וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת השגרירים המצטיינים של השבוע

12.9.2011 / 8:04

דודו ביטון, האלון מזרחי החדש, שהיה מועמד לקבוצה של אלישע לוי, בראש מדור השגרירים המצטיינים, ששלחו עוד מסר לפרננדז

סוף השבוע של שגרירינו בתפוצות עמד בסימן בכורות. יוסי בניון, שלומי ארבייטמן ותמיר כחלון רשמו הופעה ראשונה בקבוצותיהם החדשות וגם רמי גרשון נהנה מדקות ראשונות העונה במסגרת הליגה בבלגיה. בסך הכל, שבעה שחקנים השלימו 90 דקות בעוד 11 לא ראו דשא כלל. מבין שלל השחקנים שברחבי אירופה, וואלה! ספורט גאה להציג את רשימת חמשת המצטיינים של סוף השבוע ואחד שבהחלט יש לו סיבה לדאגה. גם החמישייה שלנו השבוע בסימן התחדשות, עם ארבעה שחקנים בהופעת בכורה במדור.

עוד בנושא:

צפו בשער הניצחון של דודו ביטון במדי ויסלה
נאתכו כבש, כיאל שימש כקפטן, לוי הובס
דני בונדר הפסיד לסמואל אטו ורוברטו קרלוס

1. דודו ביטון (ויסלה קרקוב)

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל (ימין) עם דודו ביטון. אורי לנץ
לתשומת לב מאמן הנבחרת הבא. ביטון/אורי לנץ

במחצית המשחק בין לך פוזנן לוויסלה קרקוב בערב שישי, ניגש עוסמן צ'אבס, מגן ויסלה, לראיון קצר אצל שדר הקווים של הטלוויזיה הפולנית. "ויסלה קיימת ללא דודו ביטון?", נשאל ההונדורי וענה בחיוך: "יש בזה משהו". השער שכבש ביטון בדקה ה-25 והספיק לאלופה לניצחון חוץ 0:1 במגרשה של המוליכה, היה הרביעי של ביטון העונה ותאמינו או לא, הוא חתום על 100 אחוז משערי ויסלה במסגרת הליגה.

"פתיחה העונה בפולין מזכירה לי את מה שעשיתי בהפועל פתח תקוה", אמר השבוע ביטון לוואלה! ספורט. אז, בתחילת העונה שעברה, הוא כבש תשעה שערים ב-10 מחזורי הפתיחה ו-12 מ-14 שערי הליגה של הקבוצה לפני המעבר לשרלרואה בינואר. פתיחת העונה הנוכחית רק מחזקת את הנתונים: ביטון הוא סקורר אמיתי, גולר טהור, חלוץ שמתמצא היטב ברחבה ותמיד ממומקם נכון כדי לשים את הכדור ברשת. מוזר איך מכבי חיפה החמיצה בעבר שתי הזדמנויות להחתים אותו.

הדור הנוכחי של הכדורגל הישראלי משופע בשחקני התקפה מוכשרים, אבל אין בו הרבה מספרי 9 קלאסיים. חלוצי רחבה מהסוג הישן כמו אלון מזרחי. למעשה, אפשר לשים את האצבע על שלושה בלבד: טוטו תמוז, תומר חמד וביטון. אם האחרון ימשיך בכושר הכיבוש הנפלא במדי אלופת פולין, אין סיבה שהוא לא יהיה חלק מרכזי מקמפיין מוקדמות המונדיאל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

2. ביברס נאתכו (רובין קאזאן)

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן. Andrey Lukatsky, AP
השגריר היציב של השנה. נאתכו/AP, Andrey Lukatsky

דבר אחד ברור לגבי מאמן הנבחרת הבא, התפקיד שלו חייב לכלול תקציב נסיעות גבוה. המציאות בכדורגל הישראלי השתנתה וכש-80 אחוז מהסגל לא מגיע מהליגה, המאמן הלאומי יידרש לבצע מעקב צמוד יותר על מצבם של השגרירים ולבלות בצרפת, בלגיה ופולין לא פחות מאשר בבלומפילד, טדי וקרית אליעזר. בכל הקשור למעקב, לואיס פרננדז עשה זאת טוב בהרבה מדרור קשטן, אבל המעקב שלו הזניח שחקן אחד.

חד וחלק, ביברס נאתכו הוא השגריר הכי יציב שיש לישראל בשלב הזה של העונה. הוא משחק 90 דקות בכל משחק בקבוצת צמרת בליגה חזקה וקשה. נאתכו הוא בעל הבית בקישור של קאזאן. הוא מנהל את המשחק מהקישור האחורי, לוקח את הקרנות והבעיטות החופשיות ומקבל חופש פעולה מהמאמן. אמנם מבחינה קבוצתית, קאזאן נראית פחות טוב השנה וההפסד 3:1 לקרסנודאר (נאתכו כבש בפנדל את הרביעי שלו העונה) הרחיק אותה מהמוליכות. ובכל זאת, נראה שאפשר היה להשתמש בנאתכו קצת יותר מ-30 הדקות שקיבל מול יוון.

3. בירם כיאל (סלטיק)

שחקן סלטיק בירם כיאל מול מאת'רוול. רויטרס
בסלטיק יעשו הכל כדי שהוא יהיה מרוצה וימשיך. קפטן כיאל/רויטרס

בעוד בישראל נהנים לסנוט בכיאל (במיוחד אחרי משחקים מול יוון), בסלטיק נהנה הקשר ממעמד אחר לגמרי. כיאל בסך הכל בן 23 ובעונתו השנייה במועדון, אבל בשבת הוא זכה בכבוד ששמור למעטים וענד את סרט הקפטן של הקבוצה הסקוטית ב-0:4 על מאת'רוול. כיאל כבר שימש קפטן באחד המשחקים בעונה שעברה, אך עדיין מדובר בהישג חסר תקדים עבור שחקן רכש אלמוני שהגיע מישראל. בסלטיק רואים בכיאל יהלום ועושים הכל על מנת להחתים אותו על חוזה חדש ולעכב במעט את מעברו לפרמיירליג האנגלית. בינתיים, סלטיק עומדת בפני שבוע מסקרן עם משחק חוץ מול אתלטיקו מדריד בליגה האירופית ואולד פירם ראשון מיד לאחר מכן. המנג'ר ניל לנון טען כי יפתח בהרכבים דומים בשני המשחקים וציין את שחקני המפתח שלו. כיאל, כמו שניחשתם, נמצא ברשימה.

4. יוסי בניון (ארסנל)

יוסי בניון, ארסנל. GettyImages
במקום הנכון. בניון/GettyImages

הופעת הבכורה של יוסי בניון במדי ארסנל לא הייתה גדולה, לא הותירה חותם משמעותי, אבל היה בה משהו שהרגיש מאוד נכון. בין השחקנים הצעירים מדי לוותיקים השבעים (ארשבין, ואן פרסי) בניון אמור להשתלב היטב. לא מצפים ממנו להושיע את ארסנל או להנהיג אותה, אלא להיות שחקן רוטציה לגיטימי. לתת כתף שצריך, לכוון את הצעירים ולהכניס קצת רוח חיים בקישור מפעם לפעם. בגיל 31, נראה שזו הפוזיציה המתאימה ביותר לבניון, שבצדק דרש להישאר בקבוצה מהטופ האירופי. כשחושבים על זה לעומק, אולי זאת המשבצת שתתאים לו גם בקמפיין הבא של הנבחרת. קמפיין שבניון חייב להיות חלק ממנו.

5. שלומי ארבייטמן (ווסטרלו)

תייר בלגי באימוני חיפה בגנק. מזהים ? שלומי ארבייטמן. צילום: ראובן כהן. מכבי חיפה
תייר בלגי באימוני חיפה בגנק. מזהים ? שלומי ארבייטמן. צילום: ראובן כהן/מכבי חיפה

שחקני כדורגל לא תמיד יודעים לזהות סיטואציה ולקבל החלטה קשה גם אם היא לא פופולארית. גם ארבייטמן לא ממש התלהב לעבור מגנט לווסטרלו הקטנה מהתחתית. רק בתום מסע שכנועים כבד הוא הבין שאין לו באמת ברירה. במצב אליו נקלע - גם אם לא באשמתו - הוא חייב לקחת צעד אחורה כדי לקדם את הקריירה ובעיקר כדי לצבור דקות משחק. בשבת, הוא רשם בכורה בהרכב עם המדים הצהובים-כחולים של קבוצתו החדשה. התפוקה הייתה 70 דקות והחמצת ענק ב-1:0 הדרמטי בליאז'. שער אולי היה הופך את הבכורה לחלומית, אבל ארבייטמן עוד ירוויח מהמעבר. אם הוא ישחק, יכבוש וישאיר את ווסטרלו בליגה, התמורה להמשך הקריירה תהיה גבוהה בהרבה. בטח כשהאלטרנטיבה הייתה חזרה לישראל.

נורה אדומה: דקל קינן (קרדיף)

דקל קינן שחקן קרדיף (שמאל) מול שיין לונג שחקן רדינג. Stu Forster, GettyImages
במילה אחת: השאלה. קינן/GettyImages, Stu Forster

בתום שישה מחזורי ליגה בצ'מפיונשיפ, קינן עדיין לא רשם ולו דקת משחק ומעמדו המקצועי של בקרדיף ממשיך להידרדר. אם עד עכשיו קינן נחשב כמחליף הראשון לצמד הבלמים מארק הדסון ואנתוני ג'רארד, הרי שרגע לפני סגירת חלון ההעברות התחמשו הבלובירדז בבלם נוסף - בן טרנר שנרכש מקובנטרי. מבחינת קינן, מדובר בעוד הצהרת אי אמון מצד המנג'ר החדש מלקי מקאי. קינן אמר לא אחת לאחרונה כי הדרך היחידה שהוא מכיר על מנת לחזור לשחק היא הדרך של עבודה קשה. המדור ממליץ לו לשקול בדרך אחרת - השאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully