וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס פרננדז: "כשהגעתי היינו מקום 50 בעולם, היום אנחנו 30"

מאמן נבחרת ישראל הודף את הביקורות: "אם בניון היה בכושר של תחילת הקמפיין, היינו מנצחים את יוון. כל עוד ירצו בי, אשאר"

ההפסד אתמול (שישי) של נבחרת ישראל לנבחרת יוון 1:0, חיסל כמעט לגמרי את סיכוייה להעפיל לאליפות אירופה בשנה הבאה בפולין ואוקראינה. למרות הדיבורים והציפיות שהיו לפני המשחק, הציגה הנבחרת משחק נרפה וחלש, מה שהביא לתגובות מאוכזבות מאוד מכל מי שקשור אליה. מי שכמובן זכה לכמות הביקורות הגדולה ביותר הוא המאמן לואיס פרננדז, שהעניק היום ראיון נרחב לאתר ההתאחדות לכדורגל ובו נשמע רגוע וסבלני למדי.

"היתה לנו הרבה תקווה לקראת המשחק נגד יוון, וחבל, כי זו היתה הזדמנות נהדרת. האוהדים היו איתנו, האווירה היתה יוצאת מן הכלל, באנו עם הרבה רצון, אבל לא הצלחנו", הודה פרננדז. "היה מאוד חם, ואתמול זה נתן יתרון ליריבה שבאה לשחק מאחור ולחכות לטעות של היריב. היה לנו קושי בחלק ההתקפי, היתה חסרה לנו יצירתיות, לא היינו מספיק מהירים, ולא הגענו להזדמנויות. אישית אני מאוכזב מהתוצאה, כולנו מאוכזבים".

בין היתר דיבר פרננדז על הסיבות שככל הנראה ימנעו מנבחרתו להעפיל לאליפות אירופה, ואמר: "השחקנים הצעירים שלנו, כדי שיתקדמו, צריכים את יוסי בניון, דודו אוואט ובן חיים שיכוונו אותם. במהלך הקמפיין איבדנו בגלל פציעה את יוסי בניון. יוסי עבר פציעה קשה בגיד אכילס ולא שיחק יותר מחצי שנה. כשאתה נמצא במועדון כמו צ'לסי יש כל כך הרבה תחרות על דקות המשחק והוא לא קיבל שם הרבה דקות אחרי ההחלמה. אם היה לנו אותו בכושר של מלטה וגיאורגיה בתחילת הקמפיין, היינו מנצחים".

על הביקורות שנשמעה כלפיו בימים והשבועות האחרונים אמר המאמן הצרפתי: "זה חלק מהמקצוע שלי. גם לי יש חלק בהפסד של אתמול, אני לוקח אחריות על הביקורת. כשהגעתי המשימה היתה לנסות ולעלות ליורו עם הנבחרת מבית שהוא לא קל, עם שתי נבחרות קשות כמו יוון וקרואטיה. כשהגעתי היינו בסביבות המקום ה-50 בעולם, והיום אנחנו באיזור ה-30. אי אפשר לעלות בדירוג בלי סיבה, הנבחרת ביצעה התקדמות.

"הנבחרת הזאת עוד תשתפר, יש בסיס, יש פוטנציאל, יש איכויות", הוסיף פרננדז. "אנחנו נמצאים בתהליך בנייה, וכל תהליך בנייה מתחיל מלמטה. כשהשחקנים יצברו ניסיון ויעבדו, נוכל להגיע למקומות גבוהים יותר. אנחנו מדינה בה הביקורת מאוד חריפה וחזקה, ביקורת קשה, וגם אולי אין לנו תרבות ספורט כמו ספרד ואיטליה. כדי להגיע לרמות הגבוהות בטורנירים בינלאומיים, צריכים לעבוד נכון".

לבסוף התייחס פרננדז לגבי האפשרות שיפוטר עוד לפני תום הקמפיין ואמר: "כל עוד ירצו אותי - אין בעיה. השקעתי ועודני משקיע את כל כולי, כי אני גם רוצה להצליח, וזה מקור המוטיבציה העיקרי שלי. זה מזכיר לי במידת מה את ההרגשה בהתחלת הדרך שלי בבית"ר ירושלים. היתה לי שם התחלה קשה, אבל כשעזבתי האנשים היו מרוצים מהכדורגל שלנו. בפריס סן ז'רמן הייתי 4 שנים ובבילבאו הייתי 4 שנים ואנשים היו מרוצים. צריך להבין שבתקופה קצרה אי אפשר להצליח, צריך זמן להסתגל, להתקדם, למצוא את השחקנים שאתה רוצה ומחפש, לקבל את מה שאתה מחפש".

"הנבחרת הזאת עוד צעירה, היא צריכה להתקדם וצריכה עזרה", סיכם פרננדז. "גם אם הפסדנו אתמול, אני מסתכל על התמונה הכללית ורואה נבחרת צעירה מאוד שלא חסר לה הרבה, רק תנו להם לעבוד, לצבור ניסיון. ברור שיש עוד הרבה לשפר, בטוח שאפשר להתקדם ואם זה יהיה איתי אני אשמח. אני רוצה להגיד לאוהדים: תסמכו על הנבחרת שלכם, תמיד תתמכו בה. עוד שנתיים-שלוש תראו תוצאות מהנבחרת הזאת".

לוזון: "קיוויתי והאמנתי כמו כולם"

כפי שפורסם אתמול, פרננדז צפוי לעזוב את הנבחרת בתום הקמפיין ואם הנבחרת תפסיד גם לקרואטיה, בנבחרת יתחילו לחפש מועמדים להחליפו עוד לפני המשחק מול לטביה. המועמד העיקרי להחליפו הוא אלי גוטמן, שכרגע לא מועסק על ידי קבוצה. גורם בהתאחדות אמר אמש: "אם פרננדז ירצה להתפטר, לא נראה שיעמדו בדרכו".

עוד אדם מאוכזב למדי הוא כמובן יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, שהתבטא היום על ההפסד: "כמו כל עם ישראל, גם אני כמובן מאוד מאוכזב. קיוויתי והאמנתי כמו כולם, שננצח את יוון. אני עדיין בדעה שנבחרת ישראל הייתה יכולה וצריכה לנצח, יש לנו שחקנים ומאמן טובים, אבל הפעם לצערי זה לא הספיק".

ההפסד אף הביא לחרושת שמועות בכל מה שקשור לזהות המאמן הבא של הנבחרת. חוסר שביעות הרצון מהמאמן הנוכחי לואיס פרננדז, שמשני המשחקים החשובים ביותר בקמפיין, של מול קרואטיה ויוון בבית, לא הצליח להוציא ולו נקודה. לוזון, מצידו, לא מתכוון לקחת שום החלטה נמהרת בנושא, ומעדיף לחכות עד למשחק האחרון של הנבחרת, שייערך רק באוקטובר: "אני נשאל מאז אתמול לגבי נושא המאמן. מלכתחילה אמרנו שנקבל את ההחלטה רק שהקמפיין הסתיים. כרגע יש לנו משחק ביום שלישי מול קרואטיה, וכולם צריכים להיות מרוכזים אך ורק בזה".

עוד על ההפסד ליוון:

כיאל לא לוקח אחריות על ההפסד

אלמוג כהן: "אנחנו לוזרים וכולם יודעים את זה"

יוסי בניון: "קמפיין אחרי קמפיין וכלום לא משתנה"

שלום תקוה מנתח את הפסד הנבחרת ליוון

נבחרת ישראל: הציונים

צפו באלבום הייאוש של לואיס פרננדז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully