וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי ה-NBA: אהבת אירופה או טקטיקת הפחדה?

איגוד השחקנים מבקש להגביר את הלחץ על הליגה: "נלך למקום בו באמת רוצים אותנו". ג'ורדן פארמר: "אשקול לבוא לישראל"

מנכ"ל איגוד שחקני ה-NBA, בילי האנטר, שלח תזכיר לכל השחקנים בליגה, ובו הוא מעודד את ניסיונם לשחק מחוץ לארה"ב כל עוד נמשכת השביתה ב-NBA.

כידוע, בימים האחרונים לא מעט כוכבי NBA מצהירים על רצונם לעבור לשחק באירופה ובליגות רבות מחוץ לארה"ב (כשגם הליגה הישראלית מוזכרת מפעם לפעם). דרון וויליאמס כבר חתם בבשיקטש הטורקית, אמארה סטודמאייר ודווין וויד דנו פומבית באפשרות הזו, רון ארטסט העלה את אופציית ליגת העל הישראלית, וגם דווייט הווארד הזכיר את אירופה כאפשרות.

הלילה גם ג'ורדן פארמר, שחקן ניו ג'רזי נטס, אישר כי הוא שוקל את האופציה לעבור לליגה הישראלית. "בהחלט אשקול לשחק בישראל", אמר הכדורסלן היהודי, שיכול לשחק כמתאזרח, "למרות זאת, כרגע אין שום דבר קונקרטי בנוגע לכך".

בילי האנטר מארגון השחקנים מעודד את התופעה, ונדמה שעם כל ההערכה של השחקנים לכדורסל האירופאי - המטרה האמיתית של ההצהרות של הכוכבים היא בעיקר להגביר את הלחץ על הנהלת הליגה ועל בעלי הקבוצות, בניסיון להראות להם שיש לשחקנים אלטרנטיבות ושהם לא פוחדים מהשביתה.

"אנחנו תומכים בכל השחקנים שעושים צעד בניסיון להתפרנס, להישאר במסגרת תחרותית גבוהה ולשחק את המשחק שכולנו אוהבים, וזאת בזמן שנמשכת השביתה המצערת שכופה עלינו הליגה", כתב האנטר, "מטרת השביתה היא להגביר את הלחץ הכלכלי על השחקנים, בניסיון לכפות עליהם לקבל הסכם קיבוצי לא הוגן.

"אם בעלי הקבוצות לא יספקו לשחקנים שלנו את התנאים לשחק כאן בארה"ב", מאיים האנטר, "הם עלולים לאבד את השחקנים הטובים ביותר לליגות בינלאומיות שישמחו לשכור את שירותיהם".

ניתן להסיק מהדברים האלה של האנטר שאיגוד השחקנים מתמוגג מהדיווחים היום יומיים בנוגע לשחקנים ש"משתוקקים" לשחק בחו"ל, וגם אם חלקם בהחלט עושים זאת מאהבה לכדורסל ומרצון להמשיך לשחק ולהרוויח - ייתכן שעבור רובם זה רק הצהרה מאיימת.

"אני מברך את דרון וויליאמס, על האומץ ועל התבונה שלו בימים האחרונים", אמר האנטר, "דרון המחיש את האלטרנטיבות שעומדות בפניו, ולא היסס לחתום בטורקיה... אנחנו לא חוששים משיטות ההפחדה של הליגה".

אגב, כלל לא ברור עדיין אם שחקנים מה-NBA יוכלו לשחק במסגרות אירופאיות, כיוון שעדיין יש סוגיות משפטיות לא פתורות בנוגע לאפשרות ששחקני NBA תחת חוזה בליגה ישחקו בחו"ל במהלך השביתה. פיב"א תחליט רק בשבוע הבא בנוגע לסוגיה.

גם קובי בריאנט מצטרף לאיומי העזיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully