וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: חולון הביסה את בני השרון/הרצליה 80:119

היקסון ערך בכורה והושפל. ירושלים הפסידה בבית 95:93 לאשקלון, חיפה ניצחה את גלבוע/גליל, ראשל"צ את הבקעה

המחזור השלישי בליגת העל בכדורסל יצא הערב (ראשון) לדרך עם כמה תוצאות מפתיעות, וכמה פשוט משוגעות. במוקד עמדה הפתעה גדולה, או אולי חדשות צפויות: הפועל ירושלים חזרה הביתה לאולם במלחה במטרה לחזור לחיים אחרי ההופעות החלשות, אך שוב נראתה רע, ונכנעה 95:93 לעירוני אשקלון, שממשיכה להיראות כמו הלהיט של הליגה העונה.

הפועל חולון פגשה את בני השרון/הרצליה עם הרכש הנוצץ שלה, ג'יי ג'יי היקסון, ופשוט השפילה אותה עם 80:119 מדהים. מכבי ראשון לציון השיגה ניצחון ראשון לעונה כשהנחילה הפסד בכורה לעולה החדשה, מ.כ הבקעה 78:66 הבקעה, ואילו מכבי חיפה חזרה לחיים בית, והשיגה ניצחון ראשון גם היא, 77:90 על גלבוע/גליל ששכחה לחלוטין את הניצחון על עודד קטש וירושלים. מכבי אשדוד חופשייה במחזור השלישי. מחר תארח מכבי תל אביב את ברק נתניה (19:35, 5+ לייב).

הפועל ירושלים – עירוני אשקלון 95:93

אם בשבוע שעבר היה אפשר לומר שהאוהדים מתוסכלים ללא סיבה, שהתקשורת ממהרת לשפוט, ושהעונה רק התחילה, נדמה שהערב זה כבר עובדה מוגמרת: הפועל ירושלים במשבר. לא מדובר פה רק על הפסד, אלא על הדרך שבה קבוצתו של עודד קטש נראית. דווקא במלחה, מול הקהל הביתי, המשיכה ירושלים להציג את ההגנה החלשה בליגה, כזו שאיפשרה לאשקלון להגיע ל-52 נקודות עד המחצית, כזו שפשוט לא תוכל להמשיך כך אם ברצונה של ירושלים להישאר בצמרת. ועם כל הכבוד לקבוצתו של קטש, חייבים להחמיא לאשקלון שממשיכה להיראות כמו אחת הקבוצות החזקות של העונה, ושלחה הערב מסר שהיא מסוגלת להשיג ניצחון בכל מקום, אפילו באולם ביתי כמו מלחה. עם יכולת שכזאת, הדרומיים שהיו אמורים לשחק בליגה הלאומית עוד עשויים למצוא את עצמם בפיינל פור.

המשחק נפתח בקצב מהיר, כשמורגן פוגע בשלשה מטורפת ואשקלון עולה ל-0:5. ירושלים החלה ללכת פנימה אל ורנאדו שהעלה את קבוצתו של קטש על הלוח, כשסטרוברי מוריד ל-10:9. כמו בשבועות האחרונים, ירושלים שוב נראתה רע בהגנה, ומורגן ושמחון כבר עלו ל-16:21, אבל סטרוברי החזיר בשלשה משלו, והמארחים ירדו בפיגור 26:25 בסיום הרבע הראשון. שמחון המשיך ללהוט וקלע את השלשה השלישית שלו ללא החטאה, קילינגסוורת' המשיך לאמלל את ההגנה הירושלמית, והאורחים עלו ל-33:40. שמחון קלע את הרביעית שלו מחוץ לקשת, והיתרון האשקלוני הגיע ל-10. המארחים המשיכו לא לשמור ולאפשר נקודות קלות של קבוצתו של אלפסי, שהיתה יכולה לרדת אל המחצית ביתרון גדול יותר, אך הסתפקה ב-43:52.

ירושלים פתחה טוב יותר את הרבע השלישי עם ריצת 6:12, כששלשה גדולה של נעימי הורידה את הפיגור של ירושלים ל-3 בלבד. קילינגסוורת' ומיטשל שמרו את אשקלון מלפנים והחזירו ל-57:67, אבל בראדלי ונעימי צימקו מהקו, ועבירה טיפשית של יוני ניר איפשרה לירושלים לצמק ל-71:64 בסיום הרבע השלישי. אשקלון פתחה בטירוף את הרבע האחרון, כשהיא רצה לארבע מתפרצות רצופות וקפצה ליתרון 12. ירושלים ניסתה לחזור וניצלה עבירה בלתי ספורטיבית של קילינגסוורת' (שגם היתה החמישית שלו) הצליחה להחזיר אותם עד 83:73, אבל מורגן המשיך להיות האיש של אשקלון ומצא נקודות בצבע.

קטש לקח טיים אאוט שלא עזר בכלום, מיטשל הפציץ עם דאנקים נהדרים, בעוד אשקלון פשוט השתעשעה עם ההגנה הלא קיימת של ירושלים.אלא שהמקומיים לא הרימו ידיים, בראדלי ונעימי צלפו שלשות נואשות ופתאום זה רק 4 הפרש. אשקלון ירתה לעצמה ברגל ולא מצאה נקודות, ונעימי בשלשה מדהימה הוריד ל94:93, 16 שניות לסיום. מיטשל קלע רק אחת מהעונשין, נעימי חיפש את הזריקה אבל לא מצא אותה, והשלשה של מזרחי עם הבאזר לא פגעה. ירושלים ממשיכה לשקוע.

קלעו לעירוני אשקלון: דווין מיטשל 18 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ריימר מורגן 16 ו-9 ריבאונדים, מרקו קילינסוורת' 16 ו-6 ריבאונדים, עמית שמחון 14 (4 מ-5 מחוץ לקשת), רביב לימונד 13, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות, טוני סקין 10, ניב ברקוביץ' 5, יוני ניר 3. אחיעד בוקרא שותף אך לא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: די ג'יי סטרוברי 24 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, אייברי בראדלי 21, יובל נעימי 20 (3 מ-5 מחוץ לקשת), ג'רוויס ורנדאו 12 ו-7 ריבאונדים, אלישי כדיר 10, משה מזרחי 3, גוני יזרעאלי 3. לוק ג'קסון, גיא דותן ואורי קוקיה שותפו, אך לא קלעו.

הפועל חולון – בני השרון/הרצליה 80:119

בחולון שמעו לאורך כל השבוע את כל העולם מדבר אך ורק על ג'יי ג'יי היקסון, שהגיע כל הדרך מסקרמנטו לבני השרון/הרצליה. חולון שמעה, הבליגה, וחיכתה למשחק עצמו, בו היא פשוט השפילה ללא רחמים את קבוצתו של הכוכב החדש. דן שמיר קיבל הופעה ענקית מכל שחקניו, בראשם בריאנט דאנסטון (29 נקודות, 14 ריבאונדים) ומורן רוט (15 אסיסטים) וראה את קבוצתו רושמת את אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של המועדון. והיקסון? הוא רשם בכורה לא רעה עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים אם אפשר לכנות זאת כשהקבוצה שלו מושפלת בצורה שלא נראתה במחוזותינו זה זמן רב, ונדמה שגם רועי חגאי עתה יודע שגם הגניבה הגדולה ביותר מה-NBA לא תעזור לבני השרון/הרצליה להפוך לקבוצה, את זה היא תצטרך לעשות בעצמה דרך עבודה קשה, הגנה, ובעיקר אמונה עצמית שכרגע לא נראית קיימת.

היקסון פתח בחמישייה ואכן נראה טוב יותר מחבריו לקבוצה, אבל בחולון לא ממש התעניינו בכוכב שהגיע מהליגה הטובה בעולם, ופתחו נהדר את הרבע. סאליבן עשה ככל העולה על רוחו בצבע, רוט הריץ את המתפרצות, וחולון טסה ליתרון 12. האורחים לא מצאו את עצמם, וחולון ניצלה זאת כדי לרדת ביתרון 17:31 בסיום הרבע הראשון. האחוזים המדהימים של חולון נמשכו גם ברבע השני, רון לואיס שיחרר את הניצרה וצלף חמש שלשות ללא החטאה, מורן רוט מסר את האסיסט העשירי שלו לפני המחצית, ודאנסטון הצטרף לחגיגה בעוד חולון המשיכה להתרחק. האורחים נראו פשוט אבודים לחלוטין, ומלבדו של היקסון, שהמשיך לנצל את האתלטיות שלו כדי להשיג נקודות, איש לא הופיע, בעוד חולון ירדה ביתרון מוחץ למחצית 35:62.

בדיוק כמו בתחילת המשחק, גם הפעם חולוניה פתחה בסערה, נהנתה משתי שלשות של מיטשל ומורן רוט, שהקפיצו את ההפרש הענק ל-42:76. שחר אורן מצא שלשה נדירה, אבל האוהדים של חולון המשיכו להריח דם ולדחוף את קבוצתם, שפשוט מצאה את הטבעת בכל ביקור בחצי של האורחת. לואיס וסאליבן המשיכו לשמח את הקהל המקומי עם דאנקים נהדרים, וההפרש הגיע עד 40. אורן ניצל את הדקות וקלע שלשה וסל נוספים, אבל חולון לא הורידה את הרגל מהגז וירדה ביתרון 60:98 בסיום הרבע השלישי. שון דניאל ניצל את הרבע האחרון כדי לשפר את הממוצעים שלו, דאנסטון המשיך לקלוע ללא הפרעה ליד הטבעת, וחולון עלתה ל-70:113. שמיר שלח את שחקני הספסל שלו להינות, וגם הם לא התקשו מול האנמיות של היריבה, שפשוט הרימה ידיים.

קלעו להפועל חולון: בריאנט דנסטון 29 נקודות ו-14 ריבאונדים, רון לואיס 27 (5 מ-6 מחוץ לקשת), פטריק סאליבן 19 ו-7 ריבאונדים, טזמין מיטשל 18 ו-8 ריבאונדים, מורן רוט 12 ו-15 אסיסטים, שון דניאל 8, שלומי הרוש 4, ניב סולומון 2. עודד שעשוע ואלכס צ'רנוביץ' שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לבני השרון/הרצליה: ג'יי ג'יי היקסון 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טוויטי קרטר 17 ו-5 אסיסטים, לייסדריוס דאן 14, דלרוי ג'יימס 12 ו-6 ריבאונדים, שחר אורן 8, רועי בוכבינדר 4 ו-4 ריבאונדים, גיא לביא 3, כרמל בוכמן 2. תום חבקין, ארז כץ וג'ארד מינץ שותפו, אך לא קלעו.

מכבי חיפה – הפועל גלבוע/גליל עליון 77:90

שבוע לא פשוט עבר על מיקי גורקה. מאמנה של מכבי חיפה ראה את קבוצתו מתפרקת במחזור הקודם מול בני השרון/הרצליה ברגעי הסיום ונופלת למאזן 2:0. סיום דרכו של גורקה כבר החל להיראות באופק (המאמן אפילו רמז לכך בעצמו), אבל נדמה שהמשחק הערב עשוי להיות המהפך שחיפה חיפשה. הירוקים הציגו משחק התקפי מרהיב בראשותם של קרלוס פאוול (20 נק') ומעל כולם סטיבן לנדסברג שהיה ענק עם 32 נקודות, והעניק לגורקה סוף סוף הזדמנות לנשום לרווחה. גליל לעומתה חוותה את אפקט הניצחון על קבוצה גדולה (הפועל ירושלים), הציגה הגנה נרפית ועלובה ושוב נראתה כמו אותה קבוצה מטרום העונה- לא מחוברת, חסרת ביטחון עצמי, וחסרת כיוון.

דגן יבזורי וצ'ייסון אלן פתחו טוב עבור האורחים והעלו אותם ליתרון 2:6. פאוול ניסה להכניס את חבריו לעניינים, אבל יבזורי המשיך לעשות צרות להגנה בירוק, והעלה את גלבוע/גליל ליתרון 6. סטיבן לנדסברג התעורר, הפגיז שלוש שלשות ענקיות שהובילו למהפך ויתרון 15:17 של המארחים. וויליאמס המשיך את המומנטום של קבוצתו של גורקה, וסל ועבירה של וייז הוריד את חיפה ביתרון 17:22 בסיום הרבע הראשון. הריצה החיפאית נמשכה גם ברבע השני, לנדסברג המשיך ללהוט, ופאוול עם 4 נקודות רצופות קבע יתרון 23:34. גלבוע/גליל פשוט לא הצליחה לתפקד, פאוול המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, והיתרון טיפס ל-17. יבזורי מצא סוף סוף שלשה, אבל זה היה מעט מדי, מאוחר מדי, בעוד וויליאמס ובן שימול הורידו את חיפה ביתרון מוחץ במחצית, 32:52.

הרבע השלישי נפתח בצורה צמודה יחסית עם 9:11 לגלבוע/גליל, שצימקה ל-61:43 מרטין וטראוויס ושלשה של פלס, כשמנגד ג'רמי וויז ולנדסברג שומרים על ההפרש של חיפה. חמש נקודות נוספות של פלס ושתיים של אבישי גורדון קבעו 50:62. אך לנדסברג החזיר לחיפה את היתרון וסגר את הרבע ביתרון 53:68. האורחים כבר הצליחו לצמק ל-9 בלבד, אבל אז התעוררו הירוקים לנדסברג ו-וויליאמס חזרו להעניש את קבוצתו של ליובין ששוב הפסיקה לשמור. וויליאמס פשוט השתלט לחלוטין על המשחק, ושלשה של בן שימול דקה וחצי לסיום נעצה סופית את המסמר בארונה של גלבוע/גליל.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 32 נקודות (4 מ-6 מחוץ לקשת) ו-6 ריבאונדים, שון וויליאמס 21, 7 ריבאונדים ו-5 חסימות, קרלוס פאוול 20, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות, ג'רמי וויז 10, אבי בן שימול 7, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. סיימון פארין, שון לבנובסקי, גיא יוסיפוביץ' וטמיר אריאלי שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל עליון: קורטני פלס 22 נקודות, דגן יבזורי 13, רומיאו טראוויס 11 ו-6 ריבאונדים, צ'ייסון אלן 8 ו-4 איבודים, עידו קוז'יקרו 8, אבישי גורדון 7, יאן מרטין 4, ג'וזף ג'ונס 4. נמרוד טישמן שותף, אך לא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מכבי ראשון לציון – מ.כ הבקעה 66:78

לראשי הבקעה היה ברור כי מתישהו הבועה תתפוצץ, המאזן המושלם ייעלם, הציפיות יחזרו למימד הטבעי שלהן. העולה החדשה נחלה הפסד בכורה בליגת העל, ויוצאת מאוכזבת מאוד, לאחר שהצליחה לחזור לחיים עם רבע שלישי גדול, רק כדי להיעצר על 8 נקודות בלבד ברבע האחרון, ולהעניק לאפי בירנבוים את ניצחון הבכורה שלו העונה. ראשון לציון אמנם לא בדיוק הרשימה הערב, אבל היא שמחה לצאת מהבור בו היתה שקועה בשבועיים האחרונים, ועתה תקווה שהניצחון הזה יעניק לשחקנים ביטחון לקראת המשך העונה.

הקבוצה האורחת פתחה מצוין ועלתה כבר ל-4:10 עם שתי שלשות של דווין דאוול ויחזקאל סקוורר. אדריאן אוטר צימק, אבל שלשה נוספת של דנילו פינוק קבעה 7:13, אבל נקודות של קרופורד, באומן, אוטר ושלשה של בן דוד העלו את ראשון ל-13:18. הבקעה צימקה כבר ל-16:18 עם שלשה של דאוול, אבל נקודות של אוטר סגרו את הרבע ב-18:23. שלשה של פורת צימקה בפתיחת הרבע ל-21:23, אבל שלשות של חנוכי ושתי שלשות של קרופורד עם נקודות של קיצ'ן וחנוכי העלו את ראשון בחזרה ל-21:38. דילייני הצליח להשאיר את הבקעה במשחק כמעט לבדו עם 17 נקודות במחצית, אך בסיומה זה 34:45 לראשון.

פרימן ודילייני פתחו את הרבע השלישי מצוין והריצו את הבקעה ל-47:40. דנילו פינוק, סקוורר, פרימן וכמובן דילייני הצליחו לסגור את כל ההפרש עד תום הרבע השלישי, כשבסיומו הובילה ראשון 58:59.ההגנה של ראשון התקשחה ועצרה את היריבה שמולה, בעוד אוטר המשיך להפעיל את חבריו והוליך אותם ליתרון 8. הבקעה נאבקה להישאר בחיים במשחק, ויחזקאל סקוורר עוד צלף שלשה גדולה שהורידה ל-3 בלבד, אבל נקודות של חנוכי ושלשה קריטית של בן דוד העניקה לאפי בירנבוים וראשון את הניצחון הראשון לעונה.

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'ו קרופורד 19 נקודות, אדריאן אוטר 18, 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חסימות, ניצן חנוכי 17 (8 מ-11 מהשדה), דרווין קיצ'ן 10 ו-11 ריבאונדים, עמית בן דוד 8, ברנדון באומן 6 ו-12 ריבאונדים. איגור נסטרנקו ואייל שולמן שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למ.כ. הבקעה: פול דילייני 19 נקודות, דנילו פינוק 16 ו-9 ריבאונדים, יחזקאל סקוורר 11, ראשון פרימן 10 ו-6 ריבאונדים, דיון דאוול 6, גור פורת 3, ניר כהן 1. איתי גרינבוים ואיתי לב שותפו, אך לא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully