וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז למי בדיוק לונדון מחכה?

13.10.2011 / 8:00

אריק זאבי, עורך וואלה! ספורט לחג סוכות, ביקש לקבל תמונת מצב של הנציגים הישראלים ללונדון 2012. הערכה: יהיו 36 כאלה בסוף

אתלטיקה

ערב פתיחתה של אליפות העולם שהתקיימה באוגוסט בדרום קוריאה, זוהר זמירו היה האתלט הישראלי היחיד שהבטיח את מקומו במשחקי לונדון אחרי שירד מזמן של 2:15 שעות וקבע שיא אישי מרשים בריצת המרתון. זמירו קבע למעשה את תוצאת קריטריון A, מה שאף אתלט ישראלי אחר עדיין לא הצליח לעשות. בדרום קוריאה ניתנה לישראלים אפשרות לקבוע את הקריטריון בזכות דירוג של 1-16, אבל גם בזה לא עמדו שאר האתלטים.

האתלטית הקרובה ביותר להשגת הקריטריון נכון לעכשיו היא הקופצת לגובה דניאל פרנקל, שצריכה לשפר את שיאה הישראלי בסנטימטר ולקבוע 1.95. דימה קרויטר צריך לנתר ל-2.31, שלושה סנטימטרים מעל לשיאו האישי, כדי להבטיח את מקומו בלונדון. עם זאת, קרויטר צפוי להיות אחד משלושה ספורטאים שיקבלו הקלות בזכות גילם הצעיר. מה שכן, במקרה כזה הוא יהיה חייב לקבוע פעם נוספת תוצאה של 2.28 אליה לא התקרב מאז החורף. גם קופצי הגובה מעין פורמן וניקי פאלי עדיין בתמונת הסיכויים. פורמן שיפרה את שיאה ל-1.90 לפני שנפצעה וסיימה את העונה בקיץ, פאלי עדיין בתהליכי שיקום וניסיונות חזרה ליכולת של פעם, בזכותה קבע 2.30. קופץ המשולשת יוחאי הלוי יצטרך לשפר משמעותית את שיאו האישי העומד על 16.77 ולקבוע 17.20 כדי להגיע ללונדון.

ההערכה שלנו: 3 אתלטים ישראלים בלונדון

שחיה

שלושה שחיינים הצליחו לקבוע הקיץ את הקריטריון ללונדון אחרי שהעפילו לחצאי הגמר במשחים שלהם באליפות העולם בשנחאי. מדובר בגל נבו ובנמרוד שפירא בר-אור שכבר השתתפו בבייג'ינג 2008, וביעקב טומרקין הצעיר שזכה בקיץ 2010 בשתי מדליות במשחקים האולימפיים לנוער. המטרה ערב האליפות בשנחאי הייתה שחמישה שחיינים יעמדו בקריטריון. גיא ברנע פיספס אותו במאית השניה במשחה ה-100 גב ועמית עברי הייתה רחוקה מיכולתה במשחה ה-100 פרפר בשנחאי. בכל מקרה, לשאר השחיינים יהיו הזדמנויות נוספות לקבוע את הקריטריון כשגם שחיין הפרפר אלון מנדל בתמונה. הם יצטרכו לקבוע תוצאת קריטריון A בתחרויות המוגדרות מראש, או לשם שינוי לעלות למשחה הגמר באליפות אירופה שתתקיים באביב הבא, בתוצאה שלא תהיה נחותה מתוצאת המקום ה-16 באליפות העולם.

בנוסף ,שלושה ישראלים נוספים אמורים לייצג את ישראל במקצועות הקשורים לספורט המים. אנסטסיה גלושקוב ואינה יופה עמדו בקריטריון הישראלי כשסיימו בין 16 הראשונות בשחיה אומנותית באליפות העולם בשנחאי. כדי להבטיח את מקומן סופית הן יצטרכו לסיים בין 20 הראשונות בתחרות הקדם אולימפית שתתקיים באנגליה. כמו שזה נראה, אין שום סיבה שהן לא ישתתפו במשחקים האולימפיים בפעם השלישית ברציפות. שחיין המים הפתוחים, מיכאל דימיטרייב, יצטרך להיות בין 20 הראשונים בדירוג העולמי אחרי תחרות המיון האולימפית.

ההערכה שלנו: 8 ישראלים במקצועות השחיה בלונדון

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התעמלות

בזמן כתיבת שורות אלו אלכס שטילוב כבר הבטיח את מקומו בגמר תרגיל הקרקע באליפות העולם אבל עדיין לא התחרה בו. כדי לעשות קריטריון השבוע, שטילוב יצטרך לזכות במדליה בתרגיל הקרקע - משהו שהוא כבר עשה בקריירה. במידה ולא יצליח, תהיה לו הזדמנות שניה והיא לסיים בין 24 הראשונים בתחרות הקרב-רב של המיונים לאולימפיאדה. לפי הציפיות, רק פציעה אמורה למנוע ממנו לעמוד בקריטריון. יתכן ותהיה גם נציגה ישראלית להתעמלות המכשירים. ולריה מקסוטה לא הייתה רחוקה ממקום בגמר הקרב-רב באליפות העולם הנוכחית בטוקיו, והיא גברה על רוני רבינוביץ' בקרב על המקום הישראלי למתעמלת בתחרות המיון.

בהתעמלות אומנותית, נטע ריבקין הבטיחה ובגדול את מקומה בלונדון אחרי שסיימה בין 15 הראשונות בקרב-רב באליפות העולם שהתקיימה במונפלייה. דווקא הנבחרת הקבוצתית (מורכבת משש מתעמלות) שב-2010 סיימה רביעית באליפות העולם, היתה רחוקה מיכולת השיא שלה באותה אליפות. בינואר היא תשתתף בתחרות הקדם-אולימפית, בה לא יתחרו 6 הקבוצות הראשונות מאליפות העולם. באליפות הזאת הן יצטרכו לסיים בין 4 הנבחרות הראשונות וזה אמור לקרות.

ההערכה שלנו: 8 נציגים לישראל בתחרויות ההתעמלות

שייט

בענף האולימפי מספר 1 בישראל, אנחנו כבר יודעים בוודאות שיהיו לפחות שישה ישראלים בלונדון. במפרשיות מדגם 470, גידי קליגר וערן סלע (גברים) כמו גיל כהן וורד בוסקילה (נשים), הבטיחו את מקומם אחרי שסיימו בין 10 הצמדים הראשונים בתחרות הקדם אולימפית בווימות'. שייטי ה-470 מתכוננים כעת בראש שקט, שילווה אותם באליפות העולם בדצמבר בפרת' ובהכנות האחרונות בחורף-אביב 2012.

בגלשני רוח מדגם ניל-פרייד, ארבעה גולשים ישראלים כבר קבעו את הקריטריון, אבל רק שניים מהם יוכלו להשתתף בגלל המגבלה של נציג לכל המדינה. שחר צוברי ונמרוד משיח עשו את זה בגברים, לי קורזיץ ומעין דוידוביץ' בנשים. כעת נותר לבחור, ולפי השיטה הישראלית נקבעו ארבע תחרויות, שבכל אחת מהן ניקוד למיקומים 1-10. למשל, מ שיזכה באליפות העולם יקבל 50 נקודות לעומת נקודה אחת למקום העשירי. באליפות אירופה האחרונה, שחר צוברי לא נלחם על מדליית הארד כי אם על 15 נקודות שהיה מסדר לו המקום השלישי במאבק מול נמרוד משיח. בסופו של דבר משיח מנע ממנו את המקום השלישי, ובגלל שצוברי סיים רביעי הוא קיבל רק 7 נקודות בעוד שמשיח השיג 3 - כך שהכל פתוח. קרב דומה מתרחש גם בין סגנית אלופת אירופה לי קורזיץ למעין דוידוביץ', כשהתחרויות שנותרו הן שתי אליפויות עולם (דצמבר 2011 בפרת' ופברואר 2012 בקאדיז) ותחרות מסבב גביע העולם בהולנד במאי 2012.

בנוסף, שייטים ישראלים ינסו להפתיע ולהרוויח מקום בלונדון בדגמי הלייזר. מדובר ביובל בוצר (גברים) ובנופר אדלמן (לייזר רדיאל נשים).

ההערכה שלנו: 6 שייטים ישראלים בלונדון 2012

ג'ודו

בענף האולימפי מספר 2 שלנו אפשר להצביע כרגע על שלושה ג'ודאים שיהיו בלונדון 2012, למרות ששום דבר עדיין לא הובטח בצורה רשמית. הקריטריון דורש מיקום בין 20 הראשונים או 14 הראשונות בעולם בכל קטגוריית משקל, לפי חישוב של נציג/ה מכל מדינה. נכון לעכשיו, אריק זאבי בגברים ואליז שלזינגר/ירדן ג'רבי בנשים עומדים בקריטריון בגדול. זאבי הבטיח למעשה את מקומו אחרי שזכה במדליית הכסף בגרנד סלאם טוקיו, בזכותה הרוויח נקודות יקרות בדירוג העולמי. שלזינגר וג'רבי תופסות מקום בעשירייה הראשונה בעולם, אבל הן מתחרות באותה קטגוריית משקל (63 ק"ג) כך שמי מהן שתדורג גבוה יותר בעולם ב-1 למאי 2012 תייצג את ישראל בלונדון 2012.

סוסו פלאלישווילי נמצא גם הוא במקום שממנו אפשר להגיע ללונדון לפי הדירוג העולמי שלו בקטגוריית המשקל של עד 73 ק"ג, וגם את גולן פולק (66 ק"ג) אפשר לסמן. במקרה שלו, לא מדובר בקריטריון ישראלי כי אם בכרטיס חופשי מהוועד האולימפי לספורטאי צעיר על סמך עמידה בקריטריון הבינלאומי. שתי ג'ודאיות נוספות, שחר לוי (52 ק"ג) ורוני שוורץ (48 ק"ג) נמצאות בטווח הקריטריון הבינלאומי, אבל יצטרכו לקבוע תוצאות מרשימות מאוד בתחרויות מסבב גביע העולם או אפילו בגרנד סלאם, כדי להתקדם לכיוון 14 הראשונות בעולם.

ההערכה שלנו: 4 ג'ודאים ישראלים בלונדון

ענפים נוספים

איגרוף -

עד לפני מספר חודשים יוסף עבדלגאני נראה חזק בתמונת הסיכויים ללונדון, אלא שמאז שרופא באליפות אירופה האחרונה השבית את פעילותו בגלל פציעה בעין, הוא לא חזר לעצמו. מבחינה תאורטית עדיין יש לו סיכוי להגיע ללונדון (משקל כבד) דרך תחרויות המיון, אבל ההערכות הן שסיכוייו נמוכים כרגע.

בדמינטון -

יש סיכוי סביר שבלונדון 2012 מישה זילברמן ירשום היסטוריה קטנה ויהפוך לנציג האולימפי הישראלי הראשון בענף הזה. זילברמן מדורג כיום באיזור הממקום ה-70 בעולם ולפי הקריטריון הישראלי הוא יצטרך להיות מדורג בין 35 הראשונים במאי 2012. העובדה שהחישוב נעשה לפי שני נציגים למדינה מקפיצה אותו משמעותית בדירוג העולמי ומקרבת אותו ללונדון.

טאקוונדו -

מדובר בענף הקשה ביותר לקבוע בו קריטריון מאחר ורק 16 מתחרים בכל משקל מגיעים למשחקים האולימפיים. הנציגים הישראלים כשלו בהזדמנות הראשונה להגיע ללונדון, וזה קרה בתחרות המיון העולמית. כעת הם נותרו עם הזדמנות אחת ויחידה והיא לזכות במדליה בתחרות המיון האירופית שתתקיים בינואר באנגליה. אלופת אירופה לשעבר בת אל גטרר אמורה לעמוד במבחן הזה ביום טוב, וגם לאניה מירקין יש סיכוי.

טניס -

נראה שההרכב שראינו בבייג'ינג 2008 יחזור על עצמו, רק ללא ציפי אובזילר. הקריטירון להשתתפות ביחידים הוא דירוג בין 56 הראשונים בעולם לפי ארבע טניסאים במדינה. כמובן ששחר פאר עומדת בקריטריון נכון לעכשיו. דודי סלע, שבפעם הקודמת עמד בקריטריון הבינלאומי ולא הישראלי (לכן לא נשלח), יצטרך לקפוץ לפחות לאיזור המקום ה-70 בעולם ביוני 2012 כדי להבטיח את מקומו. אנדי רם ויוני ארליך תופסים מקום בין 24 הזוגות הטובים בעולם (לפי מדינות), וזה מה שיסדר לנו גם נציגות בטורניר הזוגות המעורבים, בו ישתפו פעולה שחר פאר ויוני ארליך.

סיוף -

בזמן כתיבת שורות אלה הסייפים הישראלים מתחרים באליפות העולם באיטליה, אלא שבכל מקרה את הקריטריון למשחקים בענף הזה משיגים דרך דירוג עולמי גבוה או הצטיינות בתחרות מיון. מאחר וכרגע הסייפים הישראלים לא מדורגים גבוה, הם יוכלו ככל הנראה להגיע ללונדון אם יסיימו במקומות 1-2 בתחרות מיון יבשתית. המועמדים לעשות את זה הם מאור חטואל ותומר אור (סייף גברים) ודלילה חטואל (סייף נשים).

קליעה -

סרגיי ריכטר היה הספורטאי הישראלי הראשון שהבטיח את מקומו בלונדון 2012. הוא השיג את הקווטה הבינלאומית אחרי שסיים שני בתחרות גביע העולם בדרום קוריאה. למרבה הצער, מאמנו גיא סטריק לא הצליח לעשות את זה הפעם.

ההערכה שלנו: 7 נציגים ישראלים נוספים בלונדון 2012

ההערכה של סה"כ הנציגים: 36 ספורטאים ישראלים

הכתבה הזו היא חלק מפרויקט 'אצלנו בסוכה – אורחים עורכים את וואלה!'. במסגרתו, הערוצים המרכזיים של וואלה! נערכים על ידי הכישרונות הגדולים בתחום. כל אחד מהם קיבל הזדמנות ליום אחד לעבור אל אחורי הקלעים של העיתונות הישראלית ולהעביר לקהל פיסה מהעולם כפי שהוא רואה אותו, עם כל הסודות, הידע והניסיון. בכיסא העורך של וואלה! ספורט התיישב אריק זאבי, ואליו מצטרפים גורי אלפי בוואלה! תרבות, גל אוחובסקי בוואלה! סלבס, מיקי בוגנים בוואלה! אופנה ותירסקסואל בוואלה! ZONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully