וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטש גולדהאר: "זו רק נקודת הפתיחה"

בעלי מכבי תל אביב, שלא חשש לבקר את התנהגות אוהדי הקבוצה ביוון ("לא מצפים מהם לאלימות"), מתחיל לקטוף את הפירות. איוניר: "ההישג הכי גדול שלי". יצחקי: "לא רק מכבי כדורסל בבתים"

זה היה קשה, זה היה סוער, ובכל זאת: בתום ערב טעון של כדורגל עלתה מכבי תל אביב לשלב הבתים של הליגה האירופית, לאחר שהפסידה 2:1 לפנאתינייקוס וניצחה 2:4 בסיכום המשחקים. למרות ההישג המצוין של הצהובים, ייתכן והמשחק הערב (חמישי) ייזכר דווקא בשל המהומות הגדולות ביציעים, שגרמו להפסקתו כבר בדקה החמישית. אוהדי מכבי תל אביב מצאו עצמם בתוך עימות מפחיד עם אוהדי פנאתינייקוס, שהבעירו דגלים צהובים, זרקו חזיזים וניסו לפרוץ ליציע של הקבוצה האורחת. בסופו של דבר, כוחות אבטחה הרגיעו את המצב עם גז מדמיע, המשחק חודש, ובסוף ערב ארוך במיוחד חגגו מוטי איוניר ושחקניו העפלה גדולה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

שחקני מכבי תל אביב חגגו את ההישג הנאה, שרו, רקדו ושפכו אחד על השני מים בחדר ההלבשה בסיום. לאחר שהגיעו למלון, בליווי כוחות משטרה וניידות, הפכו את חדר האוכל לחדר מסיבות והמשיכו לחגוג אל תוך הלילה. הבעלים מיטש גולדהאר אמר כי הקבוצה תתחזק לפני שלב הבתים, ובלי קשר הוא יצטרף מחר לג'ק אנגלידיס והשניים יהיו נציגי המועדון בהגרלת שלב הבתים.

בעקבות האירועים האלימים במחצית הראשונה גולדהאר עלה ליציע בו ישבו אוהדי מכבי תל אביב והפציר בהם לעסוק בעידוד בלבד מבלי להיגרר לפרובוקציות של היוונים. בסיום המשחק הוא ירד לחדר ההלבשה של הקבוצה וברך את השחקנים. גולדהאר הקפיד לעבור אצל כל שחקן ושחקן באופן אישי והחמיא על ההישג הגדול. "אני גאה בשחקנים וגאה בהישג של הקבוצה", אמר גולדהאר בסיום המשחק. "אולי על המגרש היינו פחות עדיפים במשחק, אבל זה כלום לעומת הגאווה שאני חש על ההישג הזה של הקבוצה. לצערי זה נראה לא טוב ביציעים. אנחנו מצפים לעידוד ותמיכה מהאוהדים שלנו, אנחנו לא מצפים לאלימות מהאוהדים שלנו בשום נסיבות ובשום מקרה. כרגע אנחנו נהנים מהרגע, זו רק נקודת הפתיחה, זו לא נקודת סיום, אני מחייך מאוד בתוך תוכי".

המאמן מוטי איוניר היה מאוד מרוצה גם כן, ואמר בסיום: "זהו ללא ספק ההישג הגדול ביותר שלי. היה מאוד קשה. פנאתינייקוס באה בידיעה שהיא חייבת להבקיע כדי להפוך את התוצאה. הם תקפו עם הרבה שחקנים. ידענו שהם ילחצו אותנו ורוב המשחק הם יתקפו אותנו. אני שמח וגאה בשחקנים שעשו הישג גדול. לעבור את פנאתינייקוס זה לא דבר של מה בכך, וזה נהדר".

אין ספק כי תכנית העבודה של איוניר עבדה הערב, והמאמן הסביר מה רצה לראות משחקניו: "בנינו בתכנית המשחק על זה שנסגור אותם, ואז נשתמש בקונאטה ועטר לצאת להתקפות מתפרצות ושהאריס מדונאינין יצטרף ויחפש את השער. אני שמח שאחרי הרבה זמן שהאריס לא הבקיע ולא גילה את היכולת הרגילה שלו, הוא הראה הערב את הכישרון שלו".

איוניר נשאל מדוע הורחק מהמשחק בדקה ה-72, ואמר: "לא בגלל דברים שאמרתי לשופט. מישהו מהספסל שלהם קילל אותי, אני עניתי לו והשופט הרביעי קרא לשופט ואמר לו להרחיק אותי. אם אני הורחקתי ועלינו לליגה האירופית זה בסדר". לאחר מכן סיפר המאמן כי ירד לחדר ההלבשה ואפילו לא ראה את הדרמה שהתפתחה בסיום. "לא ראיתי את הדקות האחרונות, הלכתי לחדר ההלבשה להתפלל. ביקשתי לערוך חילוף אחד ולהכין את רוברטו קולאוטי, אבל מעבר לזה לא הייתי חלק מהמשחק. ממש נותקתי מהדקות האחרונות".

איוניר אמר בסיום המשחק כי נכון לעכשיו מתכוונים בקבוצה לצרף שחקן הגנה נוסף לסגל וקיימת אפשרות שיצורף גם קשר ישראלי נוסף לעיבוי הסגל הקיים. בקבוצה מצפים להכנסות בגובה של כ-9 מיליון שקלים, כאשר הדברים תלויים גם בהגרלה שתקבל הקבוצה בשלב הבתים שכן הכסף שיכנס לקופת המועדון עשוי להשתנות בהתאם ליריבות שתוגרלנה. ידוע שהקבוצות הגרמניות למשל, מכניסות הכי הרבה כסף בכל הנוגע לזכויות השידור. במכבי מאמינים שבלומפילד יהיה מלא לחלוטין בכל משחקי הבית ויתכן ויוצא מיני-מנוי לכל משחקי הבית בשלב הבתים. אגב, במכבי תל אביב מודעים לעובדה שמחזור המשחקים השני של שלב הבתים נופל על חג ראש השנה, אולם עד כה לא נעשתה כל פנייה לאופ"א בנושא וככל הנראה גם לא תיעשה כזו בעתיד.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, סאבו פאביצ'ביץ' (שמאל), משה לוגסי. Petros Giannakouris, AP
יום גדול לצהובים. פאביצ'ביץ', לוגסי והחברים חוגגים/AP, Petros Giannakouris

עומר ורד: "לא נשאר לנו קול מרוב שירה"

במכבי תל אביב מקווים שאופ"א לא תטיל עונש על המועדון בעקבות התקריות בהן היו מעורבים אוהדי הקבוצה ביציעי האצטדיון במהלך המשחק. במועדון חוששים שהקבוצה עלולה להיענש בעקבות הדלקת האבוקות של האוהדים הצהובים ביציע. כמו כן ימתינו במועדון לקבל את עונשו של המאמן מוטי איוניר שהורחק בדקה ה-70, אחרי חילופי דברים בינו ובין אחד מאנשי הספסל היווני. החלוץ מוסא קונאטה שהורחק בכרטיס אדום, יחמיץ בוודאות את המשחק הראשון בשלב הבתים.

ומה לגבי השלב הבא? איוניר מאמין כי ביכולת הנוכחית, הצהובים יכולים לשאוף גבוה. "צריך להמתין ולראות באיזה בית נשחק. אני מאמין בקבוצה שלי מאוד. בבלומפילד אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה, וגם היום הוכחנו שגם בחוץ יהיה לנו מה להגיד. נתחזק כמו שהצהרנו בשבוע שעבר בשחקן הגנה נוסף, אני מעריך שנביא גם קשר ישראלי, לא מהדרגה הגבוהה, שיעבה לנו את הסגל".

לבסוף, איוניר נתן את הגרסה שלו למהומות ביציעים: "היתה פה תקרית ביציעים. השוטרים פיזרו גז מדמיע שהתפזר ברוח והעיניים שרפו. אנשים לא הצליחו לפתוח את העיניים 5-6 דקות. לא היינו בטוחים בכלל שהמשחק יחודש, אבל אחרי שהגז המדמיע התפזר חזרנו".

עומר ורד הוסיף: "היתה חגיגה גדולה בחדר ההלבשה. זה הרגע הכי מאושר בקריירה שלי עד עתה. זה הישג מדהים. לפני שהגענו למשחק חשבנו על הקהל. הייתה מלחמה ואנחנו ניצחנו. עשינו היסטוריה אבל אנחנו מסתכלים קדימה. לא נשאר לנו קול מרוב שירה".

השוער גיא חיימוב, מהמצטיינים במשחק, כתב בדף הפייסבוק שלו: "ניצחון מתוק, שוב המכבים ניצחו את היוונים!".

הקשר דור מיכה היה נרגש מאוד אחרי המשחק ואמר: "זה רגע גדול, שמחה עצומה, גם בין השחקנים שכאן, גם האוהדים שהיו ביציע ובטח עבור האוהדים שבבית. ולמרות שזה הכי קלישאה לומר שאנחנו מחכים להגרלת שלב הבתים היום, אנחנו באמת מתרגשים. אמנם נהיה באוויר (בטיסה לישראל) בזמן ההגרלה, אבל מה זה חשוב? העיקר שאנחנו שם".

ברק יצחקי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איזה חגיגה יש במלון! אתונה צהובה כרגע!!! מהיום לא רק מכבי כדורסל בשלב הבתים".

בעקבות העובדה ששלוש קבוצות ישראליות עלו לשלב הבתים ובשל העובדה שאצטדיונה של מכבי חיפה, קרית אליעזר, לא אושר לאירוח משחקים בשלב הזה, תצטרך ההתאחדות לכדורגל לדון בעניין אירוח הקבוצות הישראליות, כאשר על הפרק נשקלת האפשרות שחיפה תארח באצטדיון רמת גן. באופ"א לעומת זאת יצטרכו לפתור את סוגיית איצטדיון בלומפילד שהוא האצטדיון הביתי של שתי התל אביביות שלא תוכלנה לארח באותו יום במידה וההגרלה תועיד להן משחקים ביתיים באותם תאריכים. שתי אפשרויות שנמצאות על הפרק הן החלפת סדר הביתיות לאחת מהן או שאחת מהתל אביביות תוזז לימי שלישי כשהשנייה תארח כמתוכנן בימי חמישי.

שחקן מכבי תל אביב רפי דהן. Petros Giannakouri, AP
"היתה חגיגה גדולה בחדר ההלבשה". ורד/AP, Petros Giannakouri

החשש לפעולות נקם

כפי שדווח בידיעה על המהומות בין שני מחנות האוהדים, אוהדי מכבי תל אביב חיכו דקות ארוכות עד אשר יצאו מהאצטדיון בחסות המשטרה. כוחות אבטחה אף ליוו את הקהל הצהוב למלון, ולאוהדים הישראלים הובהר: אל תתבלטו בשטח, אל תלכו עם חולצות צהובות ברחובות. במשטרה חוששים מפעולות נקם של אוהדי פנאתינייקוס, לכן הוחלט לעבות את האבטחה סביב האוהדים הישראלים.

אחד מאוהדי מכבי תל אביב אמר בסיום לוואלה! ספורט: "איזה ערב מדהים! נגמר לנו הגרון. יש לנו קבוצה של גברים. המשטרה ביקשה מאיתנו לא לבלוט בשטח. נקווה שהלילה יעבור בשלום, יש חשש שהיוונים ינסו לפגוע בנו במלונות שלנו בלילה. השוטרים אמרו לנו לא ללבוש צהוב מחוץ למלון ולא להתבלט בשטח. ממש קיבלנו תדרוך מסודר מהמשטרה המקומית. חלק מהשוטרים אמרו שהם אוהדי אולימפיאקוס ושרו איתנו שירים, הם היו מבסוטים מהתוצאה".

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

אוהדי מכבי תל אביב מדליקים אבוקה ביציע במשחק מול פנאתינייקוס. Petros Giannakouris, AP
נקווה שיעבור עליהם לילה שקט. אוהדי מכבי תל אביב/AP, Petros Giannakouris

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully