וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הפולנית: המלך מליקסון בקרב על הכתר מול אוחיון

המושבה הישראלית השנייה בגודלה פותחת עונה, כשהקשר ("השחקן הטוב בפולין", לפי בונייק האגדי) יחפש עוד אליפות עם ויסלה

הליגה הפולנית, אקסטרקלאסה, תצא לדרך בסוף השבוע עם העונה ה-78 שלה, כאשר במוקד יעמוד הניסיון של ויסלה קרקוב ומאור מליקסון להפוך לשיאני האליפויות של פולין. כזכור, ויסלה החזירה לעצמה את תואר האליפות בעונה שעברה כשזכתה בפעם ה-14, והיא מועמדת ללכת עד הסוף גם הפעם. מי שתנסנה לנשל אותה מהתואר הן לגיה ורשה, עם הרכש הטרי משה אוחיון, וכן לך פוזנאן. עידן שריקי וגורניק זאבז'ה יקוו להעביר עונה שקטה.

בניגוד לליגות אחרות באירופה, השיטה בפולין פשוטה והעונה קצרה, כאשר הקבוצות מקיימות 30 משחקים בשני סיבובים. האלופה מקבלת מקום בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, שתי הבאות אחריה הולכות למוקדמות הליגה האירופית יחד עם מחזיקת הגביע, ושתי האחרונות יורדות. קבלו את המושבה הישראלית הכי גדולה מלבד בלגיה - הליגה הפולנית.

משחקי המחזור הראשון:

וידז'ב לודז' - ויסלה קרקוב (שבת, 19:00)
שלאסק ורוצלאב - גורניק זאבז'ה (ראשון, 15:30)
לגיה ורשה - זגלבי לובין (ראשון, 18:00)

קשר ויסלה קרקוב מאור מליקסון לפני שחקן סקונטו ריגה איגור טראסובס. רויטרס
כולם מהללים. מאור מליקסון/רויטרס

הדומיננטיות של מליקסון

ויסלה קרקוב, כאמור, היא המועמדת המובילה לזכות בתואר. הקבוצה של רוב מסקאנט צירפה לשורותיה בין היתר את איביצ'ה אילייב, הארגנטינאי חרבאסיו נונייס, ההולנדי מיכאל לאמיי וכמובן דודו ביטון, שהגיע משרלרואה הבלגית והפך לישראלי השני בקבוצה. למסקאנט יש את הסגל הטוב בליגה שבנוי סביב מליקסון, מי שלכל הדעות אמור להיות הכוכב הגדול של הקבוצה אחרי הפריצה בסיום העונה הקודמת.

זביגנייב בונייק, כדורגלן העבר האגדי של יובנטוס ונבחרת פולין, דירג את המועמדות לזכייה ואמר: "מלבד ויסלה, גם לך פוזנאן, לגיה ורשה, פולוניה ורשה ושלאסק ורוצלאב יכולות לזכות. אם אני צריך לבחור רק קבוצה אחת, אז זו ויסלה. למה? בעיקר כי יש לה את השחקן הכי יצירתי והכי טוב בליגה - מליקסון". כן, הדומיננטיות של מליקסון בקבוצה כבר ידועה ומוכרת, והחבר החדש ביטון רק יכול לקוות שאבק הכוכבים ידבק גם בו.

הדבר היחיד שיכול להפריע לוויסלה העונה זה הרצון העז להשתתף לראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות, מה שעשו בפולין רק וידז'ב לודז' ולגיה ורשה בשנות ה-90. "לוויסלה תמיד יש מטרה אחת לפני פתיחת העונה - אליפות. הפעם אנחנו רוצים גם לזכות בגביע ולהעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות", אמר צזארי וילק. "אין בנו פחד, אנחנו יכולים להתמודד עם כל המסגרות".

התקשורת הפולנית לא מפסיקה להתלהב ממליקסון

מליקסון ייקח את ויסלה גם לליגת האלופות?

אוהדי ויסלה קרקוב חוגגים אליפות. רויטרס
יחגגו אליפות מספר 15? אוהדי ויסלה קרקוב/רויטרס

השערים של אוחיון

מי שאמורה לתת הפעם מאבק רציני יותר לוויסלה היא לגיה ורשה, מחזיקת הגביע הפולני שסיימה במקום השלישי בעונה הקודמת. מלבד צירופו של משה אוחיון, לו מייעדים תפקיד מרכזי בקישור, התמקדו בלגיה בעיקר בהעברות חופשיות והצליחו להנחית שם גדול - דניאל ליובויה הסרבי שהגיע מניס.

אוחיון, שהגיע להתרשמות קצרה וסיכם מהר מאוד את תנאיו, היה למעשה האופציה השנייה מבחינת לגיה אחרי מאור בוזגלו, והוחתם לשלוש שנים תמורת שכר של 250 אלף יורו, לא מעט הודות לדרכון הצרפתי שלו. הציפייה מאוחיון היא לספק מספרים מעמדת הקשר, בעיקר לאור העובדה שכבש 17 שערים במדי מ.ס. אשדוד בעונה החולפת.

המאמן מאצ'יי סקורזה, שהדריך את ויסלה קרקוב ב-0:5 הזכור על בית"ר ירושלים, יהיה האיש שינסה להוביל את לגיה לאליפות ראשונה מאז 2006. בעונה שעברה היו מעורבים אוהדי לגיה בהתפרעויות במהלך משחק גמר הגביע שגררו גם סנקציות, אך השבוע החליטו בפולין לאפשר בכל זאת הגעה של אוהדי הקבוצות האורחות למשחקי חוץ.

משה אוחיון חתם לשלוש שנים בלגיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בלגיה רוצים שידבר במספרים. משה אוחיון/מערכת וואלה, צילום מסך

ההפתעה של שריקי?

הנציג הישראלי הרביעי בפולין נמצא במועדון המעוטר מכולם - זהו החלוץ עידן שריקי, שעבר ממ.ס. אשדוד לגורניק זאבז'ה. גורניק זכתה ב-14 אליפויות, אך האחרונה הייתה ב-1988 ומאז היא לא ממש מהווה גורם בצמרת הכדורגל הפולני. שריקי ינסה לסייע לקבוצתו החדשה להימנע מהסתבכות בתחתית, לנוכח המצב הכלכלי הסבוך בו היא שרויה. בפולין מתקשים להאמין שגורניק תשחזר את המקום השישי אליו הגיעה בעונה שעברה, אבל בזאבז'ה יקוו להפתיע פעם נוספת.

בין יתר הקבוצות, המעניינת מכולן היא לך פוזנאן, שכמו כל עונה מתחילה עם לא מעט ציפיות, לאחר שהרשימה באירופה עם העפלה לשלב ה-1/16 בליגה האירופית אשתקד, אך סיימה במקום החמישי בלבד בליגה. הרכש המרכזי של הקבוצה הוא הקשר הבולגרי אלכסנדר טונב, שיצטרף לסרגיי קריבץ הבלארוסי והחלוץ הלטבי המסוכן ארטיום רודנבס.

את ההד הגדול בחלון ההעברות הנוכחי עשתה פולוניה ורשה, שמכרה את כוכבה אדריאן מיירזייבסקי לטרבזונספור בסכום שיא של 5.3 מיליון יורו. העברה פחות גדולה אבל לא פחות מעניינת הייתה עם מכירתו של דרוידאס שרנאס, שהיה מועמד בעבר להפועל תל אביב ומכבי חיפה, מווידז'ב לודז' לזגלבי לובין.

עידן שריקי חלם על אירופה

עמוד השגרירים בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חוויה ראשונה בחו"ל. עידן שריקי/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully