וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורשים של אלי אוחנה: השגרירים הישראלים בבלגיה פותחים עונה

עם 7 נציגים ישראלים כולל אחד חדש במכלן, הליגה הבלגית שנפתחת בסוף השבוע תיצבע השנה בכחול לבן. תמונת מצב מלאה

בשנים האחרונות התרגלנו לראות לא מעט ישראלים בבלגיה, אבל הקיץ הכיבוש הושלם סופית. עם לא פחות משבעה נציגים (ואחד נוסף בליגה השנייה), הליגה הבלגית הפכה רשמית לליגה הכי כחול-לבן באירופה.

שיטת המשחקים, ללא ספק ההזויה בעולם, תמשיך לשלוש שנים נוספות. 16 הקבוצות ישחקו שני סיבובים (30 מחזורים) לפני החלוקה לפלייאוף. שש הראשונות ייפגשו לשני סיבובי פלייאוף עליון כשהנקודות מתקזזות בחצי. לקבוצות במקומות 7-14 יתאפסו הנקודות והן יחולקו לשני בתים וייאבקו על כרטיס לליגה האירופית. שתי האחרונות ייפגשו לסדרת הישרדות בת חמישה משחקים.

כאמור, את מוקד העניין ימשכו שבעה ישראלים: אליניב ברדה (גנק), שלומי ארבייטמן (גנט), ליאור רפאלוב (קלאב ברוז'), רמי גרשון (קורטרייק), לירוי צעירי (מכלן), רועי דיין ודור מלול (בירסחוט). מתן אוחיון ישחק גם העונה בשרלרואה שתנסה לשוב לליגה הבכירה בבלגיה אחרי הירידה אשתקד.

משחקי המחזור הראשון:

קורטרייק - ליארסה
גנק - בירסחוט
גנט- סרקל ברוז'
מכלן - סנט טרוידן
קלאב ברוז' - ווסטרלו (ראשון)

גנק

אליניב ברדה, שחקן גנק, מניף את צלחת האליפות. רויטרס
בלי רכש, יהיה קשה לשחזר את התואר. ברדה וגנק/רויטרס

בתום דרמה גדולה של המחזור האחרון, גנק חגגה אליפות שלישית בתולדותיה, אבל החגיגות התחלפו במהרה בדאגות. גנק היא הקבוצה היחידה בבלגיה שלא צירפה ולו שחקן רכש אחד הקיץ וגם התוצאות במשחקי ההכנה היו מאוד בינוניות. "אני לא רוצה לדבר על שחקנים שעזבו, אבל אנחנו חייבים מחליפים. איבדנו שחקנים וכן, אני מודאג. בשביל להשיג את המטרות שלנו, אנחנו זקוקים לחיזוק בדחיפות", אמר המאמן המצליח פרנקי ורקאוטרן, שממשיך בתפקידו עונה נוספת.

אליניב ברדה, שכבש אשתקד 14 שערי ליגה ובישל שבעה, מתחיל עונה חמישית בקבוצה והוא זקן השבט בבלגיה. בגיל 29, החלוץ הישראלי נהנה ממעמד של כוכב גדול בקבוצה ובבלגיה בכלל ולמרות הלחשושים על הצעות מליגות בכירות יותר, ברדה מעדיף בינתיים להישאר בגנק. החלוץ התאושש מפציעה, שב לאימונים מלאים והוא כשיר לפתיחת העונה ולמשחקי הנבחרת בספטמבר.

השחקן המרכזי שעזב את גנק בפגרה הוא השוער טיבו קורטואה, שנרכש על ידי צ'לסי והושאל לאתלטיקו מדריד. ההונגרי לאסלו קוטלס, חברו הטוב של ברדה, ישמש בינתיים כשוער הבכיר. עוד בעוזבים: הבלם אריק מאקוטו (דניפרו) והצעירים כריס מאבינגה (ראן) וקון קטילס (הופנהיים). בגנק יתנחמו בכך שחלוצי הנבחרת, יילה ווסן ומרווין אוגונג'ימי, נשארו בסגל.

למרות הדאגה של ורקאוטרן והרכש הדל, גנק פתחה את העונה עם זכייה בסופרקאפ הבלגי אחרי 0:1 על סטנדרד ליאז' וניצחון 1:2 ביתי על פרטיזן בלגרד בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת אלופות. אגב, בפעם האחרונה שגנק חגגה אליפות, היא גם העפילה לשלב הבתים (2002/3).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קלאב ברוז'

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' (שמאל). רויטרס
הר של ציפיות. רפאלוב/רויטרס

בניגוד לגנק, מי שעשתה את הרכש המרשים ביותר בבלגיה היא קלאב ברוז', קבוצתו החדשה של ליאור רפאלוב. שחקן העונה בליגת העל חתם בקבוצה לארבע שנים ונרכש תמורת 2.5 מיליון יורו והוא אחד מ-10 שחקני רכש שהובאו לקבוצה של אדרי קוסטר ההולנדי. המטרה הברורה - תואר ראשון אחרי ארבע שנים עם עדיפות לאליפות, שלא נראתה בברוז' כבר שש שנים.

רפאלוב, שביקש מאנשי התקשורת לכנותו 'רפא', התאקלם מצוין. הוא פתח בהרכב בכל משחקי ההכנה והרשים עם יכולותיו הטכניות. במשאל שערך העיתון "ניוזבלד" השבוע, הגיע רפאלוב למקום הראשון בכל הקשור לציפיות ממנו. קרוב לשליש מהנשאלים מצפים מרפאלוב לגדולות העונה. למקום השני הגיע ויקטור ואסקס, שחקן הרכש שהגיע לברוז' מברצלונה.

כאמור, בקבוצה השקיעו סכומי כסף אדירים בחיזוק ובין היתר צירפו את החלוץ הבלגי ביורן ולמינקס מניימיכן וארבעה שחקנים סקנדיניביים, כמו כן הצוות המקצועי קיבל חיזוק עם שלל מאמנים אישיים ומומחים והכל במטרה אחת - להביא ל-30,000 אלף האוהדים הכחולים שחורים בברידלסטדיון תואר אחרי שנים של אכזבות.

הכל על קלאב ברוז', הבית החדש של רפאלוב

גנט

חלוץ גנט, שלומי ארבייטמן, חוגג עם חבריו. רויטרס
מאמן חדש, יותר דקות משחק? ארבייטמן/רויטרס

עונת הבכורה של שלומי ארבייטמן באירופה הייתה הפכפכה. הוא תפס את מקומו בהרכב, שוב מצא עצמו על הספסל ואז חזר במחזורי הפלייאוף ובסך הכל כבש שבעה שערים. הקבוצה עצמה סיימה רק במקום החמישי ולא תשתתף באירופה. לשם כך, עזב המאמן פרנקי דורי ובמקומו חזר הנורבגי טרונד סולייד, מי שהדריך בזמנו את גילי ורמוט במדי הבפאלוז.

גנט לא ביצעה רכש משמעותי וארבייטמן ימשיך להיאבק על מקום בהרכב בעיקר מול אלימאן קוליבאלי, הסנגלי אהוב הקהל, וזלאטן ליוביאנקיץ' הסלובני. הישראלי יקווה לקבל הרבה יותר הזדמנויות ולתפוס מקום של קבע בהרכב, בעוד גנט מחפשת להיות פקטור יותר רציני בצמרת לעומת העונה המאכזבת אשתקד.

יתר המועמדות

שחקן סטנדרד ליאז', אקסל ויטסל, חוגג זכייה בגביע הבלגי ב-2011. רויטרס
יחסר לסטנדרד. ויטסל/רויטרס

אנדרלכט, הקבוצה המעוטרת בכדורגל הבלגי, תנסה להשיב לעצמה את התואר אותו איבדה לגנק. רומלו לוקאקו עדיין נמצא בסגל של אריאל ג'ייקובס והרכש המרכזי שהצטרף הוא רולנד ורגאס, שחקן נבחרת ונצואלה, שנרכש מקלאב ברוז' ועדיין מחלים מפציעה קשה בברך.

סטנדרד ליאז', שכמעט זכתה אשתקד בתואר בחסות הקיזוז, אמורה לתת גם היא את הטון בצמרת. על הקווים יעמוד חוזה ריגה והרכש הבולט הוא נאצ'ו גונסאלס האורוגוואי מוולנסיה. מנגד, עזב הכוכב אקסל ויטסל לבנפיקה וגם הבלם הצרפתי המוכשר אלייקים מנגלה בדרך לוולנסיה.

שאר הישראלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישחזר את העונה מעכו? דיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלם נבחרת ישראל, רמי גרשון, עשה אשתקד את ההתקדמות המרשימה ביותר שהפך לשחקן הרכב בקורטרייק. גם השנה הושאל השחקן בן ה-22 מסטנדרד ליאז' לקבוצה של היין ונהייזברוק וזאת במטרה לשמור על מעמדו ועל דקות המשחק. קורטרייק תנסה שוב להפתיע ואולי להשתחל לפלייאוף העליון ואילו גרשון יקווה להמשיך ולחזק את מעמדו, אולי לקראת חזרה לסטנדרד בעונה הבאה.

בעונתו הראשונה באירופה, לירוי צעירי יהיה הישראלי השני במכלן אחרי אלי אוחנה וינסה לעזור לקבוצה שסיימה אשתקד במקום השביעי לקפוץ צעד קדימה. הקשר בן ה-22, שהגיע מבני יהודה וחתם לשלוש שנים, הוא חלק ממסע רכש מבטיח של הצהובים-אדומים. מבחינת צעירי, המטרה הראשונית תהיה להשתלב כמה שיותר מהר, לצבור דקות משחק ולבסס את מעמדו בסגל.

בירסחוט הייתה פעילה מאוד בחלון ההעברות ובין 14 שחקני הרכש שצירפה נמצאים גם הישראלים רועי דיין ודור מלול. דיין (26) יצא לאירופה לראשונה אחרי עונת שיא במהלכה כבש 14 שערי ליגה במדי עכו. מלול (22) הושאל לעונה ממכבי תל אביב אחרי שהרשים במשחק ידידות בין הקבוצות. לשניים צפויה לא מעט תחרות, כאשר הסגל של בירסחוט עמוס בשחקנים מעניינים, ביניהם: סאני קייטה מנבחרת ניגריה, בארט חור הוותיק, הרנן לוסדה הארגנטינאי ורוני פורוקארה, שכמעט חתם בעבר במכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully