וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "ננסה שנוביצקי לא יקלע 50 נקודות"

שליח וואלה! ספורט לליטא שמע את מאמן הנבחרת המודאג מכוכבה של גרמניה (ד', 21:00, ע' 1) . פניני: "אין מה להפסיד"

קובי אליהו

צילום וידאו: אור שקדי
עריכת וידאו: טל רזניק

לאחר הכנה לא פשוטה, ופציעה אחת כואבת של כוכב הנבחרת, עמרי כספי, תפתח מחר (רביעי, 21:00, ערוץ 1)נבחרת ישראל את הופעותיה באליפות אירופה כשתפגוש את נבחרת גרמניה בשיאלואי ארינה. ישראל ערכה היום בצהריים את האימון המסכם, כאשר המאמן אריק שיבק הדגיש מספר נושאים בפני השחקנים, כשבראשם דווקא חשיבות עצירתו של כריס קיימן. למרות היכולת הנהדרת של כוכב נבחרת גרמניה, דירק נוביצקי, להערכת הצוות המקצועי המתאזרח הגרמני שמשחק בלוס אנג'לס קליפרס הוא אחד המפתחות החשובים בנבחרת הגרמנית.

"אף אחד לא יכול לעצור את נוביצקי באחד על אחד"

כדי להכניס את שחקני הנבחרת לטירוף לקראת ההתמודדות הוקרנו במהלך כל האימונים של הנבחרת בהיכל יד אליהו בשבוע שעבר משחקיה של נבחרת גרמניה בואליפות העולם בשנה שעברה ובמשחקי ההכנה שערכו הגרמנים. בנבחרת מאמינים כי השחקנים יבואו נחושים מאוד, וינצלו את זה למשחק הגנה חזק ולמשחק מעבר בכל הזדמנות כדי לנסות ולרשום ניצחון כבר במשחק הבכורה באליפות אירופה.

בישראל ערכו הערב אימון קליעות ללא השתתפות הצוות המקצועי ומחר בבוקר יעברו המאמנים על דגשים אחרונים לקראת המשחק. אחר הצהריים ערך הצוות המקצועי לשחקנים תדרוך וידאו מקיף שכלל לא פחות מ-4 סקאוטרים שהגיעו עם הנבחרת, כשהמאמן אריק שיבק מדגיש במהלך היום כי "מערך הסקאוטינג של נבחרת ישראל הוא הטוב באליפות אירופה". כעת נותר לדעת האם המערך יוביל להפתעה מול הנבחרת הגרמנית.

הנבחרת קיימה היום מסיבת עיתונאים מאולתרת עם המאמן אריק שיבק, ושני הפורוורדים שעליהם יוטל לא מעט במהלך הקמפיין הנוכחי, גיא פניני וליאור אליהו. "זאת מחמאה שאמרו עלינו שהנבחרת מאומנת מאוד", התייחס שיבק לדבריו של דירק באוורמן המאמן הגרמני בצהריים. "יש לנו שחקן NBA אחד והוא לא כאן, אבל יש לנו שחקני יורוליג טובים מאוד. התעשתנו מהר מאוד מהפציעה של עמרי, מצאנו את הצורה והדרך איך לחפות על חסרונו ואנחנו מנסים להתרכז באיך לשחק ולא רק במי שמשחק".

שיבק התייחס לאחר מכן לטיפול בכוכב נבחרת גרמניה: "נתייחס לנוביצקי כמו לכל שחקן אחר בנבחרת גרמניה, עד הדקות האחרונות של המשחק, אז סביר כשכמו אנדרי קירילינקו שפגשנו במשחק נגד רוסיה, הוא בטח ייקח את המשחק עליו ואז נעשה עליו שמירה כפולה. משלב מסוים אתה יודע שאלה השחקנים שייקחו את הזריקות האחרונות. עם כל הכבוד לשחקני נבחרת ישראל, שחקנים הרבה יותר לא הצליחו לעצור את נוביצקי. הוא כיום השחקן הכי טוב בעולם. הוא לקח קבוצה על הכתפיים שלו והביא אליפות NBA. לא נוכל לעצור אותו על עשר נקודות, אבל נשתדל שהוא לא ייקלע 40 או 50. מאידך, הנבחרת היא לא רק נוביצקי".

גיא פניני, שככל הנראה עליו תופקד המלאכה לנסות ולעצור את נוביצקי הוסיף: "אני לא מכיר הרבה שחקנים שהצליחו לעצור את נוביצקי, אז זו המשימה הכי קלה, פשוט אין מה להפסיד. אין שחקן בעולם שיכול לעצור אותו באחד על אחד אז זו עבודה קבוצתית. הוא לא ינצח אותנו לבד. זה יהיה אתגר, נוביצקי הוא אחד השחקנים הכי טובים בעולם ואני אוהב אתגרים ואנסה לקחת גם את זה. העיקר שבסוף נשחק את המשחק שלנו ונהיה מרוכזים 40 דקות. אני מאמין שבסוף נצא עם חיוך".

פניני אף התייחס לתהייה האם ישחק את משחקו האגרסיבי מול נוביצקי: "עושים הכל כדי לנצח. יש כבוד עד הג'אמפ בול. ברגע שהכדור באוויר, אין כבוד על המגרש. בשביל לנצח צריך להסתכל לו בעיניים ולא לפחד. אם הוא ירגיש שיש לנו פחד הוא ינצל את זה, זה כמו חיה שמריחה דם". כשנשאל האם ינסה להקניט את הגרמני, אמר פניני: "אין טראש-טוק, לא מדברים עם שחקן כזה שכבר מכיר הכל ועבר הכל. לא מתכננים דברים כאלה".

ליאור אליהו, הכוכב הגדול של הסגל הנוכחי של הנבחרת, קיבל מחמאות מהגרמני, ואמר בתגובה: "לקבל מחמאה מנוביצקי זה כבוד. נשים את המחמאות בצד ונבוא לנצח מחר. זה לא רק אני, זו לא קלישאה, יש עוד שחקנים. עמרי חסר, אז דברים עוברים יותר אלי, עוברים לגיא ואל יותם. צריך לקחת את זה בצורה הטובה ביותר. יש הרבה משחקים, צריך לתכנן כוחות כדי שלא ניפול מהרגליים".

בישראל הופתעו לגלות אמש כי בטקס הפתיחה שנערך בוילנה, אליו הוזמנו כל נציגי 24 הנבחרות השונות, נכחו רק נציגי נבחרת ישראל ונציגי נבחרת איטליה. בפיב"א אירופה רואים את ההתנהגות הנבחרות האחרות בעין לא יפה, וישקלו לפעול בעניין במהלך הימים הקרובים.

דירק נוביצקי שפע מחמאות לנבחרת ישראל ולליאור אליהו

מוכנים לרע מכל: קבלו את הכשלונות הגדולים של הנבחרת

לא על הנוביצקי לבדו

אין ספק כי הנבחרת הפייבוריטית בהתמודדות בשיאלואי היא נבחרת גרמניה, בעיקר בזכות דירק נוביצקי האימתני. גרמניה, אלופת אירופה משנת 1993, פגשה את נבחרת ישראל בפעם האחרונה במהלך אליפות אירופה 2003, וניצחה אותה 81:86, כשנוביצקי מסיים עם 17 נקודות. מאזן כל הזמנים בין הנבחרות עומד על 5:8 לטובת הגרמנים, כשהניצחון האחרון של ישראל הושג באליפות אירופה 1997, אז ניצחה ישראל 75:84 כשתומר שטיינהואר מצטיין עם 25 נקודות.

אבל לא רק נוביצקי מעטר את הסגל הגרמני. מלבד כוכבה של דאלאס, נמצא גם כריס קיימן מהקליפס, כשרובין בנזינג, שחקנה הצעיר של באיירן מינכן וטיבור פלאייס מהווים את חוד החנית בין השחקנים הצעירים. נציגי הדור הותיק יותר הם הרכז סטפן האמאן בן ה-30, יאן הנדריק ג'אגלה הענק (2.11, 30), הרכז הייקו שפרצפיק וכמובן נוביצקי בן ה-33. האליפות הנוכחית תהיה הראשונה שאליה מגיעים גם קיימן וגם נוביצקי ולכן הציפיות מהסגל הגרמני בשמיים.

בגרמניה מגדירים את המשחק כקריטי עבור הנבחרת ובעיקר עבור המאמן דירק באוורמן שיעזוב את הנבחרת הגרמנית בתום הקמפיין. באוורמן החל לאמן את נבחרת גרמניה בקיץ 2003, כשהישג השיא שלו הגיע עם הנבחרת כעבור שנתיים כשסיימה במקום השני באליפות אירופה בבלגרד. מאז מדשדשת בעיקר הנבחרת הגרמנית והמאמן באוורמן עסוק בימים האחרונים בעיקר להנמיך ציפיות כפי שעשה במסיבת העיתונאים היום.

הנה עשרת הכוכבים שיעשו את היורובאסקט למעניין במיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully