וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי פנאתינייקוס ניסו לפרוץ ליציע אוהדי מכבי תל אביב

25.8.2011 / 21:35

המשחק הופסק בדקה ה-5 בשל מהומות ביציעים וחודש כעבור חצי שעה. האוהדים הצהובים חיכו ביציעים כשעה בתום המשחק

מהומה גדולה באצטדיון "ספירוס לואיס" באתונה הביאה להפסקת המשחק בין פנאתינייקוס למכבי תל אביב אחרי חמש דקות משחק בלבד. המהומה החלה כאשר האוהדים היוונים הזועמים, שטענו להתגרות צהובה, החלו לזרוק חפצים וניסו לפרוץ ליציע האוהדים הישראלים ולמגרש, לאחר עימות עם בין שני המחנות. הקהל היווני אף תלש את דגל ישראלי מהתורן שעל כר הדשא, וכך נותרו דגלי יוון ואופ"א.

היוונים טוענים שמה שהחל את המהומה היתה התגרות אלימה של אוהדי מכבי תל אביב, שזרקו אבוקות לעבר היציע שלהם. מכאן הכל היה עניין של זמן עד שהעימות בין היציעים יתלקח. ביציע היווני הודלקה אש, ופעולות של הנפת דגלי פלסטין ותלישת דגלי ישראל יצרו מהומה אדירה שהכריחה את השופט לפעול.

המשטרה הגיבה בירי גז מדמיע לכל עבר ובאותו זמן החליט השופט האיטלקי אנטוניו דמאטו להוריד את שחקני הקבוצות מהמגרש. במהלך המהומה, שרפו אוהדי פנאתינייקוס שלט של אוהדי מכבי תל אביב ולא מעט אוהדים עזבו את האצטדיון בבהלה בגלל השימוש בגז מדמיע. רק כעבור כחצי שעה, שבו השחקנים לכר הדשא ומשחק הגומלין של מוקדמות הליגה האירופית חודש.

ההפסד 2:1 באתונה הספיק למכבי ת"א לעלות

אוהדי מכבי תל אביב מדליקים אבוקה ביציע במשחק מול פנאתינייקוס. Petros Giannakouris, AP
התגרות מיותרת? אוהדי מכבי תל אביב ביציע הבוער באתונה/AP, Petros Giannakouris

אוהד מכבי תל אביב שנכח ביציע סיפר לוואלה! ספורט מתוך המהומה את הגרסה שלו: "פחד אלוהים מה שקורה כאן. מקיפים אותנו כעת כ-50 שוטרים ושומרים עלינו. הכל התחיל בגלל שהיו אוהדים יוונים שהתגרו בנו מהיציע מתחתינו. הם הניפו דגלי פלסטין ודגלי חיזבאללה ואנחנו ענינו בשירי 'אל אל ישראל'. כמה עשרות אוהדי פאו ניסו לפרוץ ליציע שלנו, הם פרצו את הגדרות ורצו אלינו בריצת אמוק. זה היה ממש מפחיד. אוהדים יוונים ירו שתי פצצות תאורה לכיוון היציע שלנו ובנס אף אחד לא נפגע. עכשיו מקיפים אותנו שוטרים ויש גם אנשי צבא מחוץ לאיצטדיון. יחסית לכל הבלגאן, אין כאן מספיק שוטרים. נקווה שנעבור בשלום את המשחק הזה".

שוטרים מכים את אוהדי פנאתינייקוס. Petros Giannakouris, AP
שוטרים מכים את אוהדי פאו/AP, Petros Giannakouris

כ-150 שוטרים ואנשי אבטחה עלו ליציע העליון בו ישבו אוהדי מכבי תל אביב, המכיל כ-250 צופים, על מנת לשמור עליהם. גם הבעלים מיטש גולדהאר ונציגו ג'ק אנגלידיס עלו לשבת עם האוהדים ביציע. הבעלים ביקש מהאוהדים: "אנא מכם, תעודדו את השחקנים, אנחנו צריכים אתכם מאחורי הקבוצה. תימנעו מפרובוקציות של האוהדים היוונים. בלי אלימות, רק לעודד".

דובר מכבי תל אביב עופר רונן סיפר כי מה שגרם למהומה היא בעצם התפרעות של אוהדי פאנתינייקוס בעקבותיה השוטרים נאלצו להשתמש בגז מדמיע. המשקיף, השופטים ואנשי אופ"א קיימו התייעצות ונשקלה אפשרות שלא לחדש את המשחק, אך בסופו של דבר הוחלט לחדש אותו אחרי כ-30 דקות. בשלהי המחצית השניה, בסביבות הדקה ה-66, שוב נשמעו רעשי פיצוץ חזקים, ככל הנראה מחוץ לאצטדיון. חזיזים ורימון עשן נזרקו מיציע האוהדים היוונים, אל מאחורי השער של שוער פנאתינייקוס. הפעם, החליט השופט האיטלקי שלא להפסיק את המשחק ובתום הפסקה של מספר שניות המשחק נמשך כרגיל. בתום ההתמודדות נותרו האוהדים הצהובים לחגוג ביציעים תחת אבטחה כבדה, ורק כ-50 דקות לאחר השריקה לסיום החלו לצאת מהאצטדיון בחסות המשטרה, שאבטחה אותם גם בדרכם למלון.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, דור מיכה (שמאל), עומר ורד מואנס דבור. Petros Giannakouris, AP
חגיגה גדולה ביוון. הצהובים סוף סוף מחייכים/AP, Petros Giannakouris

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully