וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האחורי העמוק באירופה

14.8.2011 / 9:06

האופי של פפאקלוקאס הוא מה שהסגל של מכבי ת"א צריך. הכירו את הקו האחורי של הצהובים, כולל המסקנה בכותרת

הידעת? פפאלוקאס הגדול לא היה כל כך גדול כשהיה צעיר, ובגיל 20 אף לא הצליח להיכנס לסגל הסופי של נבחרת העתודה של יוון לקראת אליפות אירופה. הוא פגש את נבחרת ישראל 3 פעמים עם נבחרת יוון באליפות אירופה, הממוצעים - 4.3 נקודות ו-2.3 אסיסטים. שני משחקיו הטובים של פפאלוקאס מול מכבי תל אביב הגיעו במדי צסק"א מוסקבה. בפיינל פור 2005/6 רשם בגמר 18 נקודות ו-7 אסיסטים, ושנה לאחר מכן בשלב ההצלבה כיכב במשחק 3 עם 14 נקודות ו-10 אסיסטים.

פפאלוקאס הצטרף לרשימת הרכש הנוצצת של הצהובים
בלאט חגג: "החתמנו את אחד השחקנים הגדולים ביבשת"
עיתונאי יווני מנתח את החתמת פפאלוקאס ומנמיך ציפיות
האם יוגב אוחיון יתחרט בעקבות הגעתו של הרכז היווני?

תיאו פפאלוקאס במדי צסק"א מוסקבה. bernat armangu, AP
18 נקודות מול הצהובים בגמר היורוליג. פפאלוקאס במדי צסק"א/AP, bernat armangu

****

מאיר טפירו: "הגיוון שמסתמן בקו האחורי של מכבי תל אביב העונה צפוי לתת לקבוצה הרבה בלאנס והרבה אפשרויות. באיזשהו מקום זו התשובה של מכבי לעובדה שהם הולכים לשחק בשלוש ליגות ואולי גם בסגנונות שונים. מכבי יוכלו השנה, בניגוד לשנים קודמות, להכין לכל קבוצה שחקנים אחרים. ההחתמות שמכבי ביצעו הופכות אותם לקבוצה עם הקו האחורי הכי עמוק ומגוון באירופה. יש להם מעל 15 שחקנים בסגל, דיוויד כבר היה בסרט הזה בפעם שעברה כשהוא אימן במכבי וכנראה שהוא עושה את זה כחלק מהלקחים שהוא למד בפעם שעברה, ומיישם אותם השנה.

אין ספק שפפאלוקאס הוא אחד הרכזים הכי טובים באירופה בעשור האחרון. שחקן חכם מאוד עם הרבה ניסיון שעשה הרבה דברים בכדורסל האירופי, וככל הנראה מדובר בשחקן הכי בכיר שמכבי החתימו בקיץ הזה. מה שבטוח, עם הכי הרבה ניסיון. הוא היה בכל כך הרבה מעמדים ואירועים, יותר מכל המעמדים והאירועים שאנשי מכבי היו בהם. פארמר ושייר, שלא מכירים את סגנון המשחק, יצטרכו לדעת לעשות את ההתאמה בין מהמשחק בארצות הברית או ב-NBA לזה באירופה, הרבה בעזרתו..

יוגב אוחיון מקבל השנה את ההזדמנות הגדולה שלו ללמוד משחקן גדול כמו פפאלוקאס, שסגנון המשחק שלהם, שכולל קודם כל ניהול המשחק ואחרי זה רק צבירת הנקודות, די דומה. ואוחיון יכול ללמוד ממנו הרבה. בסופו של דבר, יש שלושה משחקים בשבוע למכבי, אז יוגב יקבל את הדקות שלו. אבל גם אם לא, הוא יכול להוציא מזה את המיטב לקראת קפיצת המדרגה שהוא אמור לעשות".

יוגב אוחיון שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
מקבל הזדמנות ללמוד משחקן גדול. אוחיון/קובי אליהו

***

הידעת? שיא הנקודות של פפאלוקאס בנבחרת יוון עומד על 23, באליפות אירופה 2005, בניצחון ברבע הגמר על רוסיה. 23 הוא גם שיא הנקודות שלו ביורוליג, כשרשם תצוגה בלתי נשכחת בגמר הפיינל פור ב-2006/7 במדי צסק"א כשהוסיף גם 8 אסיסטים. 14 אסיסטים סיפק פפאלוקאס ב-2009/10 במדי אולימפיאקוס מול אורליאן הצרפתית בשלב הבתים, מה שמעמיד אותו במקום הראשון במספר האסיסטים למשחק, בצוותא עם תיוס אדני. הרכז היווני מעולם לא סיים עונה עם ממוצע נקודות דו ספרתי ביורוליג, וביוון רשם עונה אחת כזאת במדי פניוניוס, אי שם ב-2000/1.

תיאו פפאלוקאס שחקן נבחרת יוון. mark j. terrill, AP
אגדה גם בנבחרת. פפאלוקאס/AP, mark j. terrill

***

שרון דרוקר: "מתחילת הקיץ הקו המנחה של מכבי תל אביב ודיוויד בלאט היה ההתמודדות בשלוש מסגרות - הרבה טיסות, נטל מאוד כבד שצריך לחלק בין כמה שיותר שחקנים. ברור שלא כל השחקנים ישחקו את כל המשחקים, ברור שלא כולם ייצאו לכל הנסיעות. ההחתמה של פפאלוקאס במכבי מסמלת איזשהו מנהיג לקבוצה. שחקן מאוד מנוסה, מהסגנון של דרק שארפ, שעבר לצוות האימון של הקבוצה.

נכון, פפאלוקאס לא בשיאו, אבל כשאימנתי העונה את אריס סלוניקי שיחקתי מולו כמה פעמים, ויש לו עדיין תכונות שאי אפשר לקחת ממנו. הוא שחקן מגרש פתוח יוצא מן הכלל, הוא מחליט מצוין, גארד גבוה מאוד. הוא לא שחקן של 30 דקות, וגם אף אחד במכבי תל אביב לא הולך לבקש ממנו את זה, אבל אני חושב שהוא ייתן למכבי תל אביב את מה שדיוויד וכל הצוות המקצועי רוצים ומחפשים בקו האחורי הזה - וזה מנהיג מנוסה.

את המקרה של יוגב אוחיון תמיד יהיה אפשר לקחת לצד הקיצוני והשלילי, אבל יוגב מגיע עם חוזה ארוך טווח. השנה הראשונה במכבי היא תמיד שנה קשה. הוא יצטרך להסתגל, זה עולם אחר וסוג לחץ אחר, ציפיות אחרות, המון דברים שהוא יצטרך להיות מוכן אליהם ולהסתגל אליהם והוא צריך להראות המון סבלנות. אני מאמין שאם מכבי לקחו את יוגב לשלוש שנים אז הם יודעים למה ויש מאחורי זה תכנון. אני מעריך שדיוויד בלאט הכין אותו ואמר לו איך הסגל ייראה, ולא סיפר לו סיפורים ומעשיות ושעכשיו יוגב מופתע".

תיאו פפאלוקאס במדי אולימפיאקוס. thibault camus, AP
עדיין מחזיק בתכונות שאי אפשר לקחת ממנו. פפאלוקאס/AP, thibault camus

****

הידעת? ב-5 קבוצות שונות עבר פפאלוקאס, כולל באבלוקיפוי ודפני אתונה. הוא שיחק בליגה השנייה, עלה לליגה הראשונה וירד לליגה השנייה. עונתו הטובה בקריירה הייתה 2006/7 בצסק"א, אז רשם 9.8 נקודות, 5.4 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים ביורוליג, ו-9.2 נקודות, 5.3 אסיסטים ו-2.9 ריבאונדים בליגה הרוסית. פפאלוקאס מחזיק בתואר השחקן השני הכי יקר בתולדות הכדורסל האירופי, לפני שביתת ה-NBA, רק אחרי ג'וש צ'יילדרס, עם 3.5 מיליון יורו בחוזה מפלצתי שנחתם בעונת 2008/9.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה מול תיאו פפאלוקאס שחקן אולימפיאקוס. רויטרס
השחקן השני הכי יקר בתולדות הכדורסל האירופי. פפאלוקאס/רויטרס

***

עמית בן דוד: "לאורך השנים מכבי תל אביב בונה סגלים רחבים ככל שאפשר, בדיוק מהסיבה שלכל עמדה יהיו לה את הגיבויים למקרה הצורך. השנה זה אמור לבוא לידי ביטוי הרבה יותר בגלל שהם משחקים בשלוש מסגרות. זה משהו קצת יוצא דופן, לפחות מבחינת מכבי. אסור לשכוח את הנושא של ג'ורדן פארמר שבאיזשהו שלב יכול לקום ולעזוב, ובגלל זה הם מנסים לגבות את עצמם גם מהבחינה הזאת. אני לא רוצה להיכנס לעניין הכספי, אבל כשנופל לך שחקן כמו פפאלוקאס בידיים זה שדרוג אדיר לקבוצה. מדובר בגאון כדורסל ברמות הכי גבוהות, מישהו שבאמת ישדרג אותם, ייקח אותם עוד צעד למעלה. הוא תוספת כוח מאוד משמעותית.

הצוות המקצועי של מכבי יודע מה הוא עושה כשהוא מחתים כל כך הרבה שחקנים. שלוש מסגרות זה אומר שיש הרבה דקות בשבוע - אתה בוודאי רוצה לחלק את הדקות והעומסים בצורה חכמה כדי מצד אחד לא תפגע בשחקנים שאמורים להוביל אותך, ומצד שני תשמור על השחקנים בכושר טוב ומרוצים ושמחים, שזה לא פחות חשוב. השחקנים שבאים למכבי מודעים לכל הסיטואציה הזאת ויודעים לקראת מה הם הולכים, ושיהיו משחקים שהם לא ישחקו בכלל. כל שחקן שמגיע לקבוצה כזאת מודע לכל הדברים הללו.

הצוות המקצועי של מכבי בוחר שחקנים לפי אופי, ופפאלוקאס הוא אופי. מעבר לכך, היוונים מאוד מזכירים אותנו הישראלים. אמוציונליים, מנטליות מאוד דומה. החיבור הזה למנטליות של המועדון חשוב מאוד בעונה כל כך עמוסה. יוגב אוחיון? אני לא רוצה לשים את עצמי במקומו. מאוד קשה להגיד לא למכבי, ולכן לא יודע מה אני הייתי מחליט במקומו. מה אמרו לו לפני ומה לא אמרו. אני מאמין שהוא לקח את הדברים האלה בחשבון, הוא חשב שזה עשוי לקרות. דבר אחד בטוח: כולנו רוצים לראות שחקנים ישראלים מובילים קבוצות, וגם במכבי תל אביב".

גארד אולימפיאקוס תיאו פאפאלוקאס חודר מול גארד מכבי תל אביב טל בורשטיין. יותם רונן
ייקח את הצהובים צעד למעלה. פפאלוקאס/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully