וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניר נחלש, אלישע לוי מהמר, קשטן תקוע

23.10.2011 / 14:05

בתום הסיבוב הראשון בליגה האירופית יצאנו לבדוק איזו קבוצה ישראלית משלבת את הליגה עם אירופה בצורה הטובה ביותר

אפולה אדל שוער הפועל תל אביב (ימין) עם מריו פצ'אלקה, אלרואי כהן, גל שיש. ברני ארדוב
בליגה הם במקום הראשון, באירופה יש להם 0 נקודות. שחקני הפועל תל אביב/ברני ארדוב

מכבי חיפה

מה היא עושה טוב: לוקחת סיכונים

בטבלה, מכבי חיפה משלמת נכון לעכשיו את המחיר הכי גבוה בליגה, אבל אפשר גם להעריך אותה. אלישע לוי לא פוחד לקחת סיכונים. אם בעבר, פתח את העונה בליגה בסערה ושילם מחיר מאוחר יותר, אלישע לוי של 2011/12 פותח את החגורה. מנסה להכניס כמה שיותר שחקנים לעניינים, מסתכל למחיר שזה גובה ממנו בלבן של העיניים, ומתנהל כמי שיודע שהחלקים החשובים של העונה רק לפניו. הוא בונה את העתיד של העונה הזו עכשיו. למרות שאין לו קיזוז על הראש, אלישע לוי לא רוצה להגיע לעוד פוטו פיניש בלי שחקני מפתח בריאים ורעננים.

אלי אוחנה מסכים: "לא צריך להילחץ מפתיחת העונה של מכבי חיפה בליגה. רוב השחקנים שאלישע לוי הביא בקיץ, הם לא כאלה שהוא בנה עליהם את העונה. הוא מרשה לעצמו לשלם מחיר ומתנהל כמי שיודע מה הוא עושה".

אלישע לוי מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הפעם לא יהיה קיזוז, אבל הוא עדיין רוצה להגיע רענן לישורת האחרונה. אלישע לוי/ברני ארדוב
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מה היא עושה רע: המנהיגים לא מופיעים

הבעיה של מכבי חיפה במעבר מאירופה לליגה זו היכולת של הכוכבים דווקא. לא של השחקנים החדשים ופחות ההחלטות של המאמן. חוסר היכולת של עידן ורד ואייל גולסה לגלות את אותה רמה בשתי הזירות זה רק אחד ההבדלים בינם לבין מנהיג כמו יניב קטן, שעשה זאת המון פעמים. איך אבי נמני אומר: "אין לחיפה הרבה ברירות, ורד וגולסה צריכים לקחת את האחריות מקטן ולעשות את זה. בסך הכל הליגה לא חזקה ואם הם רוצים להגיע רחוק הם חייבים לקחת עליהם את הקבוצה. כי אני גם לא רואה מישהו אחר באמצע שיכול לעשות את זה".

ורד וגולסה הם דוגמה לרוטציה חשובה במכבי חיפה. רוטציית המנהיג – תהליך שלא מתבצע מספיק טוב עד עתה. ורד וגולסה חייבים להבין שמשחקנים גדולים כמוהם מצפים ליותר בתחום הזה, מצפים שיבינו שקטן לא יהיה כל העונה. זו לא רק רמת המוטיבציה שלהם שאולי נקבעת לפי כמות הסקואטים ביציע. מה שמספיק להם למשחק יותר פתוח באירופה לא מספיק מול קבוצות שמסתגרות בארץ, וורד וגולסה צריכים להכין את עצמם להתמודדות השונה.

לאלישע לוי יש בעיה נוספת: המחליפים שלו בעמדות המגינים לא מספקים תחרות אמיתית ולא מוסיפים מספיק איכות. בלי הכוח הזה באגפים ובלי שחקנים מובילים בליגה הישראלית, המחיר שאלישע לוי מוכן לספוג כעת הוא מוגזם בהחלט.

ציון: 7

טיפ: אלישע לוי צריך להיות מוכן לרגע שהליגה אולי תברח לו, ולשנות כיוון. בטח אם מכבי חיפה מבטיחה בבוקרשט את העלייה לשלב הבא בליגה האירופית.

אייל גולסה שחקן מכבי חיפה (שמאל) עם עידן ורד. Dennis Grombkowski, GettyImages
הגיע הזמן שיבינו שיניב קטן לא יהיה שם כל העונה. עידן ורד ואייל גולסה/GettyImages, Dennis Grombkowski

הפועל תל אביב

מה היא עושה טוב: משחקת על תוצאה

אם מכבי חיפה לא עושה נכון את המעבר מאירופה לליגה, המקרה של הפועל תל אביב הפוך. המעבר לאירופה כושל, אבל מסיבה מובנת: אין לאדומים יותר מדי מה להעביר. הרמה שלהם כעת מספיקה לליגה, אבל לא לאירופה. למעט אולי עומר דמארי, המחליפים של אלו שעזבו את הפועל תל אביב לא מזכירים את המקור, כמו שהפועל תל אביב הנוכחית רחוקה מלהזכיר את הפועל תל אביב של שלוש השנים האחרונות.

לקשטן אין ברירה, והוא משתמש פחות משני מתחריו הישראלים ברוטציות. הרוטציה שלו קצרה יותר, ולמרות אי אלו מעידות מביכות בליגה, היא מעמידה את הפועל תל אביב במצב הכי טוב בליגה מבין שלוש הישראליות בליגה האירופית. אין לו גם ברירה. מצפים ממנו לתוצאות מידיות. הוא מתמודד עם בעיות ניהוליות קשות ואמור לגרום לכולם להתרכז בכדורגל. שחקן בקבוצה מחזק את הנקודה: "אנחנו נסיים עוד מעט עם כל החרא והבלאגן שעברנו מהיום שהתחלנו להתאמן ונהיה חזקים יותר להמשך העונה. מכבי תל אביב מתחילה תקופה כזאת ותראה מה הולך שם".

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי חוגג שער מול הפועל פתח תקוה. דרור עינב
היחיד שמשתווה לרמת השחקנים של הפועל תל אביב בעונה שעברה. עומר דמארי/דרור עינב

מה היא עושה רע: רוטציה קצרה מדי

הרוטציה הלא ארוכה מספיק של קשטן – שהתבססה בעיקר על פצועים ומורחקים, ופחות על חלוקת עומס ובניית סגל ארוך וטיפוח שחקנים שמתחבאים בקצה הספסל – עלולה גם לגבות מחיר בסיבובים הבאים בליגה. כמו שהיא מספקת נקודות כעת, היא יכולה לאבד בעתיד. אם הקבוצה הזו תבשיל לתלכיד אמיתי ולא תהיה רק רשימת שחקנים טובה, אז התהליך יהיה חיובי. אבל באותה מידה הפועל תל אביב עלולה לגלות שחקנים עייפים, ויתרה מזו – למצוא שחקנים שלא התייחסה אליהם נכון כעת. כרגע, הפועל מנסה להתעלם מבעיות, כפי שעשתה נהדר בעונה שעברה. אז החיבור של השחקנים למערכת התעלה על הכעס שלהם על המערכת, על זה שלא שחררו אותם או החתימו אותם כפי שציפו, כל אחד וסיפורו השונה. מה יהיה כאשר טוטו תמוז ייכנס לתקופה רעה?

ציון: 8

טיפ: לבנות עוד כמה שחקנים מובילים בשלבים האלה של העונה.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
רק שלא ייכנס לתקופה רעה. טוטו תמוז/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

מה היא עושה טוב: לא מוותרת על הדרך

מכבי תל אביב משלמת את המחיר הכי גבוה על אירופה. מכבי חיפה עושה זאת מבחינת נקודות, אבל מכבי תל אביב לא רק מאבדת נקודות בליגה, אלא גם ביטחון: בכל הפסד, בכל השפלה, הצהובים פחות ופחות מאמינים בכוחם להתמודד ברמת תחרות כזו. אבל למרות הכל – מכבי תל אביב לא מוותרת על הדרך. היא לא סוטה, לפחות בינתיים, מהדרך שמחייבת אותה לשלב עוד ועוד צעירים בשתי המסגרות. לחלק כוחות בין כל חלקי הקבוצה ולרכוש שחקנים צעירים לטווח ארוך.

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
לא סוטה מהדרך שמחייבת אותו לשתף צעירים. מוטי איוניר/אדריאן הרבשטיין

מה היא עושה רע: המובילים מאבדים את הראש

בסופו של יום, לאיווניר אין מנהיג. האריס מדוניאנין עושה דברים יפים, אך אין היום מישהו שישים עליו את הכסף ויגיד שזה שחקן שיכול למשוך את מכבי תל אביב לאליפות. הפתיחה הרצחנית של מכבי תל אביב לא לקחה בחשבון שלשיא יש להגיע בשלבים אחרים של העונה, ואיוניר מאבד בדרכו את השחקנים המובילים שלו. אלו שפרצו בקיץ, נכבו. ואלו שאמורים היו להוביל אותם על הנייר, לא זוכים לקרדיט יציב או בריאות נאותה. גם דני לאופר רואה כיצד מכבי תל אביב מאבדת את השחקנים המובילים שלה: "אני מאמין גדול במוטי, אבל אלה שצריכים לכוון ולהוביל מאבדים את הראש ולא עושים את זה".

ציון: 6

טיפ: אל תיקחו ברצינות מוגזמת את פתיחת העונה שלכם (ותשתדלו לנצח את מכבי פתח תקווה, לפני שאומרים את המילה משבר)

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
זה השחקן שימשוך את מכבי תל אביב לאליפות? האריס מדוניאנין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully