וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס זכתה באליפות ה-NBA אחרי 95:105 על מיאמי

הריעו לקבוצה הכי טובה בליגה: המאבריקס המשיכו להראות עליונות על מיאמי, כשניצחו 95:105 במשחק השישי והשלימו 2:4 מוחץ בסדרה נפלאה. דירק נוביצקי קלע 21 נקודות, לברון ייאלץ לחכות להזדמנות אחרת

שחקן דאלאס מאבריקס, דירק נוביצקי. רויטרס
עולם הכדורסל מצדיע לך. נוביצקי/רויטרס

איזו אלופה נפלאה. הריעו לה, חבקו אותה, והתמוגגו מההישג שלה. דאלאס מאבריקס זכתה הבוקר (שני) באליפות ה-NBA הראשונה בתולדותיה, לאחר שגברה 95:105 על מיאמי במשחק השישי בסדרת גמר ה-NBA, והשלימה ניצחון 2:4 בסדרה מול מיאמי היט. למי שעוד היה ספק מי הקבוצה הטובה יותר מבין השתיים, הלילה ניתנה הוכחה נוספת לאיכותה המופלאה של דאלאס, עם תצוגה קבוצתית מדהימה, שמוכיחה שקבוצתיות מתעלה על כישרון, גדול ככל שיהיה.

גם במשחק האחרון המאבס הוכיחו את העליונות המקצועית שלהם מול ההיט, והפגינו משחק חכם, אחראי קבוצתי ונחוש. דירק נוביצקי פתח רע מאוד את המשחק, אבל הצליח לקבור כמה סלים חשובים ברבע האחרון בדרך לערב של 21 נקודות ו-11 ריבאונדים. המצלמות התמקדו בסיום בגרמני הגדול, שירד דומע לחדר הלבשה לפני שהוכתר כ-MVP של סדרת הגמר, אבל הכוכב הגדול של הערב מבחינת דאלאס היה שוב ג'ייסון טרי, שקלע 27 נקודות באחוזים נפלאים (11 מ-16 מהשדה), והראה עד כמה חשוב הניסיון, הרצון והלב.

דאלאס הוליכה היום כמעט לאורך כל המשחק, ולמעשה המשיכה לממש את השליטה בסדרה. מיאמי יכולה רק להסתכל לאחור בחרטה על המשחק השני בסדרה, שם ההיט איבדו יתרון של 15 נקודות הפרש, במשחק ששינה את המומנטום. דאלאס צברה ביטחון, מיאמי נכנסה להיסטריה, והשאר היסטוריה.

דירק נוביצקי מניף את גביע השחקן המצטיין בגמר ה-NBA שהעניק לו ביל ראסל. רויטרס
הטראומה מאחוריהם. דאלאס/רויטרס

דאלאס היא אולי לא קבוצה של כוכבים, אבל הלילה כולם תרמו תרומה של סופרסטארים. גם ג'יי ג'יי בראה סיפק משחק ענק לדאלאס, עם 15 נקודות ו-5 אסיסטים (7 מ-12 מהשדה), שון מריון המשיך סדרה מוצלחת עם 12 נקודות ו-8 ריבאונדים, דשון סטבנסון קלע 9 ענקיות (3 מ-5 מהשלוש), ולמעשה כל מי שלבש הלילה את החולצה הכחולה נתן משחק הרואי, בסדרה בלתי נשכחת, שהחזירה את הכבוד הראוי לכדורסל והסעירה לא מעט חובבי המשחק בכל רחבי העולם.

מנגד, זה סוף מאכזב וכואב לעונה הראשונה של הפרויקט הגדול של מיאמי. הקבוצה שאיחדה בתחילת העונה שלושה כוכבי על - דווין וויד, לברון ג'יימס וכריס בוש - תיאלץ להתאזר בסבלנות. אם יש דבר שמיאמי למדה מדאלאס במהלך הסדרה הזאת, זה שאין תחליף לתיאום קבוצתי ולהרמוניה. שחקני מיאמי ספגו הרבה רעל בשבועות האחרונים ובמהלך העונה כולה, והלילה ניתן היה לחוש בזה: הכוכבים הגדולים של ההיט לא עמדו בלחץ, וקרסו תחת הציפיות, הביקורות והמתח ברגעי ההכרעה של המשחק.

את ההבדלים הגדולים בין מיאמי לדאלאס ניתן היה לראות הלילה בתפקוד של דירק נוביצקי מול זה של לברון ג'יימס. לברון פתח נהדר את המשחק, עם 9 נקודות ב-4 הדקות הראשונות, אבל בהמשך כמעט שלא הורגש. בסופו של דבר ג'יימס סיים עם 21 נקודות (9 מ-15 מהשדה) ו-6 אסיסטים, אבל רשם 6 איבודים ולא היה מספיק דומיננטי. נוביצקי, לעומת זאת, סיים מחצית ראשונה אומללה של 1 מ-12 מהשדה, אבל לא נבהל, והמשיך לקחת על עצמו את המשחק עד להשלמת המשימה. זה ללא ספק היה עוול אילו הפורוורד הגרמני, מגדולי השחקנים בתולדות הליגה, היה פורש בלי אליפות ברזומה. הלילה נוביצקי עשה צדק קוסמי, ואם לברון ילמד מהנחישות של נוביצקי ומהדבקות שלו במטרה, סביר להניח שגם הוא ישיג יום אחד את הטבעת המיוחלת. עד אז, שיביט בקלטות המשחק ויזהה מהי מנהיגות ומהו קור רוח.

דאלאס, שרשמה ניצחון שלישי ברציפות על מיאמי, גם שינתה את הסטטיסטיקה ההיסטורית, אחרי שזכתה בסדרה למרות שהפסידה את המשחק השלישי במצב של 1:1. היא עשתה את זה בעיקר בזכות ערב הקליעה הנפלא של טרי, אבל גם בזכות קבלת החלטות נכונה מצד מנהלי המשחק. ג'ייסון קיד, עוד שחקן גדול שמשמח לראות אותו זוכה בטבעת הראשונה שלו בשנה ה-17 שלו בליגה, הוסיף 9 נקודות ו-8 אסיסטים, ונעץ את המסמר בכל פעם שמיאמי התקרבה.

בדקות הסיום למיאמי הייתה אפשרות להתקרב ליריבתה, אבל שחקני ההיט נפטרו מהכדור כאילו היה גחל בוער, בעוד שחקני דאלאס המשיכו לשחק בסבלנות לפי תוכנית המשחק: להניע את הכדור, למצוא את השחקן הפנוי, לעבוד שוב ושוב על אותם תרגילים ובעיקר לפרגן.

גם כשתוכנית המשחק של המאבריקס השתבשה, הדברים הלכו לטובתם. נוביצקי וטייסון צ'נדלר סבלו מבעיית עבירות (מיאמי הלכה לקו 33 פעמים, מול 18 בלבד של דאלאס), אבל בריאן קרדינל ויאן מהינמי עלו מהספסל וחיפו על היעדרותם.

כאמור, הידיים הרועדות של מיאמי יישארו בזיכרון עמוק אל תוך הקיץ. שחקני ההיט סיימו ערב עגום עם 20 מ-33 מקו העונשין (60 אחוז) וסבלו מ-16 איבודים. לא נתפלא אם בשנים הקרובות הכישרון של מיאמי יתחבר עוד יותר ויתחיל לממש את הפוטנציאל שלו, אבל כרגע זה לא מספיק מול קבוצה כמו דאלאס. אלופת ה-NBA.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

לברון פתח עם נפלא עם 5 נקודות רצופות, כשכל זריקה צללה פנימה, אבל בראה שמר על דאלאס בתמונה. ג'יימס הגיב עם עוד שני סלים (9 נקודות ב-4 הדקות הראשונות), ודאלאס הזעיקה פסק זמן בפיגור 14:10. כריס בוש החל לצלוף גם הוא, נוביצקי ספג עבירה שנייה 5 דקות לסיום הרבע, ומיאמי פתחה פער, 11:20. אבל לפתע הכל השתנה. ג'ייסון טרי עלה מהספסל, קרדינל השחיל שלשה, ודאלאס הגיבה לירידה של נוביצקי לספסל עם ריצת 0:8. עד לסיום הרבע המאבס רצו ל-4:16, כשרק שלשה של האוס מורידה את הפער. בסיום הרבע 27:32 לדאלאס.

רבע שני:

ערב הקליעות המצוין של דאלאס המשיך גם בפתיחת הרבע השני, כששתי שלשות רצופות של דשון סטיבנסון העלו את המאבס ליתרון 28:40. ההיט הגיבו עם לחץ בהגנה, נוביצקי המשיך לא לפגוע משום מקום, ומיאמי רשמה ריצת 0:14 משלה כדי לעלות ליתרון מדהים, 40:42, אחרי השלשה השלישית של אדי האוס. העסק התחיל להתחמם, כשבירידה לפסק הזמן החלו דחיפות בין השחקנים, אבל אחרי המהומה המהפכים המשיכו: הפעם ג'ייסון טרי השחיל שתי שלשות רצופות, והיתרון שוב של דאלאס, 49:51. עד לסיום המחצית נוביצקי המשיך בערב הקשה (סיים את החצי עם 1 מ-12 מהשדה), והקבוצות יורדות להפסקה עם יתרון מינימלי לדאלאס, 51:53.

רבע שלישי:

כריס בוש העלה את מיאמי ל-55:56, אבל על אף שנוביצקי המשיך בהחטאות, דאלאס רשמה ריצת 0:8 ועלתה ל-56:63 בזכות ריבאונדים בהתקפה. בראה וקיד קלעו עבור האורחים, וויד ובוש התחילו לכרסם בהגנה של המאבס ושחקני מיאמי הלכו שוב ושוב לעונשין, אבל שוב ושוב החטיאו. נוביצקי הגיב עם שלשה משלו, בריאן קרדינל עשה עבודה יעילה משני צדי המגרש, וויד העצבני ספג עבירה טכנית, ודאלאס עלתה ליתרון 65:72. לפני סיום הרבע קיד קלע שלשה גדולה, מהימני הוסיף עוד סל עם הבאזר, ודאלאס מוליכה 72:81 בסוף הרבע השלישי.

רבע רביעי:

דווין וויד פתח את הרבע בסערה, עם סל עוצמתי על הפרצוף של נוביצקי. מיאמי המשיכה בהגנה האגרסיבית וצימקה ל-4, אבל שלשה של בראה קבעה 77:84 לאורחים. ג'ייסון טרי הוסיף ג'אמפר, וויד ולברון החטיאו, ובראה עם חדירה נוספת קבע 77:89 וריצת 0:8. ספולסטרה נאלץ להזעיק עוד פסק זמן.

מריו צ'אלמרס ביצע מהלך מפוקפק של סל ועבירה וצימק מעט את הפער, אבל נוביצקי וטרי הגיבו עם סלים משלהם. לברון התעורר, כריס בוש תרם גם הוא סל ועבירה, והפער שוב רק הפרש 7, 87:94 לדאלאס.

שחקני מיאמי נראו לחוצים ונפטרו מהכדור, גם דאלאס התקשתה לתפקד, אבל כמה ריבאונדים בהתקפה העניקו למאבס עוד פוזשנים. דירק נוביצקי התעורר בדיוק ברגע הנכון, וקבע 89:99 כשנותרו 2:27 דקות לסיום.

לברון צימק בשלשה גדולה ל-101:92, כשנותרו 1:51 דקות לסיום, אבל החטיא שלשה מיד אחרי זה. נוביצקי מנגד חתך את ההגנה, ועם 29 שניות לסיום קבע 92:103, ונתן את האות לחגיגות. דאלאס אלופה, מיאמי תמשיך לחכות.

מארק קיובן חוגג עם דאלאס מאבריקס. רויטרס
מארק קיובן חוגג עם דאלאס מאבריקס/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לדאלאס: ג'ייסון טרי 27 נקודות (11 מ-16 מהשדה), דירק נוביצקי 21 נקודות (9 מ-27 מהשדה, 1 מ-7 מהשלוש, 11 ריבאונדים, 2 חטיפות), ג'יי ג'יי בראה 15 (7 מ-12 מהשדה, 5 אסיסטים), שון מריון 12 (ו-8 ריבאונדים), ג'ייסון קיד 9 (ו-8 אסיסטים), דשון סטיבנסון 9, טייסון צ'נדלר 5 (ו-8 ריבאונדים), יאן מהינמי 4, בריאן קרדינל 3.

קלעו למיאמי: לברון ג'יימס 21 נקודות (9 מ-15 מהשדה, 6 אסיסטים), כריס בוש 19 (ו-8 ריבאונדים), מריו צ'אלמרס 18 (ו-6 אסיסטים), דווין וויד 17 (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים), אודוניס האסלם 11 (ו-9 ריבאונדים), אדי האוס 9. מייק מילר וג'ואן הווארד שותפו ולא קלעו. מיאמי קלעה רק 20 מ-33 מקו העונשין (60 אחוז), 7 מ-23 מהשלוש (30 אחוז) ו-34 מ-72 מהשדה (47 אחוז).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully