתניה כדור אחרון. רנדל ניסה לנצח את המשחק מחוץ לקשת, החטיא, ליפשיץ לקח כדור חוזר גדול וניסה לשלוח את המשחק להארכה, אך החטיא גם הוא והצהובים שחררו אנחת רווחה קולקטיבית.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 20 נקודות ו-8 ריבאונדים, גיא פניני 20 נקודות, דייויד בלו 14 נקודות ו-7 ריבאונדים, יוגב אוחיון 11 נקודות ו-6 אסיסטים, ג'ורדן פארמר 6 נקודות ו-5 אסיסטים, ליאור אליהו 6 נקודות ו-4 ריבאונדים, טל בורשטיין 5 נקודות ו-5 ריבאונדים, קית' לנגפורד 3 נקודות ו-4 ריבאונדים, שון ג'יימס 2 נקודות, ג'ון שאייר שותף ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: כריסטיאן ברנס 25 נקודות ו-8 ריבאונדים, ליאור חכמון 19 נקודות ו-5 ריבאונדים, בריאן אוסברי 18 נקודות ו-5 ריבאונדים, ג'רום רנדל 17 נקודות, 8 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, ליאור ליפשיץ 6 נקודות, 5 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. שותפו ולא קלעו: יהוא אורלנד 4 ריבאונדים, כריס ווטסון.

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, יוגב אוחיון. קובי אליהו
חוגגים, אבל יש גם הרבה סיבות לדאגה. פניני ואוחיון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully