וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: ישראל הפסידה ליוון 67:66

שחקניו של שיבק פספסו שלל הזדמנויות ברגעי ההכרעה, ונכנעו במשחק ההכנה השני שלהם. שיבק: "בסה"כ עשינו עבודה טובה"

אחרי שגברה על פולין 56:65 אמש (שישי), ערכה הערב נבחרת ישראל את משחק ההכנה השני שלה לקראת יורובאסקט 2011, והפסידה 67:66 ליוון בתום דרמה גדולה. אריק שיבק שוב נאלץ להסתדר ללא יותם הלפרין וטל בורשטיין, שלא יצאו לטורניר ההכנה בקפריסין בשל סיבות אישיות, וכן ללא כוכב הנבחרת עמרי כספי שסובל מוירוס ודייויד בלו שיצטרף בימים הקרובים לאימונים. מחר תערוך הנבחרת את משחקה האחרון בטורניר, מול בולגריה, אחריו תשוב לישראל. בהמשך החודש תארח טורניר ידידות בהשתתפות רוסיה ופולין.

המחצית הראשונה לא התאפיינה במהלכים התקפיים גדולים, בלשון המעטה, כאשר שתי הנבחרות איבדו בלי סוף (ישראל 9, יוון 11), ופשוט לא מצאו את הטבעת. יוון, שנמצאת בעיצומם של חילופי דורות והציגה לראווה סגל די נטול כוכבים, פתחה יתרון 14 נקודות ברבע השלישי, ונראתה קרובה מאוד לניצחון. אלא שגם היוונים לא חזקים במיוחד, וברבע המכריע הידקה ישראל את ההגנה והצליחה לחזור למשחק.

בסופו של דבר, מספר טעויות מרגיזות ומתסכלות ממש בשניות האחרונות מנעו מישראל את הניצחון. אחוזי הקליעה הרעים (13 מ-35 ל-2, 5 מ-14 ל-3) בהחלט דורשים שיפור, ואי אפשר להכחיש כי יניב גרין צריך להוריד עוד הרבה חלודה עד האליפות (5 עבירות ב-12 דקות הערב). ובכל זאת, מדובר במשחק הכנה בלבד, ושיבק בהחלט יכול לקחת מספר דברים חיוביים: ליאור אליהו, ששוב היה הקלע המוביל (14 נקודות), לחימה טובה מאוד של אלישי כדיר, 10 נקודות מצד אפיק ניסים, והגנה קבוצתית בהחלט ראויה. לניצחון על יוון זה לא הספיק, אבל בימים הקרובים, כאשר ארבעה שחקנים מרכזיים מאוד ישובו לסגל, זה כבר ייראה אחרת. על הבסיס הזה בהחלט אפשר לבנות.

"עשינו טעויות בסיום, אבל בסדר, זה משחק אימון", אמר אריק שיבק בסיום. "חזרנו למשחק נהדר ואני חושב שזה חשוב בשבילנו. במחצית השנייה, התנועה של השחקנים הייתה טובה יותר וריווחנו יותר. בסך הכל עשינו עבודה טובה". על יכולתו של יניב גרין הוסיף המאמן: "יניב יחזור לעצמו רק דרך דקות משחק. הוא יקבל דקות ובשביל זה אנחנו עושים משחקי אימון. אנחנו צריכים אותו, והוא לא בכושר משחק. אני מאמין שבקרוב נראה יניב גרין הרבה יותר טוב".

מהלך המשחק

רבע ראשון:

ישראל פתחה בחמישיה עם יובל נעימי, גל מקל, גיא פניני, ליאור אליהו ויניב גרין. האחרון ספג שלוש עבירות תוך דקה וירד לספסל, כאשר היוונים הפציצו מבחוץ ועלו ל-4:8 מהיר. הדקות הבאות היו מבולבלות מאוד משני הצדדים, ובעוד שהנבחרת התקשתה למצוא את הסל, חצי הכוס המלאה היתה יכולת הגנתית טובה שלא אפשרה ליוונים לברוח. שלשה של פניני וסל יפה של אפיק ניסים, שעלה היטב מהספסל, דאגו שהפיגור יעמוד על 12:11 בלבד בתום הרבע הראשון.

רבע שני:

הדלות ההתקפית של ישראל נמשכה גם ברבע השני, כששיבק ניסה הרכב גבוה עם ליאור אליהו, אלישי כדיר ואורי קוקיה. אנטוניס פוציס דאג להעניש, ועם שלשה טיפוסית קבע 19:27 לנבחרתו. הדקות הבאות היו הטובות ביותר של ישראל עד אותו רגע, כאשר ניסים תפר שלשה ואליהו סיים מתפרצת נאה בדרך לריצת 0:7 וצימוק הפיגור ל-27:26 בלבד. אלא שהמילה האחרונה במחצית היתה של יוון, שקלעה על הבאזר וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 26:31. שימו לב למספרים של הנבחרת במחצית: 7 מ-22 ל-2, 3 מ-8 ל-3, ו-9 איבודים על 5 אסיסטים בלבד. מנגד, גם יוון לא ממש פגעה עם 7 מ-19 ל-2, 3 מ-11 ל-3, ו-11 איבודים.

רבע שלישי:

המחצית השניה נפתחה במומנטום של היוונים, שרצו ל-0:8 מהיר ופתחו לראשונה במשחק יתרון דו ספרתי - 29:43. שיבק לקח פסק זמן, ואחריו הגיע הקאמבק. אליהו, פניני וכדיר היו אמונים על הדקות הבאות, ומשם יצאה ישראל לריצת 5:15 שסייעה לה לרדת בפיגור 48:44 בלבד בתום הרבע.

רבע רביעי:

המומנטום הישראלי נמשך גם בעשר הדקות האחרונות, ונקודות של יובל נעימי ואורי קוקיה העניקו לה יתרון ראשון במשחק - 51:53. בדקות הבאות שוב התקשתה הנבחרת בהתקפה, אך סל יפה של מקל השווה עבורה ל-58:58, שלוש דקות לסיום. אליהו המשיך עם חטיפה וסל אופייני, ושתי נקודות נוספות קבעו 61:64 לנבחרת, חצי דקה לסיום. פוציס השיב עם שלשה והשווה ל-64:64, ולאחר שאליהו נשלח אל הקו והחטיא פעמיים, שעט כדיר על הריבאונד וסחט עבירה גם כן. שחקן הפועל ירושלים דייק פעמיים, ואחרי שיוון איבדה את מה שהיתה אמורה להיות ההתקפה האחרונה שלה, קיבלה הנבחרת כדור אחרון, ביתרון 64:66, עם 8 שניות על השעון. אלא שעוד לפני הוצאת החוץ ביצע גיא פניני עבירת תוקף מטופשת, היוונים מצאו את קוסטס קאיקמוגלו, והפורוורד של פנאתינייקוס סחט סל ועבירה. לנבחרת נותרו עוד 2.5 שניות לנסות לנצח את המשחק, אך נסיון השלשה של גיא פניני לא צלח, והמשחק הסתיים בהפסד מתסכל.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 14 (7 מ-15 מהשדה, 31 דקות), גיא פניני 11 (3 מ-9 ל-3, 4 איבודים 33 דקות), אלישי כדיר 11, אפיק ניסים 10, יובל נעימי 7, אורי קוקיה 4, גל מקל 4 (29 דקות), יוגב אוחיון 3, יניב גרין 2, מורן רוט שותף ולא קלע.

הירבו ליוון: אנטוניס פוציס 16, קוסטס פאפאניקולאו 10

נבחרת איטליה, יריבת ישראל ביורובאסקט, גברה על רוסיה 67:71

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully