וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשלונות הכי גדולים של נבחרת ישראל באליפות אירופה

לא שיש לנו תחושה רעה לקראת ליטא 2011, אבל לאור המפלות באליפויות הקודמות שווה להיזכר בפאדיחות הגדולות של הנבחרת

1969

לאליפות אירופה 1969 הגיעה ישראל בלי אחד הכוכבים הגדולים שלה שהושעה ממשחק פעיל, בארי לייבוביץ'. עם סגל שכוכביו היו עופר אשד, חיים שטרקמן, איון לשינסקי, מארק טורנשיין ודוד קמינסקי, יצא המאמן שמעון שלח לנסות ולהביא הישג מכובד מהאליפות שנערכה באיטליה, ובה צומצם מספר הקבוצות מ-16 ל-12. ישראל הפסידה בכל משחקיה בבית המוקדם, כולל הפסד לרומניה שנחשב לאכזבה גדולה, ורק ניצחון במשחק האחרון על שבדיה 83:92 מנע מהנבחרת לסיים במקום האחרון באליפות והשאיר אותנו במקום ה-11 מתוך 12 נבחרות. רק שנתיים לפני כן סיימה הנבחרת במקום ה-8 מ-16 נבחרות.

1971

שנתיים לאחר מכן, שמעון שלח קיבל לנבחרת את טל ברודי, חנן קרן ובועז ינאי המוכשרים, והציפיות היו לפחות לשפר את התוצאות באליפות שנערכה הפעם בגרמניה. בית ראשון קשה, ותבוסה כואבת מול האיטלקים במשחק הפתיחה, גרמו לישראל לאבד את האמונה וההפסד מול נבחרת טורקיה הלא מאיימת במשחק השני סימן את הבאות. ישראל הפסידה את כל משחקיה בשלב המוקדם בהפרש ממוצע של 21 נקודות, כשגם הפעם רק ניצחון במשחק האחרון, מול אותה טורקיה, מנע מישראל את המקום האחרון באליפות והשאיר אותנו במקום ה-11 מתוך 12 נבחרות.

1987

אחרי שבע אליפויות אירופה מוצלחות, צביקה שרף הגיע עם נבחרת ישראל לאליפות אירופה ב-1987 עם סגל שלראשונה לא כלל את מיקי ברקוביץ', כשהכוכב הגדול הוא דורון ג'מצ'י. הציפיות היו לפחות לרבע גמר, והניצחון על צ'כוסלובקיה הגדולה בתחילת האליפות סימן את הדרך, אך לאחר מכן הגיע הפסד מעט מביש להולנד של ריק סמיתס הצעיר, המשיך בהפסד צמוד לגרמניה ותבוסה מול איטליה, וברגע האמת כשלה הנבחרת מול פולין וסיימה אחרונה בבית. במשחקי הדירוג עוד הצליחה ישראל לנצח את רומניה ולהימנע ממבוכה עם מקום 11 מתוך 12 נבחרות.

1993

אחרי שנעדרה משתי אליפויות אירופה, קיוו בישראל להחזיר את הכבוד כשצביקה שרף הרכיב נבחרת מוכשרת עם דורון ג'מצ'י, מוטי דניאל, נדב הנפלד, דורון שפר, עדי גורדון, שמעון אמסלם ותומר שטיינהאור על תקן השחקנים המובילים. בישראל דיברו לפחות על הסיבוב השני, אחרי שאליפות אירופה חזרה למתכונת של 16 נבחרות, ואחרי הפסד לאיטליה בפתיחה וניצחון אדיר ביום השני על יוון, הכל התנקז למשחק אחד מול נבחרת לטביה, נבחרת צעירה ואלמונית. התוצאה? תבוסה כואבת, ירידה למקום האחרון, וסיום במקום ה-15 מתוך 16 באליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

2009

המכה הראשונית שקיבלה נבחרת ישראל לפני האליפות הייתה הודעתו של הכוכב עומרי כספי שלא יגיע בעקבות בחירתו בדראפט על ידי סקרמנטו. ישראל הגיעה כנבחרת מנוסה, עם כישרונות גדולים כמו ליאור אליהו וגל מקל כשחקנים מבטיחים ומובילים, ש-16 שנה ברציפות עוברת לפחות סיבוב אחד באליפות אירופה, וצריכה בסך הכל לנצח את מקדוניה החלשה כדי לעבור שוב. אחרי שכמעט והפתענו את קרואטיה בפתיחה, הגיע המשחק החשוב מול מקדוניה, והפעם כשלו שחקני הנבחרת, ישראל הודחה בסיבוב המוקדם, ורק ביטול משחקי הדירוג מנע מלשבור את השיא השלילי של 1993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully