וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל עכור: מה עובר על גל אלברמן במכבי תל אביב?

15.9.2011 / 14:40

גם כשלוגסי פצוע ומכבי תל אביב א צריכה לוחמים על המגרש, גל אלברמן ממשיך לחכות לצ'אנס. מה קרה בינו לבין איוניר?

לקראת תום העונה שעברה, כאשר מכבי תל אביב די התפרקה מקצועית ומוטי איוניר לא ידע מה לעשות עם הביקורות והזלזול מצד הפרשנים, המאמן תמיד ידע להחמיא לשחקן אחד בשיחות סגורות. "גל אלברמן זה משהו מיוחד", אמר איוניר לאנשים במועדון, "הוא לא ישראלי. הגישה שלו היא אירופה לכל דבר. המחויבות, הנחישות, ההשקעה, ההתייחסות למקצוע... באיזה כושר שלא יהיה, הוא האיש שאני רוצה שהצעירים יסתכלו עליו".

שחקני מכבי תל אביב האריס מדוניאנין (ימין), גל אלברמן, אבי סטרול. קובי אליהו
איך שחקן שזכה להערכה כל כך גדולה מהמאמן, מוצא עצמו לפתע פעם אחר פעם ביציע? גל אלברמן, במרכז/קובי אליהו

ההערכה הזאת של איוניר למקצוענות של אלברמן היא אולי גם הנורה האדומה הכי גדולה שצריכה להידלק בימים אלה אצל הקשר. הכיצד מאמן שכל כך מעריך את הגישה שלו וההשפעה שלו מעדיף כמעט כל אופציה אפשרית בקישור האחורי, רק לא את זו הכוללת אותו. אפילו פציעה של משה לוגסי, שלא יצא לטורקיה, לא מכניסה את אלברמן להרכב, כשברוב המקרים העונה הוא אפילו לא היה בסגל.

אלברמן בקרוב בן 29 והמצב הנוכחי מאיים יותר מתמיד על המשך הקריירה שלו. מול בשיקטאש הוא כנראה יצטרך להיכנס כמחליף ולסייע, אבל בעיקר להראות שהוא עדיין מסוגל לשחק ברמה שמכבי תל אביב חלמה לפני שהוא הגיע.

מכבי תל אביב באיסטנבול מול בשיקטאש (20:00, ע' 1)

מוטי איוניר מצפה לתמיכה כל-ישראלית במשחק בטורקיה

ראשי בשיקטאש מבקשים מהאוהדים להירגע

"הוא איבד המון אנרגיה"

הקדנציה האחרונה של גל אלברמן בישראל הייתה כידוע בבית"ר ירושלים. אלברמן הגיע לבית"ר בינואר של עונת 2005/6, לאחר חצי עונה בה לא ראה מגרש בטנריפה הספרדית. לבית"ר הוא הגיע בכושר ירוד ועם הרבה חלודה, כשהשכר הגבוה לו זכה (כ-600 אלף דולר לעונה) רק האיץ את גל הביקורות נגדו. בכלל, השכר הגבוה אותו הוא מקבל כבר הרבה שנים מהווה עבורו סוג של גיבנת. לקבוצות קשה לחטוף אותו, לאוהדים לא נוח ששחקן בעמדה לא נוצצת מרוויח כך, לעיתונאים זו תמיד עוד סיבה לשפוט אותו, ולשחקן שעבר לא מעט פציעות כמו אלברמן זה ממש לא קל, בטח אחרי שנתיים עמוסות בחלודה במנשנגלדבאך.

אלא שבבית"ר היו לאלברמן שני דברים שעשו את ההבדל בין הסיטואציות הדומות. נתנו לו מספיק זמן כדי להשתלט על הקבוצה, ולא פחות חשוב – היה לידו קשר ענק שהוריד ממנו את כל העומס המקצועי: דרק בואטנג. לידו הפציעות והחלודה הרבה פחות קשות. במכבי תל אביב אין לו שום דבר מאלה, למרות שהוא הגיע למועדון במצב אפילו קשה יותר מבית"ר. ככה קשה לסמוך עליך שתוביל את הקישור של מכבי תל אביב, או כמו שאמר עליו לואיס פרננדז לאחרונה: "הוא איבד המון בגרמניה כשלא שיחק, כי מבחינתי כשהוא היה בבית"ר הוא היה השחקן הטוב בישראל. צריך איתו סבלנות והוא יחזור לעצמו כי הוא באמת מהשחקנים הישראלים הכי טובים שיש".

השאלה הגדולה עם אלברמן היא האם יזכה, אחרי שלא ממש הוכיח את עצמו בעונה שעברה, לנתח בסיסי של סבלנות העונה. המסר שעולה מהספסול שלו, למרות ההשקעה המתמשכת באימונים, הוא הרבה יותר מדאיג: זה לא רק החלודה או הפציעה. זה אולי משהו הרבה יותר פשוט ומקצועי: איוניר מעדיף קשרים אחרים במקומו – מהירים יותר, רעבים יותר. וזו מציאות שהרבה יותר קשה לשנות.

גורם בצוות המקצועי של מכבי בעונה שעברה: "אי אפשר להגיד מלה רעה אחת עליו. מקצוען בכל רמ"ח איבריו. אבל יש גם עובדות. הוא לא שיחק בצורה מסודרת שנתיים, עבר כמה פציעות וכשמדובר בשחקן שחי מהעבודה הקשה, המחויבות והנחישות, הדברים האלה יכולים לגמור קריירה. הוא הגיע לארץ הרבה פחות חד, עם הרבה פחות ביטחון ורחוק מהשלב שהוא יכול לקחת על עצמו את הקבוצה עליו כפי שעשה בבית"ר. נוסו כמה וריאציות איתו, אבל כלום לא הצליח בינתיים. הוא צריך עוד דקות משחק, אחרי יותר מדי זמן מחוץ למסלול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לואיס פרננדז מאמן נבחרת ישראל עם גל אלברמן. ברני ארדוב
צריך איתו סבלנות והוא יחזור לעצמו כי הוא באמת מהשחקנים הישראלים הכי טובים שיש". לואיס פרננדז עם גל אלברמן/ברני ארדוב

"אפשר להשוות את אלברמן ליצחקי"

אחת הנקודות המרכזיות בקריירה של אלברמן אלו הפציעות. בגב או בברך. אלא שד"ר מרק רוסנובסקי מבטל לחלוטין את הרעיון שמדובר בבעיה כרונית, ולא סבור שכאן מצוי החשש של מכבי תל אביב משילוב יותר אינטנסיבי של אלברמן. "גל הוא מהשחקנים היותר חזקים פיזית שיש בכדורגל הישראלי", אומר רופא הנבחרת. "הפציעות שלו הן בדרך כלל שילוב של חוסר מזל ומאמץ יתר. הוא עובד קשה מאוד ומתאמן ומשחק גם תחת פציעות, וזה גרם לו אולי לנזקים גדולים יותר. אולי הוא היה צריך לדעת לתת לעצמו יותר מנוחה כשהרגיש רגישות, אבל הוא מקצוען ומסוג השחקנים שעד שהכאב לא חזק ורציני הם ממשיכים להתאמן ולשחק. הלוואי ויהיו לנו כאן עוד הרבה שחקנים עם הפיזיולוגיה של גל אלברמן".

לדעת הפיזיולוג רפי אופנהיים המכשול בדרך לקאמבק הוא לא נטייה כלשהי לפציעות: אם לבית"ר אלברמן הגיע עם חלודה של חצי שנה, למכבי הוא חזר עם חלודה של שנתיים לא קלות בגרמניה והתפכחות אמיתית ומלאה מהחלום האירופי שלו. אופנהיים: "תמיד בישראל מביעים פליאה כיצד שחקן שיצא ולא שיחק תקופה ארוכה מתקשה לחזור ליכולות שלו. אך מנגד אם שחקן ייעדר את אותה תקופת זמן בשל פציעה זה ייראה הגיוני. אז יש לי חדשות - שני המקרים די דומים. בדרך כלל בתקופת ההיעדרות של שחקן פצוע הוא כבר מתמודד עם הפציעה וההשלכות שלה ומה שנשאר לו זה לחזור לכושר הפיזי, כושר משחק, ביטחון ותנועה. אותו הדבר בדיוק עם שחקן שלא שיחק והאלמנטים האלה אצלו הלכו אחורה. הדברים לא קורים אצלו באופן שוטף, הקושי הפיזי גדול יותר וגם החזרה לכושר משחק.

"בשני המקרים", ממשיך אופנהיים, "זו אותה התמודדות מנטאלית. הלחץ לחזור לאותה יכולת במיידי הוא לעתים הרסני ובכלל אינו בר ביצוע. אפשר להשוות את הדברים שקורים עם אלברמן לפציעה קשה כמו זאת שעבר ברק יצחקי. גם יצחקי עדיין לא מממש את הציפיות ממנו במכבי תל אביב, אך כולם יודעים שהוא חזר מפציעה קשה מאוד ולוקח לו זמן להחלים ולחזור לעצמו. למעשה, התהליך שהוא עובר הוא בדיוק של שחקן שלא שיחק".

גל אלברמן שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך. Vladimir Rys, GettyImages
"חזר עם חלודה של שנתיים לא קלות בגרמניה והתפכחות אמיתית ומלאה מהחלום האירופי שלו". גל אלברמן במדי מנשנגלדבאך/GettyImages, Vladimir Rys

"במאני טיים מוטי יצטרך אותו"

למרות שהעתיד של אלברמן נראה שחור, אלא אם כן יקום הערב מהספסל בטורקיה ויעשה משהו כביר, במכבי תל אביב טוענים שהמאמן איוניר בונה עליו לשלב מתקדם יותר של העונה. לאחרונה שוחח איוניר עם אחד מעמיתיו ורמז אולי משהו בנושא. "אני אצטרך את כולם השנה ואולי אלה שעכשיו על הספסל יהיו אלה שיכריעו את העונה", רמז מאמן מכבי תל אביב. "אנחנו דוגלים בצעירים, אך יהיו שלבים קשים ומשברים. מה ששחקנים כמו יצחקי ואלברמן שכחו בשלבים האלה, שחקנים פה עדיין לא למדו. בשלבים שהיכולת להתמודד תהיה לפני הכדורגל, אלברמן יכול להיות האס שלנו".

כיצד אפשר לפרש את הדברים האלה, אין לדעת. האם הוא בונה על הרגע שבו ההתאוששות של אלברמן תהיה מלאה, כמו שרומז הפיזיולוג? האם אלו רק דברי הערכה לשחקן שמתאמן במלוא הרצינות למרות שלא נספר? האם בטורקיה אלברמן ייכנס ויענה על חלק מהשאלות? לדעת שחקנים במכבי תל אביב, לפחות, הוא ראוי להזדמנות ואף יותר. "במאני טיים מוטי יזדקק לאלברמן", מסכם שחקן במכבי תל אביב. "בסופו של יום, דברים יתייצבו ויהיו לנו שני קשרים אחוריים על המגרש מבין רפי דהן, מושיקו לוגסי ואלברמן. ברגעי הלחץ והמשברים אלברמן גם יהיה המנוסה ביותר ויידע להביא איתו הרבה תכונות טובות. צריך לתת לו גב גדול והרבה סבלנות, כי הוא באמת מקצוען ודמות ספורטיבית וחינוכית".

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר. קובי אליהו
אולי בסופו של דבר אלברמן יהיה האס אותו ישלוף בשלהי העונה. מוטי איוניר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully