וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פביאן ארנסט: "אם לא נארח את מכבי בבית, זו תהיה טיפשות"

קשר בשיקטאש לא חושב על אפשרות של החלפת ביתיות: "יחסי טורקיה וישראל לא מעניינים". איוניר: "לא חוששים מהמשחק הזה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

מכבי תל אביב מתכוננת כרגע לשתי משימות עיקריות: הפועל ראשון לציון בשבת הקרובה, אבל לא פחות חשוב מכך המשחק נגד בשיקטאש בליגה האירופית, באחד המשחקים המדוברים ביותר של התקופה האחרונה בגלל המתיחות הדרסטית ביחסים של ישראל עם טורקיה. היום (חמישי) נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות מאמן הקבוצה מוטי איוניר וברק יצחקי.

דובר הקבוצה עופר רונן התייחס לעובדה שצה"ל לא מאשר לחיילים רועי קהת, דור מיכה, עומר ורד ומשה לוגסי לצאת לטורקיה, ואמר: "מכבי לא קיבלה שום הודעה רשמית לגבי הבקשה של השחקנים שמשרתים בצה"ל לשחק בטורקיה. אנחנו סומכים על שלטונות הצבא שיעשו כל מה שאפשר כדי להסדיר את האישורים הרלבנטיים". לאחר מכן, נמסר מדובר צה"ל כי "לא הוגשה בקשה על ידי החיילים הנידונים לגורמים הרלוונטיים בצה"ל". ככל הנראה בתחילת השבוע תיפתר הבעיה והשחקנים יקבלו אישור יציאה לטורקיה.

גם הקשר הגרמני הוותיק של בשיקטאש פביאן ארנסט התייחס למפגש המסקרן ואמר: "המתחים הפוליטיים של טורקיה עם ישראל לא מטרידים אותנו. אין פוליטיקה בכדורגל. אופ"א כבר הודיעה מה כוונותיה בנושא. חייבים לארח את מכבי תל אביב באצטדיון שלנו, כל החלטה אחרת תהיה מטופשת".

מוטי איוניר: "השחקנים לא נראים שבעים"

הקבוצה ערכה אימון טקטי לקראת המשחק מול הפועל ראשון לציון. מדוניאנין ערך אימון חלקי, אבל הוא אמור להיות בסגל. על פי התרגול, נראה שברק יצחקי יפתח בהרכב, יחד עם אלירן עטר ומוסא קונאטה בחלק הקדמי. אחת ההתלבטויות של איוניר היא לגבי המגן השמאלי, כאשר יואב זיו ורחמים צ'קול תורגלו לסירוגין במשבצת הזו.

"אנחנו יודעים שיש סקרנות גדולה לגבי כל עניין המשחק עם בשיקטאש, אבל באמת שאנחנו מתעסקים רק בהכנה למשחק מול ראשון לציון", אמר איוניר. "לגבי העניינים הפוליטיים, אנחנו לא מתעסקים בזה, לא שמעתי על אף שחקן שמפחד מזה, אני לא חושב שיש שחקן אחד במכבי תל אביב שחושש לשחק לא בבשיקטאש ולא בשום מקום".

איוניר התעקש להתייחס בעיקר למשחק נגד הכתומים בליגה, ואמר: "אנחנו מדברים ומתעסקים אך ורק במשחק מול ראשון. מחר אחרי האימון נצא לבית מלון, כדי להתכונן למשחק בשקט, וזה רק אומר כמה אנחנו לוקחים ברצינות את המשחק הזה. עברנו עשרה ימים לא קלים, כי הרבה שחקנים לא היו במסגרת של הקבוצה. רק מאתמול אנחנו בסגל המלא, החזק שלנו, והיום ומחר אנחנו מתמקדים ומתכוננים ומעבירים לשחקנים כמה המשחק ביום שבת חשוב, כשהשחקנים האמת יודעים את זה. יש לנו קבוצה רעבה להישגים ולהצלחות, רואים את זה על השחקנים, שהם יודעים כמה המשחק חשוב".

על המשחק מול הפועל ראשון לציון, אמר איוניר: "אחרי שני מחזורים אין משמעות למי נמצא במקום הראשון או השני. ההתייחסות שלנו היא לראשון כאל קבוצה טובה סך הכל. היא ניצחה שני משחקי ליגה, היא שאפתנית וניצחה אותנו במשחק האימון הראשון בתחילת העונה וגם את זה לא שכחנו, ואין קשר בכלל למיקום בליגה. על הנייר בכל משחק יגידו שאנחנו עדיפים על היריבות שלנו, חוץ מהמשחקים מול הפועל תל אביב ומכבי חיפה. אחד הנשקים של קבוצות כמו ראשון מול מכבי, זה לבוא להתלהב ולהילחם. אנחנו צריכים לבוא ולהתלהב בעצמנו, ולבטל את העניין הזה".

איוניר סיפר כי הוא מאוד אוהב את הגישה של השחקנים, והוסיף: "אנחנו רוצים לבוא ולנצח בכל משחק. אני חושב שיש לנו מתחילת העונה קבוצה רעבה להישגים ולמשחקים. אתה לא בא לאימון והם נראים שבעים, או כאלה שנראים שהם עשו את שלהם ואפשר לנוח. יש שחקנים שאני מדבר איתם על לנוח, והם ממש פוסלים את זה על הסף. אף אחד לא רוצה לפנות את המקום שלו בהרכב, זה סימן בריא מאוד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"לא יהיה שחקן שישחק בכל שבעת המשחקים הקרובים"

איוניר התייחס לשינויים הרבים בהרכב שהוא מבצע, ואמר: "אנחנו מנסים להגיע למצב שיהיו שבעה או שמונה שחקנים שיהיו השלד של ההרכב, וסביבם תתבצע מנוחה לפי הצורך עם שלושה וארבעה שחקנים שמתחלפים. ברק בתוכניות שלנו, נמצא ברשימה של השחקנים המובילים. כמובן שהחזרה שלו עכשיו, תביא אותו למקום שעליו דיברתי".

איוניר התייחס גם להופעתו השבוע של גיא חיימוב בשער הנבחרת, אחרי שספג שלושה שערים: "שוער סופג שערים לפעמים, איך שהחלה המחצית השנייה הוא ספג שער לא קל, ולאחר מכן הייתה הרחקה של שחקן נוסף שהעמידה את הנבחרת במצב לא קל. לצער כולנו זה נגמר בהפסד, אבל שוערים עוברים בקריירה שלהם הרבה דברים והחכמה היא לחזור ולהציג את היכולת המצוינת שלו מתחילת העונה. גם לנו הוא היה סימן שאלה גדול, ועד היום בלי לעשות לו עין הרע, בסך הכל הוא ממלא אחר הציפיות שלנו בצורה מושלמת".

על העומס אמר המאמן: "יש לנו שבעה משחקים בתקופה הקרובה, ונעשה רוטציה. לא יהיה שחקן שישחק בכל שבעת המשחקים הללו. אנחנו מצרפים עכשיו צוות שבודק את המצב הפיזיולוגי של השחקנים, שנדע איך להשתמש בכל שחקן. גם צירפנו שני שחקנים – רחמים צ'קול ורוברטו פונצ'ץ', וגם הם יעזרו לנו להתמודד עם העומס הגדול, שאנחנו מודעים עליו ויש לנו הרבה אופציות לתמרן. צ'קול יכול לשחק גם בתור מגן וגם בתור קשר ונשתמש בו בשתי העמדות. אין לי שום ספק שתהיה לשחקנים את התרומה שאנחנו מצפים מהם. צ'קול שיחק מצוין בנבחרת הצעירה, ברמות הגבוהות ביותר, ואין לי שום ספק לגביו שהוא יכול לשחק במכבי תל אביב. פונצ'ץ הוא עוד לא בן 20, ויש לו זמן ללמוד ולהשתלב בהדרגה".

ברק יצחקי: "שחקנים לא רוצים לתת הזדמנות לשחקנים אחרים"

ברק יצחקי, שחוזר לעצמו בהדרגה ומנסה להשיב לעצמו את המקום בהרכב, אמר: "אתמול באימון מוטי רצה לתת לשחקנים מנוחה, ואף אחד לא הסכים. שחקנים לא רוצים לתת הזדמנות לשחקנים אחרים לקחת מהם את המקום בקבוצה. מלחמה על ההרכב זה סימן טוב". על העומס על הקבוצה, הוסיף החלוץ: "אם אנחנו רוצים להיות קבוצה שתרוץ עד סוף השנה, צריך להתמודד עם תקופות שיהיו לנו הרבה משחקים בתקופה קצרה. הקהל שלא יגיע לאיסטנבול יחסר? אנחנו קוראים לקהל שיגיע להתנהג כמו שצריך בטורקיה".

יצחקי התייחס גם לעצמו באופן אישי, ואמר: "אני צריך להוכיח את עצמי כדי לחזור לשחק. זו לא השנה הראשונה שלי בכדורגל ואני יודע מה אני שווה כדי להיות בהרכב של הקבוצה, אני צריך לעבוד קשה. אם הייתי שחקן הרכב כל הקריירה, זה לא אומר שאני אקבל את ההרכב בקלות אחרי הפציעה. אני חושב שאין פה שחקן אחד שבטוח בהרכב".

על המשחק מול בשיקטאש, אמר יצחקי: "אנחנו מתייחסים למשחק הזה כמשחק, מבלי להתייחס לפוליטיקה. אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו, לא הולכים לטייל או לשופינג. שום דבר ששונה ממשחקים אחרים. גם ביוון הייתה תקרית לא נעימה, והשחקנים התמודדו גם עם זה. אנחנו רגילים, אנחנו יודעים שתהיה אווירה קשה, ונעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר".

צה"ל לא מאשר לשחקנים החיילים של מכבי תל אביב לצאת לטורקיה

שר הספורט הטורקי מרגיע את ראשי מכבי ת"א

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully