וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים למלחמת טביב-הראל

28.10.2011 / 19:30

פגישת הפיוס שנפסלה, הטלפונים לבעלים ויותר מדי נעלבים. הצצה מלאה למשבר בהפועל תל אביב, שנראה חמור מאשתקד

דרור קשטן מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"אחרי כל משחק עולים ציטוטים שלא לייחוס כנגדו והכתובת מהיכן זה מגיע ידועה לנו היטב". קשטן/קובי אליהו

טביב אשם? קשטן אחראי? אולי הקהל לא בסדר? בואו לדון איתנו על המשבר של הפועל תל אביב בעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט

מי שלא מבין עד כמה הסיטואציה בהפועל תל אביב מסובכת, היה צריך להיות נוכח באימון הערב שערכה הקבוצה ביום חמישי. עם תחילת האימון, אותו הגדירה הקבוצה כפתוח לתקשורת , עיתונאים וילדי בר מצווה הסתובבו על כר הדשא במשך מספר דקות. אחרי שהברדק עם הזאטוטים הסתיים, ירד המאמן דרור קשטן אל מגרש האימונים, וכאשר קלט כי עדיין העיתונאים נמצאים להם על הדשא, שלח מבט מאיים לעברו של הדובר קובי ברדה שהבין מיד את המסר ושלח אותם מחוץ לגדר, תוך כדי שברור לכל הנוכחים כי האיש החזק בהפועל הוא שוב קשטן, לאחר שהבעלים אלי טביב צידד במאמנו במאבק מול ההנהלה ובעיקר כנגד היו"ר דורון אוסידון.

את המתח אפשר היה לחוש באוויר וברדה עשה את דרכו עם אנשי התקשורת אל מחוץ לתחומי המגרש. כשהגיע הדובר וראה את העיתונאים הולכים לשבת בצמוד למספר אוהדים של הקבוצה הנמנים עם ארגון האולטראס של הפועל תל אביב, הבין ברדה כי גם פה מקומו לא נמצא וביצע פניית פרסה אל תוך משרדי המועדון תוך שהוא מסנן: "גם כאן זה לא בטוח ממש בשבילי להיות". לא עברו שתי דקות והמתח התפרק למילים שהטיח מקורב לקבוצה: "קשטן היום הוא המלך, הוא מסתובב כמו טווס, ככה זה אחרי שאתה מרגיש שניצחת. אבל במלחמה כמו במלחמה, אין מנצחים. יש רק מפסידים. המועדון הוא זה שיפסיד מאותן מלחמות".

הקרע העמוק הזה, שנוגע לכל דבר שקשור למערכת שנקראת הפועל תל אביב, הוא מקור לדאגה הרבה יותר גדולה במועדון. הקרע הזה הוא הרבה יותר חמור מהקרע בעונה שעברה בין שני הבעלים, מוני הראל ואלי טביב. הוא קרע יסודי שמגיע לכל נקודה, ולא ריב ילדותי שאמור להסתיים בקרוב. אם בעונה שעברה למועדון היתה תקווה שהפתרון יגיע בקרוב, העימות האחרון הוא הרבה יותר שורשי ועלול להתלקח למלחמת עצמאות של ממש בחודשים הבאים ובשנים הבאות. יש כבר כאלו שמתגעגעים לעונה שעברה – אז לפחות למועדון היה אופק.

יו"ר הפועל תל אביב, דורון אוסידון. קובי אליהו
הנזקים המנהליים שנגרמו כבר בעונה שעברה הביאו אותו אל סף ייאוש. אוסידון/קובי אליהו

קהל - הנהלה

לפני כשבוע פנה יו"ר המועדון דורון אוסידון למספר אוהדים בעלי השפעה והציע להם להיפגש במלון שרתון בתל אביב על מנת ללבן את העניינים. ההצעה הגיעה קצת אחרי הפיצוץ הגדול בין האוהדים השרופים של הפועל תל אביב היושבים בשערים 4-5 לבין הנהלת הקבוצה, בימים שהתאחדות הורתה להנהלת הקבוצה למסור כ-20 שמות למשטרה על מנת להרחיק אותם מהמגרשים וארגון האולטראס של הקבוצה הודיע כי הוא פותח במלחמה כנגד טביב והנהלתו. מטרה הפגישה היתה לא רק לקדם את עקירת העשבים השוטים, אלא גם לעצור את הקרע עם האוהדים בזמן. בהנהלת המועדון ידעו כי הם לא יכולים להרשות לעצמם את החרמת הקבוצה על ידי אוהדיה השרופים, למרות המאבק הגלוי בהם.

אלא שהאוהדים סירבו להצעתו של היו"ר בתוקף, מה שהפך את הכרזת המלחמה לסופית. "מבחינתנו אין דרך חזרה", אמר אחד האוהדים המסורים של הפועל השבוע. "אנחנו לא נשתוק עד שטביב לא יעזוב את המועדון וכולם יבינו למה הוא הגיע לכאן. אין לאף אחד כוונה להפוך את הפועל לקבוצת אוהדים כמו בכדורסל, אבל נראה לכולם, בעיקר לאוהדים האחרים של הקבוצה, כי טביב הוא דבר הכי רע שיכול היה לקרות להפועל ובא לפה במטרה לקדם את עסקיו הפרטיים ולפתוח לעצמו דלתות. הקבוצה לא מעניינת אותו בכלל והוא ישאיר אדמה חרוכה כמו בכל דבר שהוא נגע לפני הפועל. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ועד שהאיש הזה לא יהיה במועדון, לא נשתוק".

חשוב לקרוא את הדברים: מי שקורא אותם בפעם השנייה, מבין שלא מדובר בקרע על רקע ריסוס צלבי הקרס: הקרע הוא הרבה יותר עמוק ובלתי ניתן לגישור. ביסודו עומדת ההבנה של ראשי האוהדים שטביב הוא לא הפועל תל אביב. הוא גוף זר. הם נתנו לו צ'אנס בהתחלה, אבל ימי החסד הסתיימו במסקנה חדה. ההחלטה להילחם בטביב כבר התקבלה לפני מספר שבועות, לאחר שאוהדים הבינו כי ההתנהלות השכונתית בה הפועל חייבת כספים לכל גורם כמעט ממנו קיבלה שירותים, לא יכולה להימשך. וכאן נפלה ההחלטה.

ראוי לציין כי בתחילת הדרך נתן ארגון האולטראס את בירכתו לטביב, אך כשההנהלה שלחה נציג להוריד השלט בו נכתב "100 ימי חסד עומדים להסתיים", נפתחה המלחמה באופן רשמי בין הצדדים. "בשום פנים ואופן אתה לא יוצא כנגד האוהדים בגלוי, אפילו אם אתה יודע שהם עשו מעשה גועלי", אמר השבוע גורם בכיר בהנהלה לשעבר. "בכל תקופה יש בעיות עם האוהדים, אבל צריך לתת להם את התחושה שהם יכולים למחות ולא לנסות למנוע את זה. אחר כך עוברים לדיבורים, הסברים והרגעת השטח, ולפעמים אפילו מבטיחים דברים שאי אפשר לקיים רק בשביל שהשקט יחזור. אבל אין מצב שאתה מכתים בתקשורת את השם של כל הקהל שיושב בשערים 4-5. זה פשוט חוסר ניסיון של ההנהלה שאף אחד שם חוץ מטביב לא מחזיק בניסיון בניהול כדורגל. בקבוצה צריכים להבין שהאוהדים זה כמו הילדים שלהם והיא לא יכולה בלעדיהם כמו שהם לא יכולים בלעדיה. אני חושב שפה איחרו את הרכבת והמלחמה בין הצדדים רק תלך ותחריף. הדבר היחיד שבהפועל יכולים לעשות זה פשוט לגלות כמה שיותר סבלנות ולנסות להראות לאותם אוהדים שדברים משתנים בתוך המועדון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"לא נשתוק עד שטביב לא יעזוב את המועדון וכולם יבינו למה הוא הגיע לכאן". אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הנהלה - קשטן

מי שירד בינתיים למחתרת הוא יו"ר המועדון, דורון אוסידון. מי שאמור להיות צלע מרכזית בהרגעת הרוחות, פגוע אף הוא מהמצב. הנזקים המנהליים שנגרמו כבר בעונה שעברה הביאו אותו אל סף ייאוש. אוסידון עבד ימים כלילות בניסיון לסיים את הבעיות הניהוליות שהותיר המאבק בין שני הבעלים, הראל וטביב. היו"ר רצה כל כך לקחת על עצמו את האחריות ובין שאר החלטותיו, קיצץ את סמכויותיהם של שאר עובדי המועדון, חסם פעילות תקשורתית שאותה ראה כלא בריאה ושידר שהוא האיש החזק במועדון. הוא לא ציפה שיחלישו אותו כל כך תוך זמן לא רב, וניסיונות ההבראה שלו ירדו לטמיון.

אחרי חלק מהכישלונות המקצועיים העונה, בעיקר באירופה, החלו לצוץ מסרים בתקשורת על חוסר שביעות רצון מתפקודו של קשטן. למאמן הפגוע לא נותרה ברירה ועל סמך מה שידע על התנהלות ראשי המועדון מול התקשורת, חשד כי אותם מסרים מגיעים ככל הנראה מפיו של היו"ר. קשטן לא היסס ופנה עם אותן בעיות לטביב בדרישה שיפתור אותן. המהלך של טביב היה מהיר: איסור ראיונות גורף, כולל להנהלה. בהפועל כמובן מכחישים כי לצעד קשר לאוסידון, אבל לא כולם מרגישים כך. הקרע כל כך חמור, שאם לא תתרחש שיחת הבהרה בין היו"ר למאמן, אחד מהם לא יוכל להמשיך – בינתיים זה פוגע בתפקוד השותף, שגם ככה לא נהנה מהרמוניה.

עוד לפני שהפרשה הזו התפוצצה מקורבי המאמן האשימו את היו"ר בהלהטת השטח כנגדו: "גם ככה הקהל והתקשורת הורגים את דרור מתחילת השנה. אז במקום לשדר שקט בגזרה המקצועית, אחרי כל משחק עולים ציטוטים שלא לייחוס כנגדו והכתובת מהיכן זה מגיע ידועה לנו היטב. כמו שדרור לא ניסה לתקן דברים בהנהלה למרות שיש המון דברים שהוא לא מסכים איתם, שאף אחד שם לא יהפוך להיות מאמן ועוד יתסיס את הקהל נגדו. זה לא יכול לעבוד בצורה כזו".

אוסידון אומנם מכחיש את הטענות הללו נגדו כאילו אמר משהו בעילום שם נגד קשטן, אבל מקורב להנהלה מציע לקחת את אותם דברים, ולא משנה מי אמר אותם, בפרופורציות הנכונות, פרופורציות שקשה למצוא במצב הנוכחי של הפועל תל אביב. "הלוואי ויהיו עוד אנשים שאכפת להם כל כך מהמועדון כמו דורון אוסידון. לבנאדם אין חיים מאז שנכנס להפועל והוא עשה הכול מנת שהקבוצה תיבנה כמו שצריך למרות הקיץ הקשה. לרגע מעמדו של דרור לא היה נושא לשיחה במועדון".

אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
צידד במאמן שלו מול אוסידון, אוהדי הקבוצה פתחו נגדו במלחמה, והוא עדיין היחיד בהנהלה עם ניסיון בכדורגל. טביב/ברני ארדוב

הקבוצה - קשטן

כדי לשרוד משוואה שבה גם הקהל כבוי, גם המאמן פגוע וגם היו"ר מיואש, צריך שחקנים חזקים. בפועל – גם הצלע הזו קרועה והחיבור בינה לבין המאמן, חיבור שגרם להפועל תל אביב להתגבר בעונה שעברה על משברים הרבה יותר חמורים, רופף מדי. "יש פה כמה שחקנים שהם עשבים שוטים בקבוצה ובכל אפשרות שתהיה להם הם יפגעו בה", אמר גורם בהפועל השבוע. "הכי קל לשחקנים להאשים את קשטן כי זה להתנער מהאחריות שלהם. אי אפשר שכמה פרחחים ינהלו את הקבוצה מבפנים, זה לא עובד באף מקום ובטח אסור לתת להם לגיטימציה. דרור הוא לא אחד שישתוק על הדברים האלה ובינואר הוא יעשה לזה סוף".

מהדברים האלה אפשר באמת להבין עד כמה השבר בהפועל גדול ועמוק. אומנם בהפועל ידעו העונה כמה ימים שקטים בחלק המקצועי ואפילו השחקנים העידו כי האווירה השתנתה, אך אחרי ההפסדים ההאשמות יוצאות מוולפסון באופן קבוע כנגד המאמן וכנגד מספר שחקנים. זה מעיד על ריקבון ועד כמה לדרור קשטן אין שליטה על הריקבון הזה. אל תתפלאו, עם זאת, אם קשטן יבחר לשחרר את אביחי ידין בינואר. "הבעיה היא שלא רק כמה שחקנים לא מסתדרים עם קשטן, אלא יש כאלה שרק חושבים על עצמם ולא על הקבוצה", אמר אחד השחקנים השבוע. "לאף אחד לא באמת אכפת ובגלל זה הכי נוח להאשים את קשטן בעניין. אין אף אחד שצועק או לוקח מנהיגות בחדר ההלבשה, וזה מראה כמה לשחקנים באמת אכפת. הבעיה היא שגם דרור איבד שחקנים כמו סלים טועמה ואביחי ידין, אחרי שהשעה אותם מהמועדון. הם אלה שדווקא כן יכולים להנהיג יחד עם שי אבוטבול את הקבוצה, אבל אחרי ההתנהגות של קשטן אליהם, אין סיכוי שהם ילחמו בשבילו".

עכשיו אתם מבינים למה נאמר קודם שהמשבר הזה הרבה יותר חמור ממשבר טביב-הראל בעונה שעברה, ולמה סדרת ניצחונות לא באמת תפתור אותו?

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

מוני הראל מגיע לבית המשפט לדיון בנושא הבעלות על הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כמה ניצחונות לא יצליחו לפתור את המשבר הנוכחי, ויש כאלה שכבר מתגעגעים לקודם. הראל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully