וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאטית: מכבי ת"א ניצחה את פרטיזן בלגרד 67:78

כמו לפני יומיים, מכבי ת”א היתה יכולה לדרוס את פרטיזן בלגרד אך איבדה יתרון 24 בדרך ל-67:78 צנוע. פארמר הצטיין עם 14

רק לפני יומיים, התרגז דיויד בלאט על שחקניו, שהשיגו ניצחון יורוליג חשוב על פרטיזן בלגרד, 66:70, אבל איבדו יתרון גדול בשתי הדקות האחרונות בעקבות שאננות. הערב (שבת) קיבלו שחקני מכבי תל אביב הזדמנות לתקן את הרושם שהותירו בסיום אותו משחק, וניצחו 67:78 את אותה פרטיזן, הפעם במסגרת הליגה האדריאטית. בלי הלחץ שניצב על כתפיהם נראו במשך שלושה רבעים שחקניו של בלאט משוחררים בהרבה, משחק ההתקפה חזר להיות שוטף, וגם ההגנה התמודדה היטב עם הסרבים, בעיקר הודות לעובדה שפרטיזן חסרה את מילאן מצ'באן, המצטיין בשורותיה, שלא היה יכול לשחק נגד הקבוצה שהשאילה אותו. עם זאת, גם הפעם נרדמו שחקני האלופה הישראלית בדקות הסיום, מה ששוב איפשר לפרטיזן לקצץ בהפרש, ולהפעיל לא מעט נורות אדומות במוחו של בלאט.

אפשר לבוא בטענות לראשי מכבי תל אביב על ההשתתפות בליגה האדריאטית העונה, השתתפות שיצרה לוח משחקים וטיסות עמוסים במיוחד, אבל נראה שבינתיים, המפעל הקטן יותר משמש את הצהובים לתיקון פגמים במשחק, ומסייע לחלק משחקני הסגל להיכנס לעניינים. הפעם הגיע תורם של דווין סמית' וג'ורדן פארמר להוביל את הקבוצה, כשהרכז שהגיע מה-NBA התאושש מההופעה האנמית שלו ביום חמישי ובמשך דקות ארוכות ניהל מצויין את המשחק של הצהובים. קית' לנגפורד המשיך לקבל דקות מבלאט שקיווה שתהליך ההשתלבות שלו יואץ, אך הוא נראה לא מחובר מספיק, ועדיין נמצא רחוק מלהציג את היכולת לשמה הגיע למכבי.

בשונה מהמשחק ביום חמישי, הפעם מכבי לא חיכתה ליריבתה, והחלה לברוח. שחורציאניטיס היה פשוט בלתי ניתן לעצירה בצבע, ורק עבירות טיפשיות שביצע מנעו ממנו לרשום משחק מפלצתי מול הסרבים הקצרים. סמית' החל לחמם את היד, פארמר הריץ היטב את המתפרצות, ומכבי ברחה עד יתרון 24. הצהובים שוב חוו נפילת מתח במהלך הרבע הרביעי, ואיפשרו ליריבתם לחזור עד פיגור 12 בלבד, אבל התעוררות של פארמר ושחורציאניטיס מנעה מפח נפש, שמרה על ההפרש והעניקה את הניצחון למכבי. ריאל מדריד שתגיע להיכל ביום חמישי הקרוב לבטח לא תהיה כל כך סלחנית ברבע האחרון.

מדוע במכבי תל אביב שוב מתבכיינים?

לוח המשחקים הצפוף מונע ממכבי להפוך למכונה משומנת

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם ג'ורדן פארמר, יוגב אוחיון, דיויד בלו, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס. פרטיזן בלגרד העלתה בחמישייה את אייסי לואו, ולאדימיר לוצ'יץ', דראגן מילוסלאייביץ', מרקו קראקביץ' וניקולה פקוביץ'. מכבי מהירה ללכת אל שחורציאניטיס בצבע, ועבירה בלתי ספורטיבית של מילוסלאייביץ' על סמית' העלתה את הצהובים ל-3:9. פקוביץ' נראה זוועה בהתקפה, וגם בהגנה לא היו לו חיים קלים, כששחורציאניטיס המשיך להעניש והעלה ליתרון 10. פקוביץ' סוף סוף מצא נקודות ראשונות, אבל סמית' תפר שלשה גדולה וחטיפה נהדרת של פפלאוקאס וסיום מצוין קבעה יתרון 12. לנגפורד נכנס והראה משהו מהיכולת האתלטית שלו, פקוביץ' השיב בסל ועבירה אבל פפאלוקאס הניע את ההתקפה בצורה מושלמת והוריד את הצהובים ביתרון 14:28, כשאפילו פארמר מוצא שלשה נדירה.

אליהו פתח את הרבע השני עם דאנק קליל, וסמית' עם שלשה במתפרצת קבע 14:33. הסרבים ניצלו שאננות של הצהובים בהגנה והצליחו לצמק בזכות נקודות של לוצ'יץ'. פארמר חזר אל הפרקט והעיר מעט את חבריו, כשהוא קולע סל נהדר, ומיד לאחר מכן חוטף ומסיים בצד השני כדי לקבוע 21:41. פרטיזן נראתה אבודה לחלוטין באותן דקות, לא הצליחה להפעיל את שחקני הפנים שלה, ומנגד הקהל ביציעים חגג עוד נקודות של לנגפורד, שניצל את השמירה האישית כדי למצוא את הטבעת. עד למחצית הצליח גם פניני להגיע לליאפ קליל, והוריד את מכבי תל אביב ביתרון 26:48 בסיום המחצית הראשונה.

שחורציאניטיס פתח את הרבע השלישי עם העבירה הרביעית שלו ומיד ירד אל הספסל ולוצ'יץ' ניצל את הבלבול בהגנת הצהובים כדי לצמק מעט עם שלשה ל-36:52. אליהו נכנס ומיד מצא נקודות בצבע, ומסירה נהדרת במתפרצת של פארמר לסמית' שמרו את הצהובים במרחק רב מפרטיזן. פקוביץ' המשיך להילחם וסחט עבירה יחד עם נקודות, אבל הנדרקיס נהנה מכדורים טובים שנשלחו אליו בצבע, ובאנק נהדר קבע 41:60. מכבי החלה לאבד כדורים, פקוביץ' וחבריו ניצלו זאת, וירדו בסיום הרבע השלישי בפיגור מינימלי עבורם, רק 62:48 לצהובים.

המארחים רצו ל-0:8 בפתיחת הרבע האחרון בזכות נקודות של שחורציאניטיס ושלשה גדולה של פניני, אבל פרטיזן סירבה להרפות, כשלואו מנצל איבוד צהוב לנקודות קלות, וסל ועבירה של קקרביץ' קבעה פיגור 17 בלבד. מכבי נתקעה בהתקפה במשך דקות ארוכות, מה שגרם לבלאט שוב להתעצבן ולבקש פסק זמן, כדי שמקרה יום חמישי לא יחזור על עצמו. זה לא עזר, ופקוביץ' וחבריו המשיכו לאכול אט אט מההפרש, עד שצימקו ל-11 בלבד בסיום. עם יכולת כה חלשה ברבע האחרון, ברור כי הצהובים חייבים למצוא את הביטחון שלהם ברגעי הסיום, אחרת העונה הזאת לא תהיה מוצלחת כל כך כמו קודמתה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'ורדן פארמר 14 (6 מ-7 מהשדה) ו-7 אסיסטים, סופוקליס שחורציאניטיס (5 מ-6 מהשדה, 4 ריבאונדים) ודווין סמית' 12 נקודות כל אחד, גיא פניני 8, ליאור אליהו ודיויד בלו 7 נקודות כל אחד, ריצ'ארד הנדריקס 6 ו-5 ריבאונדים, תיאו פפאלוקאס (5 אסיסטים) וקית' לנגפורד (3 אסיסטים) 4 נקודות כל אחד, שון ג'יימס ויוגב אוחיון 2 נקודות כל אחד, ג'ון שייר שיחק ולא קלע.

קלעו לפרטיזן בלגרד: ניקולה פקוביץ' 23 ( 9 מ-12 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, ולאדימיר לוצ'יץ' 13 ו-8 ריבאונדים, מרקו קקרביץ' 9, דראגן מילוסאייביץ' ואייסי לואו (1 מ-9 מהשדה) 7 נקודות כל אחד, מירוסלאב ראדוליצה 4, דושאן קצ'מן 3, דאנילו אנדוסיץ' 1, נמנייה ירמאץ, בראניסלב דקיץ', פטאר בוזיץ' וראסקו קאטיץ' שיחקו ולא קלעו.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully