וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "המטרה הראשונה היא לסיים בטופ 12"

26.7.2011 / 11:10

נבחרת ישראל פתחה את הכנותיה לקראת אליפות אירופה. שי שני: "חשוב לנו שהקהל יבוא לעודד ולתמוך במשחקי ההכנה"

ברני ארדוב

נבחרת ישראל תפתח היום (שלישי) באופן רשמי את אימוניה לקראת אליפות אירופה שתצא לדרך ב-31 באוגוסט בליטא. השחקנים של אריק שיבק, שכבר ערכו בשבוע שעבר שני אימוני כושר בחוף הים, יחלו להתאמן באולם זיסמן ברמת גן, וקודם לכן ערך המאמן מסיבת עיתונאים.

"הצלחנו לשמר את הסגל משנה שעברה"

מי שבינתיים ייעדר מאימוני הנבחרת הוא המתאזרח דייויד בלו שישחק בנבחרת ובינתיים שקיבל אישור להגיע לאימוני הנבחרת רק לאחר הטורניר שתערוך הנבחרת בקפריסין בתחילת אוגוסט. גם רוברט רות'בארט עשוי לפספס את אימון הפתיחה הרשמי כיוון שהוא סובל מחתך עמוק בכף רגלו, מה שמנע ממנו לערוך את אימוני הכושר בים.

ישראל, שכזכור תשחק באליפות אירופה בבית אחד עם נבחרות גרמניה, איטליה, לטביה, צרפת וסרביה, תצא כבר בשבוע הבא לטורניר הכנה בקפריסין עם נבחרות יוון, פולין ובולגריה. לאחר מכן תצא לטורניר בהולנד שם תפגוש את מכללת וילאנובה ונבחרות גיאורגיה והולנד, תמשיך למשחק הכנה נוסף בגיאורגיה, ותחתום את טורנירי ההכנה בטורניר ביד אליהו עם נבחרת פולין ורוסיה. ישראל תצא לשאוליי, שם תשחק את הסיבוב הראשון באליפות אירופה, ב-29 לאוגוסט.

"אנחנו יודעים לאיזה בית הוגרלנו", אמר אריק שיבק במסיבת העיתונאים. "אבל אני לא אהבתי את המילה פחד. אני חושב שזה הבית עם מספר שחקני ה-NBA הרב ביותר באליפות מכל הבתים האחרים, אבל כפי שאמרו לנו שתיאורטית הסיכוי להיות בין שתי הראשונות לא היה גדול, גם השנה אנחנו משוכנעים שנעשה את הכל כדי להשיג את המטרות. המטרה הראשונה היא להיכנס לטופ 12, אחד משלושת המקומות הראשונים בבית. אם בעזרת השם אנחנו עולים, אפשר לראות שגם אחר כך נפגשים עם קבוצות לא קלות.

"המטרה הראשונה שלנו השנה הייתה לשמר את הסגל של שנה שעברה", המשיך שיבק. "והצלחנו בזה. הוספנו שחקנים שעקבנו אחריהם בעונה שעברה, שאותם גם הזמנו לראות איך הם משתלבים בסגל. החלק המוביל של הנבחרת נשאר כמו זה שלפני שנה, כשאנחנו מנסים לשפר בעמדות כאלה ואחרות עם כאלה שאנחנו חושבים שמגיע להם להיות שם".

על זימונו של דייויד בלו אמר שיבק: "יש כאן גישה שלשחק בנבחרת זה לא זכות. אבל לשחק בנבחרת זו זכות, ואני רואה את זה כחובה. אין לנו בעיה שאנשים לא רוצים לשחק בנבחרת. אפשר לעגל פינות - יש שחקנים שיש להם בעיות אמיתיות, ובשנה שעברה היו לנו בעיות חמורות, עם ליאור שסיים מאוחר את הליגה, דייויד שגר שם ולא פה, ועמרי עם ה-NBA. השחקנים מקבלים את זה בהבנה. איגוד הכדורסל נותן לשחקנים את כל מה שאנחנו יכולים לתת להם".

"דייויד גר בלוס אנג'לס", המשיך שיבק. "הייתה לו בעיה אישית, לא צריך תמיד לפרט. הבעיות האלה נפתרו, ובלו מגיע. ישבתי איתו לפני שלושה חודשים כשבאתי לארץ, והדבר הראשון שהוא אמר לי זה שהוא רוצה לשחק בנבחרת. כשהבעיות עלו, אנשי הנבחרת פתרו אותן, והוא מגיע, ולמה צריך לחפש את מה שלא בסדר? אנחנו צריכים אותו וצריך להעריך אותו".

אפיק ניסים התרגש לחזור לסגל

הלפרין: "כל משחק הוא לחיים ולמוות"

יותם הלפרין ייצג את שחקנים ואמר: "אני חושב שכל 16 השחקנים שנמצאים היום באימונים מתרגשים ושמחים. היה לנו קיץ טוב בשנה שעברה, והמטרה היא המשכיות. דברים לא נבנים לא ביום ולא ביומיים, אבל בקיץ האחרון התחברנו די מהר. בגדול, לאליפות הקרובה כולם דיברו על בית המוות, אז צריך להחליף את אריק כי כל פעם שהוא נוסע הוא מביא לנו הגרלה כזו. לפחות 2 או 3 מהנבחרות בבית מכוונות גבוה באליפות הזו. אנחנו עדיין לא נבחרת סרביה או ספרד, ואנחנו צריכים לחשוב שלב שלב. לא רוצה לדבר על הצלחה או אכזבה, כי מבחינתנו כל משחק יהיה עניין של חיים או מוות".

יו"ר האיגוד שי שני הוסיף: "הקמפיין הוא המשך של זה של שנה שעברה, בו נבחרת ישראל עשתה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית, בעיקר בכל מה שקשור לחיבור לקהל, עשרות אלפי חובבי הכדורסל בארץ. הנבחרת עשתה טוב מאוד לכדורסל הישראלי וגם לעם ישראל, רעננה קצת את הקיץ. חשוב לנו שהקהל יבוא לעודד ולתמוך לפני שהנבחרת יוצאת לליטא".

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully