וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שיש יותר טוב ממושלם: נבחרת המחזור באירופה

26.9.2011 / 11:25

המספרים של מסי מוכיחים שהעונה הוא אפילו מרשים יותר. לצידו בנבחרת המחזור: רונאלדו והלהיט של הליגה הצרפתית

אנו עומדים בפתחה של שנה עברית חדשה, עם רוחות של שינוי ותקווה שבאמת נהיה לראש ולא לזנב. אבל אווירת החג היא נחלתנו בלבד. בספרד כולם ממשיכים כרגיל, בעיקר ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו ששוברים שיאי הבקעות מדי שבוע והפעם נכנסו יחד לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. מלבדם, ניתן למצוא בין מצטייני השבוע גם את השוער של מנצ'סטר יונייטד, הנציג השבועי של באיירן מינכן, הלהיט של הליגה הצרפתית ואף את השחקן הכי חם באירופה, שחוזר להתארח בפעם השנייה.

מסי שחקן ברצלונה מתחבק עם פדרו. רויטרס
ליאונל מסי/רויטרס

שוער

דויד דה חאה - מנצ'סטר יונייטד

לקראת משחק החוץ מול סטוק, שמראש הוגדר כמוקש ואכן התגלה ככזה, הודה אלכס פרגוסון כי דויד דה חאה עבר אימונים מיוחדים כדי להתכונן להוצאות החוץ של רורי דלאפ והמצבים הנייחים המאיימים של המארחים. את התוצאות ראינו בבריטניה סטדיום הקומקפטי, משם חילץ השוער הספרדי במו ידיו נקודה עבור מנצ'סטר יונייטד. דה חאה פתח בצורה מהוססת מאוד את הקדנציה שלו באנגליה, אבל למרות הביקורות מסביב הוא סייע לקבוצה להחזיק במאזן מושלם וכאמור מנע ממנה הפסד נגד סטוק עם שלוש הצלות ברמה עולמית. את המבחן הכי משמעותי שלו עד עכשיו, היורש של ואן דר סאר עבר בהצלחה.

יונייטד מעדה, סיטי, צ'לסי, ארסנל וליברפול ניצחו

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה. רויטרס
אחראי לנקודה שהשיגה מנצ'סטר יונייטד בבריטניה סטדיום. דויד דה חאה/רויטרס

הגנה

מגן ימני: אלאנדרו רוזי - רומא

אוף, כמה אוויר השתחרר ברומא אחרי הניצחון הקשה באניו טארדיני של פארמה. לואיס אנריקה הלחוץ ביצע מספר שינויים בהרכב, ובין היתר הציב בעמדת המגן הימני את אלאנדרו רוזי. אחרי שניסה בתפקיד את סיסיניו, מרקו קאסטי ואפילו את הקשר סימונה פרוטה, חזר המאמן הספרדי לאופציה של שחקן הבית, שהשיב עם יכולת מצוינת וגם בישול שער הניצחון לפאבלו אוסבלדו. הג'אלורוסי משיגים ניצחון ראשון בעידן החדש של לואיס אנריקה והבעלים האמריקאים, ובמבט מפוכח מגלים שמצבם לא כזה גרוע למרות הכל. קצת שקט ואמונה בתוצרת מקומית דוגמת רוזי, יעשו רק טוב.

בלם: דניאל ואן בויטן - באיירן מינכן

עם כל הכבוד למנצ'סטר יונייטד, ברצלונה וריאל מדריד, הקבוצה הדורסנית והמרשימה באירופה כרגע היא באיירן מינכן. מאז ההפסד המפתיע למנשנגלדבאך במחזור הפתיחה, הבווארים ניצחו את כל משחקיהם במסגרות השונות, לא ספגו כבר תשעה משחקים רצופים ויחס השערים שלהם בליגה עומד על 1:21! פרנק ריברי המופלא מזכיר נשכחות ומנצח על המקהלה, אבל באיירן מקבלת תמורה מכל השחקנים. ב-0:3 הקל על לברקוזן, דניאל ואן בויטן חזר למרכז ההגנה אחרי פציעה, העלים את סטפן קיסלינג, שלט בכדורי הגובה וגם הבקיע שער בבעיטה חופשית אדירה. בזמן שברנו חשוד בהצתת ביתו הפרטי, חבריו לקבוצה מציתים את הדמיון.

לואיס אנריקה רגוע ומפרגן לטוטי

דניאל ואן בויטן בלם באיירן מינכן. Johannes Simon, GettyImages
לא רק שהגנת באיירן לא סופגת, היא גם כובשת. דניאל ואן בויטן/GettyImages, Johannes Simon

בלם: ניקולאס ספולי - קטאניה

פתיחת העונה באיטליה בישרה בעיקר על היעדר קבוצה איכותית שתברח בצמרת. כל הגדולות כבר איבדו נקודות ביותר ממשחק אחד, ומי שנמצאת בפסגה היא יובנטוס, למרות 1:1 שני ברציפות. הפעם קטאניה הציגה משחק הגנה נחוש מול הביאנקונרי, והבליטה בעיקר את הבלם ניקולאס ספולי, אחד משישה ארגנטינאים שפתחו אצלה בהרכב. בעונה שעברה ספולי נותר בצילו של מתיאס סילבסטרה המצוין, אבל לאחר המעבר של האחרון לפאלרמו, התבקש העמית הארגנטינאי להשתלט על מרכז ההגנה. מול יובה הוא הסתדר עם אלסנדרו מאטרי, נתן מענה לכדורי הגובה וחיפה על טעויות חבריו, אבל לא יכול היה למנוע את השוויון. כן, זו עונה בה הגדולות צריכות לעבוד קשה עבור כל נקודה.

מגן שמאלי: פיליפ דמס - בורוסיה מנשנגלדבאך

איזה מהפך עברה בורוסיה מנשנגלדבאך. בעונה שעברה היא שרדה ממש בנס אחרי משחקי הפלייאוף מול בוכום, ואילו העונה היא ממצבת עצמה כהפתעה הגדולה של הבונדסליגה, עם הפתיחה הטובה ביותר שלה זה 28 שנים. השינוי העיקרי הוא בהגנה, שבעונה שעברה ספגה 65 שערים והייתה אחת משתי הגרועות בליגה, בעוד העונה נכנעה רק שלוש פעמים בשבעה מחזורים. את שלושת משחקיה האחרונים ניצחה גלדבאך באותה תוצאה (0:1) כשהקורבן בשבת הייתה נירנברג. פיליפ דמס, הקפטן הבלגי הוותיק, השלים את משחקו המלא ה-47 ברציפות, כבש את שער הניצחון עם הפנדל המוצלח השלישי שלו העונה (10 מ-10 ניסיונות בארבע השנים האחרונות), וכהרגלו היווה בורג חשוב בהגנה החזקה.

קטאניה לא נבהלה מיובנטוס, תיקו גם לפאלרמו וזהבי

באיירן לוהטת בגרמניה, מנשנגלדבאך בעקבותיה

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן מנסה לעבור את פיליפ דמס שחקן בורוסיה מנשנגלאדבך. Lars Baron, GettyImages
המסננת של מנשנגלדבאך הפכה לאחת ההגנות הטובות בליגה. פיליפ דמס/GettyImages, Lars Baron

קישור

ראמירס - צ'לסי

אחרי שמנצ'סטר יונייטד העמידה אותה במקום בשבוע שעבר, צ'לסי חזרה לסטמפורד ברידג' וניצלה את ההזדמנות להתאושש מול סוונסי. אנדרה וילאש בואש השאיר על הספסל שחקני הרכב קבועים מהשנים הקודמות כמו פלורן מאלודה, דידייה דרוגבה ובעיקר פרנק למפארד המיובש שהפעם אפילו לא ראה דקה, וקיבל את התמורה דווקא מכיוון פחות צפוי. ראמירס, שהעונה זוכה ליותר חופש פעולה ולא מתעסק רק במטלות הגנתיות, היה המצטיין של צ'לסי בניצחון 1:4 עם צמד נהדר - הראשון שלו מאז עבר לאנגליה. הקשר הברזילאי, יחד עם ראול מיירלש ופרננדו טורס, מהווים את הבסיס של צ'לסי לשנים הבאות. חילופי המשמרות החלו.

חאבייר פסטורה - פריס סן ז'רמן

הליגה הצרפתית, כהרגלה בשנים האחרונות, מציגה כבר מהמחזורים הראשונים צמרת צמודה שמדגימה עד כמה פתוחה התחרות על תואר האליפות. בניגוד לשנים עברו, הפעם אפשר למצוא בחבורה המובילה גם את פריס סן ז'רמן, שעד כה מוכיחה שההשקעה הקטארית משתלמת. חאבייר פסטורה הוא כמובן גולת הכותרת של פרויקט המיליונים הזה. 42 מיליון יורו שילמה פ.ס.ז' עבור הארגנטינאי הנהדר, שהשפיע מיידית על הקבוצה ועדיין לא חווה הפסד בצרפת. בשבת הוא המשיך להציג יכולת נפלאה והתעלל במונפלייה עם צמד בניצחון 0:3. בפריס לא התרגשו כך משחקן מאז ימיו של רונאלדיניו. למישל פלאטיני, לעומת זאת, פאסטורה "מזכיר מאוד את זידאן".

דניס אולייש - אוקזר

האם רצף תוצאות התיקו יישבר? זו השאלה שליוותה את ההכנות של אוקזר למשחק מול סושו. במחצית נראה היה כי זה אכן יקרה, אבל לא כפי שקיוו אוהדי אוקזר, שהגיבו בשריקות בוז צורמות לפיגור 1:0 של קבוצתם בהפסקה. אלא שבמחצית השנייה הכל התהפך, בעיקר בזכות כוכב המחזור בצרפת - דניס אולייש. הקשר/חלוץ הקנייתי, שידוע בתור מחמיצן כרוני, החל את המשחק בצד ימין, בישל משם לאלן טראורה הנפלא, ולאחר מכן כבש בעצמו שלושער מרשים (לראשונה בקריירה) ברבע שעה. תוך ארבעה ימים מצא אולייש ארבע פעמים את הרשת, וזה הספיק לו כדי להשוות כבר עכשיו את שיא ההבקעות שלו לעונה אחת.

חאבייר פסטורה התעלל גם במונפלייה

דניס אולייש ואוקזר חזרו לנצח, ללא בן שהר

חאבייר פסטורה שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
אוהדי פ.ס.ז' רואים את רונאלדיניו, לפלאטיני הוא דווקא מזכיר את זידאן. חאבייר פסטורה/רויטרס

התקפה

ליאונל מסי - ברצלונה

כמה שהפנומן הארגנטינאי אוהב לשחק נגד אתלטיקו מדריד. רבים האמינו שהקולצ'ונרוס מסוגלים לעקוץ את ההגנה הפגיעה של ברצלונה, אבל הם כנראה שכחו שהכל תלוי קודם כל בליאונל מסי, שכבש כבר 14 שערים לרשת אתלטיקו. ה-0:5 המוחץ העלה את מאזנה של ברצלונה במשחקי הבית בליגה ל-0:18 מדהים, כשמסי עצמו חגג שלושער פנטסטי והחזיר את הגנת אתלטיקו למימדים טבעיים עם כמה מבצעים אישיים שרק הוא מסוגל לעשות. שמונה שערי ליגה יש למסי בחמישה משחקים. באותו שלב בעונה שעברה היו לו בסך הכל שניים. פפ גווארדיולה היטיב לסכם את ההופעה המסחררת ואמר: "לא צריך להסביר את מסי, רק לראות אותו". לראות ולא להאמין.

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

היריב הגדול של מסי אולי לא הבריק כמוהו בשבת, אולם גם הוא מצא שלוש פעמים את הרשת (כולל שני פנדלים), הוביל את ריאל מדריד ל-2:6 על ראיו וייקאנו ופילס את דרכו לנבחרת המחזור. הסופרסטאר הפורטוגלי התחיל את המשחק בצורה עצבנית, עד שבדקה ה-38 שבר בצורת של 249 דקות ללא הבקעה וקידם את הבלאנקוס לעבר ניצחון אחרי שני משחקים רעים, למרות עוד יום בו סיימו עם 10 שחקנים. רונאלדו ניצב מעט אחרי מסי עם שבעה שערי ליגה, ואין ספק שהדו קרב הזה על תואר הפיצ'יצ'י יעסיק אותם (ואותנו) לא מעט העונה. מישהו מוכן להמר ש-40 שערים יספיקו לרונאלדו הפעם?

דמבה בה - ניוקאסל

בשקט בשקט, מבלי שמישהו באמת ישים לב, ניצבת לה במקום הרביעי בפרמיירליג ניוקאסל, שגם במחזור השישי שמרה על מאזן נקי מהפסדים עם 1:3 ביתי על בלקבורן ורושמת את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה מאז 1994/5. על הניצחון האחרון היה חתום לבדו דמבה בה, שאחרי חודש ראשון חלש (בקבוצה ייחסו זאת לצום הרמדאן) עשה את הספתח שלו בניוקאסל והתפוצץ עם שלושער נהדר. משפחתו של החלוץ הסנגלי הגיעה במיוחד מפריס על מנת לצפות במשחק, ובה גרם להם הנאה מרובה כשעשה שמות בהגנת בלקבורן. למרות נבואות הזעם, החלוצים של ניוקאסל ממלאים את החלל שהותיר אנדי קארול.

מסי חגג מול אתלטיקו, רונאלדו על חשבון ראיו

פיקה מסביר מדוע כולן מתפרקות מול ברצלונה

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
כמה שערים יספיקו כדי לנצח את מסי במאבק האישי? כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שווים אזכור

סטיב מנדאנדה (מארסיי) - החזיק מעמד עד הדקה ה-93

ברדה הנגלאנד (פולהאם) – מה הוא עוד עושה שם?

קלרנס סיידורף (מילאן) - עובדים על השיבוט

צ'ורי קסטרו (מאיורקה) – טוב שבאת

בפטימבי גומיס (ליון) - בכושר הטוב בקריירה

רובין ואן פרסי (ארסנל) - חגיגות המאה

קלאודיו פיסארו (ורדר ברמן) – מדבר בצמדים

סיידורף סידר למילאן ניצחון ראשון העונה

לא רק קסטרו. גם אוואט הצטיין מול סוסיאדד

קשר מילאן קלרנס סידורף. Marco Luzzani, GettyImages
מה מילאן הייתה עושה בלעדיו? קלרנס סיידורף/GettyImages, Marco Luzzani

כוכב אורח

דריס מרטנס - פ.ס.ו איינדהובן

הלהיט של הליגה ההולנדית, שתפס את משבצת הכוכב האורח בנבחרת המחזור הראשונה של העונה, חוזר לביקור שני תוך פחות מחודש. הבלגי הקטנטן הפך במהרה לאימת ההגנות בהולנד, ובשבת התעלה על ההצגה מהמחזור הרביעי עם רביעייה גדולה (כולל עוד בעיטה חופשית נהדרת) ב-1:7 של איינדהובן על רודה האומללה. מרטנס בן ה-24, שבכל העונה שעברה כבש 10 שערים במדי אוטרכט, הרעיד את הרשת כבר 11 פעמים בשבעה משחקי ליגה (כמעט מחצית מ-23 השערים שכבשה קבוצתו) ובנוסף יש לו חמישה בישולים, מה שאומר שהוא מעורב בשער בכל 40 דקות. קבלו את השחקן הכי חם באירופה.

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

שחקן פ.ס.וו איינדהובן דרייס מרטנס. ermindo armino, AP
מעורב בשער בכל 40 דקות. דריס מרטנס/AP, ermindo armino

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully