וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנק לא היתה נפילה חד-פעמית

30.9.2011 / 1:30

למרות דקות טובות, שוב הוכח כי מכבי חיפה לא הכינה עצמה כראוי לאירופה העונה. שלום תקווה מסכם ומחמיא למכבי ת"א

אחרי עוד ערב ישראלי באירופה, מכבי תל אביב שוב הוכיחה לעצמה ולנו עד את הכוונות שלה העונה: להמשיך להשתפר, לרצות ולהיאבק בכל המפעלים האפשריים . הערב, בניגוד לתבוסה בטורקיה, הציגו הצהובים כדורגל ברמה בינלאומית, עם רמה פיזית גבוהה, משחק אגרסיבי, ומשמעת טקטית שסייעו להם לעמוד כשווים מול שווים כשמנגד יריבה בעלת מסורת גדולה וסגל שחקנים עשיר וכשרוני.

אפשר לומר שמכבי תל אביב היא זו שהיתה הדומיננטית יותר לאורך רוב המשחק, זאת למרות רשימת הפצועים הארוכה של מוטי איוניר, והרוטציה שהוא נאלץ לבצע בהרכב. היכולת לשמור על משחק מסודר וסבלני מהווה את ההבדל הגדול ביותר מהעונה שעברה, והיא גם זו שמאפשרת למכבי להשיג נקודות באירופה. במובן הזה חובה לציין את האחראי העיקרי להנעת הכדור הסבלנית והיעילה במרכז השדה – האריס מדוניאנין, שמציג יכולת טכנית גבוהה מאוד ומניע את הקבוצה קדימה. ככל שהבוסני המצוין ישחק קרוב יותר לחלוצים ופחות יבוא למרכז השדה לקבל כדורים, כך הוא ישפיע יותר על משחק הצהובים.

למרות השליטה במשחק, מכבי צריכה לדאוג מהיכולת ההגנתית שלה. בשלבים מסוימים במחצית השניה, כשניתן היה להרגיש שאננות מסוימת בקרב החלק האחורי בצהוב. אילולי חוסר דיוק של התקפת קייב, זה גם היה עולה ביוקר וכל שלוש הנקודות היו חוזרות לאוקראינה. חומר למחשבה עבור איוניר, בלי ספק.

כמובן שאי אפשר לעבור הלאה בלי להחמיא לדור מיכה. כיף לראות שגדל לנו מול העיניים שחקן מוכשר בצורה בלתי רגילה, טרי ורענן, שסיפק הערב שער מדהים במעמד גדול – בדיוק מסוג השערים שאנחנו אוהבים. בסופו של דבר, בדומה למיכה, גם מכבי תל אביב כולה וגם מכבי חיפה עלו הערב מדרגה נוספת ביכולת שלהן והכינו את עצמן ואותנו למפגש הגדול ביניהן ביום שני. אי אפשר לחכות.

מכבי תל אביב סיימה ב-1:1 עם דינמו קייב

איוניר: "השחקנים היו פנטסטיים"

הזרים של חיפה לא עושים את ההבדל

למרות ההפסד, עד שספגה את השער השני בדקה ה-66, היוותה מכבי חיפה יריב מאוד שקול ומכובד במשחק חוץ קשה בצורה בלתי רגילה, ובהחלט סיפקה הופעה מכובדת למדי. קצת חבל שאחרי אותה בעיטה חופשית נהדרת של כריסטיאן פוקס, הירוקים איבדו את רוח הלחימה שאפיינה אותם עד אותו רגע, מה שהוביל גם לשער השלישי של שאלקה.

לחיפה היו הרבה דקות טובות הערב, בעיקר בראשות עידן ורד – המצטיין בקבוצה – שעזר מאוד לחלק ההתקפי, אבל גם השאיר את עלי עוסמאן לבדו באגף הימני, וזה התקשה גם במחצית הראשונה וגם במחצית השניה בצד ההגנתי. אלישע לוי היה צריך לתת על כך את הדעת, במיוחד בהתחשב בעובדה כי כמעט כל ההזדמנויות (והשערים) של שאלקה הגיעו מהכיוון הזה.

הירוקים יכולים לצאת עם תחושת פספוס מסוימת, שכן חיפה בהחלט היתה יכולה לחזור מגרמניה עם נקודה, ואולי יותר. במקום זאת, המשחק הערב, בדומה לצמד המפגשים מול גנק, הוכיח פעם נוספת שהאלופה לא הכינה את עצמה כראוי לכדורגל האירופי. אלישע לוי ויעקב שחר אמנם הביאו הרבה שחקנים ובנו קבוצה טובה ובריאה עם יכולות, אך בהחלט חסרים שניים-שלושה שחקנים זרים ברמה גבוהה, שהיו יכולים להעלות את המועדון לרמה נוספת. בשנים בהן חיפה הצליחה באירופה היו בסגלה זרים מצוינים, שעשו את ההבדל. הפעם קשה להגיד זאת.

מכבי חיפה הפסידה לשאלקה 3:1

אלישע לוי: "סבלנו מחוסר מזל"

***

ונסיים בהפועל תל אביב. למרות שמדורגת שניה בטבלת ליגת העל, על מנת להיאבק במכבי חיפה ובמכבי תל אביב ולהתחרות עד הסוף על האליפות, הקבוצה תהיה חייבת להשתפר. יותר מהירוקים והצהובים, האדומים זקוקים לחיזוק של שחקן או שניים שיעניק להם כוח – גם לאירופה, אך גם לליגה. המשחקים הערב הוכיחו זאת באופן סופי.

הפועל תל אביב הפסידה ללגיה ורשה 3:2

קשטן בשלו: "שיחקנו טוב"

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully