וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: יינתן אישור, החיילים ימריאו עם מכבי ת"א לטורקיה

דובר צה"ל הבהיר כי "לא הוגשה בקשה על ידי החיילים לגורמים הרלוונטיים", שחקני הצהובים צפויים לצאת למפגש מול בשיקטאש

המתיחות של הימים האחרונים בין ישראל וטורקיה ממשיכה לתת אותותיה גם במישור הספורטיבי ובעיקר לקראת המפגש המסקרן בין בשיקטאש למכבי תל אביב, במסגרת המחזור הראשון של הליגה האירופית.

היום (חמישי) נודע כי שחקניה הצעירים של מכבי תל אביב, שמשרתים בצבא, קיבלו הודעה כי נכון לעכשיו צה"ל לא מאשר לחיילים לנסוע לטורקיה. אלא שמאוחר יותר הבהיר דובר צה"ל כי "לא הוגשה בקשה על ידי החיילים הנידונים לגורמים הרלוונטיים בצה"ל". ככל הנראה בתחילת השבוע תיפתר הבעיה והשחקנים יקבלו אישור יציאה לטורקיה. שחקני מכבי המשרתים בצה"ל הם דור מיכה, רועי קהת, עומר ורד, משה לוגסי. כמו כן, גם אורי כהן ויוסי גינצבורג משרתים בצבא, אך פחות רלוונטיים לקראת המשחק מול בשיקטאש.

תשובת דובר צה"ל הגיעה בעקבות פנייתה של מכבי לגורמים הרלוונטים הן בצבא והן במוסדות השלטון על מנת להסדיר את העניין בדחיפות. דובר הצהובים עופר רונן התייחס לנושא, ואמר: "מכבי לא קיבלה שום הודעה רשמית לגבי הבקשה של השחקנים שמשרתים בצה"ל לשחק בטורקיה. אנחנו סומכים על שלטונות הצבא שיעשו כל מה שאפשר כדי להסדיר את האישורים הרלבנטיים".

כל נושא אישור היציאה של שחקני מכבי עדיין נמצא בבדיקה. לפי שעה נראה כי אותם חיילים ביקשו בנוהל רגיל בקשה מיחידותיהם לצאת לטורקיה. נכון לעכשיו, יש הנחייה גורפת שלא לאפשר לחיילים לצאת לטורקיה, בשל המתיחות הקיימת, אולם קיימים מקרים, כמו של קבוצות ספורט, בהם מוגשת לצה"ל בקשה חריגה ליציאה. בקשות אלה נבדקות באופן פרטני. נכון לעכשיו, צפויים בצה"ל לדון בבקשתם של שחקני מכבי תחת אותה בקשה חריגה, שעל פי ההערכות עשויה להיענות בחיוב.

כזכור, שרת התרבות והספורט לימור לבנת פנתה לשב"כ בבקשה לאבטח את הצהובים בטורקיה, בקשה שנענתה בסירוב בשל החשש ממעצר סוכני שב"כ. לאחר מכן פורסמה אזהרת מסע לאוהדי הצהובים לא לנסוע עם הקבוצה לאיסטנבול על מנת לא להסתכן, בשל הקושי לאבטח אותם שם. אמנם שר הספורט הטורקי ומנג'ר בשיקטאש הבטיחו כי ישמרו על אוהדי מכבי ושחקני הקבוצה, אך בינתיים מנהל מכבי אבנר טוויטו עוכב לחקירה בשדה התעופה בטורקיה, יחד עם מספר נופשים ישראלים.

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully