וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו הגדול מכולם

26.10.2011 / 14:12

ערב שערו ה-100 בלבן, נתון מדהים לכשעצמו, העזנו להתמודד עם שאלה כבירה: איזה רונאלדו טוב יותר - של ריאל או יונייטד?

מי עדיף - רונאלדו של מנצ'סטר יונייטד או של ריאל מדריד? בואו להצביע ולהתווכח

בזמן שליאונל מסי רודף אחר שערו ה-200 במדי ברצלונה ולאחרונה אף נותן לעניין להשפיע עליו מבחינה פסיכולוגית, יריבו הגדול כריסטיאנו רונאלדו נמצא על סף ציון מחצית הדרך בריאל מדריד, כאשר בעקבות השלושער המהיר שהבקיע נגד מלאגה חסרים לו רשמית רק עוד שני כיבושים (או אחד, אם מעדיפים את ספירת 'מארקה') על מנת להגיע ל-100 שערים. זה יכול לקרות כבר הערב (רביעי) מול ויאריאל (22:00, ספורט5) או אולי בשבת נגד ריאל סוסיאדד. "אני רק מקווה לעשות את זה השנה", התבדח רונאלדו במלאגה, לאחר שהדגיש כי לא לקח את כדור המשחק כנהוג מפני ש"אין לי כבר מקום". ציון הדרך הזה מהווה הזדמנות ראויה לבדוק האם רונאלדו של ריאל מדריד טוב יותר מרונאלדו של מנצ'סטר יונייטד. ההחלטה שלכם.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
השיא בהחלט עוד לפניו. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

קצב

כריסטיאנו רונאלדו, למי ששכח, הפורטוגלי הראשון אי פעם במנצ'סטר יונייטד, הגיע כפרוספקט בן 18 וחצי עם תווית של ילד פלא. לכן גם התבשל בהדרגה, כפי שאלכס פרגוסון נוהג לעשות עם השחקנים הצעירים שלו, וברוב המשחקים תופקד כקיצוני גרידא. ריאל מדריד כבר רכשה את המוצר המוגמר תמורת סכום שיא של 94 מיליון יורו, הציבה אותו בעמדה חופשית קרוב יותר לשער, ונהנית מקצב שערים מסחרר.

את שערו ה-100 במדי מנצ'סטר יונייטד הבקיע כריסטיאנו בבעיטה חופשית אומנותית ב-0:5 נגד סטוק בנובמבר 2008, בדיוק ביום בו פרגוסון חגג 50 שנות כדורגל וחמש שנים אחרי שער הבכורה שלו, שהיה לרשת פורטסמות בנובמבר 2003, גם כן בבעיטה חופשית. לאחר אותו משחק פרגן פרגוסון: "חיכינו הרבה זמן שיכבוש שוב בכדור חופשי. יש לו כבר 101 שערים ב-253 משחקים - אלו מספרים פשוט מדהימים עבור שחקן כנף".

המספרים הנהדרים הללו שוכללו בספרד על ידי אחד משני הכדורגלנים הטובים בעולם, והפכו לאסטרונומים. את שערו הרשמי הראשון במדי ריאל מדריד, כבש CR7 בפנדל במחזור הפתיחה של הליגה, מול דפורטיבו לה קורוניה (2:3) ב-29 באוגוסט 2009. שנתיים וחודשיים בלבד לאחר מכן, בעזרת השלושער ה-11 שלו במדי ריאל (לעומת אחד בלבד בכל שנותיו ביונייטד) הוא כבר נושק לשער ה-100, אחרי 102 משחקים בלבד. אם ביונייטד היו לו בסך הכל 19 שערים אחרי 100 משחקים, בריאל הוא כבש 95 באותו פרק זמן. בוגר יותר, קטלני יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ליגה

אין ספק שאחרי חמש שנים בליגה האנגלית, שאת רובן העביר כשחקן אגף, רונאלדו שמח להימלט משחקני ההגנה הנוקשים של הפרמיירליג ולפגוש מדי שבוע הגנות רכות שמתייצבות בחשש מתמיד למשחקים מול ריאל מדריד. רונאלדו עזב ליגה אנגלית צמודה ותחרותית יותר, כזו שנהנתה ממאבק עיקש בין ארבע גדולות שהוטרדו לא אחת על ידי הקבוצות הקטנות, לטובת דו קרב ישיר מול ברצלונה, שיחד עם ריאל פתחה פער כספי ומקצועי אדיר על יתר נציגות הליגה הספרדית. מבחינתו מדובר בחופש גדול.

אם באנגליה נקלע רונאלדו לעימותים עם שחקנים יריבים בגלל המשחק הפיזי שהפגינו נגדו ואף רשם מספר פציעות, בספרד הוא ממעט להיעדר וזוכה לכבוד של מלכים - מהיריבים ומהשופטים. תרגילי הרגליים המוכרים שלו, אותם היה מבצע ללא הפסקה בשנותיו הראשונות ביונייטד ושעלו לו בכמה תיקולים קשים, פחתו ככל שחלף הזמן ונעלמו בספרד. בתור סקורר ולא שחקן אגף, הוא כבר ממש לא צריך אותם. שנות ההתמחות אצל פרגוסון הפכו את רונאלדו לשחקן ממוקד וחד יותר. ריאל מדריד כבר קיבלה מכונה משומנת שלא מפסיקה לייצר.

תלות

רונאלדו, כאמור, הצטרף אל מנצ'סטר יונייטד כפרויקט עתידי. בעונתו הראשונה הוא היה חלק מסגל הקבוצה ושולב בהדרגה, ובסך הכל בשלוש השנים הראשונות גם יחד הבקיע 18 שערי ליגה. הקבוצה ממש לא הייתה תלויה בו, אלא נעזרה בשירותיו כמו עוד שחקן סגל לגיטימי. השינוי הגיע ב-2006/7, אז כמות השערים של הפורטוגלי הוכפלה וסייעה ליונייטד לזכות באליפות ראשונה מאז הגעתו. שנה לאחר מכן, זו כבר הייתה הקבוצה שלו באופן כמעט בלעדי. 2007/8 הייתה עונת השיא של רונאלדו, שהבקיע 31 שערי ליגה ו-42 שערים בכל המסגרות. הזינוק הנחשוני במספרים גרם לכך שיונייטד נשענה על היכולת של רונאלדו, שהבקיע 40 אחוזים משערי הקבוצה באותה עונה גדולה.

יונייטד של אז הייתה פחות יצירתית ומוכשרת מריאל מדריד אליה הצטרף רונאלדו בקיץ 2009, ועל אחת כמה וכמה פחות מבריקה מריאל הנוכחית. זה לא מנע מהבלאנקוס לפתח תלות דומה בפנומן. בעונה שעברה, כשסבל מכאבים טורדניים בשרירי הרגליים, רונאלדו עלה לשחק כי מסביב שידרו לו שבלעדיו זו לא אותה קבוצה. ההפסד המביך לחיחון, אז נקטע רצף המשחקים הביתיים ללא הפסד של ז'וזה מוריניו שהתפרש על פני יותר מתשע שנים, היה כשרונאלדו נעדר מהסגל. גם אם מאז למדה ריאל להסתדר בלי רונאלדו והוא הפך קבוצתי יותר, הוא עדיין הפנים של הקבוצה. בדיוק כמו שהיה בשנתיים האחרונות שלו ביונייטד.

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד (ימין) משוחח עם שחקן הקבוצה כריסטיאנו רונאלדו. Jasper Juinen, GettyImages
לא ממש יכול בלעדיו. ז'וזה מוריניו עם כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Jasper Juinen

תארים

עם כל הכבוד לשיאים שהוא מנפץ מדי שבוע ולתארים האישיים שקטף בעונה שעברה, רונאלדו יודע שבענף ספורט קבוצתי כמו כדורגל הוא נמדד קודם כל בתארים הקבוצתיים להם הוא שותף. בשלוש השנים הראשונות שלו במנצ'סטר יונייטד, אז היה עדיין שחקן משלים, רונאלדו הסתפק בגביע אנגלי אחד (2003/4) ובגביע הליגה (2004/5). בחצי השני של התקופה באנגליה, כדמות המובילה ביונייטד, הוא כבר הוביל לשלוש אליפויות רצופות וכמובן לזכייה הדרמטית בליגת האלופות ב-2007/8, וקינח עם גביע צדקה אחד ואליפות העולם לקבוצות.

זו בדיוק הסיבה בגינה עונת 2007/8 של רונאלדו נחשבת לגדולה בקריירה שלו. זו גם העונה היחידה שהעניקה לו את כדור הזהב. אמנם בעונה שעברה הוא קבע תקדים עם 40 שערי ליגה שהעניקו לו את תואר הפיצ'יצ'י, הוסיף עוד שישה בליגת האלופות וכבש גם שבעה בגביע, אולם הניף רק תואר אחד וסיים עם ריאל פעם נוספת במקום השני. אחרי ההפסד לברצלונה בגמר ליגת האלופות עם מנצ'סטר יונייטד, משחקו האחרון של רונאלדו במדי השדים האדומים, הוא עבר לספרד בתקווה לתקן את העוול, אך בעיקר ראה את הגב של הבלאוגרנה. מלבד מקרה אחד, שכרגע הוא עדיין יחיד במינו. מבין כל שעריו במדי ריאל, רק אותה נגיחה נהדרת לרשת ברצלונה בגמר גביע המלך הייתה שווה זהב.

המספרים של רונאלדו ימשיכו לגרום לכולנו לתפוס את הראש ולעקוב בדריכות אחר המאבק שלו מול ליאונל מסי על השליטה בכדורגל העולמי. לא מן הנמנע שהוא שוב יהיה מלך שערי הליגה הספרדית, ואולי אף יעבור את רף 40 השערים שקבע בעונה החולפת. רונאלדו הנוכחי הוא שחקן שלם יותר והשיא בהחלט עוד לפניו. אך כמו שאמר לאחרונה הסקורר בעצמו: "כל השיאים הללו לא יהוו נחמה במקרה של עוד עונה ללא זכייה באליפות או בליגת האלופות". כי בסופו של דבר - כמאמר הקלישאה האהובה כל כך על הכדורגלנים - זה לא רק אני, זו כל הקבוצה.

שוב יפסיד למסי? רונאלדו מועמד לתואר שחקן השנה בעולם

רונאלדו בטוח שהשנה ברצלונה תראה את הגב של ריאל

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם הגביע הספרדי. רויטרס
בסופו של דבר, הכל נמדד בזה. כריסטיאנו רונאלדו עם גביע המלך/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully