וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: נבחרת ישראל גברה 58:65 על פולין

הנבחרת של אריק שיבק פתחה את הטורניר בקפריסין עם ניצחון דחוק, ליאור אליהו הוביל את הקלעים עם 19 נק', פניני הוסיף 14

נבחרת ישראל פתחה הערב (שישי) את משחקי ההכנה לקראת אליפות אירופה עם ניצחון 58:65 על פולין במשחק הראשון בטורניר ההכנה בקפריסין. מחר תפגוש הנבחרת של אריק שיבק את יוון, וביום ראשון היא תסגור את השתתפותה בטורניר במשחק מול בולגריה.

ללא יותם הלפרין וטל בורשטיין, ששוחררו מהנסיעה מסיבות אישיות ובלי עמרי כספי שסובל מוירוס ועשוי להצטרף לנבחרת מחר בבוקר במידה וירגיש טוב, הסתמכה ישראל בעיקר על יכולת צבירת הנקודות של ליאור אליהו שקלע 19 נקודות, ונהנתה גם מיום קליעות טוב של גיא פניני עם 14 נקודות.

הפולנים, שיתמודדו באליפות אירופה עם ספרד, ליטא, טורקיה ובריטניה, הוליכו במשך מרבית המחצית הראשונה, אך בהיעדרם של הכוכבים הגדולים שלהם, מרצ'ין גורטאט, מצ'איי לאמפה ותומאס קלאטי, לא הצליחו לשמור על היתרון ואיפשרו לישראל לברוח ברבע השלישי.

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישייה עם גל מקל, יוגב אוחיון, גיא פניני, ליאור אליהו ויניב גרין. הפולנים פתחו בהתלהבות ובעזרת שתי שלשות מהירות עלו ל-2:8 אחרי שתי דקות משחק. אליהו היה הראשון בנבחרת שהתעשת ובשלושה מהלכים נאים ברציפות מתחת לסל הפולני שמר את ישראל בתמונה, ושלשה של פניני קבעה 12:12. אורי קוקיה תרם דקות טובות מהספסל במקומו של גרין, אבל הפולנים הוליכו 18:19 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני השתלטה ישראל על המשחק, כשפניני צלף שלשה נוספת וגרין שחזר נכנס לעניינים והוביל את הנבחרת ליתרון שיא של 24:32. אלא שהפולנים חזרו לצלוף מבחוץ וניצלו דקות של רפיון בנבחרת של אריק שיבק כדי לנגוס בפער ולרדת להפסקה ביתרון 32:33.

פתיחת הרבע השלישי שוב הייתה של הלבנים, כשליאור אליהו חזר לייצר נקודות כמו שהוא יודע, ופניני הצטרף אליו בתרומה התקפית נאה שהחזירה את ישראל ליתרון 37:44. הפולנים עצרו את המפולת וחזרו עד 41:44, אבל שלשה של גל מקל הפכה את המומנטום פעם נוספת ורבע 44:49 לישראל בסיום הרבע.

מורן רוט עזר לישראל להימנע מהסתבכות עם שלשה חשובה שהקפיצה את התוצאה ל-46:56, ונראה היה שהפולנים הפסיקו לנסות לחזור למשחק והתרכזו בהעברת הזמן עד הסיום, לפני ששלשה חסרת חשיבות של פולין עם הבאזר קבעה 58:65.

קלעו לישראל: ליאור אליהו 19 נקודות, גיא פניני 14, יניב גרין ואלישי כדיר 8 כל אחד, מורן רוט 6, גל מקל 5, יוגב אוחיון 3, אורי קוקיה 2. כן שותפו: אפיק ניסים, ניר כהן ויובל נעימי.

שיבק: "בשביל משחק ראשון זה נראה בסדר"

אריק שיבק אמר בסיום המשחק: "קודם כל, לא דיברנו על השחקנים שאינם, רק על אלה שנמצאים. אלה ששיחקו, חלקם שיחקו בתפקידים לא כל כך נורמלים למה שתכננו את ההכנה. ההגנה הלוחצת, המץ' אפ זון, זה דברים שאנחנו צריכים לקחת מהמשחק היום. ההתקפה שלנו לא הייתה טובה, אבל בשביל משחק ראשון זה נראה בסדר".

על תפקודו של יניב גרין אמר המאמן: "נכון שיש לו חלודה אבל גם יש לו המון נוכחות. חסרות לו דקות משחק, אבל הוא מוסיף לא כח בצבע. באימונים אני יכול להגיד לך שהוא עולה ומשתפר. ביקשתי במשחק היום, או ללכת מהר, או לעשות סלים בפחות משמונה שניות. נגד הגנות חזקות פיק אנד רול אחד לא יחזיק. פה ושם היו שחקנים לבד לגמרי אבל לא לקחו את הזריקות. מבחינת משחק ראשון זה נראה בסדר".

* בהמשך התקיימו שני משחקי הכנה נוספים בטורניר בקפריסין: נבחרת רוסיה של דייויד בלאט הביסה את בולגריה 51:88, ונבחרת איטליה, יריבתה של ישראל בבית המוקדם באליפות אירופה, הפסידה 76:70 לנבחרת יוון, אותה תפגוש ישראל מחר.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully