וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת השגרירים המצטיינים של השבוע: מתבשל חלוץ פותח ליוון

29.8.2011 / 13:33

חמד בישל אבל גם הוכיח קליטה מהירה בספרד, מלול מתייצב בעמדת הישראלי המפתיע בחו"ל עד כה, רוני לוי שורד בינתים בכבוד את המשרה הקשה בעולם, וגם הופעת בכורה למאור בוזגלו במדור 'חמשת השגרירים המצטיינים' של סוף השבוע. לקינוח: חלוץ ישראלי שבקרוב אולי יהיה פנוי

אחרי סוף שבוע לא פשוט, שגרירינו בתפוצות נהנו ממחזור של התאוששות. שמונה שחקנים השלימו 90 דקות מלאות, ביניהם עדן בן בסט בבכורה בהרכב ברסט וביברס נאתכו, אולי השגריר שנמצא בכושר הטוב ביותר. לעומתם, רק 10 לא שיחקו כלל מסיבות שונות (לעומת 14 בשבוע שעבר). תומר חמד ודודו אוואט נכנסו לפעילות, ערן זהבי עדיין שובת, בעוד אליניב ברדה ובן שהר פתחו בהרכב קבוצותיהם וירדו מוקדם בגלל פציעה. מבין שלל השחקנים שברחבי אירופה, וואלה! ספורט גאה להציג את רשימת חמשת המצטיינים של סוף השבוע ואחד שבהחלט יש לו סיבה לדאגה. בחמישייה שלנו השבוע שניים ששמרו על מקומם ושלושה בהופעת בכורה.

תומר חמד בישל בבכורה במאיורקה
ברדה ושהר נפצעו במשחקי השבת
ניצחונות לרוני לוי, נאתכו וכיאל
למה דקל קינן לא מקבל דקות בקרדיף?

1. תומר חמד (מאיורקה)

שחקן נבחרת ישראל תומר חמד מול שחקן נבחרת חוף השנהב ז'אן ז'אק גוסו. רויטרס
אין מה לדאוג מהפציעות בהתקפה. חמד/רויטרס

איזה יופי של פרמיירה לחלוץ מכבי חיפה לשעבר בלה ליגה ב-0:1 הביתי של קבוצתו על אספניול. התרגשות? הבדלי רמות? זמן להתאקלמות? חמד נראה יותר כמו וותיק בהופעה ה-200 בליגה. הוא היה פעיל, מסוכן, הטריד את הגנת האורחים מברצלונה ואחרי מספר הזדמנויות קינח בבישול ענק לחברו להתקפה, ג'ונתן דה גוזמן, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-62. מי היה מאמין שרק לפני שנה וחצי החלוץ בן ה-24 ירד ליגה עם מכבי אחי נצרת?

אפשר לראות במשחק של חמד המשך ישיר להתקדמות העצומה שעשה אשתקד בחיפה. זה היה חמד המוכר והטוב, עובד ללא הפסקה, כל הזמן פעיל ומהווה איום על היריב בכל רגע נתון. קיץ לא פשוט עבר על החלוץ. ההצעה מריינג'רס הייתה מפתה ואולי נכונה יותר מבחינת הקריירה, אבל חמד הלך עם החלום של הליגה הספרדית. לא פשוט להגיע למקום כמו מאיורקה, עמוס בבעיות כלכליות ולקראת עונה קשה בתחתית. אבל מבחינת הקריירה של חמד, מדובר בסיכון מחושב. אחרי שאיבדה את החלוץ המוביל שלה פייר וובו וכשגם דה גוזמן בדרך החוצה, מאיורקה בונה על חמד כחלוץ המוביל שלה, מה שמבטיח לחלוץ דקות משחק וצ'אנס אמיתי ששחקנים כמו שהר לא קיבלו.

ההופעה הטובה של חמד באה בדיוק בזמן מבחינתו. לקראת המשחקים מול יוון וקרואטיה, לואיס פרננדז זימן לסגל לא פחות משישה חלוצים. מאז, הוא הספיק לאבד את שהר שייעדר בוודאות וגם את ברדה. נכון לעכשיו, גם אם המאמן הלאומי יעבה את הסגל בשחקן התקפה נוסף, נראה שמקומו של שחקן מאיורקה בהרכב מול יוון מובטח וזאת למרות המשחק הבינוני שלו מול חוף השנהב. מול החלק האחורי הגבוה והכבד של יוון, פרננדז יצטרף הקרבה, פיזיות, תנועה והרבה איום. חמד נראה מוכן לקרב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

2. דור מלול (בירסחוט)

דור מלול, מכבי תל אביב, חוגג שער בדרבי. קובי אליהו
שער ראשון אחרי שלוש שנים. מלול/קובי אליהו

המגן הימני חוזר לחמישייה שבוע שני ברציפות בעיקר בזכות העובדה שהוא השגריר הישראלי היחיד שהדביק בסוף השבוע כדור לרשת. לראשונה העונה, השאיר המאמן ג'קי מאתייסן את מלול על הספסל, אבל שלח אותו למערכה בדקה ה-74, כשבירסחוט פיגרה 1:0 במשחק הביתי מול סטנדרד ליאז'. למגן בן ה-22 לקחו חמש דקות לשנות את המשחק עם שער שוויון שקבע את תוצאת המשחק. אגב, אם תהיתם כמה שערי ליגה הבקיע מלול בישראל, התשובה היא: אחד. זה קרה ב-3:3 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב בחודש מאי 2008.

מלול תמיד היה סוג של חידה. ים של כישרון, אבל לוקה במשמעת טקטית, אם תרצו, שחקן קצת שכונתי וחסר ת'כלס, והכי גרוע - בלי תפקיד מוגדר. לא בדיוק מגן, לא לגמרי קשר. ארבע שנים הוא שיחק בבוגרים של מכבי תל אביב, תמיד הוגדר כהבטחה, אבל לא הצליח לפרוץ ולתקוע יתד בהרכב הצהובים וכשהבין שהוא הולך לקראת עוד עונת רוטציה בה יתנדנד בין ההרכב, הספסל והיציע, עשה צעד אמיץ ויצא להתפתח מעבר לים. בינתיים, בירסחוט היא אחת מהפתעות העונה בבלגיה עם משחק רביעי ברציפות ללא הפסד ומלול הוא בהחלט השגריר המפתיע של פתיחת העונה.

3. טל בן חיים (פורטסמות)

שחקן פורטסמות טל בן חיים. Bryn Lennon, GettyImages
תתפלאו, יש לו גם יכולות התקפיות. בן חיים/GettyImages, Bryn Lennon

בעוד פרננדז שובר את הראש כיצד לבנות חוליית הגנה סביב בן חיים בעמדת הבלם, מנג'ר פומפי סטיב קוטריל ממשיך לתפקד את הישראלי באגפים. גם בשבת, שבוע שני ברציפות, שיחק בן חיים בעמדת המגן השמאלי ב-1:1 הביתי של קבוצתו מול קרדיף החזקה ותתפלאו, הוא הוכיח גם יכולות התקפיות. בדקה ה-80 הגבהה יוצאת מן הכלל של הישראלי מצאה את הראש של נוואנקו קאנו הניגרי וזה נגח את שער השוויון. לבן חיים היה משחק יציב וטוב ואחרי חמישה מחזורים, הוא עדיין לא החמיץ דקת משחק מה שהופך אותו לשגריר המצטיין בכל הקשור לדקות משחק. האמת, אנחנו מתקשים להחליט מה יותר מפתיע – בן חיים מתפקד היטב בעמדת המגן השמאלי, או קאנו שממשיך לשחק ולהבקיע גם בגיל 35?

4. רוני לוי (סטיאווה בוקרשט)

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. ברני ארדוב
מהג'ובים הלחוצים בעולם. לוי/ברני ארדוב

אל תקנאו ברוני לוי. המאמן הישראלי מחזיק באחת המשרות הקשות בעולם. כל הפסד, תיקו או סתם הופעה לא טובה, גוררים פסטיבל שלם בתקשורת הרומנית. טורים של שחקני עבר, ביקורות מקיר לקיר וכמובן, הפה הגדול של הנשיא ג'יג'י בקאלי לא מפסיק לעבוד לרגע. בכלל, בסטיאווה אתה אף פעם לא יודע מה יוליד יום. בינתיים, לוי מתמודד עם האתגר והלחץ בצורה נפלאה. ה-0:2 הביתי על טרגו מורש, העלה את קבוצתו למקום השלישי כשבאמתחתה 10 נקודות. במקביל, לוי הוביל את סטיאווה לשלב הבתים של הליגה האירופית ומפגש עם מכבי חיפה והוא זוכה לתמיכה ומחמאות. אחרי חמישה מחזורים, צמרת הטבלה הרומנית מורכבת מדינמו, ראפיד (יריבת הפועל תל אביב בליגה האירופית) וסטיאווה. "השנה האלופה תגיע מבוקרשט", התחייב נובאק מרטינוביץ', המגן הסרבי של לוי.

5. מאור בוזגלו (סטנדרד ליאז')

מאור בוזגלו כדורגלן ישראלי יוצא לחתום בסטנדרד ליאז'. קובי אליהו
בונים עליו. בוזגלו/קובי אליהו

שבוע בלבד אחרי שחתם, ולמרות שהוא עדיין רחוק מכושר משחק, בוזגלו רשם הופעת בכורה במדי סגנית אלופת בלגיה כששיחק 32 דקות ב-1:1 מול בירסחוט. ההופעה הייתה בינונית וכללה החמצה גדולה במצב של 0:1 לסטנדרד ליאז', אבל זה בהחלט מלמד על המגמה. סטנדרד צירפה את בוזגלו כשחקן בכיר שנועד למלא את המשבצת של הכוכבים ויטסל ודפור שנמכרו לפורטוגל. בכלל, לקבל דקות משמעותיות במשחק ראשון, במיוחד כאשר מדובר בשחקן שלא עשה הכנה עם הקבוצה לליגה, זה בהחלט לא עניין של מה בכך. לצורך ההשוואה, ארבייטמן שיחק העונה רק חמש דקות בגנט, צעירי קיבל 19 דקות במצטבר במכלן וגם לרועי דיין שתי הופעות בלבד. לבוזגלו נכונו עוד ימים יפים בליאז'.

נורה אדומה: עידן שריקי (גורניק זאבז'ה)

ג'קי בן ז'קן בעלים מ.ס. אשדוד עם הקפטן עידן שריקי. קובי אליהו
האיחוד מתקרב? שריקי עם בן זקן/קובי אליהו

בגיל 29, ודווקא אחרי עונה לא מוצלחת מבחינה אישית, החליט שריקי לעזוב את הכור האשדודי בו גדל והעביר כל הקריירה ויצא להרפתקה מעבר לים. ההצלחה של מליקסון פתחה את שערי הליגה הפולנית ולא מעט קבוצות חשקו בקיץ בשחקן ישראלי משלהן. שריקי קיבל חוזה לשנתיים ללא מבחנים, אבל בינתיים הוא מתקשה למצוא את מקומו בקבוצה. אחרי חמישה מחזורים, מאזנו עומד על אפס דקות משחק והוא השגריר היחיד שטרם שיחק העונה יחד עם רמי גרשון הפצוע. בקצב הזה, אנחנו מריחים חזרה לאשדוד בינואר. יוסי מזרחי בטוח לא יתנגד.

בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully